Onko ok, että päiväkodin aikuinen nukkuu lasten kanssa?
Mitä mieltä asiasta on päiväkodissa työskentelevät? Onko asiasta jotain ohjeistusta?
Kommentit (134)
on tosi vaikea olla nukahtamatta siellä, jos itseä väsyttää.
Mä tein ennen Helsingissä päiväkotisijaisuuksia, ja kyllä muutaman kerran tuli nukahdettua sinne. Oli vähän noloa, jos ei ollut tuttu paikka, mutta minkä sille voi? Te, jotka ette ole olleet päiväkodissa töissä, kuvitelkaahan: istut pimeässä/hämärässä huoneessa, jossa ainoa ääni on lasten uninen tuhina. Miten siinä pysyy hereillä, jos on väsynyt? Ei mitenkään. Kyllä sitä sitten herää, jos joku alkaa liikehtiä tai puhuu tms. Kaikissa paikoissa, joissa mä oon ollu ttöissä, nukuttajalle on tuoli. Ei siinä niin syvästi voi nukkua.
Kertokaahan nyt, MITÄ te siinä oikein paheksutte, jos työntekijä nukahtaa? Yleensä sieltä nukkarista tosiaan lähdetään pois jossain vaiheessa, joten lapset jäävät joka tapauksessa sinne yksin. Valvotteko te kenties aina lastenne unta?
mutta olen torkahtanut 18 vuoden uran aikana muutaman kerran. Etenkin silloin kun olin raskaana, se väsymys vaan oli niin paha että muuta ei voinut.
Voin kuitenkin kertoa ettei se ole mitään syvää unta, vaan sitä säpsähti hereille pienestäkin äänestä :)
jos hoitaja nukkuisi lasten kanssa, ymmärrettäväähän se on. Kyllähän sitä aikuinen kuitenkin herää, jos joku lapsista alkaa itkeä tai puhella.
t.päiväkotilaisen äiti
Olen terve, mutta en ala selittelemään itseäni!
Itsellä tylsää yötyössä, saako nukahtaa: ei.
Ei nukkumisesta makseta!
Haista kuule huilu: jos joku lapsi herää ja alkaa leikkimään sängyssä ja kierähtää alas kerrossängystä niin kyllä helvetin iso moka jos valvojan silmät on ollut kiinni!
Äläkä muuta väitä!
22, joka luottaa siihen että lapset on turvassa sielä tarhassa.
haittaa jos nukahtaa lasten nukkuessa kun siinä kuitenkin pitää istua. Se uni on kevää ja herää jos jotain sattuu.
Jaksaa sitten loppupäivän paremmin kun ruoan jälkeen uinahtaa vähän aikaa siinä lasten kanssa. Kumma kun naisen pitää olla naiselle susi ja aina syödä toista naista. Olkaa onnellisia, että teidän lapsenne hoitajalla on loppupäivän virkeä hoitaja. Jos ei kelpaa niin hoitakaa Nicopetterinne itse.
Vaan, ettehän te viitsi niitä hoitaa kun kyöräätte ne hoitoon, vaikka itse makaatte päivät vauvan kanssa kotona.
Ootte kateellisia siitä, jos joku vahingossa nukahtaa nukkariin. =D
ihan lakisääteisesti nukkua työaikana. Läläälläää, sielläpä puurtakaa paskaduuneisanne. Jokainen voi hakeutua lastenhoitoalalle jos kadehtii meitä. Muuten pitäkää turpanne ummessa ja hoitakaa lapsenne itse.
Ootte kateellisia siitä, jos joku vahingossa nukahtaa nukkariin. =D
EI TYÖAIKANA KUKAAN MISSÄÄN AMMATISSA SAA NUKKUA!
Ja anteeksi vaan: mutta valtaosa vie ihan pakostakin lapset hoitoon viimeistään kun lapsi täyttää 3, kun se viimenenkin tukimuoto päättyy.
Hanki jonkunlainen työmoraali: ei muuallakaan makseta palkkaa nukkumisesta. Et kehtaisi työnantajallesi sanoa että NUKUT (torkkuminenkin on nukkumista) työajalla.
saa vetää parin tunnin tirsat päivittäin siksi kun äitikin nukkuu äitiyslomalla vauvansa kanssa. Ette te kovin paljoa vastuuta näytä tuntevan toisten lapsista. Siis niistä, kenen hoidosta palkkanne saatte. Mutta mitäpä voi odottaa ihmisiltä, jotka pakkosyöttää lapsia ja seisottaa heitä kuset housuissa pihalla kun juoruavat ringissä. Mikäs sen hauskempi työpaikka. Tulet aamulla puuropöytään ja sitten menet rinkiin seisomaan pihalle ja juoruamaan. Sitten ruokapöytään ja parin tunnin tirsoille. Sitten voi käydä kahvilla henkilökunnan tiloissa ja lähteä kotiin hoitamaan niitä omia lapsiaan.
Tyhmin kirjoitus taas hetkeen. Ja itse asiassa koko ketju.
Vahingossa torkahtaminen tarkoittaa siis samaa kuin 2 tunnin nukkuminen kuorsaten ja kylkeä kääntäen:)
Ja sitten tuo kuvaus työnkuvasta pitäisi varmaan siirtää hoitajien työsopimukseen:) Kuinka joku viittii edes tuollaista kirjoittaa, julkaise nimesi ääliö! Vai etkö kehtaa?
EI TYÖAIKANA KUKAAN MISSÄÄN AMMATISSA SAA NUKKUA! Ja anteeksi vaan: mutta valtaosa vie ihan pakostakin lapset hoitoon viimeistään kun lapsi täyttää 3, kun se viimenenkin tukimuoto päättyy. Hanki jonkunlainen työmoraali: ei muuallakaan makseta palkkaa nukkumisesta. Et kehtaisi työnantajallesi sanoa että NUKUT (torkkuminenkin on nukkumista) työajalla.
Missään ammatissa ei palkkaa myöskään makseta kun työntekijä surffaa av:lla ja tätäkin tiedettävästi tapahtuu.
Varmaan jokainen tekee työajallaan jotain sellaista mikä ei työnkuvaan kuulu mutta siitä ei ole mitään haittaa jos sen tekee.
Ihan käsittämätön viesti: siis kotonaan ei saa nukkua? :)
Jokanen vanhempi kotonaan saa tehdä mitä haluaa.Äitiysloma nyt ALKAA ennen synnytystä! Miten et tätä tiedä?
Työnantaja maksaa palkkaa jos niin sopimuksessa sanotaan! :)
Mutta en minä töissä nuku, ei siitä palkkaa makseta. Äitiysraha taas ei ole palkka, vaan tuki.
Jaa, siis surffaat netissäkin työajallasi?
Kiva työmoraali tosiaan sulla.
Tämän takia minusta työnantajalla pitää olla oikeus valvoa mitä työntekijät tekee. Puhutaan kuitenkin ajasta josta saat palkkaa!
Meillä työpaikka on kieltänyt teknisien laitteiden viemiset työpisteille; ettei koneille tuoda ohjelmia (pelejä, musiikkia jne) eikä vastaavasti ohjelmia kopioda.
Ei kaikesta luvattomasta tartte aiheutua haittaa. Eihän nukkuminen tuota HAITTAA, mutta nukkumisen aikana jotain voi tapahtua jonka olisi estänyt hereellä; kuten putoamisen.
Heti nousi epäily että jos lapseni nukkarissa putoaa pedistä niin mahtaako hoitaja sanoa että virhe on hänen koska nukkui?
Nukkumisesta ei makseta palkkaa, ei se ole jäkättämistä. Vaan totuus! Miten merkkaat nukkumisesi että se vähennetään palkasta? ;) Olen varma, että aikuisen kuuluu nimenomaan olla lasten nukkarissa VAHTIMASSA, ei nukkumassa. Eikä tähän mitenkään kuulu kenenkään hoitsun vastata "ette tiedä miten raskasta on mennä vahtimaan nukkuvia lapsia juuri syöty masu täyteen ja silleen!" OIKEESTIKO TOI ON JOKU SYY?
134
meillä on kotona jo pikkasen päälle yksvuotiaat suvereenisti kiivenneet pois pinniksestä
mut mä ainakin nukuin joka yövuorossa jonkun 4h jos oli 2v hoidossa joka nukkui pinnasängyssä ni mihinkä se sieltä ois karkuun päässy :D
Lapset ovat osan aikaa yksikseen nukkarissa. Jos joku sängystä putoaa tuskin pystyy estämään, vaikka valvomassa istuisikin. Sellainen tilanne kun tulisi melko yllättäen. Lapset kun pyritään laittamaan nukkumaan niin, etteivät sängyistä putoa.
Ei tietenkään ole suotavaa torkahtaa töissä, mutta omien lasten ollessa pieniä niin kävi joskus minullekin.