Herääkö kenenkään mies aamulla hoitamaan lapsia?
Meillä ei ikinä, vaikka olisi vapaapäivä. Joudun miehenkin herättämään, muuten nukkuisi puoleen päivään. Nykyään toimii sellainen, että ilmoitan meneväni suihkuun ja lykkään vauvan miehen syliin. Sitten pujahdan äkkiä kylppäriin ja lukitsen oven. Muuten mies keksii kaikenlaisia tekosyitä, ettei tarvitsisi nousta.
Kommentit (31)
miksei heräisi kun kerran ollaan yhdessä ipanat tehty ja ollaan tasavertaisia aikuisia ja vanhempia.
Musta on todella omistuista miten joku mamma edes antaa vastuulliselle isälle muita vaihtoehtoja,jos siis ukko ei itse tajua olla vastuullinen...
Mutta miten saisin miehenkin tajuamaan tuon? Jos keskustelemme aiheesta, myötäilee, mutta käytännössä onkin sitten eri juttu.
ap
just heräsi mies lasten kanssa seiskalta, minä sain nukkua kymmeneen. Ja nyt seilaan täällä netissä...
ellen sit aamulla sano että nyt nouse perkele, mutta ei oo ollu ikinä mitään spontaania heräämistä yöllä tai aamulla VAIKKA olen asiasta sanonut.. sika mikä sika, onneks on uusi vuosi ja uudet kujeet alkaa tällä mammalla!!!
tänään heräs hoitelemaan omia bisneksiään. mulle jää tietty kahvit, koirat, lapset.
mutta martta on osansa valinnut jne...=)
Itsekäs kakara sulla on miehenä, vastuullisesta isästä ja tasavertaisesta aikuisesta ei todellakaan voi puhua.
Mä en kattelis tollasta vastuun pakoilijaa yhtään, saati tekisi yhtään lasta/lapsia
T:kolmonen
Mutta miten saisin miehenkin tajuamaan tuon? Jos keskustelemme aiheesta, myötäilee, mutta käytännössä onkin sitten eri juttu. ap
Meillä ei ikinä, vaikka olisi vapaapäivä. Joudun miehenkin herättämään, muuten nukkuisi puoleen päivään. Nykyään toimii sellainen, että ilmoitan meneväni suihkuun ja lykkään vauvan miehen syliin. Sitten pujahdan äkkiä kylppäriin ja lukitsen oven. Muuten mies keksii kaikenlaisia tekosyitä, ettei tarvitsisi nousta.
Tosin on 6 päivänä vikossa yötöissä.
En vaadi että rytmi muuttuu tuona vapaa päivänä.
pääosin minä herään lasten (tällä hetkellä lapsen, huhtikuussa voidaan sitten sanoa jo monikossa, toivottavasti:)) kanssa. Meillä järjestely on toiminut ja minusta se on ihan reilua. Saan kuitenkin itse nukkua viikolla joka päivä tunnin pari pidempään kuin mies, joka herää aikaisin töihin. Juu tokihan mies voisi mennä aikaisemmin nukkumaan, mutta tuo olisi aika pahasti pois yhteisestä kahdenkeskisestä ajastamme, kun nytkin mennään sängyn pohjalle viimeistään kello 22.00. Tosin itse saatan joskus, vaikkakin aika harvoin, kukkua hereillä vähän pidempään. Kuitenkin viikonloppuisin mies kyllä herää, jos sanon olevani väsynyt ja tahtoisin nukkua vielä hetken.
Nyt kun tätä aloin miettiä niin ei varmaan ikinä olla keskusteltu tästä heräämisasiasta. Tai ei ainakaan mitenkään sen kummemmin. Asiat kun rullaavat ihan hyvin näin.
Mutta mä olinkin meistä se, joka enemmän lasta toivoi, joten en valittanut. Ja nyt lapsi on jo niin iso, ettei tarvitse herätä.
Jos mies olisi osallistunut asioihin enemmän, olisin ehkä toivonut toista lasta, mutta tässä tapauksessa yritys jäi yhteen.
Keitän samalla myös kahvit ja puurot. Vauva kainalossa.
Olen ilmeisesti niitä parempia miehiä.
Me herätään vuoroaamuina, niin ei tarvitse asiasta tapella :) Toimii hyvin.
Meillä herätään vähän vuorotellen. Mies tekee vuorotyötä, joten ei tietenkään voi ihan joka aamu herätä aikaisin, kun joskus on pakko nukkua myöhäisen iltavuoron tai yövuoron väsymystä pois. Mutta herää usein lapsen kanssa aamulla.
viemään koiran ulos ja sen jälkeen hoitaa lapsen aamutoimet. Tänäänkin poika heräsi ennen seiskaa, ja minä puoli kymmenen.
Sämpylä odotti valmiiksi tehtynä ja kahvi termarissa :)
Sen sijaan kyllä sanoo joskus, että ai, etkö menekään nukkumaan? siis sen jälkeen kun olen laittanut kahvit, aamupalan, pessyt vauvan kakkapyllyn, leikkinyt tunnin esikoisen kanssa, että mies saa nukkua... Juu, ei enää jostain syystä väsytä.
Jotenkin tuntuu vaikealta käsittää, että jollain on mies, joka viitsii nousta aamulla niitä lapsia hoitamaan ja touhuamaan, että äiti sais nukkua. Ei meillä tule kuuloonkaan.
Sen sijaan joudun joskus pahoittelemaan, että en saanut pidettyä lapsia aivan hiirenhiljaa, vaan jompikumpi vaikka itki tms, jolloin mies ei saanut nukuttua :(
kyllä normaaleissa perheissä molemmat herää vuoroaamuin.
Meillä ollut lapsia kohta jo 3v, eikä mies ole vielä herännyt kertaakaan. Arjet ja pyhät, minä herään lasten kanssa noin 6.30 ja mies arkisin töihin puoli8 ja pyhinä nukkuu jotain kymmeneen.
tänäkin aamuna nousi yksivuotiaan kanssa kasilta ja minä jatkoin unia puoli kymmeneen :)