Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaako, jos olet miehesi tulojen varassa?

Vierailija
11.01.2010 |

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä välissä sä hoidit kodin ja lapset jos oli aikaa vielä töitäkin tehdä tai kouluttautua? Etkö osaa keskittyä perheesees vaan pitää häseltää muualla?

Vierailija
42/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta senpä takia meillä mies käykin töissä että voi sitten huolehtia taloudesta kun mä huolehdin lapsista...toisilla vaan ei ole näin tasa-arvoista suhdetta missä ei lasketa omia rahoja ja panostusten prosenttiosuuksia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää vaimon vielä taloudestakin vastuu kantaa jos hoitaa jo lapset ja kodin?

Vierailija
44/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pysty itse vaikuttamaan. Tarkoitatko äitiyspäivärahaa? Etkö edes erota niitä?

Ja kyllä yhden lapsen kanssa hoitovapaalla ollessa pystyy tekemään melkein täyden määrän töitä ja kahdenkin kanssa töitä ja opiskelemaan. Jos on vähänkään viitseliäisyyttä ja älliä.

Jos taas ÄO on niin pieni, että lapsiin keskittyminen vie koko aivoresurssin, pitäisi kyllä jättää lapset hankkimatta. Niin tyhmien ei pitäisi lisääntyä ihmiskunnan riesaksi.

Vierailija
45/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta entä jos miehen selkä menee moneksi kuukaudeksi (vuodeksi) ja joutuu jäämään kotiin?

Menetkö töihin?

Eli loppuuko tasa-arvo?

22

Vierailija
46/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali ihminen on huolehtinut, että saa kunnollista sairauspäivärahaa, vai mitä? Eli mies saa sitä.

Itse voi silti hoitaa kodin, lapset ja opiskella/tehdä töitä jonkin verran. Selkävammainen mieshän on kotona, joten sitä paremmin se onnistuu.

Vierailija
47/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous, koti ja lapset kuuluu samaan pakettiin meillä ainakin!

Siksi käyn töissäkin. Ja jos mies on esim. lomautettuna, en ole kotona vaan jakamassa vastuuta perheestä. Tätä on tasa-arvo.

Sinusta tasa-arvo on että nainen kotona ja mies töissä, kun mies ei olekaan vaikka pitkän sairasloman vuoksi töissä, niin nainen silti kotona?

22

Vierailija
48/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kotiäiti, on terve ja kykenevä hoitamaan osuutensa.

Vierailija
49/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHDESSÄ sovitaan vastuun jaosta ja YHDESSÄ otetaan vastuu niistä lapsista ja heidän hyvin voinnistaan! Tasa-arvoisessa perheessä ei lasketa kuka tuo milloinkin eurot taloon! Vastuutonta on laittaa lapset pieninä hoitoon vain siksi, että molemmat vanhemmat saavat tuloja! Ja mitä tulee äitiyspäivärahaan ja kotihoidontukeen niin todellakin ovat eri asioita mutta teille eräille se kotihoidontuki onkin vieras käsite kun ei ole kotona lapsia hoidettu vaan tyrkätty alle 1v hoitoon jotta mammakin pääsee tienaamaan.

Vierailija
50/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat ansaitsee rahaa! Tärkeintä pitäisi olla se että perheestä huolehditaan...

Vierailija
51/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten maailmassa ei pysy hengissä ilman rahaa.

Vierailija
52/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen töissä ja toinen hoitaa lapset kotona? Kyllä meillä ainakin on rahaa riittänyt elämiseen :)

Vierailija
53/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäädä ns.kotirouvaksi, mutta minulle on tärkeää tienata itse rahaa ja olla työelämässä mukana. Tiedän kyllä että mies pystyisi huolehtimaan palkallaa koko perheestä, mutta en halua olla käsi ojossa pyytämässä rahaa vaan tienata ne itse. Näin on hyvä.

Vierailija
54/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vaikuttamaan!

Luulisi kaikkien tämän tietävän.

Äitiys/vanheimpainpäiväraha minulla on ollut molemmista lapsista 1800-2500e,tämäkin kun vaihtelee tuon kauden aikana, ja siihen tosiaan voi itse vaikuttaa.

Mutta se kun kestaa vain sen n.10kk/lapsi ja kotona olen itse ollut 5v. yhteensä kahden lapsen kanssa.

Onneksi minulla on sellainen mies joka arvostaa lasten kotihoitoa ja on erittäin iloinen ,että haluan olla lasten kanssa kotona. Hänelle kun lasten hyvinvointi on kaikista tärkeintä!

Tosin jos töihin olisin itse halunnut olisin tosiaan saanut mennä.

Rahat meillä on yhteisiä ja lupia ei tarvitse kysellä minkään ostamiseen. Isompien ostosten (televisio yms.)teko päätetään yhdessä.

Kuopus täyttää keväällä 3v. ja nyt pikkuhiljaa alan työhommia etsiä.

Työpaikkaa minulla ei ole olemassa. Paikka jossa olin ennen esikoista töissä on mennyt konkaan jo jokunen vuosi sitten.

Vierailija
55/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuopus oli neljän, hän meni viiden tunnin hoitopäivälle.

Tämä oli nimenomaan mahdollista, koska minulla oli hyvä äitiyspäiväraha molemmilla kerroilla, säästöjä ja sijoituksia ennen lapsia ja tein töitä ja opintoja kotona ollessani.

Vierailija
56/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä samaa!

Ettekö te ihmiset jo usko että vaikka TE teette jotenkin, ei kaikki tee niin?

Ei kaikilla ole varaa olla ja möllöttää kotona, kiva jos te voitte. Siksi kai voitte sitten lyödä vielä lyötyä lisää sanomalla ettei kannattais hankkia ollenkaan lapsia jos ei voi tehdä niinkuin te teette?

Minusta tasa-arvo loppuu siihen että on vaan yksi näkemys asioista.

Kuten vaikka äiti kotona.

Ei kaikki voi elää vaan sillä että saa hyvät äitiysrahat (minullakin on hyvät äitiysrahat) mutta ei sitten varaa jäädä hoitovapaalle, varsinkaan jos miehen työtilanteessa tapahtuu muutos!

Miehen tulojen pitää nousta muutenkin minunkin palkalle ettei muutosta näe taloudessa.

Ei kaikkia sossu tue!!

On meillä vakuutus esim. sairautta varten niin pankki maksaa talolainaa, mutta ei sekään kaikkea kata.

Liitonrahoilla ei pitkälle mennä! :)

Vierailija
57/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiset myös haluavat hoitaa lapsensa itse...Eroja löytyy!

Vierailija
58/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei ei todellakaan riitä aika siihen 3 lapsen kanssa! Vai pitäis tässä nyt sit vielä kouluttautua samaan aikaan (reps) tai tehdä lisätienistiä (missä välissä ja miksi muka?) meillä mies hoitaa talouspuolen mun ottaessa vastuun lapsista....näin on hyvä!

Vierailija
59/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, se on sinulle laiskaa ja helppoa. Miestä vain käy sääliksi.

Vierailija
60/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa se on kun sysää lapsensa toisten hoidettavaksi mutta mä säälin sun lapsias! Sun ei tarvi miestäni säälitellä hän arvostaa sitä, että vaimonsa jaksaa hoitaa lapset kotona eikä ole kiire "omaa rahaa" tekemään...tosin ei meillä mitään omia rahoja olekaan :D kukaan ei istu kirstun päällä almuja jaellen kuten kai teillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän