Oululaiset esikkoäidit tammikuu 2010!
Kommentit (129)
Täällähän on tullut juttua sitten viime kerran :) Ja uusia mammoja, tervetuloa vaan!! Ja hienoin uutinen tietty on se, että Sognatore on saanut vauvansa kotiin!! Ihanaa! :D Tulehan pian tänne kertomaan, miten vauva-arki on lähtenyt sujumaan.
Me ollaan vauvan kanssa mummolassa oltu pari päivää, huomenna mennään kotiin. Ihan hyvin on mennyt reissu. Pakkasta pidellessä, ei ole ollut ulos asiaa! :/ Poika juttelee ja hymyilee isovanhemmille kovasti ja näyttää, että kädet alkaa pikkuhiljaa löytymään. Myös kampeaa itseään kovasti kyljelleen. On se vaan niin hullua, miten nopeasti ne kasvaa ja kehittyy! On sitä mahtava seurata :)
Tuosta nukuttamisesta, meillä ei poju pysynyt enää kyljellään vajaan kuukauden ikäisenä ja siitä lähtien se on nukkunut selällään pää sivulla. Hyvin on mennyt, enkä edes ole ajatellut koko asiaa! Huh, olenkohan vähän huoleton mamma?!?
Riialla on kyllä hyvän kokoinen poika!:D Poks, minäkin harkitsin niitä Naisvoimistelijoiden jumppia, mutta käyn ehkä tämän kevään vielä vähän löysemmissä jumpissa siellä teknopalatsilla. Siellä on joogaa ja pilatesta ym. Mut syksyllä kyllä pitää alkaa jumpata vähän enemmän. Oon joskus käyny niissä naisvoimistelijoiden jumpissa ja ne on ihan hyviä ja tehokkaita. Mulla on sama, että pitää olla jotain ohjattua liikuntaa, ite en jaksais omaehtoisesti tehdä jotain vatsalihaksiakaan ku pari kappaletta....
Ja taas kutsuhuuto soi (aina, kun menen nettiin!), joten palaillaan!
Ei hätänä ollutkaan muu, kuin tippunut tutti!
Marsupialilalle piti kommentoida niistä lainavaipoista, että meillä toimi hyvin yövaippana esim. royalin tai muksun sisävaippa, sinne vaan lisäimua sisälle, ulommaiseksi hahtuvaimu ja imse vimsen kuoret päälle. Aika paksu paketti siitä tulee, mutta ei kai se nukkuessa haittaa. Piti meillä hyvin jopa sen 10-12h, mitä nukutaan yöllä. Olenkin nyt saanut itse ommeltua muutamat sisävaipat... En ole mikään mestariompelija, aikaa ja hermoja vaati vaippojen ompelu, mutta ehkä ensi kerralla sujuu jo paremmin. :)
Tosi ihanaa, että tulee uusia kirjottelijoita. Tämä oliskin kohta muuttunut ihan kokonaan vauvaketjuksi, kun me alkuperäset ollaan jakauduttu. :)
Riia, toivottavasti selkäkipu menee ohi! Mulla oli pari vuotta sitte just tuommosta kipua, selkä naksahti kun istuin nojatuoliin. Se kipu kestikin sitten monta viikkoa, en pystynyt istumaan enkä kävelemään, vessaankin piti kulkea muutama päivä konttaamalla... Todellakin itketti, kun ei voinut edes kylkeä kääntää ilman järkyttävää kipua. Sillon olisin kyllä tarvinnu jotain kivunlievitystä, kivut oli kyllä yhtä pahoja ku synnytyksessä. Noidannuoleksi se diagnosoitiin, lääkäri määräs niinkin vahvaa lääkettä ku Burana 600...
Hellunen, täytyypä koittaa tuota yhistelmää. Se royalin vaippa on IHANA! Melkeen ei raski käyttää. :D
Riian poika on kyllä varmaan melkeen samankokonen ku meidän. :D Tai no luulen kyllä että tuo lähentelee jo kuutta kiloa... Olispa kiva nähdä mimmonen jötikkä sulla on. :)
Kävin tänään Sognatoren luona, näin siellä sellasen ihanan sulosen pienen tytön, ja kylläpä se tuntukin kevyeltä! Painoi kuitenkin yli neljä kiloa ja ero Sampoon tuntu ihan valtavalta! Meillä on ens viikolla 2kk neuvola, kiva kuulla uudet mitat. Mulla on maanantaina jälkitarkastus. Tuntuu kyllä, ettei paikat oo vieläkään ihan palautunu, mutta sittenpä tuon kuulee mitä siellä on vielä vialla. En kyllä yhtään ihmettele vaikka olis jotain laskeumaa, kun niin kovaa piti työntää tuo poika ulos...
Musta tuntuu kyllä vähitellen, että vois nukkua joskus vähän pitempäänki ku kolme tuntia kerrallaan. Yhden kerran oon nukkunut viis tuntia pojan kotiutumisen jälkeen, muuten on pisimmät unet ollu sen kolme tuntia. Monesti tuo herättää mut parinkin tunnin välein. Tämän viikon oon ollu ihan käsittämättömän väsynyt, vaikka ei oo ollu edes mitenkään huonoja öitä. Kaipa se univelka vähitellen tuntuu. Tähän asti on tainnu hormonit auttaa paljon.
Meillä ei tuo poitsu nykyään paljon kääntyile unissaan, kun totesin kapalon parhaaksi unentuojaksi. Sen kans voi laskea sänkyyn puoliunessa, ilman kapaloa pitää olla ihan täysin unessa, että jää sänkyyn. Mutta tosiaan kapalossa on varmaan hankala kääntyillä, joten on nukkunut kyljellään edelleen. Mutta hyvä tietää, että sille ei oo enää mitään estettä. Jossain ranskalaisessa tutkimuksessa muuten todettiin, että kätkytkuoleman riski on pienin selällään nukutettaessa. Toisethan sanoo että se on huono asento ja toisissa on että äitin vieressä nukkuminen on kamalaa ja toisissa että se ehkäsee niitä kätkytkuolemia. Tuloksia ja suosituksia on vissiin yhtä monta ku tutkimuksiaki. Ja kuulemma ennen sanottiin että vauvojen pitää ehdottomasti nukkua mahallaan. Minä oon siis aina nukkunut mahallani ja edelleen hengissä. :) Että ei se varmaan niin kamalan tarkkaa oliskaan.
Huonosti nukuttiin yö, aamulla tosi aikaisin lähdettiin siirtämään hevosta ja sitten pikavauhtia kummitytön synttäreille. Nyt on sitten ihan puhki.
Riialla on kyllä iso vauva! :)
Voi että, minäkin odotan innolla että pääsee näkemään Sognatoren pikkuisen!
En minäkään ole niin ajatellut, miten tuo nukkuu. Yön ekat unet nukkuu tosiaan omassa sängyssä ja lopun aikaa vieressä. Joskus kun nukkuminen on vaikeampaa niin on koko yön vieressä.
Puolensa varmaan jokaisessa tavassa. Minä nukun paremmin, kun vauva omassa sängyssä mutta toisaalta herään joka ikiseen äännähdykseen. Vieressä,kun nukkuu, se tuntuu kyllä itsellä joka paikassa.
Turhaan kai noita alkaa liikaa miettimään.
Eräs kerta tosin säikäytti, silloin kun oli tosi väsynyt ja aika "heikolla hapella" vielä, niin heräsin yksi yö, kun olin kääntynyt selin vauvaan ja koko tyttö oli peiton alla.
En siis pelkää, että kääntyisin päälle, vaan että se tukehtuu niihin vällyihin. Olisi ehkä turvallisempaa nukuttaa oman peiton alle, tosin eipä tuota toista kertaa ole sattunut, jäi niin alitajuntaan.
Toivotaan, että Marsupialialla on jälkitarkastuksessa kaikki kunnossa!
Mulla alapää tuntuu ajoittain jo omalta, mutta vieläkin jotain epämääräistä paineen tuntua on ja lihakset aika heikot. Kun jaksaiski jumpata!
Huh, jos ottaisi vauvan kainaloon ja vähän levähtelisi. On kyllä niin väsynyt, että. Osansa tietenkin taitaa tehdä, kun oon viikon stressannut hevoshommien kanssa ja nyt sitten irtos kivi harteilta.
Eikös sitä sanota, että huoleton on hevoseton, lapseton ja vissiin autotonkin, mutta antaahan se valtavasti! :)
Hei muuten, milloin lähdetään vauvakinoon, tai minkä ikäisten kanssa sinne kannattaa lähteä?
Onko muut menossa vauvauinteihin?
Meillä on Kempeleessä kaikki ryhmät täynnä kesään asti että joudun harkitsemaan Oulussa asti käymistä..
valvoessa :/ Olin nukkumassa vasta joskus aamu 8.. Varmaan hormonit/joku muu selittämätön syy on nyt pitänyt mua hirmu pitkiä jaksoja hereillä. Ärsyttää, kun tietää että sitä lepoa tarvittaisiin. Heräsin siihen kun mies tuli herättämään mua vaille 16... :o
Minultakin onnittelut sognatorelle!Päästäisiinpä täälläkin tosi hommiin kohta puolin.
Mä olen ainakin ajatellut aloittaa vauva-uinnit sitten kun se on mahdollista. Oulun kaupungilla oli mun mielestä ihan ok hinnatkin. Mulla vaan menee vielä se yli kolme kk. ennen kuin voi edes harkita aloittamista :)
Te olete käyneet vauva-kinoissa? Oon mietinyt että mitenköhän se toimii/pystyykö siinä nyt oikeesti keskittymään leffaan. Mut se on aina kuulostanut hirmu kivalta jutulta.
:)
38+3
ei anna muokata viestiä niin pistän toisen perään.
hellunen: säkin käyt teknopalatsilla :) Ehkä törmätään, kunhan alan taas käydä siellä. Ite en oo jaksanu hommata korttia muutamana kk, kun tuntuu ettei muuhun kuin mammajoogaan taivu. Ehkä sitten kun voi tulevan pikkuisen kanssa tulla. Eikös siellä oo kanssa minilatinoa?
Mullekkin on ohjattu liikunta tosi tärkeää/ ainakin itselleen mukavinta liikuntaa.
Vauvakinoa minäki oon miettiny! Tämmönen pieni kai olis siinä mielessä ainakin helppo ottaa mukaan, kun se ei lähde juoksentelemaan ympäri salia niin voi paremmin keskittyä elokuvaan eikä lapsen etsimiseen. :D Ja Sampo ainakin rauhottuu yleensä helposti tissille. Seuraavan kerran vauvakino näytti olevan helmikuun 10. Pitää seurailla, jos vaikka päivämäärä vaihtuu, kun näytti olevan alustava. http://www.finnkino.fi/events/vauvakino/
Minäkin oon ajatellut tuota vauvauintia. Aiotaan kyllä ainakin yrittää päästä seuraavaan ryhmään mukaan, kun Sampokin on sitten jo sen 3kk. Sitä painorajaa ei tarvi edes miettiä! :D Oon ite tykänny aina uimisesta ja vedestä ja haluaisin Sampon tottuvan kans veteen jo pienestä. Mies ei suostu ikinä mun kans lähtemään uimahallille eikä muutenkaan ole mikään vesi-ihminen, saapa nähdä lähteekö sinne vauvauintiinkaan mukaan. Onneks mulla on muitaki ehokkaita. :D
Hei mites miittiä? Ens viikolla? Keskiviikko? Nyt ei ainakaan oo luvattu mitään kauheita pakkasia, niin pääsis taas bussillakin liikkumaan. Mulle passaa siis muutki päivät ku keskiviikko, paitsi huomenna on se jälkitarkastus klo 10.45 ja torstaina Sampon neuvola klo 13. Niiden jälkeen toki pääsisin. Ja nyt sitten uusiakin mukaan! Ei me ketään syödä. Ainakaan yleensä. :)
Nyt täytynee mennä vähän kotitöihin ku Sampo nukkuu partsilla. En käsitä muuten, miten se sinne nukahtaa niin helposti kun muuten se nukahtaminen on yhtä taistelua. Tuonne ei tarvi nukuttaa ollenkaan, sen ku laittaa vaatetta päälle ja vaunukoppaan, niin lapsi on jo unessa!
Ja olipa kiva tulla kotiin! Siitä reissussa onkin kiva käydä, että jaksaa sitten tätä kotiarkeakin paremmin. Oli myös ihana huomata, että mun tekemät vaipat näyttää toimivan hyvin myös yöllä :) Eli kertsejä tarvii vieläkin vähemmän, kuin mitä tähän asti :D Minusta tuo kestoilu tuntuu sellaselta alituiselta testaamiselta, siitä melkeen pitää ottaa itelleen harrastus, että sen saa toimimaan. Mutta kivaa puuhaa se on, varsinkin sitten kun saa homman toimimaan :)
Täällähän on jo vauvakuumeilijoita :) Kuinka suurista perheistä muuten haaveilette? Itellä ei auta paljon kuumeilla, on limakalvot ihan järkyttävän kuivat ja ärtyneen tuntoiset, ja peitonheilutuspuuhat sen vuoksi aika minimissä. Onko muilla synnyttäneillä samaa vaivaa? Oon kyllä lukenu, että se on ihan tavallista synnytyksen jälkeen niin kauan, kunnes menkat alkaa. Menkkoja ei kyllä ole tippaakaan ikävä, mutta toivottavasti tämä vaiva lähtis pian!
Marsupialia, jännä, että teidän Sampo tykkää nukkua ulkona. Meidän poika herää aina heti, kun vaunut pysähtyy. Nyt oon pari kertaa saanu sen jäämään ulos nukkumaan vähäksi aikaa lenkin jälkeen. Ehkä kevättä kohti unet ulkona pitenee?! :)
Miitti sopii minulle ainakin loistavasti keskiviikkona. Paljon vaan porukkaa mukaan! Olis kiva nähdä uusia vauvoja sekä raskaana olevien vauvamasuja :)
T:hellunen ja poikanen
Hellunen, millä kaavalla teit kestovaippoja? Teitkö taskuja vai mitä? Mulla on se myllymuksujen taskuvaipan kaava, mietin että jos koittas nyt M-koossa, että jos saisin toimimaan. S-kokosia en käyttäny juuri ollenkaan, kun aina sivusta falskasivat.
Niihin kuiviin limakalvoihinhan saa jotain lääkettä, jos ne kovasti haittaa. Mulla ei kyllä sellasta ongelmaa ole, lähinnä päinvastoin... Ainaki toistaseks. Peitonheilutteluja en kyllä oo vielä edes harkinnu, katotaan sen huomisen jälkitarkastuksen jälkeen... Mutta olis kiva jos ainakin sen kaks lasta sais, sitten mun kai täytyy jo mennä johonkin kouluun tai jotain, kun ei tällä nykyisellä saa mistään töitä. Sitä ei kuitenkaan viitsis kovin pitkään venyttää. Toiveissa kyllä mulla oli useampikin, mutta mies sano että kaks riittää. :) Minä elättelen toiveita, että sitten joskus vähän myöhemmin vois tehdä vielä toiset kaks. :D Mutta joo, menkkoja en kaipaa takas, saavat pysyä poissa siihen asti että sen vesirokkorokotteen varoaika on loppunu!
Minä en taida taaskaan miittiin ehtiä, vaikka mieli kyllä tekis. Hommaa on niin ettei kädet riitä ja väsyttää niin kovasti että vois vain olla nyt hetken aikaa sillon ku voi.
Minä oo itse isosta perheestä enkä kyllä halua montaa lasta, mies tahtois suurperheen kun sillä on vaan yks veli.
Kuumetta on juu, mutta päätin, etten halua alkaa yrittää toista ennen kuin mies on illat kotona, eikä viikot reissussa.
Mulla ei kyllä ole kuivuudesta ongelmaa, ja halujakin piisais, mutta kiire on koko ajan tuolla miehekkeellä..
Onko muilla muuten lapsensaannin myötä muuttunut suhde omiin vanhempiin? Me oltiin äidin kans ennen aina riidoissa, mutta nyt tuntuu, että oon aina siellä kyläilemässä ja tullaan nykyisin tosi hyvin toimeen.
Juu, musta kans tuntuu että meillä ei ukkoa saa vauvauintiin mukaan. Pakottaako se pitää? :D
Mutta taidan tosiaan hakea Oulun ryhmään, matkaa kyllä tulee mutta ei voi mitään. Mä kans tykkään vedestä niin paljon, että josko tuo periytys tytöllekin. Haaveilen jo Jukupark-reissuista! :)
Ihan järkyttävää, että tuo on kohta 3kk! Ei se voi kasvaa noin äkkiä..
Sognatore, kivaa jos pääsemme kyydillä torstaina :) Onko sinne muuten tulossa muita? Ettei tarvi vauvan kanssa kahdestaan kahvitella siihen klo 14 asti?
Tosiaan käytiin tänään Marsupialian luona Verkun kanssa. Verkun tyttö oli kyllä niin siro näihin pojanmöykkyihin verrattuna! Itkikin niin kimeällä äänellä. Meidän pojalla onkin aika matala ääni. Heh, hassua miten ne on pienestä asti niin erilaisia!
Lainasin muuten kestovaippalainaamosta vaippapaketin, jossa on paljon erilaisia kestovaippoja. Nyt sitten testaillaan ;) Oon ihan innoissaan, kun saa joka kerta laittaa vauvalle uuden vaipan :) Tosi kiva juttu, että lainaavat ja maksaakin vaan 5€ 12 päivän laina.
Palataanpa taas asiaan!!
Joo, nyt sais ilmoittautujia tulla toki muitakin. Tuskin muuten tosiaan kannattaa tavata siellä asti jos vaan minä ja Hellunen paikalla :) Ja Hellunen siitäkin ajasta ekan tunnin yksin ;)
Mulla on ollut tänään iso väsy.. ja voimaton vähän kipeä olo... Tein lounaaksi perunamuusia, itsetehtyjä lihapullia ja kastiketta ja tuon operaation jälkeen oon ollut ihan kuitti. Nipinnapin jaksoin edes syödä enää sen jälkeen eikä kyllä ruoka maistunut yhtään vaikka mies meinasi että oli varmaan parasta ruokaa ikinä mitä oon tehnyt. Mutta koko viime yö menikin kääntyillessä ja vääntyillessä, semmoista koiran unta nukkuessa. No, jospa ens yö ja huominen ovat sitten parempia..
Sognatore 39+5
Mulla on tänään kyllä ollut mahakipuja, liekö jonkinlaisia supistuksia. Nyt iltaa myöten vähän lisääntyneet.. Välillä jopa ottanut vähän selän puolellekin, enemmän kyllä massuun.. Mutta nämä kyllä kestää, ovat vaan epämukavia, joten tuskin on lähtö kuitenkaan edessä. Jotain ennakoivia kai, ellei sit vaan mahavaivoja.. :)
Sognatore 39+5
päivän vierailukierroksista. Oulun reissulta tullessa meni vielä puoli päivää veljen perheellä.
Marsupialian ja Hellusen pojat oli kyllä niin suloisia ja isoja! :) Jännää tosiaan, kuinka erilaisia ne on.
Kiireen vilkkaa olisi ristiäiset järjestettävä ensi viikolle, mutta eihän se auta ku laittaa töpinäksi. Onneksi ei itse tarvi ainakaan leipoa kaikkea.
Kyllähän sinä Sogntore lähdet kohta! :) Supistuksilta nuo kuulostaa, pian ne pahenee ja sitten onkin jo kohta vauva sylissä :D
Mun piti jotain kommentoida mutta unohdin..
