Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yhdyntäkivut..

Vierailija
08.01.2010 |

Ollaan yritetty ( saa tulla, jos tullakseen ) lasta reilu 1.5vuotta tuloksetta. Tai no raskaaksi tulen, mutta raskaudet menee kesken heti alkuunsa. Koska nämä raskaudet loppuvat ennen viikkoa 6, niitä ei lueta varsinaisiksi raskauksiksi.

Olen huomannut, että mulla ruvennut ilmenee aika ajoin yhdyntäkipuja. Yleistymään päin. Varsinkin takaapäin sattuu, ennen ei sattunut.

Olen tosiaan lääkärissä käynnyt syksyn aikana usein. Mulla kierto heittelee, usein kuitenkin 34 päivää. Alkaa sitä ennen jo tuhrulla 4 päivää ( sitä en laske tuohon kiertoon, eli on ns. vanhaa kiertoa ). Menkat runsaat ja kipuilen aikas pahasti reilun viikon ennen menkkoja. Ja kunnon kipulääkettä alkupäivinä.

Vuodon mukana tulee aikas runsaasti hyytymiä ja vuoto erittäin runsasta.

Ennestään 3 lasta ja ne tulleet ilman yrityksiä.

Lääkäri mainitsi endon, voiko se alkaa muka 30+ ikäisenä??? Kummissaan..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kierron puolen välin jälkeen alkaa munasarja ja pistos kivut.. Yhdyntäkipuja ei läheskään aina.. Miettii vaan, mistä noi tulee. Vauvakin on tervetullut, mutta eipä ole näkynyt.

AP

Vierailija
2/18 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapia voi auttaa (lantionpohjan toimintahäiriöiden nimikkeellä voi löytää sopivaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ihanaa, ja tietyt asennot sattuu.. Ja yhdistän sen noihin muihin kipuihin...

Lantiopohjanlihakset kunnossa..

AP

Vierailija
4/18 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan viime aikoina ilmennyt takaapäin-asennossa kovaa kipua sekä verenvuotoa. Olen käynyt lääkärissä ja se huomasi että limakalvo kohdunsuulla ohentunut. Ei siihen oikein ole hoitoa kuin polttaminen jos vaiva jatkuu :( Eikä vaivan aiheuttajasta ole mitään tietoa.

Vierailija
5/18 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

limakalvo vaikuta raskaaksituloonkin??

ap

Vierailija
6/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ruvennut seksikin jännittää, koska välillä sattuu ihan kamalasti. Eilen meinas taju mennä, kun mies takaapäin tuli ( sori tarkat selostukset ).. Ikinä ennen ei ole noin sattunut, vaikka on sattunut. Musta tuntuu, että ne lisääntyneet 2 vuoden aikana hurjasti.

AP

Vierailija
7/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sano nyt hyvänen aika äijälles, että joku muu asento pitää kyllä ottaa käyttöön. Mitä järkeä on sekstailla jos se noin sattuu?

Mulla gynekologi sanoi, että kohdunsuulla on jotain solumuutoksia ja ne nimenomaan aiheuttaa yhdyntäkipuja joskus (mulla ei). Ne voi korjata esim. polttamalla.

Vierailija
8/18 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuota takaatapäin ole meillä ollutkaan aikoihin.. Ja kyllä kerroin, että sattui...

AP

Vierailija
9/18 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole kokemusta, enkä tunne kuin kaksi naista, jotka ko. vaivasta kärsivät - heistä toinen täyttää tänä vuonna 25, toinen 27.

Vierailija
10/18 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä. Mutta ei siis todellakaan koko ajan ja silloin, kun kipuja on niin valitsemme asennot sen mukaan mikä ei satu. Onko itselläsi kipuja koko ajan?

Vierailija
11/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi sanomatta, että aikas usein ulostamisvaikeuksia..

tAI SANOTAANKO peräsuolen alueella kipuja.. :(

ap

Vierailija
12/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sanoo lääkärin olevan oikeassa.

Endon oireitahan nuo kaikki ovat. Endo voi oireilla missä iässä tahansa. Joten mene lääkäriin tähystysleikkaukseen.

Sinulla on jo lapsia, et tarvitse niitä lisää, joten sinuna keskustelisin lääkärin kanssa myös mahdollisesta kohdunpoistosta.

Vierailija
13/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuinka helposti kohdun poiston saa, tietääkö kukaan? Itselläni on aivan saatanalliset kivut, niin että aina saa olla 3 ekaa päivää kotona, kun kuukautiset alkaa, vuoto todella runsasta side ja tampooni läpi 1 - 2 h (siis molemmat yht aikaa päällä) Kotoa en siis uskalla poistua. Näiden vuoksi haluaisin kohdun poiston saisinkohan? Ikää on jo kohta 40.

Vierailija
14/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen munasarjan kohdalle. Gyne tutki ja sanoi, että on kramppi. Takaapäin sattuu välillä, mutta en usko et johtuu minusta vaan miehen koosta, hällä suuri

Vierailija
15/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet voivat sopia endometrioosiin, kuten täällä on mainittu, mutta myöskin kohdun hyvänlaatuiseen kasvaimeen, myoomaan tai polyyppiin.

Itselläni oli polyyppi ja varsin samankaltaisia oireita. Se myös esti raskaaksitulon. Se, että kohdussa on jotain "ylimääräistä" toimii lääkärini mukaan kuin kierukka eli estää alkion kiinnittymisen.

Vierailija
16/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tod. halua kohdunpoistoa. Olen uudelleen naimisissa ja haluan mieheni kanssa lapsen. Ja tuskin niitä ihan hepposin perustein muutenkaan saa. Aika painavat syyt täytyy olla, uskoisin.

Minulta otettiin papa lokakuussa ja se oli ok. Eikö siinä oisi pitänyt näkyä solumuutokset, myoomat ym???

Oma lääkärini ei ole lähettänyt mua ultriin taikka muihin jatkotutkimuksiin. Eka se vöyhötti klamydian ym. seksitautien suhteen ja kun niissä tuli puhtaat tulokset, niin vaan sanoi, että katsotaan. Ihmettelen kovasti tuota sen käytöstä. Ei ottanut siihenkään kantaa, kun sanoin, että ilman pillereitä jo oltu reilu vuosi.. Endoa epäili, mutta siihen se jäi. Nämä kivut vasta alkaneet viime keväänä. Kesän jälkeen pahentuneet.

Kerran kättärillä ultrasivat ( epäilivät kohdunulkoista) ja sanoivat, että kohtu ja munasarjatkin ok. Kai siellä ois näkynyt muutokset??? Tämä oli marraskuussa.

P.S. sori sekava teksti

AP

Vierailija
17/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät näy papassa, eivät myöskään kohtuontelossa olevat kasvaimet. Papa otetaan kohdunsuulta.

Jos sut on ultrattu marraskuussa, niin voitaneen luottaaa siihen, että ainakaan silloin sulla ei ole ollut myomaa tms. kohdussa, joka siis silloin todettu siistiksi. Tosin myooma tai polyyppi on voinut sittemmin sinne tulla, jos oireetkin ovat sittemmin pahentuneet.

Älä ole huolissasi kohdun poistosta. Se ei ole todennäköinen vaihtoehto. Jos kohdusta jotain löytyykin, on ensisijainen hoitomuoto lapsia vielä haluavalla kasvaimen, ei koko kohdun, poisto.

18#

Vierailija
18/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriä...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän