Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauhea kokemus naistenillassa!

Vierailija
07.01.2010 |

Vanha kaverini kutsui minut luokseen illanviettoon. Lisäksi sinne oli kutsuttu kaverini muita kavereita jotka "tiesin", mutten sen paremmin tunne. Minä olen ainut jolla tuosta porukasta on lapsi.

Kun äitiyteni tuli jossain vaiheessa esille (osa ei sitä tiennyt) alkoi hirveä kyselyryöppy. Nämä puolitutut naiset kyselivät: "menikö alapääsi piloille?", "rupshtivatko tissisi?", "onko teillä enää seksiä miehesi kanssa?" jne. Pyysipä eräs, että näytän vatsaani onko se rupsahtanut ja arpinen?

Sen jälkeen alkoivat puhua "mä en ainakaan koskaan halua lapsia", "koko elämä menee ihan hukkaan eikä enää voi tehdä mitään", "Mäkelän Maijakin just sano, että se katuu sitä että teki lapset nuorina".. Ja toivat ilmi, että olettavat minunkin katuvan lastani ja kadehtivan heitä!

Olemme toki nuoria (23-26v.), mutta en kyllä olisi osannut odottaa jotain noin törkeää! Ja tässä ei ole kyse mistään kainostelusta ja huonosta itsetunnosta; olen palautunut lähes entiselleni raskauden jäljiltä ja myös parisuhteeni, niinkuin muu elämänikin, voi hyvin (en myöskään ole mikään teini-äiti vaan 25v. 2v.:n äiti).

Kamalimmat illanistujaiset missä olen koskaan ollut! Onneksi minulla on myös fiksuja ystäviä..

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas ajattelematonta porukkaa :(

Vierailija
2/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidänkin illanistujaisissa (30-35v, perheellisiä melkein kaikki) kerrotaan samoista asioista, mutta sitten niille nauretaan iloisesti ja heitetään hyvää läppää! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitavat vaan olla kateellisia sulle. Nuori nainen, joka näyttää hyvälle, on oma mies ja terve lapsi.

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Tietty vois sanoa sille illan emännälle, että mikä tässä oli homman nimi. Että jäi vähän ihmetyttämään tämmöiset ihmiset. tai jotain. Miten tää illan emäntä suhtautui tämmöseen ristikuulusteluun?

Vierailija
4/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateellisia sinulle, kun sulla on asiat hyvin.

Vierailija
5/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juurikaan ottanut osaa keskusteluun, puuhaili pahimman ryöpytyksen aikaan juuri keittiössä. On kyllä ilmaissut itsekkin, että "ei lasta haluaisi".

ap

Vierailija
6/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

????? Ei ihme, että kauhistuivat. Kyllähän tuon ikäisen nyt pitäisi palautua kahdessa kuukaudessa.

Itse olen 35-vuotias kahden lapsen äiti ja kummastakin raskaudesta palautunut täysin muutamassa viikkossa.

Vierailija
7/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitten lapsellinen, mutta kyllä minäkin ensimmäisenä mietin noita asioita, jos kuulen jonkun ikäiseni (25) tai nuoremman saaneen lapsen. Nehän on ne kauhukivat, mitä puhutaan, että tissit ja maha rupsahtaa, alapää leviää, mies ei enää halua vaan juoksee vieraissa..jotenkin jos saa lapsen vaikka kolmevitosena, ajattelee, että se nyt ei ole muutenkaan enää niin hehkeä, ja lapsi oli varmaan kauan toivottu. Mutta en todellakaan sanoisi näitä ääneen kellekään, olisin vaan, että onnea lapsesta, onko kuvaa jne.

Vierailija
8/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu lähinnä tarkoitin, että ylipäätänsä se, että olen koskaan ollut raskaana ei juurikaan näy minussa. Minäkin palauduin, sanan varsinaisessa merkityksessä, kyllä hyvin nopeasti. Ja tuli kyllä suurena yllätyksenä tämä äitiyteni noille naisille. ap

????? Ei ihme, että kauhistuivat. Kyllähän tuon ikäisen nyt pitäisi palautua kahdessa kuukaudessa.

Itse olen 35-vuotias kahden lapsen äiti ja kummastakin raskaudesta palautunut täysin muutamassa viikkossa.

Vierailija
9/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta osaa ne vanhemmatkin: olen kolmekymppinen kuusi- ja kolmevuotiaiden lasten äiti, jonka ystävistä suurin osa on edelleen lapsettomia ja uraputkessa. Heidän sosiaalinen elämänsä on luonnollisesti aika menevää sinkkumeininkiä, jossa olen satunnaisesti minäkin mukana (en sinkkuilemassa mutta muuten :) ).

Ilmeisesti en näytä siltä, miltä tämän porukan mielestä "äidin" kuuluu näyttää, sillä äitiyteni tulee uusille tutuille aina järkytyksenä, ja sitä seuraa yleinen äidittely ja mammattelu. Eli JOKA-AINOA seurassa kutsuu minua siitä lähtien mammaksi tai äidiksi tai äiteeksi (!) tms. Joskus tekisi mieli sanoa, että anteeksi vaan, mutta en ole teidän äitinne!

Vierailija
11/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuonikäisiä vasta, alle 30v, niin ihan normaalia, ettei keskivertonaisella vielä ole mitään vauvakuumetta. Mä ajattelin vielä 30-vuotiaana, ettei koskaan miestä ja lapsia, mutta nyt 38v on aviomies ja taapero ja vauva.

Kyllä mä muistan kanssa päivitelleeni nuorempana entisiä koulukavereita joilla oli lapsia. Jos tuli kaupassa vastaan, niin moikkasin vaan ja äkkiä ohi, koska ihan oikeesti, en olis keksinyt mitään juteltavaa niiden kanssa.

Vierailija
13/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nuoret naiset olivat selvästi huolissaan lapsen saamisen vaikutuksista. Ilmeisesti he eivät tunteneet ennalta ketään jolla olisi siitä omaa kokemusta. Teit heille suuren palveluksen vastaamalla heidän kysymksiinsä. Vaikka he nyt sanoivat kavereiden kuullen että ei ikinä lapsia niin olen varma, että he mielessään pohtivat tätä ja sinun esimerkkisi (jos kerta tosiaan olet palautunut ennalleen, onnellinen liitossasi yms.) kannustaa heitä seuraamaan esimerkkiäsi.

Mielestäni voisit taputtaa itseäsi ystävällisesti olalle ja kiittää itseäsi hyvästä työstä.

Vierailija
14/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitavat vaan olla kateellisia sulle. Nuori nainen, joka näyttää hyvälle, on oma mies ja terve lapsi.

Ei kyllä kukaan ole kateellinen nuorelle naiselle, jolla on mies ja lapsi! Säälii lähinnä. Ei kai kukaan nuori äiti kuvittele, että ihmiset kadehtii? Mitähän ne kadehtis? Sitä ettei ole omaa elämää?

Vierailija
15/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin mä sanoisin: hei haloo, vähänkö on epänormaalia, ettei nainen heti parinkympin jälkeen ala pukkaamaan lapsia. Ihan vaan koska itse halusin niin tehdä. :D

jos tuonikäisiä vasta, alle 30v, niin ihan normaalia, ettei keskivertonaisella vielä ole mitään vauvakuumetta. Mä ajattelin vielä 30-vuotiaana, ettei koskaan miestä ja lapsia, mutta nyt 38v on aviomies ja taapero ja vauva.

Kyllä mä muistan kanssa päivitelleeni nuorempana entisiä koulukavereita joilla oli lapsia. Jos tuli kaupassa vastaan, niin moikkasin vaan ja äkkiä ohi, koska ihan oikeesti, en olis keksinyt mitään juteltavaa niiden kanssa.

Vierailija
16/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorta naista voidaan kyllä kadehtia hyvästä ulkonäöstä ja miehestä mutta ei lapsista, paitsi tietysti joku joka juuri silloin toivoo lasta.

Vierailija
17/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tommoseen aina joskus törmää. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tottahan se on, että kun elämä vielä pyörii sen oman navan ympärillä 24/7, niin ajatus lapsesta tuntuu varmasti lähinnä maailmanlopulta. Siinähän joutuu hetkeksi väistymään pääosan esittäjän roolista elämän suurella näyttämöllä. ;) Äitiys on asia, joka täytyy kokea itse, kaikki muu on arvailua ja arvailut menee yleensä enemmän tai vähemmän väärin.

Mä olen kolmekymppinen ja ekana kaveripiirissä sain lapsen. Kaikenlaista saa kuulla. Viimeksi tässä kaveri tilitti työkaveristaan, jonka kanssa oli ollut reilun viikon reissutöissä. Toi kaveri oli just palannut ä-lomalta, eikä hän siis nähnyt vauvaansa kymmeneen päivään. Hän sit oli kuullut puhelimessa kun lapsi itki iltaitkua (äidin perään, ei meinannut rauhoittua isälle) ja alkanut itsekin itkeä.

Mun kaveri avoimesti halveksi tuollaista luonteen heikkoutta, ja selitti tohkeissaan että siinä on kyllä selkeä esimerkki läheisriippuvuudesta! Ensin hän mietti, mikä lapsessa on vikana, kun tuolla lailla itkee. Tuli siihen tulokseen että siinä on kasvatus menossa ihan päin mäntyä, ja lapsi pompottaa vanhempiaan oikein urakalla kun tuosta kasvaa. Ja sitten hän taivasteli äitiä, joka itkee jonkun noin mitättömän syyn vuoksi! HÄN on sentään itse ollut erossa poikaystävästään neljäkin viikkoa, eikä tuntunut missään!

Mä olin täysin mykistynyt. Mulle on päivänselvää, että päivien ero omasta rakkaasta lapsesta särkee äidin kuin äidin sydäntä. Mua suorastaan alkoi itseäksi itkettää, kun mä mietin sitä itkevää pikkuista ja hänen itkevää äitiään, ihan vaan myötätunnosta. Hän ei kyennyt käsittämään, että suhde lapseen on täydellisen erilainen kuin suhde kehenkään muuhun ihmiseen, ei vaikka mä kuinka yritin selittää. Näin me ihmiset eletään ihan eri maailmoissa.

Vierailija
18/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se ettei itse halua olla jonkun toisen kengissä tarkoita että olisi oikeus kohdella sitä toista kuin sirkusfriikkiä. Näytä arpista mahaa! Onko sun pillusi ihan päreinä?! -- Ei sellainen ole soveliasta bilekeskustelua, ei oikeasti ole.

nuorta naista voidaan kyllä kadehtia hyvästä ulkonäöstä ja miehestä mutta ei lapsista, paitsi tietysti joku joka juuri silloin toivoo lasta.

Vierailija
19/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kukaan ole kateellinen nuorelle naiselle, jolla on mies ja lapsi! Säälii lähinnä. Ei kai kukaan nuori äiti kuvittele, että ihmiset kadehtii? Mitähän ne kadehtis? Sitä ettei ole omaa elämää?

Mitä joku lapseton tekee täällä?

Tämä on VAUVA-lehden keskustelupalsta.

???

Vierailija
20/74 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä joku lapseton tekee täällä?

Tämä on VAUVA-lehden keskustelupalsta.

???