Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt rehellisesti vastatkaa!

Vierailija
01.01.2010 |

kenen mies

syöttää lasta/lapsia

hoitaa yöllä ja yleensäkin

vaihtaa myös kakka vaippoja vaikka äiti on paikalla

siivoo himassa/laittaa ruokaa

päästää sinut ulos ja hoitaa vauvan/lapsen läpi yön murisematta sinulle?

ja myös aamulla herää siinä 7 auttamaan hoidossa?

meillä ku minä teen nää kaikki, todella harvoin mies laittaa ruokaa meille, ja välillä syöttää vauva pullosta kun olen sen valmiiksi laittanut...

osallistuuko liian vähän? pitääkö tyrkyttämällä tyrkyttää vauvan syliin ja sanoa että perkele olet isä hoida myös?????

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hoitanut lapsemme aina yöaikaan lukuun ottamatta imetysaikaa, joka molemmilla yöaikaan kesti vain muutaman kuukauden laajoista allergioista johtuen. Yöt ovat olleet todella vaikeita ja olen onnellinen siitä, että minulla on niin ihana mies (joka siis käy työssä), että on ne ottanut vastuulleen. Hän saa heti unen päästä kiinni tullessaan takaisin sänkyyn, toisin kuin minä, joka valvon tunteja jouduttuani nousemaan...

Tottahan toki mies vaihtaa kakkavaipat..itse asiassa aina kun on kotona säästääkseen minun selkääni:)Mies myös usein laittaa ruoan illalla ja toki syöttää lapset, minä kun syötän heidät aina mieheni ollesa töissä... Pääsen aina viihteelle niin halutessani. Käyn tosin harvoin ja mies jopa hätyyttelee minua ulos:) Hänkin pääsee ulos yhtä lailla aina halutessaan ja välillä lapsia vahtii mummu, jotta pääsemme yhdessä.

Kyllä mies siivoaakin, mutta oikeastaan se on ainoa asia, josta joudun välillä huomauttelemaan... Siisteyskäsityksemme on, noh, jokseenkin erilainen. Minä pidän siitä, että on oikeasti siistiä, eikä vain pinota tavaroita pinoihin ympäri kämppää:):)

Ystäväni mies taasen on kuin jääkaudelta... Tekee kyllä hommia, mutta aina nuristen. Tämä paljastui hänestä vasta lapsen synnyttä ja nyt moderni ystäväni harkitsee vakavasti eroa. Todella kurja juttu:( Sopisivat muuten hyvin yhteen, mutta ystäväni mukaan tuo on eräänlaista alistamista,jos vauva on yksin naisen vastuulla ja kaikkeen pitää aina kehottaa. Olen kyllä aivan samaa mieltä.

Vierailija
2/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tota haluan siis tottakai hoidan yö syötöt kun mies on töissä mut vähän vapaata tarviin ja en halua enää ees kysyä vaikka ei mun ees pitäisi kysiä "lupaa", no ei kai se vaan arvosta, en tiiä, ja sit ihmetellään miksi ei ole seksiä suhteessa... ku en yksinkertaisesti oikeesti jaksa, enkä jaksa huomauttaa asiasta enää, en jaksa siis vaan, mut kiitos vastanneille, olen siis yksin =) kaikilla on niin ihanan huomaavaiset herrat kotona... olen monesti yhden tutun kanssa naureskellut että tiedän kyllä miltä yksinhuoltajasta tuntuu, noh, pitäiskö antaa miehen lukea koko juttu =) varmaan suuttuis ja muuttais jonnekin kauas =)

AP kiittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että eipä miehesi kauhean mukavalta kuulosta, eikä taida juurikaan arvostaa sinua ihmisenä.

Nyt sinulla on kova valinnan paikka edessä: aiotko vielä yrittää ottaa omaa aikaa miehen kanssa vai ilman miestä? Mitä "hyötyä" miehestä on sinulle, vai onko vain taakka?

Vierailija
4/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syötä yöllä (imetän). Harvemmin tekee ruokaa, koska ei osaa kuin muutaman ruuan. Se nyt ei ole mikään ongelma minulle. Muuten tekee noita mainittuja hommia täysin oma-aloitteisesti ja joka päivä. Ap:n mies kyllä saisi ryhdistäytyä. Vauva on yhteinen, vauvan hoitaminen kuuluu myös isälle.

Vierailija
5/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun mies ei halua hoitaa lasta"??? Eihän sitä pidä kysyä, että haluaako, pitää vain ilmoittaa, että "minulla on nyt menoa, enkä ota lasta mukaan" ja sitten ovesta ulos. Kyllä saa todella holtiton mies olla, jos ei hoida lasta, kun jää yksin lapsen kanssa kotiin...

Että sitten pistää vihaksi tuollaiset tahdottomat mammat, joita miehet pyörittävät oman mielensä mukaan!!!!!!

Vierailija
6/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa Omasta muolestani

syöttää lasta/lapsia - Joo. Huomattavasti paremmalla menestyksellä kuin vaimo.

hoitaa yöllä ja yleensäkin - En pieniä vauvoja kun kerran halusivat tissiä. Isompien kanssa se olen sitten ollutkin minä joka on valvonut, aina.

vaihtaa myös kakka vaippoja vaikka äiti on paikalla - Kumpi milloinkin.

siivoo himassa/laittaa ruokaa - Ruokaa laitan siivoa en juuri, mutta ei vaimo tätä kämppää taasen remppaa.

päästää sinut ulos ja hoitaa vauvan/lapsen läpi yön murisematta sinulle? - Kumpikaan ei ole ollut baarissa 10 vuoteen. Ei yksin tai kaksin.

ja myös aamulla herää siinä 7 auttamaan hoidossa? - Ei toi kotiäiti herää koskaan ennen kello 8saa. Yleensä vasta 9 paikkeilla.

Lapset ovat nyt 7,6 ja 2.

Vierailija
7/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei oo mikään jos ei kotia ja lapsiaan voi hoitaa.

Vierailija
8/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää aina viikonloppuisin lasten kanssa ja mä saan nukkua pitkään. Vaihtaa vaippaa ja pyyhkii peput ihan oma-aloitteisesti. Laittaa ruokaa, mutta ei kyllä siivoa. Se on mun hommia.

Vierailija
9/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen mies

syöttää lasta/lapsia

meillä ku minä teen nää kaikki, todella harvoin mies laittaa ruokaa meille, ja välillä syöttää vauva pullosta kun olen sen valmiiksi laittanut...

osallistuuko liian vähän? pitääkö tyrkyttämällä tyrkyttää vauvan syliin ja sanoa että perkele olet isä hoida myös?????

meillä tekee kaiken muun tuon, paitsi etten ole pistänyt hoitamaan yli yön juuri koskaan, koska en ole ollut yöreissussa ilman lapsia kuin yhden työmatkan verran.

Vierailija
10/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen mies

syöttää lasta/lapsia

muuut asiat on yhteisiä ihan miehenkin puolelta

Vierailija
11/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen erittäin kiitollinen.

Vierailija
12/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen mies syöttää lasta/lapsia hoitaa yöllä ja yleensäkin vaihtaa myös kakka vaippoja vaikka äiti on paikalla siivoo himassa/laittaa ruokaa päästää sinut ulos ja hoitaa vauvan/lapsen läpi yön murisematta sinulle? ja myös aamulla herää siinä 7 auttamaan hoidossa? meillä ku minä teen nää kaikki, todella harvoin mies laittaa ruokaa meille, ja välillä syöttää vauva pullosta kun olen sen valmiiksi laittanut... osallistuuko liian vähän? pitääkö tyrkyttämällä tyrkyttää vauvan syliin ja sanoa että perkele olet isä hoida myös?????

Kolmen lapsen jälkeen saldo on yhden käden sormilla laskettavissa olevat pissavaipat :D! Ei yhtään mitään muuta. Tosin mies tekee todella paljon töitä, 10-15tuntia päivässä. Viikonloput saa sitten levätä, jotta jaksaa seuraavan viikon.

Äitini on välillä sitten ollu auttamassa mua. Varsinkin nyt, kun en enää ole kotiäitinä.

Vaikka tämä onkin ollut meillä yhteinen päätös, niin raskastahan on silti välillä ollu. Olen silti kiitollinen miehelleni siitä, että olen voinut ylipäätään olla vuosia kotiäitinä miettimättä jokaista senttiä ja elää ilman penninvenytystä.

Edelleen olen kiitollinen siitä, että voin nyt keskittyä täysillä opiskeluun, vaikka sekään ei aina mitään herkkua ole yhdistettynä moneen lapseen ja kaikkeen kodinhoitoon autohuoltojen lisäksi :).

Omalta kovasti työskentelevältä mieheltäni tämän siis ymmärrän täysin mutta joltakin ihan perusduunarimieheltä, joka on työssä 7-15 olettaisin, että myös kodin- ja lastenhoito onnistuu! Ja viimeistään siinä vaiheessa, kun äiti palaa takaisin työelämään!

Vierailija
13/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsia 5.eikä ole tarvinnut koskaan käskeä vaan välillä pitää sanoa et jos minä tekisin nyt.mulla on kyllä maailman paras mies.

siksi sitä rakastankin.

Joskus toki joutuu sanomaan että hei, nyt on kyllä sun vuoro vaihtaa tämä vaippa tai antaa lapsille ruokaa, kun ei se aina itse huomaa. Mutta tekee kuitenkin mielellään nurisematta. Mielellään myös päästää minut harrastuksiin tai baariin, oikein tyrkyttää että mene nyt kun et ole aikoihin ollut.

Vierailija
14/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vastata ihan rehellisesti näin:

-syöttää lasta: huolehtii kotona ollessaan pääosin siitä, että 1v7kk:n ikäinen saa mahansa ruokapöydässä täyteen ja useinkin laittaa esim. iltapalan lapsille

-hoitaa yöheräämisiä: jos olen oikein väsynyt, voimme sopia etukäteen illalla, että nyt MINÄ nukun ja HÄN herää. Muutoin minä huolehdin normaalioloissa

-vaihtaa myös kakkavaippoja: Joskus harvoin, yleensä minä vaihdan

-siivoaa kotona: Vain jos käsken ja silloinkin jälki on hyvin heikkoa

-tekee ruokaa: iltapalan ja välipalan kyllä, mutta lämpimät ruuat + leipominen on yksin minun vastuulla

-antaa minulle koko yön omaa aikaa: Aina jos pyydän

-herää tuolloin aamulla lapsia hoitamaan, jos olen ollut esim. aamuyölle asti reissussa: vain, jos ensin herään, herätän miehen ja teen selväksi, etten millään jaksa..

Vierailija
15/71 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellesi esim. 2 kertaa viikossa omaa aikaa. Käyt vaikka kävelyllä, uimassa, jumpassa tai mikä musta oli ihanaa ihan vaan kävelyllä ja sen päälle kahvilaan leivokselle.

Sitten jaksaa taas paremmin. Meillä mies on toooosi huono tekemään oma-aloitteisesti mitään, tekee kyllä jos pyytämällä pyytää.

Mä otan omaa aikaa pari kertaa viikossa ja muuten pyöritän sirkusta itse. Miehelle kauppalista käteen ja kauppaan, miehelle roskapussit käteen ja ovesta ulos jne. Mies auttaa, kunhan organisoin :).

Vierailija
16/71 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellesi esim. 2 kertaa viikossa omaa aikaa. Käyt vaikka kävelyllä, uimassa, jumpassa tai mikä musta oli ihanaa ihan vaan kävelyllä ja sen päälle kahvilaan leivokselle. Sitten jaksaa taas paremmin. Meillä mies on toooosi huono tekemään oma-aloitteisesti mitään, tekee kyllä jos pyytämällä pyytää. Mä otan omaa aikaa pari kertaa viikossa ja muuten pyöritän sirkusta itse. Miehelle kauppalista käteen ja kauppaan, miehelle roskapussit käteen ja ovesta ulos jne. Mies auttaa, kunhan organisoin :).

Lenkille ja leivokselle!? Jopas on ihan valtavan hyvä yhdistelmä :D!

Vierailija
17/71 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen mies

syöttää lasta/lapsia- joo

hoitaa yöllä ja yleensäkin- joo, paitsi imetysaikana kyllä minä

vaihtaa myös kakka vaippoja vaikka äiti on paikalla- joo, tosin laiskahkosti

siivoo himassa/laittaa ruokaa-jos pyydetään niin voi siivota, ei oma-aloitteisesti/ruokaa laittaa pyytämättä

päästää sinut ulos ja hoitaa vauvan/lapsen läpi yön murisematta sinulle?/ vauvaa ei ole koskaan yöllä hoitanut, lapsia joskus, en kyllä edes muista milloin... Ulos olen päässyt mut toki olen tullut aika varhain takaisin (toisin kuin mies).

ja myös aamulla herää siinä 7 auttamaan hoidossa? Herää jopa paremmin kuin minä aamuisin. Olen aamuntorkku.

Vierailija
18/71 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei syöttänyt / hoitanut yöllä vauva-aikana, koska ruokinta tapahtui vain imettämällä, pullo ei ollut koskaan käytössä. Oli kyllä rankkaa mulle!

- Vaihtaa kakkavaippoja joskus, kun olen paikalla

- huolehtii siivouksesta hyvin ja oma-aloitteisesti, minä vastaan pääasiassa vain tiskeistä ja pyykeistä

- ei laita ruokaa, mutta on luvannut aloittaa

- en harrasta yöllisiä rientoja, ainakaan ilman miestä

- hyvin harvinaista on, että aamuisin herää ennen minua (ja lasta), mutta ei lapsi ENÄÄ herää kovin aikaisin ja usein heräämme kaikki yhtä aikaa

- leikkii ja ulkoilee lapsen kanssa usein

Vierailija
19/71 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin "äidillinen" luonne ja tekee kyselemättä kaikkea mitä minäkin. Tosin kokkaus ja siivous ovat lähes yksinomaan hänen aluettaan. Vain vessan pesen minä :) Mies hoiti myös suurimmaksi osaksi yövalvomiset, ihan siksi, että hänelle ei ollut ongelma nukahtaa uudelleen heräämisen jälkeen. Silloin kun imetin, mies nosti itkevän vauvan aina viereeni ja takaisin sänkyyn imetyksen jälkeen. Mieheni on myös viihtynyt koti-isänä useamman vuoden, kun taas minä olen hoitanut ns. leivän pöytään. Mies on hoitanut neuvolakäynnit yms. suurimmaksi osaksi yksin. Ymmärrän toki, että perheemme on tässä eräänlainen ääriesimerkki, mutta kukin tyylillään! On tärkeää, että työnjako hoidetaan niin, että se tuntuu kaikista luontevalta.

Vierailija
20/71 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että tämä vastausten kirjo on aika yksipuolista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi