Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ilkeydellä mitään rajaa?

Vierailija
08.01.2010 |

Olin aamupäivälle menossa lasten 2v ja 4v kanssa kahvilaan lounaalle. -18 pakkasta ja matkaa jonkin verran, joten olimme kaikki kovin nälkäisiä ja kylmissämme kun pääsimme perille.

Kyseiseeeä kahvilassa oli yksi ainoa vapaa pöytä, johon oli pöydälle laitettu kuitenkin käsilaukku. 4-vuotiaani meni pöytään istumaan ja minä jonottamaan ruokaa. Jonon edellinen asiakas, n.70-vuotias nainen, sanoi minulle että pöytä on varattu. Kysyin ystävällisesti että onko kaikki neljä paikkaa pöydästä varattu vai voisiko lapseni kuitenkin istua siinä. "Olen yksin varannut koko pöydän itselleni." oli vastaus. Tyrmistyneenä ihmettelin, etteikö neljän hengen pöytään nyt mahtuisi muitakin, mutta nainen totesi ettei mahdu.

Lähdimme siis pois lapset itkien, minä viimeisilläni raskaana pidättelin itsekin itkua.

Kahvila siis todella pieni ja kaikki tyhjät paikat olivat sellaisia korkeita baarituolilla varustettuja, joihin en todellakaan voi pikkulapsia istuttaa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon lääkejuoppoja, se selittää usein niiden veemäisen käyttäytymisen.

Vierailija
22/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nim. kokemusta löytyy.

Ap:nä olisin väkisin istunut pöytään tai pyytänyt henkilökunnan apuun mummon oikkuilun taltuttamisessa. Ei yhdellä mummolla ole oikeutta varata itselleen 4 hengen pöytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mummulta olisi ollut fiksua vaihtaa paikkaa jos siellä oli yhdelle hengelle sopivia paikkoja muttei ehkä kaikki mummelitkaan pysty jalkoineen istumaan korkealla baarijakkaralla, mutta ymmärrän kyllä jos hän ei halua jakaa kahvihetkeään parkuvien uhmaikäisten ja heidän yliemotionaalisen äitinsä kanssa.

Ap olisi voinut odottaa, varmaan kohta olisi vapautunut joku pöytä jostakin.

Kyllä mun mielestä ilkeyden rajat on tästä vielä aika kaukana, kun kellekään ei tapahtunut tässä yhtään mitään pahaa.

Vierailija
24/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunkevat lähelle kun haluan olla rauhassa, mutta kahviloissa on kaikilla oikeus olla, joten pitää vain sietää! Siedän toisten lapsia ja odotan että muut sietävät minun lapsiani. Ja todellakin meilläkin on oikeus käyttää ravintoloita.

Vierailija
25/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se että tästäkin ketjusta huomaa miten huikeasti on mummon ja sen kaltaisten ihmisten yläpuolella. Kyllä meitä joka lähtöön on. Vältyitpä ainakin mummon saarnalta siitä miten sitä evakkojunassa paleltiin eikä nykyäidit tiedä elämästä yhtään mitään.

Vierailija
26/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvilla/lounaalla Helsingin keskustassa ilman lapsia, niin en mäkään halua kitiseviä lapsia pöytääni. Jos ei ole vapaana muita kuin neljän hengen pöytiä, niin sitten istun sellaiseen. Voin jopa kaikkien kotiäitien tyrmistykseksi levittää pöydälle Hesarin tai vaikkapa luonnoslehtiöni.

En todellakaan kaipaa mitään pph-tunnetta näinä hetkinä. Tosin yritän valita paikatkin niin, ettei niihin mahdu rattailla eikä niissä muutenkaan ole huomioitu lapsia. Eikä niihin yleensä täysipäisiä äitejä lapsineen tulekaan.

Vierailija
27/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä en usko että kahvilassa oli pöytävaraussysteemiä. kyllähän monista ihmisistä tulee vanhemmiten todella moukkia sille ei voi mitään.

Vierailija
28/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy toivoa, että nämäkin tässä ketjussa vastanneet itsekeskeiset houkat vielä edestään löytävät...

Vierailija
29/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran täpötäydessä junassa, toinen juna hajosi ja kaikkien piti mahtua seuraavaan junaan. Yksi eukko piti käsilaukkuaan vieriesellä penkillä, kysyiin hyvin kohteliaasti saisikohan siihen istua. Eukko vastasi että ei voi, pidän siinä käsilaukkuani. Ja kyse oli ic-junasta. Olisi pitänyt pyytää nähtävksi käsilaukun paikkalippu, mutta olin niin häkelytynyt, että menin bisnessluokkaan istumaan (mikä oikeastraan olikin hyvä idea).

Samaten kun liikuin aikanaan vaunujen ja 2-vuotiaan kanssa kaupungilla, pidin usien ovea auki näille vanhoille eukoillekin, he vaan purjetivat ohi kun sain ensin taisteltua oven auki.

Vierailija
30/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunkea istumaan sellaiseen pöytään jossa on jo selvästi joku, jollei ole joku pitkä selkeesti monelle seurueelle tarkoitettu pöytä kyseessä.

Odottaisin kiltisti tai vaihtaisin paikkaa, en kehtaisi mennä tunkemaan kenenkään tuntemattoman pöytään lapsineni koska on päivänselvää ettei juuri kukaan halua pöytäänsä vierasta lapsiperhettä, vaikkei kehtaisikaan sanoa ei.

Vierailija
31/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin totta vie mennyt siihen istumaan! Enkä ikinä itse kehtais yksin varata 4 hengen pöytää ja passittaa muut pois jos ystävällisesti tulevat paikkaa kysymään...mulle on opetettu tapoja!

Vierailija
32/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka olisin valmistautunut lukemaan yksin lehteni ja juomaan kahvini siinä 4 hengen pöydässä!

Vierailija
33/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoremmille naisille ja nauttivat saadessaan tehdä kiusaa.

Vierailija
34/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näen 6 hengen pöydän jossa äiti istuu kahden lapsen kanssa niin kyllä varmasti kysyn että onko tässä vapaata ja joka kerta olen päässyt siihen omieni kanssa istumaan.

Ihan sama oisko kaikki ollut aikuisia mutta silti. Jos on jotakin salaista keskusteltavaa niin mun mielestä ne jutut voi jättää muualle.

tunkea istumaan sellaiseen pöytään jossa on jo selvästi joku, jollei ole joku pitkä selkeesti monelle seurueelle tarkoitettu pöytä kyseessä. Odottaisin kiltisti tai vaihtaisin paikkaa, en kehtaisi mennä tunkemaan kenenkään tuntemattoman pöytään lapsineni koska on päivänselvää ettei juuri kukaan halua pöytäänsä vierasta lapsiperhettä, vaikkei kehtaisikaan sanoa ei.

Vierailija
35/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laukulla saa pöytää itsellensä varata. Niin mäkin aina teen ja sen kerran kun kahvilaan pääsen, tahdon mäkin mieluummin istua yksikseni kaikessa rauhassa. Eikös se nyt ole ihan jokaisen maksavan asiakkaan oikeus iästä ja sosiaalisesta tilanteesta riippumatta?

Se joka ehtii ensin saa varata pöydän, niinhän se on aina ennen ollut. Ei kai äitiys ja lapsikatraan läsnäolo sentään etuoikeutta ihan kaikkeen anna?

Olisitte odottaneet seuraavaa vapautuvaa pöytää.

Vierailija
36/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä musta tökeröistä tökeröin vastaus. Kyllä viimeisillään raskaana olevalla lapsiperheen äidilläkin on oikeus viedä katraansa lounaalle kahvilaan. Ei tähän asiaan musta liity mitenkään se onko eväät mukana vai ei.

Vierailija
37/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että eri kmieltä sun kanssasi.

Ei tietenkään yksi ihminen voi varata koko neljän hengen pöytää itselleen täydessä kahvilassa.

Tottakai laukulla saa pöytää itsellensä varata. Niin mäkin aina teen ja sen kerran kun kahvilaan pääsen, tahdon mäkin mieluummin istua yksikseni kaikessa rauhassa. Eikös se nyt ole ihan jokaisen maksavan asiakkaan oikeus iästä ja sosiaalisesta tilanteesta riippumatta? Se joka ehtii ensin saa varata pöydän, niinhän se on aina ennen ollut. Ei kai äitiys ja lapsikatraan läsnäolo sentään etuoikeutta ihan kaikkeen anna? Olisitte odottaneet seuraavaa vapautuvaa pöytää.

Vierailija
38/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että eri kmieltä sun kanssasi.

Ei tietenkään yksi ihminen voi varata koko neljän hengen pöytää itselleen täydessä kahvilassa.

Tottakai laukulla saa pöytää itsellensä varata. Niin mäkin aina teen ja sen kerran kun kahvilaan pääsen, tahdon mäkin mieluummin istua yksikseni kaikessa rauhassa. Eikös se nyt ole ihan jokaisen maksavan asiakkaan oikeus iästä ja sosiaalisesta tilanteesta riippumatta? Se joka ehtii ensin saa varata pöydän, niinhän se on aina ennen ollut. Ei kai äitiys ja lapsikatraan läsnäolo sentään etuoikeutta ihan kaikkeen anna? Olisitte odottaneet seuraavaa vapautuvaa pöytää.

Ihan normaali tapa meilläpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän