Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihtuuko vhh dietillä oikeasti?

Vierailija
03.01.2010 |

Aloitin tänään dietin jolla välttelen hiilihydraatteja. Onko kellään kokemusta tästä?

Kommentit (242)

Vierailija
121/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulle on yks lysti kuka syö hampurilaisia, syököön jos se sopii hänelle. EVVK.

Tää on menee ihan naurettavaks keskusteluksi tyyliin mun iskä on vahvempi kuin sun iskä :)

Pääasia että aiheesta puhutaan ja jokainen tekee miten parhaaks näkee. sama se mulle vaikka söis pari kiloo voita päivässä.

Vierailija
122/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin Hanna partasen kuvahaulla eikä hän yhdessäkään kuvassa näytä kiltä että joutuu kamppailemaan kilojen kertymistä vastaan. Te olette vaan oikeasti niin aivopestyjä sen suhteen, minkälainen on NORMAALIPAINOINEN nainen. Aliravittujen parikymppisten mallityttöjen EI pitäisi olla vertailukohta, mutta niin vaan on!

Monella karppaajalla näyttäisi olevan sairaalloinen vartalonkuva. Eräs karppaaja väitti minua lihavaksi tai Kike Elomaa -tyyppiseksi bodaajaksi. Mittani ovat 170/60. Hänestä ihannekroppa olisi ollut 170/50, joka on anorektisen laiha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on tosi hyvä vaikka rasvaa ja lihaa en ole vielä uskaltanutkaan syödä Antin suositusten mukaisesti, mut leipä, peruna, pasta ja riisi jäänyt, sekä suomalaiset viljat... muutaman kerran kokeillut noita resptejä ja hyvää on sekä pitää nälän.

Maha läks heti vaik olenkin normaalipainoinen, olen vaan kuullut ihmisiltä miten hyvä olo tosta tulee, ja oikeassa ovat! Vaikka on nytkin kuukautiset maha ei vaivaa yhtään.

Ummetustakaan ei le ollut kun vetänyt liotettuja pellavansiemeniä urakalla!

Arvostan myös Heikkilän mielipiteitä mm sikainfluenssarokotusten vastustajana ja spin-vastaisuudessa muutenkin, joten pitihän tätäkin kokeilla :)

Vierailija
124/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämään aivan liikaa eläinrasvoja ymmärtämättä, että ne aiheuttavat monenlaisia terveysongelmia - esimerkiksi lisäävät rintasyöpä-ja paksusuolisyöpäriskiä merkittävästi. Saati sitten niiden vaikutusta sydämelle ja verisuonille.

Minusta on ihan ok lopettaa sokerin ja vehnäjauhojen syönti mutta en ymmärrä lainkaan tätä fanaattista kiihkoa eläinrasvojen autuaaksi tekevään vaikutukseen.

Maailman pitkäikäisimmän kansat, mm. Okinawalaiset, syödät kasvispainotteisesti ja käyttävät niukasti punaista tai muuta eläinperäistä lihaa, lukuunottamatta kalaa, jonka rasvahapot ovat terveyttä edistäviä (laskevat verenpainetta ja kolesterolia), ns. pehmeitä

rasvoja. Oliiviölyjyllä yms. kasviöljyillä (lukuunottamatta palmuöljyä ja kookosrasvaa) on sama vaikutus.

On ihan eri asia syödä pehmeitä rasvoja kuin kovia eläinrasvoja - rasvoissa on eroja!

Vierailija
125/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksimiannos on puoli desiä vrk, suositeltava annos on ruokalusikallinen.

Vierailija
126/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mitenkään olla SEKÄ Kike Elomaa -tyyppinen (Kike on mielestäni hyvin hoikka by the way) että läski! Olet varmaan ohan sopuruhtainen mitoiltasi. Ehkä hieman raskasrakenteinen raameilta vain?

T: se, jonka mielestä Partanen on läski. Eniten kuitenkin koko tyypissä mua ärsyttää se, että joka välissöä se hehkuttaa täysin luonnottomien kevyttuotteiden puolesta. Aspartaami on myrkkyä ja rasvattomat maitotuotteet täysin saatanasta: rahat vain markkinamiesten ja -naisten pussiin!

Heikkilä suosii ravinnossa luonnonmukaisuutta. Viljakaan ei ole täysin luonnonmukaista, koska koko viljelyskulttuuri on ihmisen keksimää tehotuotantoa.

Vierailija
128/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori typot. Lähti mopo käsistä...

Vierailija
129/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka kokee, että täällä tuputetaan karppausta, voisi nyt lukea aloituksen uudelleen.

Ja sitten perään vähän tätä ketjua niin huomaa, että keskustelu on ollut täysin asiallista, kunnes virallistervettä suosittelevat ovat tulleet kertomaan omia näkemyksiään vaikkei kukaan ole niistä kiinnostunut ja tarkoitus oli keskustella vhh-ruokavaliosta.

Tunnetko montakin karppaajaa jotka yrittävät tuputtaa ruokavaliotaan sinulle?

kaikenlaisesta ylimielisestä pullanmussutushaukkumisesta. Sanotaan nyt että viime aikoina meno on kyllä rauhoittunut, jokin aika sitten se oli tosi ärsyttävää.

Vierailija
130/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos että osoitit, että av:lla on asiallistakin väkeä!

Vierailija
131/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mitenkään olla SEKÄ Kike Elomaa -tyyppinen (Kike on mielestäni hyvin hoikka by the way) että läski! Olet varmaan ohan sopuruhtainen mitoiltasi. Ehkä hieman raskasrakenteinen raameilta vain?

