perhepetiläiset tai muut joilla vinkkejä miten nukkua 2v ja vastasyntyneen kanssa...
Juu, eli olen miettinyt miten nukkumisjärjestelyt pitäisi hoitaa kun kakkonen syntyy parin kuukauden päästä. Esikoinen silloin tasan 2v.
Menee nukkumaan joka ilta omaan huoneeseen mutta jossain vaiheessa yötä tulee mun ja miehen viereen, viimeistään aamu viideltä mutta hyvin usein jo ennen puolta yötäkin.
Meillä on pinnasänky (josta otettu yksi reuna pois) laitettu ihan mun sängyn laitaan. Mutta hyvin usein sieltäkin siirtyy meidän väliin nukkumaan keskelle.
Pitäisikö vaan jaksaa valvoa ja "kouluttaa" esikoinen nyt ennen kakkosen syntymää nukkumaan omassa huoneessaan vai mitä tehdä. En tiedä onnistuisiko edes se että lapsen sänky siirrettäisiin meidän makuuhuoneeseen, tuntuu että haluaa olla ihan vieressä. Pinnasängyssä mun vieressä on kyllä ihan kosketusetäisyydellä mutta uskaltaakohan siinä antaa nukkua jos pidän vastasyntyneen aluksi vieressäni yöt (imettäen).
Kommentit (3)
laittoi sen 2v sängyn siihen oman sänkyynsä kiinni. Kun vauva sitten syntyi niin se 2v ihan itse tajusi vähän ajan päästä siirtyä siihen omaan sänkyyn kun huomasi,e tä ahdasta on ;)
Eli minä en pakottaisi. Meillä 3v ja 5v nukkuvat meidän kanssa samassa huoneessa ja 6kk meidän välissä.
vauva nukkui pinnasängyssä, pääsi yöllä sänkyyn vain imetyksen ajaksi Sänky ihan mun vieressä
yritettiin vaatia omassa sängyssä pysymistä ja itkettiin pientä isosiskoa ihan turhaan (vieläkin huono omatunto asiasta). Seuraavien kanssa on toimittu niin, että parisänky on laitettu seinään kiinni (itseasiassa kolmannen ja neljännen kohdalla meillä on ollut kolme runkopatjasänkyä vierekkäin, jotta kaikki halukkaat mahtuneet sänkyyn!) ja vauva on nukkunut seinän ja äidin välissä ja kaksivuotias äidin ja isän välissä.