Onko ok, että päiväkodin aikuinen nukkuu lasten kanssa?
Mitä mieltä asiasta on päiväkodissa työskentelevät? Onko asiasta jotain ohjeistusta?
Kommentit (134)
rauhassa kun vauvat sattuvat nyt nukkumaan ja on niin hiljaista ja itse nukuin päivällä huonosti.
Hoitaja vain pötkölleen sohvalle. Kyllä vauvat letkuissaan pärjää.
t. sh. lasten osasto
niin ei olisi sitten töissä niin väsy että on pakko nukkua. Kyllä vieraista lapsista on suurempi vastuu kuin omista lapsista. Jos oma lapsi putoaa sängystä, niin syyllisyyden tunne ei ole niin kauhea kuin että jos vieraan lapsi putoaa sen takia että ei ole valvonut.
niin kyllä sitä aikuinenkin herkästi torkahtaa, kun pääsee päivällä hämärään huoneeseen kuuntelemaan leppoisaa musiikkia. Vaikka kuinka yrittäisi jotain hiljaista puuhastella hereillä pysyäkseen.
terveet ja sairaat lapset.
eikö niiden hoitajien kannattaisi nukkua yöllä tarpeeksi niin ei olisi sitten töissä niin väsy että on pakko nukkua. Kyllä vieraista lapsista on suurempi vastuu kuin omista lapsista. Jos oma lapsi putoaa sängystä, niin syyllisyyden tunne ei ole niin kauhea kuin että jos vieraan lapsi putoaa sen takia että ei ole valvonut.
En yleensä harrasta ihmisten haukkumista netissä, mutta sä ansaitset kyllä päivän idiootin arvonimen. Joo, varmasti jokainen haluaisi nukkua yöllä tarpeeksi, mutta kun se ei vaan aina onnistu. Osoita, että et ole idiootti keksimällä ihan itse syitä miksi. Jos olet ikinä nukuttanut lapsia päiväkodin nukkarissa, ymmärrät hyvin, miksi siellä tosi helposti torkahtaa.
Minä en ole idiootti. Opettele käytöstapoja!
ajattelua, niin ei tarvitse kirjoitella tuollaisia viestejä tänne. Aivan yhtä tympeää on sanoa toista idiootiksi kuin sanoa "no kantsisko niiden hoitajien sitten yöllä nukkua ettei väsytä päivällä", kun vastaus on aika looginen.
Itse et ole varmsti sitten koskaan ollut töissä väsynyt?
Sen avulla kyllä pystyy tekemään töitä samalla kun lapset nukkuvat. Ei meillä ainakaan ole pilkko pimeää lepohuoneessa ja kuitenkin lapset nukkuvat hyvin.
ei edes päiväkodissa. Ainakin itsellä ei tulisi mieleenkään. Otan myös lepohuoneeseen yleensä joitain paperihommia mukaan, koska silloin on hyvää ja rauhallista aikaa keskittyä juuri niihin. On eri asia nukkua kotona lapsen kanssa päiväunia, kuin työpaikalla muiden lapsia valvoessa. Kuten joku jo sanoikin, eihän sitä muillakaan työpaikoilla saa nukkua työajalla. Miksi sitten päiväkodissa?
ollut töissä, on kyllä ollut valot pois päältä nukkarissa. Ei siinä voi paperihommia tehdä.
Mutta totuus on, että joskus vaan väkisin torkahtaa. Harva kai oikeasti nukahtaa.
kumman löperöä suhtautumista lasten turvallisuuteen!
En kyllä ala näillä palkoilla.
Nuorenpana joskus jumppasin nukkarissa. Mutta nyt pelkään, että heräilevät lapset voisivat saada traumoja nähdessään minun punnertavan. : D
Joten tyydyn istuskeluun, sitten kun olen lapset uneen silittänyt. Rauhoittaa lapsiakin jos kesken uniensa heräilevät, kun näkee aikuisen tutulla paikalla (vaikka torkkumassa).
jos päiväkodin hoito ei teille kelpaa, niin voittehan aina hoitaa lapsenne kotona, palkata hoitajan tai viedä perhepäivähoitajalle. Miksei kukaan muuten vaadi täällä perhepäivähoitajia valvomaan äärestä lapsen nukkumista, vai luuletteko, että he tekevät niin?
että jos sairaalan hoito ei kelpaa lapsillenne, hoitakaa kotona.
Taidankin katsella papereista, kenen lapsen äiti on lto ja jättää sen hoitamatta ja vetää sikeitä kun on pussin vaihto.