Miettikääpä muuten nyt sitten kun nämä vähän kasvavat, kuinka mukava kun ovat niin samanikäisiä, mahtavat leikkikaverit! Tai kauhukakarat.. ;)
Hohhoijaa, vielä pitäis jaksaa kauan aikaa istuskella tissi vauvan suussa, ennen kuin pääsee nukkumaan.
Muistatteko te imettävät muuten juoda tarpeeksi? Mulla meinaa veden juonti unohtua, ei sitä montaa lasia päivässä muista. Pitäis kokeilla, vaikuttaisko se tuohon maidon tuloon.
Hei!
Täällä yksi tuore äiti ilmoittautuu myös mukaan keskusteluun. Se oli joku teistä joka minulle vinkkasi että tänne voisin liittyä mukaan :) ( En tiiä millä nimimerkillä täällä oot?).
Oulussa siis asun ja olen 2 viikkoisen suloisen poikavauvan äiti. Poika syntyi 23.12 (rv 41+3). Mitat 3905g ja 53cm. Mitähän vielä? :D Yritän tässä tutustella teihin ja päästä mukaan keskusteluihin.
Minähän se sulle tästä vinkkailin. :) Kiva saada lisää ihmisiä meidän porukkaan. :) Lisäsin sut tuohon listaan, laskin sulle LA:nkin, toivottavasti meni oikeen. :D
Vieläkö Sognatore on kuulolla? Voi että mua jännittää millon Nero saa pikkusiskon! :) Siitä tulee varmasti vähintääkin yhtä hyvä vauvavahti ku Hukasta. Hukka muuten olikin eilen aika innoissaan, kun oli kaks muutaki vauvaa vahdittavana! Hukkelinkin piti kovasti itkeä, kun Hellusen poika itki. Se ei oikeen usko, että me osataan hoitaa vauvojamme. :D
Meillä oli vähän huono yö. Sampolla oli mahavaivoja, nukahti vasta viideltä... Onneks mies hoiti oman hommansa yöllä ja hoivas poikaa että minäki sain vähän nukkua. Meinasin nimittäin nukahtaa poika sylissä, olis pian tippunut lattialle. Edellisyökään ei niin järin hyvä ollut, niin olin jo aika väsynyt. Onneks poika antoi nyt sitten meidän nukkua yhteentoista. Se sai poikeuksellisesti nukkua mun kainalossa, yleensä nostan sen omaan sänkyynsä aina syötön jälkeen. Se vaan tuntuu nukkuvan paremmin kun saa olla lähellä. Ymmärrettävää kyllä, sehän on vauva! :)
Tosiaan, siitä huomisesta. Jos on kovin kylmä, niin meidänkin on hankala lähteä bussilla. Vaikka kaipa tuo pysyis lämpimänä vaunuissa, kun laittais tarpeeksi vaatetta. Hengitysilman kun sais vielä jotenkin lämmitettyä. Eipä tuo kyllä tuntunut kärsivän viikonloppuna, vaikka autoiltiin melko paljon kylmällä autolla, pakkasta 27 astetta.
Verkku, mulla meinaa unohtua tuo juominen tosi usein. Sitten on pää kipeänä kuivumisesta. Yritän kyllä aina vähintään imettäessä muistaa juoda sen lasin tai kaks. Yks päivä huomasin, etten ollu käyny vessassa ku aamulla ja seuraavan kerran nukkumaan mennessä... oli ehkä "vähän" unohtunut juominen!
Mukavaa Loppiasta!
-marsupialia ja Sampo 4vko tasan!
Olis tosi kiva tulla miittiin mut mies töissä ja Aadalla yskän poikasta niin ei viitti linkulla lähteä. Sehän se just on niinku Marsupialiaki sano et kyllä vauvan saa lämpimäksi mutta hengitysilma onki sit eri juttu. Tympeää ku on niin pakkasta. sais laskee sinne kymmeneen asteeseen niin kaikki olis hyvin:) ajattelin kyllä uskaltautua itse ulos vaikka väkisin. jos ottais kävelysauvat mukaan niin menis vähän reippaammin ja vois taretakkin!
Loppiaisen jatkoja:)
Ei taideta mekään lähteä kaupunkiin tuon pakkasen takia, vaikka Sognatoren kyydillä päästäiski... Luvannu lähemmäs 30 astetta ja meillä on huomenna se isyyden selvityksessä käyntiki niin ei viiti riepottaa pientä pakkasessa yhtään enempää kuin on pakko. Lämpimämpiä ja vauvaystävällisempiä kelejä odotellessa! Mennäänkö sitten mahdollisimman pian, kunhan lauhtuu? Tulee kohta mökkihöperöksi täällä neljän seinän sisällä.
Tervetuloa Riia! Kiva saada uusia mukaan! Tämä palsta on kyllä tosi kiva ja täällä on tosi mukavia mammoja ja vauvoja :) Kiva kun on samassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä ja tosiaan kaverivauvoja, sitten kunhan nämä toisistaan jotain alkavat ymmärtää :)
Ei mullakaan tule juotua tarpeeksi. Illalla monesti iskee hirvee jano, kun on päivän ollu vähällä juomisella. Oliskohan pienellä nestehukalla osuutta myös tähän "imetysdementiaan"? Eilen oli Verkun ja Marsupialian kanssa puhetta, kun tuntuu nykyään välillä, ettei omaa nimeään muista...
Sognatorella on varmasti kohta lähtö edessä. Kyllä on jännää! Vauva syntyy minä päivänä tahansa! :)
Palaillaanpa taasen....
ja hellät tunteet :) Täällä yhä ollaan! Verkku ehti jo viestiäkin laittaa, kun ei ole kuulunut :) Meillä on tosiaan tänään ollut kiirus päivä, itseaiheutettuna kylläkin. Käytiin kylässä ja meillä käytiin kylässä. Lisäksi touhusin kuusen ulos, siivosin keittiön, imuroin ja vein kukat vielä pesuhuoneeseen suihkuttelua varten. Saavat nyt siellä ollakin jonkun aikaa, meillä nimittäin vierailee jotain pienen pientä hämähäkkiötökkää aika monessa noissa. Sen saa suihkuttelemalla onneks pois, koska ne ei tykkää kosteudesta. Ärsyttäviä vaan tuommoiset öttiset, mua inhottaa koskeakin koko kukkiin jos niissä on seittejä. Sen verran pelkään hämähäkkejä, jopa semmoisia joita ei edes näe :)
Selkä on kipeä, tuolta ylempää, mutta se nyt ei ole ihme kun on touhunnut niin paljon ja tuo maha painaa aika kivasti. Mahakipujakin on tänään ollut mutta tuntuu että vähemmän ku eilen. Ja huh, mitä vihlaisuja tuli imuroidessa, meinas huuto päästä.. Mutta mitään muuta uutta ei täälläpäin, yö meni taas heräillessä-muuten nukuin ilman kipuja. Eli ei täällä lähtö ihan vielä kuitenkaan ole edessä :)
Parempi se huominen miitti perua, kun ei oikein pakkasen vuoksi ole tulijoita. Katsotaan uudestaan lauhemmilla keleillä :)
Sognatore 39+6 (Huomenna laskettu päivä!!)
Ilmoittautuisin mukaan tähän mukavaan keskusteluun. onpas ihana lukea näitä mitä olette krjoitellut, kuinka yhdessä jännitätte toisten kuulumisia :)
Elikkäs, olen haukiputaalta ja odotan ensimmäistä rv. 33+1, la 17.3 :))
Raskaus on mennyt kivasti, mutta mielialat vaihtelee aika rajusti, välillä olen kyllä niiiiin kamala kärttynen akka. Nyt on yli iloinen olo, ei siihen tarvita ku kaijaKoo:ta ;)
Ihana kuulla vaisinkin synnytys tarinoita, vaikka kaikillahan se on erillainen.. voimia kaikille odottaville ja vaavinsa saanneille :)