Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihtuuko vhh dietillä oikeasti?

Vierailija
03.01.2010 |

Aloitin tänään dietin jolla välttelen hiilihydraatteja. Onko kellään kokemusta tästä?

Kommentit (242)

Vierailija
81/242 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysjyvä pastaa? entäs plajonko maitotuotteita voi käyttää,syöttekö jugurttia tuhtina maustettuna vai rasvattomana jossa ei ole sokeriakaan?

... kastikkeiden kanssa porkkanaraastetta, kypsiä vihanneksia/kasviswokkia tai vaikka kreikkalaistasalaattia (oma suosikkini). Raakana kasvikset tokikin ovat terveellisempiä.

Aloitin karppauksen uudelleen raskauden jälkeen ja aloitusvaiheessa en syönyt maitotuotteita. Aiemmin joka aamuinen aamupala oli turkkilaistajugua, pakastemarjoja ja makeutusainetta (sekä vehnälesettä ja sokerijuurikkaankuorta sekaan). Tuossa partaukkojugussa on 10% rasvaa ja ihanan mieto maku sekä rahkamainen rakenne :). Hiilareita siinä on 4g/100g eli riippuu ihan siitä mitä muuta päivän aikana syö ja mihin päivittäiseen hiilarimäärään pyrkii, että paljonko sitä saa syödä.

Vierailija
82/242 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkilä on pelle, mutta karppaus (joka ei ole hänen ideansa) on hyvä juttu!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin viljelyalueiden laajentaminen ja siihen liittyvä metsien hakkuu on sitä yhtä lailla.

alaa just vie!

Vierailija
84/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et saa voida hyvin karppiruokavaliolla. Lopeta se heti ja unohda, että olet voinut sillä hyvin ja laihtunut. Siirry takaisin virallisterveelliselle."

Todellisuudessa tässä pitäisi lukea että siirry takaisin virallisepäterveelliselle suomalaiselle perusruokavaliolle, jossa käytetään liikaa huonoja hiilareita. Todella harva on oikeasti ollut virallisterveellisellä, puoli kiloa kasviksia ja niin edelleen.

Vierailija
85/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osalla (suurella osalla) se muuntuu virallisepäterveelliseksi. Karppaus sen sijaan pysyy terveellisenä.

Vierailija
86/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tästäkin tapellaan. Jokainen laihduttaa, miten haluaa.

Itse olen tiputtanut nyt 3 kiloa pois vain jättämällä suklaan ja lisäämällä kasviksia. Muuten ihan normaali ruokavalio, mikä sisältää ihan tavallista ruokaa.

Esim eilinen päivä meni näin

aamu. kahvi, kaurapuuro, ruisleipä

lounas: perunamuussi, lihapullat, salaatti, ruisleipä

välipala. omena, kahvi

päivällinen: lihakeitto, ruisleipää

iltapala: teetä ja leipää

Olo on hyvä ja kevyt ja ylimääräiset turvotukset pois ja maha toimii.

Jokainen taaplaa tyylillään. Minä en jaksaisi koko aikaa laskea, mitä saan syödä ja mitä en. En jaksaisi sellaista elämää, että ruoasta tulisi elämäni keskipiste. Siksi ei karppaus ja painonvartijat ja yleensäkään laihdutuskuurit sovi mulle. Mieluummin pidän huolta yleisesti, että syön ja liikun sopivassa suhteessa. Joulukilojen tiputus oli helppoa, koska se oli ylimääräistä turvotusta.

Tsemppiä kuitenkin kaikille, laihdutatte te millä metodilla tahansa.

Vierailija
87/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus sen sijaan pysyy terveellisenä.

Ehkä niillä joilla karppaus on uskonto näin onkin. Mutta entä muut, ne tavalliset ihmiset? Tuleeko sittenkin vedettyä liikaa lihaa ja rasvaa suhteessa kasviksiin? Onko se sitten terveellistä pitkällä aikavälillä?

Vierailija
88/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole laihtunut, vaikka olisin syönyt niin kuin edellä. Siis terveellistä kotiruokaa, ei herkkuja. Paino pysyy samana tai nousee. Söin siis varmaan liikaa, mutta en halunnut nälässäkään olla. Nyt syön niin paljon kun jaksan, eikä tartte säännöstellä tai nähdä nälkää. Eikä ole välillä juuri mielitekoja. Ja huomaan, että mitä enemmän syön ja etenkin tarpeeksi rasvaa, niin painokin putoaa silloin. Nälkäilemällä ei karppi laihdu:-) TArpeeksi kaloreita, niin laihtuu. Ihmeellistä, eikö totta:-)

Vierailija
89/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään mitään, en rasvojen enkä hiilihydraattien määrää. Moni kyllä laskee, mutta se ei siis suinkaan ole välttämätöntä.

Karppaajat ovat saaneet hirmu hyviä tuloksia aikaan, siksi uskalsin kirjoittaa, että karppaus säilyy terveellisenä. Kyllä tähänkin joukkoon tietysti epäonnistujia mahtuu, epäilemättä, vaikken heitä tunnekaan. Moni vaan onnistuu, esimerkiksi enoni, joka 60-vuotiaana oli lihonut tasaiseen tahtiin 30 vuoden ajan ja ensimmäistä kertaa onnistui laihtumisessa karppaamisen avulla. Hän karppaa edelleen, ja laihtumisen ohella "elintasosairaudetkin" ovat helpottaneet. Se tuntuu sivustaseuraajista ihan ihmeeltä.

Vierailija
90/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on, että noin 0,000001 prosenttia suomalaisista on virallisterveellisellä. Ehkä Hanna Partanen ja kaksi muuta. Muut on virallisepäterveellisellä.

...että tuo virallisterveellinen on sitten niin hankala noudattaa, että kukaan ei pysty olemaan sillä?

Mutta samapa tuo, itse ainakin olen tyytyväinen vhh-ruokavalioon, syökää muut mitä haluatte, vaikka rössypottua ja pässinkiveksiä :)

Vierailija
91/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että tuo virallisterveellinen on sitten niin hankala noudattaa, että kukaan ei pysty olemaan sillä?

vaan kyse on kansakunnan tottumuksista. Suomessa on totuttu syömään ensin ruisleipää, pottuja ja voita ja läskisoosia. Siitä sitten siirryttiin tähän nykyiseen meininkiin eli vetämään huonoja hiilihydraatteja oikein urakalla. Valkoisia jauhoja ja sokeria ja vaaleita makaroneja. Nyt sitten mennään taas toiseen ääripäähän. Eiköhän tämä tästä aikanaan tasoitu. Kannattaisi lähteä edes siitä, että saatais tämä kansakunnan kokoinen "vihannekset on pupujen ruokaa" -vääristymä korjattua. Se ja sokeri pois, ja sen jälkeen on suht sama miten paljon mitäkin plaatua muuta syö.

Vierailija
92/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olete ilmeisesti venyttäneet mahalaukkunne tosi valtaviksi kun ei tavallisella määrällä lähde nälkä.

Itse en ole laihtunut, vaikka olisin syönyt niin kuin edellä. Siis terveellistä kotiruokaa, ei herkkuja. Paino pysyy samana tai nousee. Söin siis varmaan liikaa, mutta en halunnut nälässäkään olla. Nyt syön niin paljon kun jaksan, eikä tartte säännöstellä tai nähdä nälkää. Eikä ole välillä juuri mielitekoja. Ja huomaan, että mitä enemmän syön ja etenkin tarpeeksi rasvaa, niin painokin putoaa silloin. Nälkäilemällä ei karppi laihdu:-) TArpeeksi kaloreita, niin laihtuu. Ihmeellistä, eikö totta:-)

Vierailija
93/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
94/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Kutri myy omalla nimellään omia dieettiopuksia, joten mitenkään puolueeton tuo ei ole.

Vierailija
95/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
96/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkäaikaista seurantaa ei vielä toistaiseksi ole eikä dieetin pitkäaikaisvaikutuksia taida kukaan vielä tietää, mutta henkilökohtaisesti otan sen riskin, että kokeilen kuinka minun käy. Hypoglykeemikkona minun on parempi seurata tätä linjaa kuin palata vanhaan, jossa verensokeri laski aterian jälkeen nopeasti niin, että joskus palasin jääkaapille kontaten.

http://content.nejm.org/cgi/content/full/355/19/1991

http://www.ajcn.org/cgi/content/full/87/2/339

Vierailija
97/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkäaikaista seurantaa ei vielä toistaiseksi ole eikä dieetin pitkäaikaisvaikutuksia taida kukaan vielä tietää, mutta henkilökohtaisesti otan sen riskin, että kokeilen kuinka minun käy. Hypoglykeemikkona minun on parempi seurata tätä linjaa kuin palata vanhaan, jossa verensokeri laski aterian jälkeen nopeasti niin, että joskus palasin jääkaapille kontaten. <a href="http://content.nejm.org/cgi/content/full/355/19/1991" alt="http://content.nejm.org/cgi/content/full/355/19/1991">http://content.nejm.org/cgi/content/full/355/19/1991</a&gt; <a href="http://www.ajcn.org/cgi/content/full/87/2/339" alt="http://www.ajcn.org/cgi/content/full/87/2/339">http://www.ajcn.org/cgi/content/full/87/2/339</a&gt;

"Conclusions: Our findings suggest that diets lower in carbohydrate and higher in protein and fat are not associated with increased risk of coronary heart disease in women. (huom!)When vegetable sources of fat and protein are chosen, these diets may moderately reduce the risk of coronary heart disease.(huom!)

Vierailija
98/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurata tätä keskustelua, itse olen vähentänyt hiilareita ja voin paremmin kuin koskaan. Missään karppifoorumeilla tai vastaavilla mistä edellä puhuttu en ole kuuna päivään käynyt.

Ihminen on luonnostaan epäileväinen. Vaikea uskoa että muitakin vaihtoehtoja on kun pienestä pitäen ollaan toitotettu ravintopyramidimallia ja sen oikeellisuutta.

Se että asioista puhutaan on minusta hienoa, ehkä se saa jonkun silmät aukeamaan että muutakin voi syödä kuin perunaa ja ruisleipää. Lisäksi ruokavaliolla voi parantaa omaa oloaan ja sairauksiaan.

Mulle ei täysjyvätuotteet sovi, ja jälkeenpäin olen kuullut että monet viljelijätkään eivät leipää syö. Johtuukohan siitä että pellot + vilja myrkytetään 5 kertaa ennen puintia ja puinnin jälkeen käsitellään vilja vielä moneen kertaan aineilla jotka parantavat säilyvyyttä. Se siitä luonnonmukaisuudesta.

Vierailija
99/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä luonnonmukaisuudesta.

luonnonmukaisuudellaan kerskailla. Lihassa on lääkejäämät, eläimen teurastuksenaikaiset stressihormoonit, teurastuksen jälkeen lisätyt väriaineet, marinaadeista nyt puhumattakaan jos niitä käyttää. Tautiriskit tyyliin salmonella ja hullun lehmän tauti. Että se siitä luonnonmukaisuudesta.

Vierailija
100/242 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

proteiineja? Moni tutkimus on tehty niin, että vhh-dieetissä syödään rasvan lisäksi myös tavanomaista enemmän proteiinia.

Minun karppauslinjassani ei proteiinien osuus ole suuri. Se saattaa olla hiukan suurempi kuin entisessä ruokavaliossa, mutta ei kyllä paljoa. Perunasta ja pastasta jääneen aukon täyttävät kasvikset ja rasva.