Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saa apua syömishäiriöön ja miten sitä hoidetaan?

Vierailija
26.10.2009 |

Joudunko esim sairaslomalle? Saanko ns hullun paperit?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöitä hoidetaan useimmiten erikoissairaanhoidossa, jonne saa lähetteen esim. terveyskeskuslääkärin kautta. Paikkakunnissa on eroja, hoito saattaa tapahtua myös esim. mielenterveystoimistossa tai terveyskeskuspsykologilla tilanteesta riippuen.Sairasloman tarve, kuten myös hoito riippuu kokonaistilanteesta, voinnistasi ja syömishäiriön syistä jne, joten sitä on mahdoton sanoa etukäteen. Yleensä (jos ei tilanne ole hyvin vakava) syömishäiriön hoito kuitenkin käynnistyy polikliinisesti, ja keskustelukäynneillä käydään esim. kerran viikossa normaalielämän ohessa.

Hullun paperit..riippuu mitä tarkoitat? Terveydenhuollon henkilöstö on vaitiolovelvollinen asioistasi, joten tietojen ei pitäisi asiattomille levitä sen enempää kuin mitä itse kerrot. Näin psykiatriassa työskentelevänä käsite "hullun paperit" ei oikein aukea, ainakaan meidän asiakkailla ei ole leimoja otsassa vaan ovat ihmisiä joilla nyt tällä hetkellä sattuu olemaan elämässään tiettyjä ongelmia.

Syömishäiriöistä toipuminen on pitkällinen prosessi, joten voimia siihen :). Upeaa on se, että olet oivaltanut tarvitsevasi apua, se on ensimmäinen iso askel!

Vierailija
2/3 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns B-lausuntoa, jolla voit hakea hoitoosi Kelalta kuntoutustukea, esim pitkäkestoiseen yksilöterapiaan? Kuten aiempi jo sanoi, se tieto ei leviä mihinkään, minullakin on tuollaiset "hullun paperit", koska olin masentunut ja kävin vuosia terapiassa. Olen ihan täysivaltainen kansalainen edelleen. :-)

Jaksamista ja kaikkea hyvää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullun papereilla tarkoitan lähinnä tilannetta jossa saan rastin " ei sovellu alalle " työtä tai opiskelupaikkaa haettaessa hoidon takia. ap