T: se, jonka mielestä Partanen on läski. Eniten kuitenkin koko tyypissä mua ärsyttää se, että joka välissöä se hehkuttaa täysin luonnottomien kevyttuotteiden puolesta. Aspartaami on myrkkyä ja rasvattomat maitotuotteet täysin saatanasta: rahat vain markkinamiesten ja -naisten pussiin!

Heikkilä suosii ravinnossa luonnonmukaisuutta. Viljakaan ei ole täysin luonnonmukaista, koska koko viljelyskulttuuri on ihmisen keksimää tehotuotantoa.

Enkä ole raskasrakenteinen. Kolme kiloa vähemmän, niin olisin alipainoinen. Kuvastaa hyvin karppaajien vääristynyttä vartalonkuvaa.

Vierailija
132/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti voi vääristellä asioita. Esim. on väärin sanoa että välimeren ruokavaliossa käytetään oliiviöljyä ja voita "surutta". Siitä jää se käsitys että voitakin käytetään siellä surutta. Mistään en ole sellaista käsitystä saanut. Päin vastoin mulla on paperilla tieto, että voita käytetään vähän.

Vierailija
133/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olete ilmeisesti venyttäneet mahalaukkunne tosi valtaviksi kun ei tavallisella määrällä lähde nälkä.

Vaan kyse on siitä, että joidenkin ihmisten sokerinsieto on niin heikkoa, että hiilaripitoinen ruokavalio aiheuttaa pahaa verensokerin heilahtelua, joka taas aiheuttaa näläntunnetta vaikka ei olisi edes nälkä. Verensokeri saattaa yhtäkkiä romahtaa niin alas, että sitä on pakko lääkitä syömisellä. Tämä usein sekotetaan nälkään, vaikka itse asiassa ei ole sitä. Tunteena se on paljon luonnollista nälkää voimakkaampi.

Karppaamalla olen oppinut vihdoin tunnistamaan mitä on normaali nälkä. Se ei todellakaan ole sellainen pakonomainen tarve syödä niin kuin matalan verensokerin aiheuttama olotila.

Vierailija
134/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet jonkun vääristyneesti havainnoivan karppaajan, et voi perustellusti väittää, että kaikki olisivat sellaisia.

Ja sinä olet ainakin paljon laihempi kuin Partanen, joka on edelleen mielestäni pullea. Ja syö kevyttuotteita. (ja ahmii salaa namusia..)

Vierailija
135/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten että verensokerit pysyvät mahdollisimman tasaisina!

Diabeetikot välttävät nopeita hiilihydraatteja, mutta täysjyvätuotteet ovat olennainen osa ruokavaliota, sillä ne tasaavat verensokeria!

Yhtä tärkeää diabeetikoille on rasvan laatu - kovaa eläinrasvaa vältetään ja suositaan pehmeitä kasvirasopja sekä pehmeää kalarasvaa. osa diabeetikoista hyötyy rasvan määrän vähennyksestä, osalle taas köy hyvin nykyinen tavanomainen rasvansaantisuositus.

Vierailija
136/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet jonkun vääristyneesti havainnoivan karppaajan, et voi perustellusti väittää, että kaikki olisivat sellaisia.

Ja tuskin tuokaan kirjoittaja sitä tahallaan teki hämätäkseen, vaan karppifoorumien kaltaisilla tollaset käsitykset rupeaa elämään omaa elämäänsä ja niitä levitetään eteenpäin totuuksina.

Vierailija
137/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi syödä kuten diabeetikot, joille on olennaista syödä

siten että verensokerit pysyvät mahdollisimman tasaisina!

Diabeetikot välttävät nopeita hiilihydraatteja, mutta täysjyvätuotteet ovat olennainen osa ruokavaliota, sillä ne tasaavat verensokeria!

Yhtä tärkeää diabeetikoille on rasvan laatu - kovaa eläinrasvaa vältetään ja suositaan pehmeitä kasvirasopja sekä pehmeää kalarasvaa. osa diabeetikoista hyötyy rasvan määrän vähennyksestä, osalle taas köy hyvin nykyinen tavanomainen rasvansaantisuositus.

Vierailija
138/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minö olen pikemminkin kuullut aina, että olen laiha. Liiankin laiha kuulemma.

Aika sairas on karrimaailma jos 170cm pitkän pitää painaa 50kiloa.

Mutta karppaajat taitavatkin olla syömishäiriöisä, jotka ovat käyneet kaikki ihmedietit ja bulimiat ja oksentelut läpi. Sem verran sairailta vaikuttavat-

Psykologia sinä raukka tarvitsisit.

Vierailija
139/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 170cm:n ei pidä painaa 50kg ollakseen "sopiva". 55kg on ihan hyvä ;) Ja "jopa 60, jos on edes vähän lihasta.

Olen vain ihan sale, että Partanen on ehkä just ja just normaalipainoinen - ylärajalla. Ellei sitten ole onnistunut vähän laihtumaan viime aikoina.

Oikeassa olet siinä, että psykologia voisin tarvita, mutta niistä on jo niin palon kokemusta, etten enää jaksa vaivautua. Mitään diagnoosia mulla ei ole, eikä ikinä ollut lääkitystä. Syy psykologilla käyntiini muuten ei ollut syömisasiat, vaan ahdistus työttömyydestä.

Vierailija
140/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen ruokavalionne oli ennen karppausta. Sokeri on ainakin maistunut.

Ihan ruisleivällä hankin ne liikakilot...

Toki karkkia tuli mässytettyä välillä, mutta ei se jokapäiväistä ollut.

Nyt en enää muistakaan kaupassa käydessä karkkihyllyn olemassaoloa.