Oululaiset esikkoäidit tammikuu 2010!
Kommentit (129)
Täällä näyttää miinus 34. Hyr!
Ja autokin hajosi eilen, jälleen. Nyt lähti vaihtoon ja joutuin, ranskalaisia saa grilliltä! :) jonkun halvanhan sitä joutuu enshätään ostamaan, mutta kestäs nyt vähän kauemmin ku tuo, ajat päivän ja korjaat viikon..
Meillä oli valvomisyö. Kukkui ja kuppasi ja äiskä ihan naatti. Tuo on tosiaan inhottavaa tuossa vieressä nukuttamisessa, kun joka paikka menee ihan älyttömän kipeäksi. Mutta, ei vaan jaksa nostaa omaan sänkyyn kun se ei nukahda sinne samalla lailla kuiteskaan :)
Ai, niin kylmääkö siellä on... yök, ja mun on pakko lähteä kaupunkiin.. Noo, täytyy vaan laittaa auto lämpeemään ettei ihan jääkylmään autoon tartte mennä..
Täällä kaikki hyvin. Yö meni oikein mukavasti, nyt nukuin aika sikeästi.. Taisin jo ollakin aika väsynyt kahden huonomman yön ja eilisen touhuamisen takia..
Nyt syömään ja kaupunkiin..
Sognatore 40+0
Mukavaa saada uusia kasvojakin mukaan, nyt vaan reippaasti juttelemaan niin päästään tutuiksi :)
Täällä voidaan edelliseen malliin :) Eilen vihloi niiin kauheesti kohdunsuuta että.. huh! Onneksi yö meni hyvin ja nytkin olo ihan normaali.. Täällä siis kaikki kunnossa!
Nyt valmisteleen miehelle lounasta..
Sognatore 40+1
Näin sitä saatiin taas vuosi vaihdettua. Sen kunniaksi herätin yöllä miehen nukuttamaan pojan aina syötön jälkeen kun ei tissille nukahtanut. Olivat kuulemma pari tuntia valvoskelleet sillä välin ku minä onnellisena nukuin. :) Edelliset yöt jäikin kyllä mulla varsin lyhyiksi, joten teki hyvää nukkua! Ens viikolla mulla alkaakin sitten arki, kun mies menee töihin.
Verkku ja hellunen, mikä päivä tuutte käymään? Mulle passaa kaikki päivät, paitsi perjantaina on neuvola.
Täällä jännätään edelleen Sognatorea! Kohta sielläkin on ihan varmasti vauva :D
Jee, nyt se vuosi on vaihtunut ja enää ei tartte jännäillä että syntyykö vai ei. Saa tulla sitten kun on tullakseen :)
Ei kyllä mitään merkkejä ilmassa että olisi tulossa. Yö meni loistavan hyvin, nukuin sikeästi ja kävin vessassa vaan kaks kertaa. Muuten selvisin jopa ilman liitoskipuja! Aamulla on pari kertaa ollut vähän kipee maha muttei pahasti. Painaa niin kovasti jo vauvan pää että päivällä vessassa sais istua koko ajan :D
Saapa nähdä kauanko se meidän tyttö pitää tuota Marsupialiaa jännityksessä ;) Liekö viimeiseen päivään asti niinku omakin poika teki! Se olis kyllä jo vähän ilkeää, pitää puhua tytölle ettei saa tätiä liikaa kiusata :D
Kohta anopille ja appiukolle syömään. Kiva kun ei tartte itse ruokaa tehdä!
Sognatore 39+1
Täällä ollut rauhallista, yhtä pientä juttua lukuunottamatta. Aaton ja joulupäivän välisenä yönä, tuli kauheita kramppeja/viiltäviä kipuja vasemmanpuolen kylkeen. Minä jo ajattelin, että jotain on joko vinossa raskaudessa tai sitten umpisuolentulehdus, joka enolleni tuli kerran jouluaaton jälkeen. Pyöriskelin sängyssä ja kävin monta kertaa vessassa, lopulta noin 3 tuntia kivun alkamisen jälkeen löytyi asento jossa kipu ei tuntunut ja nukuinkin koko loppu yön hyvin. Aamulla ajattelin, että entä jos kipu loppui, koska umpisuoli puhkesi, mutta mitattuani kuumeen, se oli ihan normaali.
Kysyin sitten samana päivänä Äidiltäni (joka on lääkäri) että mikä ihme kipukohtaus voisi olla? Hän meinasi että se oli sappikivi kohtaus. Ilmeisesti joulun raskaat ruuat saivat sapen tuottamaan enemmän nestettä, joka aiheutti sen että mahdolliset sappikivet pääsivät sappitiehyeen aiheuttaen kipua...
No, kipu kyllä säikäytti kovästi, mutta ei sitten onneksi ollut vakavampaa. Asiasta kolmanteen... Kun aikasemmin kerroin, että on tehnyt kova mieli lohta tai kalaruokia, on nyt mielihalut muuttuneet. Olen viime aikoina keittänyt usein puuroa (jopa kaksi kertaa päivässä), kun on tehnyt niin kovasti mieli. Puuro menee ihan pelkästään ja maistuu niin hyvältä! No, se ei varmaan haittaa mitään, siinähän on paljon kuitujakin. No, tässäpä kaikki tällä kertaa...
Karkki 12+2
http://karkku.blogit.fi/
koitin jo aiemmin kirjoittaa muta ei onnistunu..jospa nyt.
Ensinnäkin onnea tosi paljon Katjuskalle ja Jadelle! Tuntuu että nyt niitä vauvoja alkaa tulemaan melkee urakalla:D Sognatore seuraavaksi jos ei sitte oo jo menny! kyllä sä siitä selviät. niin kuin me kaikki muutki ollaan selvitty:) vaikka kyllähän se pelottaa. jännästi se vaan pelko katoaa ku pääsee sinne huoneeseen ja tietää että kätilöt osaa hommansa...
nyt ei tartte enään edes piätellä ku vuosi vaihtu jo:D nyt nukkumaan et jaksaa tytön kans aamulla herätänn no ei silti liian aikaisin ku 9 aikaan..:)
ps.millois me miitataan taas?
T:poks ja tyttö 6,5kk
Täällä vuosi vaihtui hyvin rauhallisesti. Mies oli ostanut muutaman raketin ja ammuttiin ne taivaalle, tytön kunniaksi:D Kumpikaan meistä ole raketteja ampunut varmaan 8 vuoteen.
Tytön kanssa alkaa arki löytymään, ainoa mikä on hakusessa niin unirytmi, mikä kuuluu asiaan:) Neiti nukkuu päivällä 3-4 tunnin pätkissä ja syö välillä, sitten puolen yön jälkeen ollaan 3 tuntia hereillä:D Pitää yrittää saada tyttö valvomaan päivällä jos sitten alkaisi uni maittamaan yöllä:) Viime yönäkin tyty heräsi yhdeltä ja valvoa huiteli neljään.
Onneksi ei ainakaan vielä ole kovin herkkä itkemään ollut, mitä nyt kun vaipan tai vaatteet vaihtaa:D Tänään meinattiin kylpeä ensi kertaa kotona:) Olin että pitää lauantai kylpypäivänä niin muistaa ainakin:P
T: Jade+ tyty 7pv
Nyt oli yö paljon edellistä huonompi :( Liitokset oli nii-in kipeät että kyljen kääntäminen ja sängystä nousu oli tuskaa. Vessassakin piti yön aikana käydä joku neljä kertaa! Plääh! Alkaa vissiin vuorotella hyvät ja huonot päivät niinku Marsupialiallakin silloin viimeisinä viikkoina..
Karkki: Sä oot kyllä varmasti säikähtänyt sitä kipua. Mä olisin kanssa noilla viikoilla vielä kun kuitenkin pelkää vielä sitä keskenmenoa, vaikka ihan ne pahimmat viikot onkin jo ohi. Onneksi mitään sellaista ei ollut! Ja tuo puuro kuulostaa hyvältä mielihalulta. Mulla ainoa mielihalu joka on pysynyt koko raskausajan on jonagoldin isot punaiset omput, pakko saada aika lailla joka päivä edes yks omena :) Alkuraskaudesta himoitsin lisäksi greippejä, lähinnä sen tuoksun takia, mutta se himo oli ja meni :)
Poks: Onpa kiva kuulla susta!!! Missä sitä taas on pidetty, jonkun kiven alla? ;) Mä kait se mitä ilmeisimmin olen seuraava ellei mombasa tee yllätyshyökkäystä :D Eiköhän se synnytys tosiaan mene, jänskättää vaan etukäteen mutta eipä se auta mitään. Pakko ja tietty vauvan takia haluankin sen kuitenkin pois hoitaa sitten kun aika on. Mutta mietin kyllä eilen, että on aika ristiriitaiset tunteet synnyttämään lähtemisen kanssa. Toisaalta odotan jo kovasti että näen masuasukkini, toisaalta taas jänskään synnytystä sen verran että joka päivä aina ajattelen että ei tänään :D Onneks se ei jää mun harteille tuo päätös!!! Oltais tässä vielä ens vuonnakin ;)
Miitistä: Kyllä se varmaan alkais olla aika järjestää uuden vuoden miitti! Paikka- ja aikaehdotuksia otetaan vastaan ja minäkin paikalle tulen jos en ole synnyttämässä. Eli varmaan pikapuoliin parhain todennäköisyys sille että pääsee tulemaan..
Jade: Kiva kuulla että siellä mennyt hyvin! Paukkuja oli varmasti ihana poksauttaa tytön syntymän kunniaksi, on sen verran ainutlaatuinen tapahtuma! Miten teillä on pentu ottanut vauvan vastaan? Mahtaa olla aika kiinnostunut pienestä :)
Sognatore 39+2
pikaisesti jotain kirjoittaa. Kiirettä pitää koko ajan.
Meilläkin menee ihan hyvin. Harmittaa vaan, kun näitä kovia pakkasia on koko ajan niin ei saa ruvettua muodostamaan tytölle päivärytmiä, kun ulos ei pääse. Torkahtelee pitkin päivää vaan, mutta onneksi nukkuu yöllä sitten suurimmaksi osaksi.
Kasvaa se tosi kovaa, katselin vanhoja kuvia kun se on jo ihan eri näköinen ja paljon vaatteita on pitänyt laittaa jo pois.
Uusi vuosi meni hyvin, meillä oli kaveripariskunta lapsineen kylässä ja rattoisaa oli. Muutamia raketteja ammuttiin, ja pelaillessa menikin sitten lähemmäs neljää, jolloin olikin niin yliväsynyt ettei saanut enää nukuttua. Nyt sitrten väsyttää vieläkin.
Kiva kuulla, että Jadella elämä pienen kanssa sujuu! :) Meillä on kylpeminen niin hitti, että koitetaan käydä mahd.usein. Varsinkin, jos sauna on päällä, sieltä tulee vissiin pesuhuoneen puolelle niin paljon lämmintä että sillä on melkein lamaannuttava vaikutus. Sitten nukahdetaan ilman kiukutteluja :)
Ja Poksista ei paljon kuulu :D
Heräileekö teillä tyttö vielä öisin?
Sognatore, älä jännitä. Kun pääset saliin, et ajattele enää aikaa eteenpäin vaan sitä menee niin supistus kerrallaan. Luota niihin ammattilaisiin, ei ne sua kuolemaan päästä :)
Verkku ja tyttö 7vko
..kävivät itä-suomesta tyttöä katsomassa, lähtivät sitten jo ajelemaan takaisin:) Meillä ei pentu ole edes ollut kovin kiinnostunut vauvasta. Vanhin koira kun tytön näki ensi kerran niin alkoi tutisemaan kun niin oli innoissaan:) Lipaisi sitten päästä pari kertaa ennen kuin käskettiin vähän kauemmas. Narttu on taas ollut hieman hämillään, mutta on sekin varovaisesti käynyt nuuskimassa, että mikäs se tämä on:D
Niin mulla meni lapsivedet lirutellen neljän ja kymmenen välillä. Epäilen että saattoivat alkaa menemään jo pari päivää ennen kun vessaan yöllä noustessa aina hulahti vähän jotain. Oli kuitenkin sellaista limaisen oloista niin toivoin että olisi ollut valkovuotoa, mutta ei:)
Osansa synnytyksen käynnistymisellä saattoi olla että olin käynyt 3 iltana peräkkäin saunassa ja sitten vielä aattona oli lemmenhetki, niin seuraavana yönä vedet lähti menemään:O
Joo, meillä nuo lemmenhetket ovat olleet harvassa. Itse niitä en halunnutkaan ennen vuodenvaihdetta jottei syntyis 2009. Ja nyt sitten ei mies halua, kun minä olin heti eilen aamulla että jihuu, nyt voidaan vihdoin ja viimein nautiskella... Että sillä lailla. No, ei kait sitä väkisinkään viitsi yrittää jos toista ei huvita..
Täällä kaikki kunnossa, vähän vihloo ja painetta alalerrassa muttei se mitään uutta ole :) Eli eipä mielestäni mitään merkkiä että lähtöä olisi edessä, tulen siis aamupäivällä taas ilmoittautumaan ;)
Marsupialia kävi tuomassa mulle läppärin, kiitos siitä hirveesti!! Ainut vaan ettei saada nettiä päälle, mies saa harjoitella tuon kanssa, kun minä en ymmärrä puoltakaan siitä mitä se. Olipa Sampo niin kauniskasvoinen vauva, niin suloiset piirteet, hiukset ja kihartuvat ripset :) Melkoinen sydäntenmurskaaja taitaa tulla meidän tyttöparoille :) Ihanaa kun kävit ja oli niin mukava vaihtaa vähän kuulumisia kasvotusten!
Kyllä mä sen synnytyksen hoidan :) Mä yritän nyt työstää kaikki mun pelot ja negatiiviset ajatukset ja tunteet sen suhteen, jotta synnytyksen käynnnistyessä pystyn kanavoimaan kaikki positiiviset energiat käyttöön :)
Hmm, tulipa mieleen kun piti tuossa välissä käydä vessassa, että lieköhän mullakin liruttaa sitä lapsivettä tai sitten vaan hyvin juoksevaa valkovuotoa.. Semmoista maitokahvin väristä litkua tulee suojaan ja tuntuukin välillä kun valuu.. Mutta niin vähän että jos tuo lapsivettä on niin se on viikon päästä käynnistämässä synnytystä :D
No, vois vähän syödä iltapaa. Tekee taas omenaa mieli ;) Ja jos sitten menis nukkumaan, tänään kun jäi päikkäritkin väliin niin sais vähän levättyä. Huomiseen sisaret!
Sognatore 39+2
Näyttääpä tosiaan siltä, että tuo mitä tuolta tihruttelee on lapsivettä. Mutta tosi tosi vähän sitä tulee, joten ei välttis lähtö ihan heti käsillä ole..
Päivittelenpä tilannetta tällä uudella läppärilläni sitä mukaa kun jotain tapahtuu :)
Sognatore 39+2
aika jännät paikat Sognatorella!
mä olisin ollut kai jo ihan paniikissa.mulla meni vasta puhkaisulla lapsivedet..jaa siinä voi siis kestää kauemminkin että lähtö tulee vaikka tihutteleeki..jee mä taas tiedän näitä juttuja:)
sitä mä oon muuten kuulkaa ihmetellykki ku teillä vauvat valvoo öisin ja meillä tyttö nukkui liikaakin. sillee oli yleensä että 12-puol 1 alettii nukkumaan..mulla piti olla kello soimassa jotta tissille olis heränny! ja samantien aina nukahti uudestaan. nyt puolen vuoden ikäisenä olen lopettanut yö pullot. neuvolatäti sano ettei kasvun takia ainakaan tartte enään yöllä syöttää.. mähän tietenki ihan innoissaa ja heti eka yö meni hienosti.. yhtenä tai kahtena yönä oon joutunu antaa maitoo kun ollu tyttö niin pirteä että olis varmaan joutunu keskellä yötä nousee ylös. mut onneks nukahtanu sen jälkeen.. jänskättää..pitäs pienelle käydä hakee sikalunssa ja kausilunssa rokote. saa nähdä kuinka kipee se on.. itellä ei ollut ku pikkasen hellänä käsivarsi..tytöllä meinannu aamuisin olla nenä tukossa sekä toinen silmä rähmii. käytin päivystyksessä muttei kuulemma ole tulehdusta. anto kuitenki reseptin.. säälittää kyllä ku sillä NenäFridalla täytyy imeä kun eihän se kivaa ole.. huuto siitä joka aamu seuraa. toivottavasti menee pian ohi. mut nyt nukkumaan!
T:Poksis
Unohdin koko vuoden vaihteen ja päivitin tunne joulukuulle synnytyskertomuksen mut laietaampa uudestaan:
Poikamme syntyi Oys:ssa 30.12.2009 klo 05.05.
Paino: 3430g Pituus: 54 cm. Tarjonta: pää avosuinen. Apgar 9-9-9
Lähestyvä synnytys antoi merkkejään jo paria päivää ennen poitsun maailmaan tuloa. Eli 28.12 supistukset alkoivat säännöllisinä siinä iltapäivän puolella olleen heti alusta 5-10 minuutin välein. Kuitenkaan supistuskipu ei noissa voimistunut laisinkaan vaan pysytteli samana käytännössä koko ajan. Supparit jatkuivat koko yön seuraavaan aamupäivään (29.12), kunnes laantuivat. Supistelut oli kuitenkin olleet niin kipeitä, etten pystynyt nukkumaan yhtään edeltäneenä yönä. Supistusten laannuttua viimein päätettiin lähteä käymään kylästelemässä vaikka väsytti kyllä jo ihan hurjasti. Kotiin palattuamme huomasin wc reissulla, että limatulppa on alkanut irrota ja se minulla ainakin tuli osissa, ei siis koko möhkälettä kerralla. Supparit alkoivat uudelleen illalla siinä kuuden kieppeillä ja jälleen säännöllisesti 5-10 minuutin välein, mutta sillä erotuksella, että ne asteittain muuttuivat kovemmiksi ja kivuliaimmiksi.
Miehelle sitten sanoin siinä ilta yhentoista tienoilla, että eiköhän tästä lähdetä näytille, alkaa suppareiden tahti kiihtyä ja ne muuttuvat astetta kipeämmiksi.
Oys:iin vastaanottavalle kätilölle ilmoittauduimme klo: 23.55. Kätilö ajoi käyrää ja teki sisätutkimuksen. Supparit edelleen säännölliset ja tässä vaiheessa sisätutkimuksen perusteella olin jo 5 cm:ä auki. Kätilö mukavasti ilmoittikin, että reippaasti olet jaksanut kotona odotella ennen saapumista sairaalaan ja sen että kyllä se synnytys on nyt käynnissä ja aamulla vauva sylissä.
Seuraavaksi sitten siirryttiinkin miehen kanssa salin puolelle ja kätilö tuli jälleen ajamaan käyrää. Supistukset alkoivat olla jo melko pontevia, mutta sain rentouttamalla ja hengittelemällä ne hyvin hallintaan.
Sitten kätilö kyseli mitä toiveita minulla oli kivynlievityksen suhteen ja sanoin olevani kaikille avoin, eli en ollut ennakkoon tehnyt mitää päätöksiä mitä haluan.
Loppupäätelmänä voin sanoa, että rentouttamiseen avautumisvaiheessa koin amor ammeen ihanaksi paikaksi jossa köllöttelin 1,5 tuntia ja se vei todella pois supistuskivut. Kätilö laittoi myös korvalehtiin sellaisia metallipalleroita, joiden kautta annettiin painelemalla sormenpäillä vyöhyketerapiaa ja jotenkin sekin tuntui hyvältä ja toimivalta kivunlievitysmenetelmältä. Näillä mentiin avatumisvaihe. Juuri ennen kalvojen puhkeamista otin vähän ilokaasua suppareihin.
Synnytyksen kesto: I vaihe 10.30 II vaihe 00.35 vaihe III 00:07.
Ponnitusvaihe oli rankin, mutta ei se varsinaisesti sattunut. En siis tarvinnut mitään puudutteita missään vaiheessa. Synnytyksestä jäi tosi hyvä kokemus ja voin sanoa, että omalle kohdallani se oli kuitenkin helppo vaikkakin vie se voimia.
Välilihaa ei tarvinnut leikata. Muutama I asteen repeämä tuli ja joitakin tikkejä laitettiin.
Mutta nyt vauvan kanssa nukkumaan.
t.Katjuska
tuo sun synnytys-kertomus kuulostaa kyllä niin luonnolliselta ja"vaivattomalta",että ittelläkin paniikki saattoi hiukan jopa helpottaa sen luettuani:)
paitsi että kun tuota listaa kurkkasin niin tällähetkellä mun nimi komeilee seuraavan"lähtijän paikalla",jiihaaa!!!
hassua,mulla välillä on sellanen olo että ei pelota synnytys yhtään,ja että hyvin se menee...kun taas välillä on niiiiin hirvee paniikki päällä että tuntuu että rupee päässä suttaan:(
mutta,kun kerran te muutkin ootte siittä selvinneet,niin miksipä en minäkin=))))
(eli sekavin tuntein edetään;) )
HÄÄHÄÄ!!!PAITSI ETTÄ SOGNATORE ON MUA ENNEN!!!kovasti jaksuja siis hänelle:)
Onnea Katjuskalle pojasta ja huikaisevasta luomusynnytyksestä vielä tätäkin kautta! Melko sissi olet :)
Niinku eilen sanoin niin tulin taas päivittämään tilannetta eli ei lähtöä :) Piti kyllä vähän vuorata sänkyä yötä varten jos vedet päättää mennä vähän enemmältikin. Ei kuitenkaan yön aikana ole tullut mitään, ei edes suojaan. Nyt aamulla ihan pikkasen tihuutti suojaan, mutta edelleen niin vähäistä ja supparit ei ole alkaneet etten kyllä mihinkään lähde! Ja tuskin noin vähäisestä määrästä tarttee lähteäkään.. Kirjoittiko se Jade että silläkin oli tihuutellut pari päivää jo ennen H-hetkeä? Pitääpä tarkastaa..
Mulla on varmaan aika lailla samalla lailla ku mombasalla nuo tunteet, elikkä sekaisin.. Välillä tuntuu että hoidan homman ja välillä epäilyttää että pystynköhän.. Mutta kertaakaan ei ole ollut sellainen olo, etten pystyisi ja se on hyvä. Sen verran kovasti mä haluan tuon vauvani tuolta ehjänä ja elossa ulos että olen valmis kärsimään hänen tähtensä :) Siitä se voima varmaan synnyttämiseen lähteekin!
No, katsellaanpa miten tilanne etenee. Nyt ainakin ahdistaa enemmän muualla kuin kotona oleminen kun ei tiedä milloin hurahtaa kunnon lammikko. Vaikka eihän se välttämättä tule edes ennen synnytystä, mutta nyt se varmaan on todennäköisempää. Enkä halua kenenkään sohvaa mennä pilaamaan.. taikka kävellä kaupungilla märillä housuilla :D Voi voi, on mulla taas ongelmat!
Sognatore 39+3
Siellä meinasivat, ettei välttämättä ole lapsivettä. Valkovuotokin voi muuttua hyvin juoksevaksi lopussa. Kuitenkin neuvoi että jos vuoto jatkuu vielä tänään niin pitäisi käydä näytillä ennen puoltayötä että voivat katsoa tulehdusarvot ja vissiin tarkistaa että onko lapsivettä. Jos tänään ei enää tule mitään niin riittää että käyn huomenna neuvolassa tarkastuttamassa onko kyseessä lapsivesi.
Nyt toivonkin ettei kyseessä ole lapsivesi tai sitten jos on niin alkaisi synnytys luonnollisesti eikä käynnistettynä. Ja mikä tärkeintä ettei vauva nyt ainakaan mitään tulehdusta saisi!!!
..vahtimaan vauvaa:D Eilen huomattiin kun laskettiin vauva sängyssä lattialle ja kutsuttiin koirat katsomaan, niin pentu hääti vanhemmat koirat pois ei antanut puolta metriä lähemmmäs tulla:) Ja sanotaan että husky ei ole vahtikoira, poikkeus säännössä sitten meidän kaveri. Huvittavaa vain kun koira ei ole vielä 5 kuukautta ja vanhempia häätää pois:D Samoin jos tyttö rupeaa itkemään niin poitsu tulee heti katsomaan että mikä nyt on hätänä. Ja jos oven takana alkaa itkemään niin koira alkaa ulvomaan:)
Mulla ei onneks silloin vedet menneet sänkyyn, heräsin nimittäin ja ehdin vessaan ennenkuin enemmältä tuli:D Mutta se kyllä on tympeää kun liruttelee vähitellen, minä istuin kylppärin lattialla etten valuttelisi vesiä joka paikkaan, nauroin että olo on kuin koiralla, ei saa sotkea paikkoja:D
Sognatorelle onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta! :)
Joo, ei ihan oo tänään busseiluilma! -31 näyttää mittari... Harmi kyllä kun ei oo autoa käytössä. Ens viikolla mulla varmaan olis auto, kun porukat lähtee sunnuntaina viikoksi Teneriffalle, luulisin ainakin että saan niitten auton käyttöön. Se on vähän lämpimämpiki ku tuo meidän oma pikkuauto.
Meillä oli nyt vähän parempi yö. Poika nukahti ajoissa, söi välillä ja heräs neljän aikaan pirteenä kukkumaan. Tultiin sitten telkkaria kattomaan puoli viiden aikaan ja kuuden jälkeen takas sänkyyn, vaikka poikaa ei väsyttänytkään. Äitiä kyllä senkin eestä... No, nukahin sitte puoli kaheksan aikaan ja sisko tuli Hukkaa trimmaamaan varttia vaille 8. Nytkin poika nukku mun vieressä melkeen koko yön, kun en vaan jaksa nostaa sitä takas omaan sänkyynsä, vaikka se siinä ihan vieressä onkin. Ei se muuten haittais, mutta kun tulee itekin nukuttua sitten ihan samassa asennossa koko yö.
Nyt kuuluu kutsuääni, täytynee katsoa mikä siellä kitisyttää tällä kertaa. :)