Kiva oli tietää, että päiväkodin tädit vetää sikeitä ihan hyvällä omalla tunnolla työaikana. Muutenkaan eivät tee töitä kuin 7 tuntia päivässä ja saavat 8 tunnin palkan. Kun heillä on muka se suunnittelutunti ja saavat sen tunnin olla kotona. Ja sitten pitää vielä saada nukkua työaikana kun ei jaksa sitä 7 tuntia pysyä hereillä ja tehdä töitä.
Ja sitten hurskastelevat varhaiskasvatusmalleista. Pistää kyllä vähän vihaksi.
jos päiväkodin hoito ei teille kelpaa, niin voittehan aina hoitaa lapsenne kotona, palkata hoitajan tai viedä perhepäivähoitajalle. Miksei kukaan muuten vaadi täällä perhepäivähoitajia valvomaan äärestä lapsen nukkumista, vai luuletteko, että he tekevät niin?
tällaista käytöstä kaikkiin päiväkodin työntekijöihin. Kyllä meitäkin on, joille ei tulisi mieleenkään käyttää työaikaa nukkumiseen Terv. lto, joka ei ole koskaan nukkunut työajalla
että jos sairaalan hoito ei kelpaa lapsillenne, hoitakaa kotona. Taidankin katsella papereista, kenen lapsen äiti on lto ja jättää sen hoitamatta ja vetää sikeitä kun on pussin vaihto. Kiva oli tietää, että päiväkodin tädit vetää sikeitä ihan hyvällä omalla tunnolla työaikana. Muutenkaan eivät tee töitä kuin 7 tuntia päivässä ja saavat 8 tunnin palkan. Kun heillä on muka se suunnittelutunti ja saavat sen tunnin olla kotona. Ja sitten pitää vielä saada nukkua työaikana kun ei jaksa sitä 7 tuntia pysyä hereillä ja tehdä töitä. Ja sitten hurskastelevat varhaiskasvatusmalleista. Pistää kyllä vähän vihaksi.
Taidankin katsella papereista, kenen lapsen äiti on lto ja jättää sen hoitamatta ja vetää sikeitä kun on pussin vaihto.Kiva oli tietää, että päiväkodin tädit vetää sikeitä ihan hyvällä omalla tunnolla työaikana. Muutenkaan eivät tee töitä kuin 7 tuntia päivässä ja saavat 8 tunnin palkan. Kun heillä on muka se suunnittelutunti ja saavat sen tunnin olla kotona. Ja sitten pitää vielä saada nukkua työaikana kun ei jaksa sitä 7 tuntia pysyä hereillä ja tehdä töitä.
Ehkä pieni hermoloma olisi paikallaan?
ps. kaikkea ei kannata ottaa niin tosissaan.
tällaista käytöstä kaikkiin päiväkodin työntekijöihin. Kyllä meitäkin on, joille ei tulisi mieleenkään käyttää työaikaa nukkumiseen Terv. lto, joka ei ole koskaan nukkunut työajalla
että jos sairaalan hoito ei kelpaa lapsillenne, hoitakaa kotona. Taidankin katsella papereista, kenen lapsen äiti on lto ja jättää sen hoitamatta ja vetää sikeitä kun on pussin vaihto. Kiva oli tietää, että päiväkodin tädit vetää sikeitä ihan hyvällä omalla tunnolla työaikana. Muutenkaan eivät tee töitä kuin 7 tuntia päivässä ja saavat 8 tunnin palkan. Kun heillä on muka se suunnittelutunti ja saavat sen tunnin olla kotona. Ja sitten pitää vielä saada nukkua työaikana kun ei jaksa sitä 7 tuntia pysyä hereillä ja tehdä töitä. Ja sitten hurskastelevat varhaiskasvatusmalleista. Pistää kyllä vähän vihaksi.
näihin av-palstan "päiväkodin työtekijöihinkään"
Taidankin katsella papereista, kenen lapsen äiti on lto ja jättää sen hoitamatta ja vetää sikeitä kun on pussin vaihto.Kiva oli tietää, että päiväkodin tädit vetää sikeitä ihan hyvällä omalla tunnolla työaikana. Muutenkaan eivät tee töitä kuin 7 tuntia päivässä ja saavat 8 tunnin palkan. Kun heillä on muka se suunnittelutunti ja saavat sen tunnin olla kotona. Ja sitten pitää vielä saada nukkua työaikana kun ei jaksa sitä 7 tuntia pysyä hereillä ja tehdä töitä.
lukenut näitä vastauksia, oot vaan päättänyt, että joo, siellä ne eukot nukkuu koko päivän, eikä lapsia hoideta ollenkaan. Jos nyt kuitenkin sun keskityskykysi riittäisi lukemaan vaikka tämän:
- hoitaja saattaa joskus torkahtaa nukkarissa
- olen ollut töissä yli 20 pk:ssa, eikä yhdessäkään hoitaja mene sinne nukkumaan, vaan istuu siellä tietyn ajan ja lähtee sitten pois (joskus saattaa torkahtaa).
- poikkeustapauksia saattaa olla: joskus voidaan istua koko aika siellä nukkarissa, mainitsin tuon yhden tapauksen lapsesta, jolla oli epilepsia, ja jonka takia nukkarissa oltiin niin kauan, kun hän nukkui.
Istutko sinä lapsesi vieressä koko sen ajan, kun hän nukkuu? Et varmaan. Miksi päiväkodin pitäisi olla poikkeus? Lapset nukkuvat aikansa, ja kun heräilevät, tulevat sitten omia aikojaan pois nukkarista. Mikä tässä nyt on niin outoa?
Ja muuten, jännää on se, että tässä ketjussa kritiikki ei kohdistu ensisijaisesti siihen, että nukkarissa ei olla koko aikaa, vaan siihen, että joku saattaa torkahtaa nukuttaessaan lapsia! Ei siis mitän logiikkaa, vaan silkkaa ilkeyttä.
nukkuvansa vuoropäiväkodissa, vaikka se on virallisesti kiellettyä.
Nukkuva yökkö saa pienemmän palkan kuin valvova yökkö.
Että seuratkaapa yötyötä tekevät vanhemmat niitä yökköjä. Minulle ei ole tullut mieleenkään, että hoitajat nukkuvat vuoropäiväkodissa, mutta niin näkyvät tekevän.
eilue, että lto saa nukkua röhnöttää työaikana. Senkin ajan hän voi tehdä niitä paperitöitä mieluummin kuin nukkua.
Nukkuminen työaikana on kielletty ja syy irtisanomiseen. Näin se vain menee. Jos teillä päiväkodeissa on aikaa työaikana nukkua niin silloin teillä on henkilökuntaa liikaa ja on tyhjä kitistä työn raskaudesta.
Turhat nukkumiset pois niin alkaa jäädä aikaa oikeaan työntekoonkin.
[i . Istutko sinä lapsesi vieressä koko sen ajan, kun hän nukkuu? Et varmaan. Miksi päiväkodin pitäisi olla poikkeus?
[/quote]
eilue, että lto saa nukkua röhnöttää työaikana. Senkin ajan hän voi tehdä niitä paperitöitä mieluummin kuin nukkua.
Nukkuminen työaikana on kielletty ja syy irtisanomiseen. Näin se vain menee. Jos teillä päiväkodeissa on aikaa työaikana nukkua niin silloin teillä on henkilökuntaa liikaa ja on tyhjä kitistä työn raskaudesta.Turhat nukkumiset pois niin alkaa jäädä aikaa oikeaan työntekoonkin.
[i . Istutko sinä lapsesi vieressä koko sen ajan, kun hän nukkuu? Et varmaan. Miksi päiväkodin pitäisi olla poikkeus?
Jep. Ihan turha niitä lapsia on siellä nukuttaa. valvotetaan koko päivä ja pidetään toimintaa yllä niin nukahtavat kotona viimeistään kuudelta illalla. Eipä tarvitse vanhempienkaan liikoja lapsiaan arkisin nähdä.
Nukkuva yökkö saa pienemmän palkan kuin valvova yökkö.Että seuratkaapa yötyötä tekevät vanhemmat niitä yökköjä. Minulle ei ole tullut mieleenkään, että hoitajat nukkuvat vuoropäiväkodissa, mutta niin näkyvät tekevän.
ihminen sanoi tekevänsä niin, ja sitten heti yleistetään, että KAIKKI päiväkodin ämmät nukkuu. Tää ketju ärsyttää mua sen takia, ettei yhtään ymmärretä sitä, että on aika helppoa nukahtaa sinne hämärään lasten hengitysten ääniin, jos ei voi tehdä muuta kuin istua. Ja takuulla herää lasten ääniin. Ja koska sieltä nukkarista kuitenkin lähdetään pois ja jätetään lapset sinne nukkumaan, niin whats the big deal?
Tää ketju kertoo mun mielestä nimenomaan siitä, että päiväkodin työntekijöitä halveksitaan, mutta paradoksaalisesti heille ollaan sitten valmiit jättämään lapset hoitoon...kummallista.
kun joutuu menemään itsekin töihin. Niin ja sellaisiin töihin, missä ei saa palkkaa nukkumisesta.
Jos henkilökunta nukkuu työaikana niin silloin asiakkaalla on oikeus valittaa henkilökunnan ammattitaidosta ja ammatillisuudesta.
Ja muistakaa nukkujat, että nukkuminen työaikana on todella syy irtisanomiseen.
Nukkuminen työaikana on kielletty ja syy irtisanomiseen. Näin se vain menee. Jos teillä päiväkodeissa on aikaa työaikana nukkua niin silloin teillä on henkilökuntaa liikaa ja on tyhjä kitistä työn raskaudesta.Turhat nukkumiset pois niin alkaa jäädä aikaa oikeaan työntekoonkin.
mistään nukkua röhnöttämisestä, vaan torkahtamisesta. Ymmärrätkö ollenkaan lukemaasi, vai oletko kenties tyhmä vai pelkästään ilkeä?
Nukkuva yökkö saa pienemmän palkan kuin valvova yökkö.Että seuratkaapa yötyötä tekevät vanhemmat niitä yökköjä. Minulle ei ole tullut mieleenkään, että hoitajat nukkuvat vuoropäiväkodissa, mutta niin näkyvät tekevän.
ihminen sanoi tekevänsä niin, ja sitten heti yleistetään, että KAIKKI päiväkodin ämmät nukkuu. Tää ketju ärsyttää mua sen takia, ettei yhtään ymmärretä sitä, että on aika helppoa nukahtaa sinne hämärään lasten hengitysten ääniin, jos ei voi tehdä muuta kuin istua. Ja takuulla herää lasten ääniin. Ja koska sieltä nukkarista kuitenkin lähdetään pois ja jätetään lapset sinne nukkumaan, niin whats the big deal?
Tää ketju kertoo mun mielestä nimenomaan siitä, että päiväkodin työntekijöitä halveksitaan, mutta paradoksaalisesti heille ollaan sitten valmiit jättämään lapset hoitoon...kummallista.
Se oma syyllisyys lapsen jättämisestä kanavoidaan lasta hoitaviin tahoihin.
on kyllä hoitaja nukkarissa läsnä koko sen ajan, kun siellä lapsia nukkuu. Tämän tiedän ihan varmuudella, sillä olen itse ollut ko. päiväkodissa töissä. Parin tunnin nukkariaika on jaettu yleensä kahdelle aikuiselle, puolessa välissä vaihtavat vuoroa.
Ja kyllä, nukkarissa hereillä pysyminen on joskus to-del-la vaikeaa. Ei siinä kyllä oikeasti nukahtamaan ole päässyt - joskus ehkä silmät ovat väkisin painuneet kiinni, mutta kylkeä kääntävä lapsi tms. havahduttaa hyvin pian.
- poikkeustapauksia saattaa olla: joskus voidaan istua koko aika siellä nukkarissa, mainitsin tuon yhden tapauksen lapsesta, jolla oli epilepsia, ja jonka takia nukkarissa oltiin niin kauan, kun hän nukkui.
No opettele itse ensin ajattelua, niin ei tarvitse kirjoitella tuollaisia viestejä tänne. Aivan yhtä tympeää on sanoa toista idiootiksi kuin sanoa "no kantsisko niiden hoitajien sitten yöllä nukkua ettei väsytä päivällä", kun vastaus on aika looginen. Itse et ole varmsti sitten koskaan ollut töissä väsynyt?
Kommenttini oli kipakka. Se kuvasti tuohtumustani siitä, miten vähättelevästi lasten turvallisuuteen tässä keskustelussa suhtaudutaan. Olen ollut töissä väsynyt. Joskus olen joutunut menemään töihin niin etten ole ehtinyt juurikaan yöllä nukkumaan. Ei ole silti tullut mieleenikään että töissä voisi nukkua.
työaikana. Kysymys on siitä, että hoitaja saattaa joskus TORKAHTAA sinne nukkariin. Ja ei, nukkarissa ei ole koko ajan joku valvomassa. Yhdessä paikassa kyllä oli, koska siellä oli sellainen lapsi, joka saattoi saada epileptisen kohtauksen.
Ihan pieniä lapsia valvotaan kyllä koko ajan äärestä (siis juurikin tällaiset 1-2 v.), mutta ei kaikkia isompia lapsia voi eikä pidäkään koko ajan kytätä. Kyllä monissa päiväkodeissa on useampia huoneita, joissa lapset leikkivät, eikä niissä kaikissa ole aina aikuista. Samoin kuin perhepäivähoitajalla: ei se pph koko ajan äärestä kyttää niitä lapsia. Et kai sinäkän kotona?