Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oululaiset esikkoäidit tammikuu 2010!

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoinki sulle Sognatore jo Facebookiin noista istukan virtauksista yms. Kyllä sillä vauvelilla kaikki on hyvin, ei ne olis kotiin päästäny, jos olis mitään epäilystä siitä, että vauvalle kävis jotain. Ne on tosi tarkkoja! Ei sulla enää montaa päivää oo raskautta jäljellä. En kyllä sano, että nauti nyt näistä viimesistä päivistä, ku tiedän kuinka pitkiä ne on! Mulla tosin ne ihan viimeset päivät oli vähän helpompia, kun tiesi että ei voi enää kestää kauaa. :) Tsemppiä!

Meillä pojan masuvaivat on vähän helpottanu. Se on nykyään paljon tyytyväisempi hereillä ollessaankin, naureskelee ja jaksaa olla ihan paikallaankin, ei tarvi koko aikaa pomppia vauva sylissä. (Nyt varmaan tulee ihan kauheet mahavaivat, ku kehuin!) Eilen käytiin kaupungilla bussilla ja kamala nälkä tuli pojalle bussia odottaessa. Ei kai siinä auttanu ku antaa huutaa, ku matka on sen verran lyhyt että siinä ehtis just ja just kuoria iteltään vaatteita sen verran, että saa tissin esille. Onneks pysäkiltä ei sitten enää pitkä matka ole kotiin, niin sai lapsi ruokaa. Tämmösissä tapauksissa olis se pulloruokkiminen helpompaa. Paitsi olishan se maito pitänyt silti saada lämmitettyä jossain. Ollapa kesä, niin ei olis ollu mitään ongelmaa! :)

Tulikos Hellusen pojalle mahaongelmia rota-rokotteesta? Me ei oo vielä osattu päättää, halutaanko ottaa se vai ei. Onneks on vielä kolmisen viikkoa aikaa päättää. On se teidän poika kasvanu hyvin! Jännittää ihan, kuinka samoissa mitoissa meillä ollaan 2 kk ikäsenä. :D

Vierailija
42/129 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä mitään hätää ole, hyvin voin :) Ei kipuja, ei supistuksia, ei ongelmia. Vauva liikkuu normaalisti..

Viime yönä nukuin huonosti kun pelkäsin lähtöä, mieshän siis lähti tänään Tampereelle, mutta tulee onneksi jo klo 20 illalla takas.. En halunnut että syntyis silloin kun hän ei voi olla paikalla, kerrankin toteutui toiveeni :)

Mutta ei täällä tosiaan mitään hätää ole, kaikki on hyvin! Oon jo asennoitunutkin nyt niin että tää syntyy keskiviikkona. Aika hyvä päivämäärä tulee, 20.1.2010 :) Ja tulee vesimies horoskooppiikin.. Mulla on sisko vesimies niin se varmasti ilahtuu :) Ja käynnistystarinoita nyt kuunnelleena niin ne voi olla jopa nopeempia ja helpompiakin kuin luomuna lähteneet. Ja oli se kummin vain, minä kyllä selviän siitä, näin oon päättänyt ja sen teen :) Bring it on!!! ;)

Hyvää viikonloppua!

Sognatore 41+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen annettiin pojalle nimi! Oli ihan kivat juhlat, mutta liekö ollu kuitenkin hieman stressiä aiheesta, koska oli riitaa miehen kanssa kaikesta mahdollisesta koko viikon ja nyt tänään ei enää mitään! :) Vauvan nimeä en halua tällä palstalla paljastaa, mutta Facebookista se löytyy.

Marsupialia, poika sai rota-rokotteen torstaina ja samana päivänä kakkasi sitten ihan hillittömän kakan, perjantaina oli illasta vähän kärttyinen ja veti niitä jättikakkoja pari kertaa. Mut ei sen kummempaa. Kestoja en viittiny pariin päivään käyttää, just noiden kakkojen pelossa... Ei jaksanu hinkata niitä irti ja muutenki parempi, ettei vahingossakaan saa tartuntaa. Kai se riski on aika pieni, mutta silti.

Meillekki sattui huutokohtaus yks päivä, kun käytiin lenkin pääätteeksi kaupassa. Ei vaan rauhottunut millään vaikka otin välillä pojan syliinkin ja oli tosi ankeeta, kun tiesin, että tissi auttais, mutta miten sitä tuolla pakkasessa antaa?! Sitten vaan juoksun kans äkkiä kotiin. Onko kellään vinkkiä, mitä noissa tilanteissa vois tehdä? Tuntuu niin pahalta pientä huudattaa... Kesävauva olis siitä helpompi, kun vois tosiaan imettää melkeen missä vaan!

Sognatore, varmasti pelottaa ja huolettaa vauvan puolesta. Tuossa tilassa on niin herkkä ja haavoittuvainen ilman mitään lisästressejäkin. Mutta kuten Marsupialia sanoi, ne on TOSI tarkkoja vauvoista, ei ne ois sua kotiin päästäny jos jokin olis ollu epäilyttävää. Nyt vaan hirveesti voimia viimeisiin raskaisiin hetkiin ja itse synnytykseen!!

Mutta täällä tarvitaan taas äidin hoivaa, joten ensi kertaan!

Vierailija
44/129 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala väsymys päällä. Neljättä päivää itsellä kamala flunssa joka vie mehut todella tehokkaasti, eilen oli jo parempi ja ajattelin että ohi menee, mutta tänään taas kahta kauheampi. Korvakin niellessä rutisee siihen malliin että luultavasti on tulehtunut, minulla tuppaa aina flunssan yhteydessä tulemaan korvatulehdus. Onneksi en sairasta kuin kerran pari vuodessa:)

Jätettiin tytöltä cuplatoni pois kun puklautteli ihan älyttömästi, kaveri vain sanoi että heillä aiheutti puklauttelua ja niin näköjään meilläkin, kun nyt on vähentynyt ihan huomattavasti. Maha tytöllä kipristää edelleen mutta ei kuitenkaan itke sitä. Ähisee ja puhisee vain, mutta ei sitäkään kyllä kiva ole kuunnella. Olen antanut nukkua mahallaan kun näyttää helpottavan ja heijannut mahallaan sylissä:) Mutta lähden juomaan lämmintä ja lepäämään kun tyttökin nyt nukkuu..

Vierailija
45/129 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yhä ollaan ja hyvin voidaan! Marsupialia kävi kylässä ja olipa kyllä kiva nähdä ja jutella taas. Katsotaanpa jos me tosiaan Neron kanssa päästäis huomenna vielä teillä käymään niin saa koirat riehua keskenään :)

Ei se Sampo saanut supistuksia tulemaan mutta tyttö kyllä innsotui tuolla masussa ja on ollut aika vilkas nyt illalla :)

Onnea Hellusen lapsoselle nimestä. Pitää käydä facebookista kurkkaamassa nimi :)

Jade: Toivottavaati paranet pian. Inhottavaa kun varmasti muutenkin väsynyt niin vielä flunssasta kärsiä!

Verkku: Jokos palajastatte tyttärenne nimen? :) Ja kerrohan miten ristiäiset meni? Ehditkö kaiken saada kuntoon, kun yksin jouduit vauvan kanssa järjestään?

Hei miitistä vielä.. Mäkin vielä ehdin mukaan jos järkätään huomenna tai tiistaina!!! Keskiviikkona jo myöhästä mun kohdalta.. Sitten voin yrittää seuraavaan :)

Sognatore 41+3

Vierailija
46/129 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäiset ohi kunnialla, kyllä oli mahdoton savotta mutta hyvin meni eikä tyttökään huutanut kuin hyeena :) Yksi kummeista oli vain tullut sairaaksi.

Minäkään en viitsi nimeä täällä kertoa :)

Anoppi ja appiukko tuli jo pe auttamaan valmisteluissa, sisko teki kakut niin auttoi tosi paljon. Mahdoton kiirus oli koko viikon.

Jadelle paranemisia. Miten teillä on tytön kanssa mennyt?

Tsemppiä nyt sognatore viimeisiin päiviin, mekin voitas tytön kans tulla käymään teillä ennen keskiviikkoa jos vaan on tuo autonromu kunnossa.

Huomenna saakin vissiin kipittää päivystykseen. Mentiin eilen illalla naapuriin saunomaan ja sieltä saikin sitten melkein kontata takaisin. Tuli ihan järkyttävät kuukautiskivun tyyppiset kivut, sekä takapuolessa hirveä paine. Muutaman tunnin ne kesti ja suunnittelin jo ambulnssin tilaamista. Yö meni jotenkin kärvistellessä, jäljelle jäi mahakivut ja oudot kouristukset, niinku ois suolet solmussa. Pitää kävelläkin ihan kippurassa.

menkkakivut hävisi, eikä sieltä ap:stä mitään koskaan valunutkaan, joten parempi kai lähtä tarkistamaan.

Vierailija
47/129 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkumies meni juuri unille, joten on hetki aikaa kirjoitella tännekin =)

Viimeistä viikkoa ollaan nyt koko perheellä koolla hetkeen, kun iskä on vielä isyysvapaalla. Pikkasen jo alkaa jännittää se miltä tuntuu jäädä ukkelin kanssa ihan kaksistaan päiviksi.

Loppuosan isyysvapaasta pidetään sitten ristiäisten aikaan, joten saadaan rauhassa järkätä tarjoiluja. Paikka ainakin on jo päätetty ja lapsi kastetaan meillä mummolassa.

Kummeja ja nimiä täällä ollaan jo mietitty kovasti. Jotenkin haastavaa löytää pojalle se nimi, tytölle olen nimen päättänyt jo aiemmin. Ajattelin aikanaan, että tyttöhän se sieltä ensin tulee, vaan toisin kävi ja hyvä niin =)onpahan sitten tytölle sitten valmiina jahka sitä tarvitaan.

t.Katjuska

Vierailija
48/129 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosiaan kiva käydä eilen Sognatoren kans porisemassa. Viikolla jotenkin jumittaa niin kotiin, että viikonloppuna pitää päästä vähän liikkeelle. :) Tai no käytiinhän me viikolla kolme kertaa kaupungilla, mutta ei se oo sama asia. :D Ei oo ainakaan tullu Sognatorelta viestiä, että olis synnyttämässä, joten Hukka odottelee Neroa leikkikaveriksi. :)

Katjuska, munkin mielestä pojalle oli tosi vaikea keksiä nimi! Tytölle mulla olis ollu vaikka kuinka monta vaihtoehtoa. Toivottavasti ei tuu enempää poikia tähän huusholliin, seuraavalle ei nimittäin voi enää löytää hyvää nimeä. :D Meillä on miehen kans vähän eriävä käsitys hyvistä nimistä, joten yhteisiä suosikkeja oli pikkusen vaikee löytää. Tytölle tosiaan olis kyllä valmiina sopivia.

Verkku, kuulostaa ikävältä! Toivottavasti ei oo mitään vakavaa. Kerrohan sitten, mitä sulle lääkäri sanoo.

Hellunen, kiva kuulla ettei kovin kamalaa ollut rota-rokotteen jälkeinen aika. Mua niin hirvittää jos siitä tulee kovasti mahavaivaa. Mutta kaipa me se otetaan, neuvolantäti saa muuten järkytyksen kun en ottanu sitä sikapiikkiäkään. Luulee pian että oon joku hippi joka ei halua mitään rokotuksia lapselleen. :D

Meillä oli eilen vähän huono ilta, Sampolla oli kovasti maha kipeä. En millään keksi, mistä se voi johtua, kun en mielestäni oo syöny ees mitään erikoista. Kaipa niitä vaivoja vaan joskus on. Yö meni onneks ihan hyvin parilla syötöllä, mutta nyt on taas ollu kiukkunen ja kipeä poika. Nukkuakaan ei meinannut, mutta nukahti vaunuihin ja posottelee tuolla parvekkeella nyt jatkounia. Pitää varmaan kyllä kohta herättää, että ehdin syöttää ennen ku Sognatore ja Nero tulee. :) Saa sitten jatkaa vielä ulkona unosiaan. Hyvin tuo kyllä vaunuissa nukkuu, onneksi!

Mulla vielä vähän tuo epparihaava vaivaa, kun enemmän kävelee. Käytiin kaupassa kävellen ja nyt tuntuu, että se haava vähän kipeyty. Ei se normaalisti enää tunnu juuri miltään, mutta nyt vähän aristaa. Tyhmää. Ei oo kyllä vielä viitsinyt edes ajatella mitään kovin läheistä miehen kans, sen verran mukavat vauriot tuolla mulla kuitenkin oli. (Mullahan tuli tikkejä varsin syvälle, kohdunsuulle asti...) Odotellaan ainaki jälkitarkastuksen yli.

Jadelle paranemisia!

-marsupialia

Vierailija
49/129 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut hellitti ainakin sen verran, että sain käytyä vaavin kans lenkillä.

Päätin siis odotella perjantaihin, kun sillon on kuitenkin jälkitarkastus. Hiukka pelottaa kuitenkin tollaset kivut, kun ei mitään vuoda, ja kun miehen kans heiluteltiin peittoa vielä sillon ristiäisten jälkeen, siis ennen ku tulin kipeäksi.

Unohdin kommentoida tota rota-rokotetta, meillä oli pari päivää vähän kärttyisempää ja iltaisin nukahtaminen vaikeampaa, muttei muuten mitään. Meillä sanoi neukkutäti että viikko käyttää kertiksiä ettei sitä pöpöä jää kestoihin.

Vierailija
50/129 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö mun siis jonku hitsin rokotteen takia ostaa kertsejä iso paketti?? Eiköhän se pöpö kuole 90 asteessa. Taidetaan kuitenki kestoilla seki aika, jos joku ei mua vakuuta siitä, että on ihan pakko ostaa vaippoja. Katotaan... Enhän osais edes ostaa oikeeta kokoa vaippoja kun ei me oo yhtään kertsiä käytetty sen jälkeen ku poika tuli sairaalasta. :D

Vierailija
51/129 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans säikähdin, kun Verkun neuvolasta oli annettu ohjeet viikon kertistelystä rotarokotteen jälkeen! Mä kertistelin 2 pv rokotteen jälkeen, nyt on taas kestoiltu. Ei meillä terkka sanonut mitään, en kyl tajunnu kysyäkkään... Äh, jopa taas saa päätään vaivata. Tässä yks keskusteluketju, missä aiheesta juttua: http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=53&t=132415

Vierailija
52/129 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä tuntui että valuu jotain vuotoa suojaan, mutta näytti minusta ihan valkovuodolta, joten en ollut huolissaan. Aamulla sitten noustessa sängystä valahti taas jotain housuun ja kauhukseni vessassa unesta pökkyräisin silmin huomasin että se oli jotain punertavaa. En tiedä edelleenkään, oliko valkovuodon sekaista verta vai lapsivettä. Soitin synnärille ja sovittiin että kun vauva liikkuu saan mennä takas nukkumaan ja seurailen tilannetta. Nyt vasta heräsin ja enempää ei ole tullut vuotoja. Mutta meinasivat synnäriltä, että todennäköisesti veristä valkovuotoa joka johtuu siitä että kohdunkaula kypsenee ja synnytys lähenee. Jospa me saataiskin tämä maailmaan ilman käynnistystä :) :) :)

Mutta jos ei niin meille todennäköisesti tulee sitten tuo kiva päivämäärä, 20.01.2010 :) Ellei sitten jostain syystä pitkity käynnistyminen ja meneekin torstain puolelle, toivottavasti ei! Ihan jo oman jaksamisenkin takia.. Ja olisihan se kiva kun muillakin käynnistämällä sujunut niin sutjakkaan niin meilläkin menis kivasti..

Mies lähti aamulla tosiaan seminaariin ja pääsee sieltä vasta puoli 5, joten nyt tässä aiemmin ei olisi hyvä joutua lähtemään sairaalaan. Mutta eiköhän ne asiat järjesty vaikka lähtö tuliskin.

Sognatore 41+5

Vierailija
53/129 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinua Sognatore viimeiseen asti pidetään jännityksessä. Alkaakohan synnytys itsekseen, vai käynnistetäänkö... Miten sulla hermot kestää? Itse varmaan hyppisin seinille ja niiden läpikin, jos olisin sun tilanteessa. Huomenna sitten viimeistään synnyttämään, toivottavasti kaikki menee hyvin ja jos käynnistetään, niin käynnistyy ilman odotteluja. Olethan jo kyllä tarpeeksi kauan odottanut!! Ihanaa tietää, että nyt se vauva on oikeasti kohta sylissä! Muistan kyllä itse niin selvästi ne ekat hetket oman lapsen kanssa, se on niin spesiaalia ja ihanaa, niitä ei unohda ikinä eikä antais pois mistään hinnasta!

Soitin tuosta rota-rokotteesta ja kestovaippojen käytöstä omalle terveydenhoitajalle. Hän meinasi, että vain muutamalla prosentilla vauvoista erittyy viikon päästä rokotteen antamisesta kakkaan jonkin verran virusta. Kestoilulle hän ei nähnyt muuta estettä, kuin sen, että jos rokottamaton lapsi pääsee käsiksi likavaippoihin, niin silloin on tautiriski olemassa. No, sitä ei meillä pääse tapahtumaan, joten vaihdoin samantien pojalle harson housuun!

Käytiin ekan kerran tänään äiti-vauvajoogassa. Ei kyllä kauheesti ehtiny keskittyä liikkeiden tekoon, kun eka piti laittaa tippuvaa tuttia suuhun koko ajan, sitten tuli parku ja piti kaivaa tissi esille ja siitä ei sitten enää päästy mihinkään ennen tunnin loppua. Ehkä kannattaisi mennä sitten uudestaan, kun vauva osaa edes vähän leikkiä ja olla itsekseen. Ikäraja sinne oli kyllä 6 vko. Tai jos pieni sattuis nukkumaan ekan puoli tuntia, mutta sitähän ei voi mitenkään ajottaa! Muuten kyllä tosi kiva, hyviä liikkeitä äidille ja lopuksi oli vauvalle hieronta/jumppaustuokio. Me missattiin vaan vauvan osuus kokonaan, kun piti imettää!

T:Hellunen ja poika 2kk

Vierailija
54/129 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimme just Marsupialian kanssa, että mennään huomenna kahville, tervetuloa seuraan kaikki, jotka haluaa ja pääsee paikalle :)

Vierailija
55/129 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa,

lähdin katselemaan kokemuksia erinäisiin asioihin, joita tässä mietiskelin ja löytyi tällainen Oulupoppoo...=) Lueskelin näitä juttuja ja jos sekaan mahtuu, niin kiva.

LA 1.4.2010

Vierailija
56/129 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävästä syystä.. Kaikissa muissa miiteissä olenkin ollut, joten annettakoon tämä kerta anteeksi :)

Hellunen: Hyvin täällä hermo kestää, ei edes ole kireällä! Kävin tänään veljen luona kylässä ja äitin kanssa vielä shoppaamassa.. Vasta tulin kotiin että eipä tässä ole edes ehtinyt vielä miettiä huomista :)

SAe vuoto muuten alkoi aika pian uudestaan siitä kun heräsin ja on jatkunut siitä lähtien. Vuoto vaan ei enää ole punertavaa vaan taas sitä rusehtavaa. En ole käynyt näytillä enkä edes soittanut mihinkään, kun luulen että tuo nyt vaan on sitä kypsyttelystä johtuvaa vuotoa. Nyt tosiaan jää nähtäväksi että ehtiikö käynnistyä itsestään vai joutuuko käynnistämään. Vauva ainakin yhä on masussa virkeä ja hyvin elinvoimainen :) Sen verran koville taas laittaa kylkiluita että hyvässä kunnossa on :)

Mutta jos en enää ennen lähtöä ehdi tulla käymään niin koitan tulla mahdollisimman pian kertomaan sitten miten meillä meni :)

Sognatore 41+5

Vierailija
57/129 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että meidän joukko kasvaa. :) Laitoin sut tuohon listaan. Ihan pian saan päivitellä siihen Sognatorenkin vauvan syntyneeksi, ihanaa! En millään malta odottaa, että se syntyis! :D

Saapa nähdä tosiaan, käynnistyykö sulla Sognatore tosiaan ihan itsestään synnytys. Mulla tuli sitä ruskehtavaa limavuotoa vasta käynnistystabletin oton jälkeen pari tuntia ennen supistuksia. Tai siis se vuoto alko oikeestaan samantien ja ne supistukset sitte vähä myöhemmin. Laitat kyllä viestiä heti ku joudat, ku me täällä malttamattomana odotellaa uutisia! Mua jänskättää! Tsemppiä kovasti toivotan edelleen.

Nyt vaan kaikki kynnelle kykenevät huomenna kahville! Olis kiva nähdä "uusiakin". Siis teitä, joita ei oo nähty vielä. :)

Vierailija
58/129 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sognatore soitti, siellä sitä ollaan synnyttämässä! Ei oo vielä supistukset säännöllisiä, mutta kovasti jo kipeiltä kuulostivat. :) Minä veikkasin, että vauva syntyy 1.30, painaa 3580g ja pituus 52cm. Täytyy kirjata ne tänne ylös, että voin todistaa olleeni oikeessa! :D Mua jännittää! En varmaan nuku koko yönä, jos en saa viestiä, että vauva on syntyny. :D

Me oltiin Hellusen kans siellä kahvilla, ei näkyny muita. :( Vauvoilla oli vähän känkkäränkkää, varsinki Sampolla. Nukahti sitten lähtiessä kun villahaalarin laitto päälle ja nyt jatkaa unia parvekkeella.

Vierailija
59/129 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hokasin vasta tänä aamuna käydä täälä keskusteluissa ja huomasin tuon tapaamisen, joten missasin sen siis. Toivottavasti ens kerralla päästäis mekin pojan kanssa mukaan :) Vielä ei olla julkisilla liikuttu ollenkaan mutta pitäis joku päivä sitäkin harjoitella. Päivittäin ollaan nyt käyty vaunukävelyllä ja se tekee kyllä niin hyvää itselle! Hirmusesti ollu muutenki nyt ohjelmaa viime aikoina. Kyläilyjä ja vieraita on täällä meilläkin käynyt ihan riittävästi. Tänään kerrankin pitkästä aikaa päivä jolloin ei oo mitään suunnitelmia eikä ohjelmaa. Ihanaa :)

Voi että ihanaa kun Sognatore on päässyt synnytteleen :) Mulla on oikiasti jopa ikävä sitä synnyttämistä. Se uskomaton tunne kun viimestä kertaa ponnistaa ja vauva tulee ulos! Ja se tunne kun vauva nostetaan siihen rinnalle. Voi että, se on kyllä jotain uskomatonta! Ihanaa :)

Vierailija
60/129 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuli viesti, että tyttö syntyi tänään klo 11.27. Pitkään sai Sognatorekin kärvistellä, mutta palkinto on varmasti kaiken sen arvoinen! Onnea kovasti tätäkin kautta! Ihanaa! (En malta oottaa, että pääsen näkemään suloisuuden! :D)