Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ilkeydellä mitään rajaa?

Vierailija
08.01.2010 |

Olin aamupäivälle menossa lasten 2v ja 4v kanssa kahvilaan lounaalle. -18 pakkasta ja matkaa jonkin verran, joten olimme kaikki kovin nälkäisiä ja kylmissämme kun pääsimme perille.

Kyseiseeeä kahvilassa oli yksi ainoa vapaa pöytä, johon oli pöydälle laitettu kuitenkin käsilaukku. 4-vuotiaani meni pöytään istumaan ja minä jonottamaan ruokaa. Jonon edellinen asiakas, n.70-vuotias nainen, sanoi minulle että pöytä on varattu. Kysyin ystävällisesti että onko kaikki neljä paikkaa pöydästä varattu vai voisiko lapseni kuitenkin istua siinä. "Olen yksin varannut koko pöydän itselleni." oli vastaus. Tyrmistyneenä ihmettelin, etteikö neljän hengen pöytään nyt mahtuisi muitakin, mutta nainen totesi ettei mahdu.

Lähdimme siis pois lapset itkien, minä viimeisilläni raskaana pidättelin itsekin itkua.

Kahvila siis todella pieni ja kaikki tyhjät paikat olivat sellaisia korkeita baarituolilla varustettuja, joihin en todellakaan voi pikkulapsia istuttaa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollasten mummeleiden saa antaa hyppiä silmilleen!

Vierailija
2/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä puolesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asiakas varaa yksin koko pöydän. Nyt meni vähän hassusti...

Vierailija
4/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisissa tilanteissa pitää tehdä tilaa toisillekin, eikä voi yksin varata koko pöytää. Olisin "tunkenut" pöytään, mutta muotoillut asian tyyliin: anteeksi, näyttää olevan tänään täyttä, joudumme tulemaan tähän seuraksi. Siinähän olisi vetänyt sumppia väärään keuhkoon. Mur.

Vierailija
5/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan iski niin pahasti etten osannut reagoida oikein, raskaana tosiaan olen viikolla 40 ja pahoitan mieleni aika herkästi. Itku olisi tullut jos olisin sinne jäänyt.

Vierailija
6/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä oli jotenkin sairas ihminen. Tuli tuosta mieleen yksi vanhahko nainen, joka kvi Helsingin kirjakaapelissa lukemassa lehtiä (silloin kun kys. paikka sijaitsi Lasipalatsissa). Eukko oli aina naama norsunaaraan sukuelimellä, ja oikea töykeyden perikuva. Ensimmäisen kerran, kun hän sanoi jotenkin ikävästi, tuli paha mieli, mutta kun kävin paikassa useammin, huomasin, että nainen on varmasti jotenkin sairas.

Antakaa anteeksi, mä olin silloin nuori, mutta täytyy myöntää että pari kertaa kyllä provosoin tuota eukkoa, esim. kysymällä, onko hän jo lukenut jonkin lehden ja voinko ottaa sen tms. Aina tosi kohteliaasti ja hymyillen. Sen jäätävät vastaukset oli jotenkin niin huvittavia.

Ymmärrän, että pahoitit mielesi, mutta ajattele naisen ilkeyden sijaan sitä, miten itse voit vastaavassa tilanteessa käyttäytyä kohteliaasti ja näin opettaa lapsillesikin toisten huomioonottamista.

Saat varmasti tosi monta ilkeää av-vastausta, mutta ei kannata niistäkään välittää. Ollaan me kohteliaat ja iloiset ihmiset hyväkäytöksisiä inhottavista ihmisistä huolimatta!

Vierailija
7/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lähde jonku hullun mummon takia lapsineni pois! Joko olisin viileästi todennut mummolle, että tässä on tilaa kaikille ja PISTE. Tai mennyt henkilökunnalle sanomaan.

Vierailija
8/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperheen kanssa. Mun lapsi on tosi, tosi kiltti ja rauhallinen mutta ei ole kertaakaan ollut koko mun sekuntiruokailun ajan kitisemättä. Kotiäitinä arvostan jos joskus pääsen yksin kahvilaan. Lapsikasa voisi aika varmasti pilata tilanteen.

Mä en ymmärrä miten olet kohta 3 lapsen äiti ja et ota eväitä mukaan.

Vierailija
9/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en mä sinuna olis pois lähtenyt kun kerta varta vasten olit sitten kävellyt.

Vierailija
10/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ton ap:n mummelinkin haistattanut tolla viikkomäärällä jo huitsin jonnekin ;)

Kerran menin bussiin, jossa kaikki istua röhnöttivät, vaikka vanhoille, vammaisille ja raskaana oleville pitäisi paikan irrota. Seisoin (kera iskiakseni ja mahtipötsini) siinä käytävän alkupäässä ja tuumasin kovaan ääneen: "Kukas teistä on se kaikkein huonokuntoisin?" Tuli tilaa vielä parille mun jäljessä bussiin tulleelle mummelillekin ;)

Vierailija
11/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisillään raskaana rehata lapsia ympäri kaupunkia ja etsiä kahvilasta vapaata pöytää?

En haluaisi minäkään kitiseviä kakaroita viereen pilaamaan kahvitteluhetkeä. Toinen asia on, jos kahvilassa olisi pikkupöytiä yksin oleville tai pariskunnille, silloin vaihtaisin itse paikkaa.

Vierailija
12/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän empatiaa ap:lle kiitos. itse asun helsingin keskustassa ja lähden useinkin liikenteeseen lasten kanssa niin että löunas syödään jossain kahvilassa.

uskon, että ap:kin asuu jossain ihmisten ilmoilla, eikä missään perähikiällä. tuskin lähtisi kotiin kävelemään nälkäisten lasten kanssa.

Vierailija
13/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperheen kanssa. Mun lapsi on tosi, tosi kiltti ja rauhallinen mutta ei ole kertaakaan ollut koko mun sekuntiruokailun ajan kitisemättä. Kotiäitinä arvostan jos joskus pääsen yksin kahvilaan. Lapsikasa voisi aika varmasti pilata tilanteen.

Täällä käy kyllä aivan sekaisin olevaa porukkaa, tässä loistoesimerkki.

Miten eväät olisivat auttaneet asiaa? Siellä 18 asteen pakkasessako niitä olisi sitten vedetty.

T:JO kolmen lapsen äiti

Vierailija
14/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisillään raskaana rehata lapsia ympäri kaupunkia ja etsiä kahvilasta vapaata pöytää?

Saitko tyydytyksen?

Vierailija
15/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä ei varmaankaan ole/ollut pöytävaraus systeemiä? Eli pöytään vaan. Olisi vielä voinut henkilökunnalta asian varmistaa. Tai olisi voinut sanoa "mummolle" siinä jonossa, että on itse pöydän varannut, siis koko pöydän :).

Poistua ei olisi kannattanut :(.

Vierailija
16/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko tyydytyksen?

Vierailija
17/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei missään nimessä saa viedä kahviloihin tai ravintoloihin pilaamaan aikuisten, OIKEIDEN ihmisten tunnelmaa. Lapsille pitää ottaa aina eväät, joita he voivat näykkiä jossain syrjemmällä, esim vessassa (jos sinne mahtuu, koska vessat ovat tietenkin pullollaan imettäviä äitejä, etteivät he vaan oksettavilla imetystisseillään pilaisi toisten päivää ja ruokahalua). Oikeastaan lapsia ei pitäisi ottaa mukaan kaupungille ollenkaan, koska he saattavat rasittaa jotain toista perheenäitiä, joka on tullut kaupungille rentoutumaan ja ottamaan vähän etäisyyttä perhe-elämään. Oikeita paikkoja lapsille ovat siis koti, koulu ja perhepäivähoito tai päiväkoti, sekä erilaiset, vartavasten lapsille tarkoitetut paikat, kuten ip-kerhot. Välimatkat heidät voidaan kuljettaa ikkunattomassa minibussissa. Jos paikkakunnalla on hyvä julkinen liikenne, toiset huomioon ottava äiti muistaa, että ei vie karjuvia, paskanhajuisia ja sottaavia kakaroitaan sinne työmatkalaisia häiritsemään.

Vierailija
18/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla mutta tollanen marttyyrin asenne ei oikein nappaa "olen viimeisilläni raskaana, käveltiin pakkasessa, oltiin nälkäisiä" jne. Olisit pitänyt puolesi, ei sillä mummolla ollut oikeutta koko pöytää varata itselleen ja toisaalta voisin kuvitella että kohta olis ehkä joku muukin pöytä saattanut vapautua. Mummo oli törkeä mutta et sinäkään ap pitkälle pötki marttyyrinä.

Vierailija
19/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollellista jutussani oli, se että joku kehtaa varata 4-hengen pöydän itselleen.

Käyn usein lasten kanssa lounaalla kahviloissa, joten lapset kyllä osaavat käyttäytyä. Ei taatusti pilaa kenenkään kotiäidin kahvihetkeä.

Vierailija
20/38 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahivlassa on todella ihnaa olla vaan ja nautiskella ihan kaikessa rauhassa ilman ympärillä hääräävää lapsiperhettä. Ymmärrän tätiä täysin. Itse olen 3 lapsen äiti ja en toellakaan tunge kahviloihi/ravintoloihin lounasaikaan lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi