Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten luonnehtisit tällaista 5.luokkalaisen pojan todistusta?

Vierailija
19.12.2009 |

Käyttäytyminen: 6

Huolellisuus: 10

Äidinkieli: 9

Englanti: 9

Saksa: 10

Matematiikka: 10

Kemia/Fysiikka: 10

Biologia: 7

Maantieto: 6

Uskonto: 6

Liikunta: 6

Musiikki: 10

Kuvaamatieto: 6

Käsityö: 6

Opettajia on 5

-yhdellä äidinkieli

-yhdellä matematiikka, biologia, maantieto, uskonto

-yhdellä kemia/fysiikka, liikunta ja musiikki

-yhdellä kuvis /käsityö

-yhdellä enkku, saksa

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kun minä olin koulussa, kukaan ei saanut kymppiä mistään ellei osoittanut erityistä kiinnostusta aineeseen.

Ilmeisesti matemaattisesti ja kielellisesti lahjakas, mutta ei riitä keskittymiskyky/into tms. lukea reaaliaineita?

Eikö lapsellasi ole vielä historiaa ollenkaan?

Vierailija
2/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnasta pitää kyllä jo lintsata tai olla täysin vailla motivaatiota yrittää, jos saa kuutosen. Samoin käytöksen suhteen: kasi on ns. perusnumero, ja jos se laskee kuutoseen, niin pitää joko olla huolimaton, lintsata tai käyttäytyä usein huonosti.

Vierailija
4/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöksessä on todellisia ongelmia ja ne aineet jotka ei kiinnosta/tai on muita vaikeuksia ei tosiaankaan suju ja niitä pitää opetella sietämään

lahjakkuus on kapea-alaista, mutta vahvaa

Vierailija
5/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tpdistus, mutta hätääntyisin, jossa jollakin kolmesta pojastani käytös olisi 6.

Vierailija
6/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla mikään järjenjättiläinen ?

Vierailija
7/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on siis käyttäytyminen ja huolellisuus erikseen (meidän koulussa on samassa). Tuo arvosana 6 käytöksestä tarkoittaa seuraavaa:

Kohtalainen (6) Oppilas • on toistuvasti vaikeuksissa muiden kanssa. • käyttäytyy vilpillisesti. • laiminlyö ympäristöä sekä yhteisiä tehtäviä ja välineitä. • häiritsee työrauhaa usein. • suhtautuu välinpitämättömästi sääntöihin ja hyviin tapoihin.

Eli tuosta kyllä juttelisin ja yrittäisin selvittää, miksi on noin.

Vierailija
8/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ensimmäiset 3 vuotta kotona kovasti töitä, että poika pääsi koulun alkuun. Neljännellä aloimme siirtää enemmän vastuuta hänelle itselleen ja nyt vitosella on ollut "omillaan", ts. olemme toimineet kuten ei-lukihäiriöisten 2. ja 6.luokkalaistemme kanssa.

Poika itse piti todistusta ihan hyvänä, ainoastaan sanoi että voishan nuo bilsa, maantieto ja hissa vähän noustaki, mutta ei kuitenkaan asiaa sen kummemmin halunnut puhua. Käyttäytymisnumerosta en osaa sanoa mitään; koululta ei ole tullut mitään viestiä keneltäkään opettajalta, vanhempainvartissa syyskuussa luokanvalvoja sanoi että tiettyjen oppiaineiden tunneilla poika höpöttää kavereidensa kans omiaan, mutta toisilla käyttäytyy moitteettomasti. Puhuin asiasta silloin pojan kans ja oletin sen loppuneen, kun mitään ei ole kuulunut. Olin ilmeisesti väärässä.

ap

Vierailija
9/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuli mieleen, että on pojalla aika epätasainen kykyprofiili.

Onko kenties erityislapsi? Adhd tai asperger?

Kysyn, koska itselläni on asperger-poika, ja hän on matematiikassa paljon luokkakavereitaan edellä, mutta reaaliaineet todennäköisesti tulevat tuottamaan vaikeuksia (on nyt vasta ekalla).

Vierailija
10/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- se as-pojan äiti -

Vierailija
11/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ensimmäiset 3 vuotta kotona kovasti töitä, että poika pääsi koulun alkuun. Neljännellä aloimme siirtää enemmän vastuuta hänelle itselleen ja nyt vitosella on ollut "omillaan", ts. olemme toimineet kuten ei-lukihäiriöisten 2. ja 6.luokkalaistemme kanssa. Poika itse piti todistusta ihan hyvänä, ainoastaan sanoi että voishan nuo bilsa, maantieto ja hissa vähän noustaki, mutta ei kuitenkaan asiaa sen kummemmin halunnut puhua. Käyttäytymisnumerosta en osaa sanoa mitään; koululta ei ole tullut mitään viestiä keneltäkään opettajalta, vanhempainvartissa syyskuussa luokanvalvoja sanoi että tiettyjen oppiaineiden tunneilla poika höpöttää kavereidensa kans omiaan, mutta toisilla käyttäytyy moitteettomasti. Puhuin asiasta silloin pojan kans ja oletin sen loppuneen, kun mitään ei ole kuulunut. Olin ilmeisesti väärässä. ap

ja todella pahaa täytyy häirinnän olla jos käytös 6, että herää nyt jo pahvi. Taitaa olla jotain muutakin häikkää pojassa.

Vierailija
12/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuli mieleen, että on pojalla aika epätasainen kykyprofiili. Onko kenties erityislapsi? Adhd tai asperger? Kysyn, koska itselläni on asperger-poika, ja hän on matematiikassa paljon luokkakavereitaan edellä, mutta reaaliaineet todennäköisesti tulevat tuottamaan vaikeuksia (on nyt vasta ekalla).

ei ole siis tasaisen vahva kaikissa aineissa niinkuin oikeasti lahjakkaat ja normaalit lapset ovat.

Vierailija
13/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aineissa, joissa näytöt perustuvat enemmän oivaltamiseen, eivät opiskeluun. Hänellä on merkittäviä ongelmia auktoriteettien kanssa, mistä kertovat käytösnumero ja liikunnannumero. Hän on myös todennäköisesti vaikeasti ohjattavissa ja hallitsee lähinnä mekaaniset, toistavat tehtävät. Pitkäjänteinen, projektiluontoinen työskentely sekä soveltavat tehtävät tuottavat vaikeuksia. Ryhmätyötaidoissa ja sosiaalisuudessa on myös todennäköisesti kohennettavaa.

Huolestuttavaa on se, että äiti olettaa opettajien arvioivan lasta epäoikeudenmukaisesti (ks. opettajalista). Esim. käytösnumero on kaikkien opettajien yhdessä antama. Toivottavasti kotona ei moitita koulua ja opettajia, sillä kuvauksen kaltaiselle lapselle siitä on suurta haittaa ja se estää hänen opiskelu- ja oppimiskykyjensä kehittymistä. Asenne haittaisi merkittävästi jatko-opintojen onnistumista.

Siinä syväluotausta.

Vierailija
14/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen saanut aikoinaan 8 (silloin lähes kaikille annettiin 10), vaikka olin tunnollinen ja kuuliainen. Muut vastaavanlaiset saivat 10, luokan häirikköpojat (aina myöhässä ja tehtävät tekemättä) ja minä sain 8.

Vierailija
15/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokainen lasta opettava antaa numeron muiden opettajien arvioista tietämättä, ja niistä tulee keskiarvo.

Luultavasti on siis oikeudenmukaisempi systeemi kuin ennen.

Vierailija
16/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, laitoin opettajalistan siksi, ettei joku luulisi, että pojalla on vain 2 opettajaa,joista toinen antaa 9-10 ja toinen 6-7.

Kuten sanoin, tuon syyskuun jälkeen en ole koululta kuullut MITÄÄN pojan käyttäytymisestä. Tiedän myös, että 6 on huono numero. Sitä en tiedä, miten poika on sen itselleen haalinut. Kun tenttasin poikaa, asenne oli vähän sellainen,että "kaikki siellä hölisee" ja "kaikki siellä on välituntien jälkeen välillä selvittelemässä rysyjä".

ap

Vierailija
17/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytöshäiriön täytyy olla jatkuvaa ja toistuvaa jos saa todistukseen 6. On kuitenkin selvästi lahjakas, koska matematiikka ja kielet ovat noin vahvat. Reaaliaineista selviytyy vain lukemalla ja niihin ei juuri lahjakkuutta tarvita, eli ainoastaan motivaatiota. Taito ja taideaineet ei kiinnosta musiikkia lukuunottamatta ja niistä en niinkään huolestuisi myöskään.

Terv. ope

Vierailija
18/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuli mieleen, että on pojalla aika epätasainen kykyprofiili. Onko kenties erityislapsi? Adhd tai asperger? Kysyn, koska itselläni on asperger-poika, ja hän on matematiikassa paljon luokkakavereitaan edellä, mutta reaaliaineet todennäköisesti tulevat tuottamaan vaikeuksia (on nyt vasta ekalla).

ei ole siis tasaisen vahva kaikissa aineissa niinkuin oikeasti lahjakkaat ja normaalit lapset ovat.

Oikeasti lahjakkaat lapset eivät ole kaikessa lahjakkaita. Mietihän vaikka jotain Albert Einsteinia.

Tyhmä lapsi ei kerää matemaattisissa aineissa kymppejä. Ap:n lapselle on ilmeisimmin tekstin omaksuminen lukihäiriön vuoksi vaikeaa, joten se selittää reaaliaineiden heikkouden.

Vierailija
19/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen saanut aikoinaan 8 (silloin lähes kaikille annettiin 10), vaikka olin tunnollinen ja kuuliainen. Muut vastaavanlaiset saivat 10, luokan häirikköpojat (aina myöhässä ja tehtävät tekemättä) ja minä sain 8.

Ehkä et ollutkaan niin täydellinen

Vierailija
20/21 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.-luokkalaisella on noin monta opettajaa??? Yhnäiskoulu vai? Onko hänellä aineenopettajia vai luokanopettajia? Varmaan iso koulu ja paikkakunta?

Kuka lapsesta ottaa vastuun, jos jo viidennellä on luokanvalvoja eikä luokanopettaja?