Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt rehellisesti vastatkaa!

Vierailija
01.01.2010 |

kenen mies

syöttää lasta/lapsia

hoitaa yöllä ja yleensäkin

vaihtaa myös kakka vaippoja vaikka äiti on paikalla

siivoo himassa/laittaa ruokaa

päästää sinut ulos ja hoitaa vauvan/lapsen läpi yön murisematta sinulle?

ja myös aamulla herää siinä 7 auttamaan hoidossa?

meillä ku minä teen nää kaikki, todella harvoin mies laittaa ruokaa meille, ja välillä syöttää vauva pullosta kun olen sen valmiiksi laittanut...

osallistuuko liian vähän? pitääkö tyrkyttämällä tyrkyttää vauvan syliin ja sanoa että perkele olet isä hoida myös?????

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toki joutuu sanomaan että hei, nyt on kyllä sun vuoro vaihtaa tämä vaippa tai antaa lapsille ruokaa, kun ei se aina itse huomaa. Mutta tekee kuitenkin mielellään nurisematta. Mielellään myös päästää minut harrastuksiin tai baariin, oikein tyrkyttää että mene nyt kun et ole aikoihin ollut.

Vierailija
22/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi myös itse pidän hyvää huolta miehestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
24/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi miehesi osallistuisi enemmän?

Tää on ihan yleinen "ongelma" naisilla jotka päsmäröi kaikessa, ja pitää omaa tapaansa tehdä asiat ainoana oikeana tapana. Sä olet varmaan jatkuvasti nalkuttanut äijällesi että "ei noin, vaan näin" ja sillä on mennyt hermo, ja se ajattelee että tee itse sitten kun kerran osaat kaiken paremmin.

Vierailija
25/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tullut näin monta ellei mies olisi niin aktiivisesti osallistunut alusta asti. Tai siis jo ennen lasten tuloa teki ruokaa, siivosi jne jopa enemmän kuin minä. Nyt hoitaa lapsia siinä missä minäkin, ja kotia myös. Ei tarvii pyytää tekemään mitään, tajuaa sanomattakin kun on aika laittaa ruokaa, pestä tiskiä jne.

Vierailija
26/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä just mietin ku minä kyl päästän sitä ulos jne jne mut ku ite haluaisin ni aina tulee jotai eteen... siis sille... ja huoltakin pidin mut enää en jaksa ku ei riitä voimia... mut hyvä tietää että on hyviä isiä olemassa... kiitos vastauksistanne... tuli paha mieli ku en luota mieheen ton käyttäytymisen jälkeen... höh itkettää.. varmaan menkat tulossa =)

ap

Vierailija
27/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on iltakukkuja ja aamunukkuja. Suhteen alussa jaksoin noista aamuista papattaa ja vaatia miestä hoitamaan lasta, mutta sittemmin olen luovuttanut. Arkemme sujuu paljon paremmin, kun en pakota miestä ylös aamuvarhaisella. Jos hän joutuu heräämään esim. klo 6, niin hän on koko päivän väsynyt, kärttyisä ja nukahtelee seisaalleen.

Meillä siis mies on hoidellut vauvoja/lapsia iltayöstä. Minä tosin olen täysimettänyt, mutta muut tarvittavat "toimenpiteet" mies on tehnyt.

Päivisin mies kyllä hoitaa lapsia tasapuolisesti - syöttää, vaihtaa vaippoja, leikkii jne. Siivoamiset hoidetaan yhdessä. Minä laitan useammin ruokaa, mutta kyllä mieskin tarvittaessa laittaa.

Yöreissuista: hirveän harvoin sellaisia meillä on, mutta jos jompi kumpi haluaa mennä jonnekin yön yli, niin toki silloin toinen hoitaa lapset murisematta. Ei näitä kyllä ole ollut kuin ehkä kerran vuodessa per nokka.

Vierailija
28/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nuo kaikki tulee tehtyä. Siihen sitten siivoan vielä lisäksi.

Ruuanlaittokin sujuu, suurimman osan ruuista teen jos kumpikin ollaan kotona.

Enkä sen kummemmin koe itseäni mitenkään akkamaiseksi, harrastukset ovat "äijämäisiä" jne. mutta kodin hoitoon tulee kummankin osallistua.

M36PS

Vierailija
29/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 2 pientä lasta. mies tekee kaikkia muita paitsi hoitaa lapsia läpi yön. Hoitaa toki öisin viikonloppuisin, mutta suurimmaksi osaksi minä hoidan, koska mies joutuu heräämään kello 6 töihin ja me nukumme kuitenkin kahdeksaan. Nyt lapset ovat jo yli 1v.

Vauva-aikaan mies joutui myös heräilemään öisin, koska olin itse niin koomassa, etten jaksanut vaan aina nousta tai en edes herännyt huutoon. Se oli raskasta aikaa, olimme molemmat tosi väsyneitä.

Vierailija
30/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi miehesi osallistuisi enemmän? Tää on ihan yleinen "ongelma" naisilla jotka päsmäröi kaikessa, ja pitää omaa tapaansa tehdä asiat ainoana oikeana tapana. Sä olet varmaan jatkuvasti nalkuttanut äijällesi että "ei noin, vaan näin" ja sillä on mennyt hermo, ja se ajattelee että tee itse sitten kun kerran osaat kaiken paremmin.

vaan olen just kehunnut ai olet tiskit laitanut, kiitos... mut ei auttanu sekään... tai että oho sä siivosit vau kiitti, nyt jaksaa tehä jotai kivaa =)... no ei ni ei...

Vierailija
31/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi miehesi osallistuisi enemmän? Tää on ihan yleinen "ongelma" naisilla jotka päsmäröi kaikessa, ja pitää omaa tapaansa tehdä asiat ainoana oikeana tapana. Sä olet varmaan jatkuvasti nalkuttanut äijällesi että "ei noin, vaan näin" ja sillä on mennyt hermo, ja se ajattelee että tee itse sitten kun kerran osaat kaiken paremmin.

vaan olen just kehunnut ai olet tiskit laitanut, kiitos... mut ei auttanu sekään... tai että oho sä siivosit vau kiitti, nyt jaksaa tehä jotai kivaa =)... no ei ni ei...

Vierailija
32/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilenkin kun tuli töistä kaupan kautta, imuroi ja moppasi ensimmäiseksi. Vaihtaa lapselta joka päivä vaippaa, ihan sama oli kakka tai pelkkä pissa, syöttää aamu- ja iltapuuron joka päivä, leikkii ja huolehtii.

Ja hoitaa toisinaan myös yöllä, että minä saan nukkua. Lisäksi vaati alusta saakka, että pidän omat harrastukseni ja hän hoitaa lapsen sillä välin. Ovat siis olleet pieniä aikoja yhdessä heti n.1 kk iästä saakka. Ja kun lapsi täytti 11 kk, olin ekaa kertaa poissa yön ylikin.

Vierailija
33/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei syötä, kun vauva syö vielä tissiä. Vaihtaa kyllä vaipat mielellään kotona ollessaan. (Mulla kun on jo ranteet niin kipeät kun tuo poika painaa jo melkein 10 kiloa)

Saan käydä ostoksilla ja vaikka lenkillä itekseni ja mies hoitaa vauvaa, öitä en olisi pois kotoa vaikka en imettäisikään.

Minä olen kyllä se joka herää 7.ltä vauvan kanssa, mies harvemmin.

Mies yleensä tekee meillä ruuat ja tiskaa ja käy kaupassa (ellei mennä koko perhe "isoon kauppaan"). Minä pesen pyykit ja imuroin, pyyhin pölyt yms.

Minä olen äitiyslomalla ja mies käy töissä.

Vierailija
34/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee muita noista paitsi ei aamuisin nouse, ellen ole illalla jo pakottamalla pakottanut niin tekemään.

Siltikin mulla kyllä ehkä noin 75 % hoitovastuu, koska lapsia neljä.

Vierailija
35/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöttää lasta - kyllä, aina kotona ollessaan

hoitaa yöllä ja yleensäkin - jos poika vailla maitoa, niin minun täytyy kuitenkin herätä, mutta jos kyse vain tutin tippumisesta tms, niin kyllä mies kipaisee lasten huoneessa

vaihtaa myös kakka vaippoja vaikka äiti on paikalla - no kyllä vaihtaa, käyttää suihkussa, pukee, rasvaa, mitä nyt milloinkin on tarvis

siivoo himassa/laittaa ruokaa - minä kyllä siivoan lähes aina kun mies on töissä, mutta ruoanlaitto on sitten miehen hommana

päästää sinut ulos ja hoitaa vauvan/lapsen läpi yön murisematta sinulle? - emme kumpikaan käy öisin ulkona nyt kun lapsi on pieni, ja jos mentäisiin , niin mentäisiin yhdessä. Mitä siellä ulkona yksin tekee? Lähtee kyllä pojan kanssa vaikka vanhemmilleen, kauppaan, ulkoilemaan, jos haluan olla joskus ihan rauhassa itsekseni (tai on muuta menoa).

ja myös aamulla herää siinä 7 auttamaan hoidossa? - Meillä useammin mies nousee aamulla pojan kanssa ja hoitelee aamut. Minä olen kyllä sitten aika usein "pitkää päivää" kahden lapsen kanssa että siinä sitten tuo tasoitus tuleekin.

Kyllä välillä täytyy vähän muistutella ja ehdottaa, mutta ihan suostuvainen tuo on apuja antamaan.

Terkuin, Muslimin Kristitty puoliso

Vierailija
36/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. minä en ole todellakaan mikään päsmäri, mutta kotona ollessani otin itse tehtäväkseni huolehtia suurimmasta osasta kotihommia. Myös yöheräilyt hoidin minä, koska miehellä oli aikainen töihinlähtö. Ainakin yhden vauvan kanssa kotityöt luonnistuvat hyvin, joten minusta on ihan oikeudenmukaista, että se kotona oleva tekee enimmät kotityöt.

Sen sijaan vaippojen vaihto ynnä muu vauvanhoito, vauvan kanssa oleminen ja ulkoilu kuuluu mielestäni automaattisesti isälle yhtä paljon kuin äidille. Imetys rajoittaa jonkin verran isän mahdollisuuksia osallistua, mutta ei lupaa hyvää, jos isä näkee oman lapsensa kanssa olemisen vaivalloisena rasitteena.

Jospa se kuitenkin siitä muuttuisi, kun lapsi kasvaa. Monelle isälle on helpompaa olla sellaisen touhuilukykyisen lapsen kanssa kuin vauvan, sillä miehillä ei ole samanlaista hoivausvaistoa kuin naisilla.

Vierailija
37/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä puhutaan, onko nää kaikki isät työttömiä, vai lapset vielä alle 3v?

Vierailija
38/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset ovat sen ikäisiä etteivät enää herää yöllä tai vaadi aamuvarhaisella kaitsijaa. Siinä vaiheessa ei sitten kannata enää hankkia lisää niitä muksuja.

Itselläni on osallistuva mies. On asioita kuitenkin, jotka ovat olleet hänelle ylivoimaisia (mm. yöherääminen) enkä ole häntä pakottanut öisin ylös. On myös asioita, joita itse en hallitse (ruoanlaitto) ja siksi mieheni tekee tässä perheessä sapuskat. Minusta meillä menee kotihommelit sopivasti puoliksi. Ei parisuhde ole mikään täysihoitohotelli kenellekään.

Vierailija
39/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies polttaa kaiken pohjaan ja hänen laittamansa ruoka maistuu muutenkin kaamealle, joten minä huolehdin ruuista aina. Miehen täysvastuulla on puolestaan kaikki pihatyöt, minua ne ei kiinnosta yhtään.

Mies imuroi (just parhaillaan yläkerrassa), syöttää, kylvettää ja nukuttaa lapsia (3 kpl), pesee lattioita, siivoaa jälkiä, vahtii lapsia, kun minä käyn jossain... Eli tekee tosiaan ihan kaikkea, mitä aikuiselta ihmiseltä yleensä voidaan vaatia.

Mies irlantilainen ja kaikki muutkin tutut irkkumiehet osallistuvat ihan kiitettävästi kaikkeen, etenkin lastenhoitoon.

Vierailija
40/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä puhutaan, onko nää kaikki isät työttömiä, vai lapset vielä alle 3v?

tarkoitat? Osallistujia vai osallistumattomia??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan