Esikoishaaveilijoiden alkuvuosi 2010
Kommentit (391)
tulin vaan puhaltelemaan plussatuulia tänne vanhaan pinooni ! :p *phuuuuuh* toivon oikein plussarikasta kevättä !
ja onnittelut niille joilla jo pikkuinen on matkalla ! =)
sunniee ja massuvauva rv 27+5
Huh, eilen kuule niin mietytti asia että tein toisenkin testin, hauskaa oli kuin ostin Clearbluen tuplapaketin missä sai kaksi testiä,toisssa oli viikko näyttö. Viikkonäytällisen testin tein viimeisenä ja se näytti 2-3 viikkoa :) Netin laskurin mukaan olisi 5 raskausviikko menossa, mutta minä olen iloinen että edes yksikään viikko.
Mun ymmärtääkseni noi Clearbluen viikkonäytöllä varustetut testit näyttää hassusti viikot oviksesta eikä edellisistä menkoista niinkuin la lasketaan. Eli jos se on näyttänyt 2-3 viikkoa ja sun menkoista on 5, niin molemmat pitää varmaan paikkansa. Hassuahan se on että la lasketaan menkoista, toi CB:n tapahan on enemmän "oikein". Mutta siis onnea valtavasti ja tarrasukkia matkaan!
Pupuliini: niin siis menkat alkoi tänään ja ihan ajallaan (en tiedä miks olin laskenu et ne olis alkanu su...) Harmi.
Tossa ehdin jo pikkuisen elätellä toiveita, mutta kyllähän se niin on kondomin kanssa niitä vauvoja on hankala saada aikaseks.*hih* Meillä siis just oletetun oviksen aikaan kumi käytössä mun mahdollisen uuden työpaikan vuoksi, mutta se meni nyt mönkään ja nyt harmittaa kyllä niin vimmatusti kun jäi hyödyntämättä tää kierto!! :(
MUTTA: jos jotain positiivista, niin kierto tässä kuussa tasan 28 päivää ja oviksen bongasin just tasan 14 päivää ennen menkkojen alkua, joten valaa muhun uskoa, että kroppa alkaa toimia. Tässä on vasta yhdet menkat ehtinyt olla näiden lisäks tammikuun jälkeen joten Marakuya tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu kun kierto venyy ja venyy!! Toivottavasti menkat tulis tai sit lääkäri osais auttaa, mulla ainaki ultrattiin ja sain noi terolutit avittamaan vuodon alkamista.
Eli siis pettynein mutta samalla tyytyväisin fiiliksin kohti yk3:sta. Toivotaan nyt kanssasisaret plussapuhureita niin saadaan kevättalven nyytit kainaloon!
-ponityttö kp1/28 yk3
Onneksi olkoon Hillamarja plussasta! Onnea odotukseen, hieno juttu :)
my80 tervetuloa meidän joukkoon kuumeilemaan!
Sunniee, kiva kun kävit moikkaamassa meitä! Sulla on jo viikkoja huimasti, onnea :) Niin se aika vaan menee siivillä.
ponityttö, no voi harmi, kun menkat alko :( aina yhtä ikävää, kun sitä lasta niin toivoo. Eiköhän se meidänkin aika joskus tule :)
Eli siitä päästään sitten omaan napaan... eli mullakin alkoi sitten menkat eilen. Tää oli taas "pitkä" kierto mulle, 34pv. Huoh. Nyt taas niin huono fiilis ja menny muutama "helpotus" irtokarkki poikineen :P. Mut kai se taas tästä. Nyt kun tuo kierto taas venähti, täytyy alkaa tästä tilailemaan ovistestejä et tietää millon se ovis on.
Koitetaanhan nyt saada lisää niitä plussia! :)
pupuliini kp2/29-34 yk jotain huimaa(14 tai 15?)
En edes muista milloin olen viimeksi kirjoitellut. Onnistuneesti sain kuitenkin itseni hillittyä, enkä ole kuumeillut niin kamalasti kun ei ole tullut palstailtuakaan. Nyt kuitenkin yritetään minkä pystymme ja siihen liittyy tietenkin olennaisesti myös palstailu, eikös juu? :)
Voi miten ihanaa oli lukea rayn, mantan, haaveilijan ja muiden pidempään yrittäneiden plussauksista! Hyvä etten itkemään alkanut :D
Anteeksi omanapainen teksti, mutta nyt on pää niin sekaisin, että kaipaisin neuvoja ja kokemuksia. Keskiviikkona tein PregCheck raskaustestin, jossa oli haalea, mutta selkeä plussa. Tein toisen samanmoisen, plussa oli vieläkin haaleampi, mutta luettavissa kuitenkin. Mies sitten patisti ostamaan luotettavampia testejä ja hain kahden kappaleen pakkauksen ClearBluen testin. Toisen tein päivällä, toisen torstai aamuna ja kumpikin negatiivinen.
Minun täytyisi aloittaa ab-kuuri, joten soitin terkkarille ja kysyin, mitä tehdä. Hän laittoi lähetteen labraan ja senkin testi nega. Tein sitten oman mielenrauhan taatakseni (tai niin ainakin luulin), vielä toisen paketin PregCheck testejä. Perjantaina aamupissasta tehty nega, mutta päivällä taas haalea haamu. Luulin ensin, että ensimmäinen paketti oli vain joku maanantaierä, mutta tästä toisestakin pakkauksesta toinen oli haalea plussa.
Perjantaina sitten alkoi kuukautiset. Etovaa oloa silti ollut, mutta ei muita oireita sairastelusta. Rinnat vielä vähän arat. Alkuviikosta olivat kosketusherkät, mitä ovat todella harvoin ennen kuukautisia.
Onko nyt vain siirryttävä uuteen kiertoon vai voisinko olla se poikkeus, jolla kuukautiset on raskauden aikana tai alussa? Enkö voisikin olla? Pliis? Anteeksi varmasti sekava teksti. En ehkä ole verbaalisti parhaimmillani näin unenpöpperössä.
Terolutit toimii kuin tauti. Menkat alkoi tällä viikolla, ja kuukautiskierroksi tuli nätti 30 päivää. Mahtavaa, nyt voin yrittää ennustella seuraavaa kuukautiskiertoa! Ajattelin kokeilla tikuttaa ovulaatiota. Talvella ostetut ovistikut odottelee kaapissa kun eipä tuon pitkän kierron kanssa niistä paljon iloa ollut kun ei ollut mitään käsitystä oviksesta...
Tässä kierrossa ei siis ollut mitään tuhruvuotoja, vaan heti alkoi vanha tuttu, vahva punainen vuoto. Keltarauhashormoni taisi tehdä minulle tepposet, sillä muutama päivä ennen menkkoja olin jo varma, että mahaa vihloo ja rintoja turvottaa ja haaveilin jo raskaudesta, mutta enpäs ollutkaan. No tämä on se toiseksi paras vaihtoehto, että sai normaalin kuukautiskierron!
Onnittelut plussanneille ja tarrasukkia :)
Niin se vaan sitten kävi, että täti tuli käymään, kuukautiset alkoivat eilen. Täsmälleen kaksi viikkoa sen epäilemäni ovulaation jälkeen. Ei siis tärpännyt nyt, mutta antaa toivoa, että toimiihan tämä minun kroppani sittenkin :) Ja jos tunnten noin selvästi ovulaatiot jatkossakin niin saan olla onnellinen :) Lääkäriajan ehdin jo tilata, mutta täytynee peruuttaa se.
Täytyy myöntää, että itselleni on ollut hiukan yllätys, miten kauan luomukuukautisia voi joutua odottelemaan pillereiden lopetuksen jälkeen. Monesta asiasta jauhetaan naistenlehdissä, mutta ko aihe on jäänyt vähemmälle huomiolle.
Heipsan!
Marakuyá: vaikka varmaan potuttaakin tädin kylään tuleminen, mutta eikö toisaalta tullut aika helpottava olo, kun nyt tietää, että kroppa edes jotenkin toimii.. Mulla ainakin oli tosi helpottunut olo, kun menkat edellisestä kierrosta alkoi kun kiertopäiviä oli kertynyt laskuriin jo 79. Mulla tuntuu, että kroppa pikkuhiljaa alkaa heräileen menkat alkoi eilen illalla kun kiertopäiväksi olis merkattu 46, mutta vaihtuipa sit kp1. Edelleen siis aika pitkä kierto, mutta lyhenemään päin :)
omaa napaa vielä sen verran, että viime kierrossa kun testasin negan (about kp 35) tuli tunne, että en tiedä haluaisinko sittenkään olla edes raskaana.. Toinen aivopuolisko huusi kyllä ja toinen yritti viestiä että ei.. Alkoi vaan pelottamaan, mitä kaikkea muutoksia lapsi mukanaan tuo arkeen ja kuinka paljon "vaikeampaa" on lähteä esimerkiksi hetken mielijohteesta leffaan tmv.. Aloin kauheasti pohtimaan, olenko sittenkään valmis, miehellekin puhuin näistä tuntemuksista ja se oli ihan äimänkäkenä, kolme vuotta kun olen ainakin hinkunut ja mankunut uutta perheenjäsentä perheeseemme. No kaippa tämmöisetkin asiat kuuluu prosessiin ja valmistavat hmistä ottamaan vastaan sen positiivisen uutisen.. Pidän vieläkin näistä ajatuksistani huolimatta, raskautumista positiivisena asiana, ja edelleen aioin jatkaa pilleritöntä linjaa, tosin yritän olla laskematta ja tunnustelematta mitään "varmoja" ovispäiviä.. Nyt tuntuu siltä, että luontoäiti päättäköön, tuleeko meille lapsi piakkoin vaiko ei.. Vaikka aina se negatiivnen tulos r-testissä vihlaiseekin.. Kai tää voi jotain itsesuojeluakin olla, kun ei jaksa suuria odotuksia vielä ainakaan laittaa, kun tuntuu että kiertokin hakee paikkaansa...
Moi!
Olen jo aiemmin tälle palstalle kirjoittanut, se sitten hiukka jäi, mutta lueskeltuani teidän tekstejä päätin tulla uudelleen mukaan kirjoittelemaan! Itse olen 23v. ja mieheni 30v. Yritys aloitettu vuoden alussa tai viime vuoden loppupuolella oikeastaan jos tarkkoja ollaan. Pillereitä söin kuutisen vuotta ja lopulta vihdoin päätimme lopettaa ne. Hirveä kuumeilu molemmilla, esikoinen olisi enemmän kuin tervetullut meidän perheeseen! Minulla kierto ollut ihan sekaisin pillereiden lopetuksen jälkeen, heittää häränpyllyä koko ajan. Ovista todella hankala minulla bongata, liuskoja en ole vielä kokeillut. Turhauttavaa kun luulee bonganneen oviksen, eikä ollutkaan ja sieltä ne mensut sitten taas tulee.. :/ ihana kun täällä tällainen ryhmä jolle voi kirjoitta ja puhua mitä vaan, en ole ystävilleni vielä puhunut mitään että meillä on kova vauvakuumeilu päällä, elleivät ole jo arvanneet. Kertois sitten kun on jotakin kerrottavaa, ettei tule pettymyksiä, kun niitä tulee tai on tullut jo. Nyt menossa kiertopäivä 35/? jotakin. On hirveää mahakipua alavatsassa silloin tällöin, ollut jo viikon verran. Menkkamaista kipuilua, mutta pahempaa. Ei muita oireita (raskausoireita siis). Toivon niin paljon että nyt olisi tärpännyt!!!! Mutta ei pidä odottaa liikoja. Ihmetyttää vaan noi masukivut, yleensä kun mensut on, ne alkaa ensin ja sit tulee kivut. Nyt ei niitä onneksi ole kuulunut ja toiv. ei kuulukaan, mutta nyt kivut kestäneet noin viikon verran enemmän ja vähemmän toisina päivinä. Mietin vaan mitä ne on? Huh, tällaista. Toivottavasti mahdun siis sekaan jutteleen kaikesta kuumeiluun ja muuhunkin liittyvästä! :)
Ensiksi onnea plussanneille ja kovasti plussatuulia kaikille yrittäjille.
Täällä on iloisia uutisia kerrottavana. Tein nimittäin la. 15.5. positiivisen Clearbluen testin. Näyttöön tuli teksti "Raskaana".
Ja täällä ollaan onnellisia ja hieman hämilläänkin siitä että heti ensimmäisestä yrityskierrosta tärppäsi. Pillerit lopetin huhtikuussa ja heti raskaana. Olen niin onnellinen!!! :D Nyt vain toivotaan että pienokainen pysyy matkassa tuonne tammikuun puoliväliin asti 2011. Ensimmäinen neuvola-aika jo varattu. Ainoa raskausoire on väsymys, vielä.
Aurinkoisia plussatuulia kovasti kaikille! Ja pupuilkaa päivittäin oviksen aikoihin. Niin täälläkin tehtiin ja tärppäsi! ;)
Hienoa että toisilla tärppää heti... musta tuntuu että minulla ei varmaan vähän aikaan tärppääkään.
Mulla on nimittäin taas tuhruvuotoa päällä. Nyt se vain tuli menkkojen jälkeen eikä ennen. Mietin että mahtaakohan ovulaationi mennä ihan eri tahtiin kuin pitäisi, en keksi miksi muuten tulisi tällaisia 2-4 päivän ruskeita vuotoja, jotainhan sieltä ulos vuotaa ja munasolu olisi helppo arvaus. Teoriassa minun pitäisi ovuloida viikon päästä, mutta mitenkähän siinä muka käy jos nyt on "kakkoskuukautiset". Huoh. Ei tästä taida tulla mitään.
Suuren suuret onnittelut mintsille plussasta!:) Toivotaan pienokaisen olevan kovasti kyydissä mukana loppuun asti. Toisilla vaan käy parempi onni raskautumisen suhteen :)
Jan, tervetuloa kuumeilemaan, joukkoon mahtuu vallan mainiosti! :)
Täällä ei mitään kummempia, ovista pongaillaan ja sit myös hommaillaan :)
oli pakko tulla tänne kertomaan ihania uutisia! tänään on kiertopäivä 38/? jotakin, alavatsakivut vaan yltyneet aivan järkyttävän pahoiksi, viime illalla, yöllä ja aamulla. muita raskaustuntemuksia ei ole ollu mitään, ainoastaan noi hirvittävän kamalat vihlovat kivut. mies kävi hakemassa sitten päivällä kaksi testiä... ja mitä se näyttikään, kaksi viivaa=positiivinen tulos! en voi uskoa todeksi ja siksi haluan aamulla vielä tehdä toisen testin varmuudeksi kuitenkin :) mutta mikä ihana päivän piristys ja vihdoin tärppäsi, toivottavasti!
ihan hirmuisesti tsemppiä kaikille, ollaan hengessä mukana :)
Jan, onneksi olkoon plussasta! :) mahtavaa!
Viimeaikoina tänne on tullu paljon plussia :) Kunpa se tarttuis meihin muihinkin!!!!! X)
Elikkäs täällä päin on aloitettu esikoisen yrittäminen. Ovis oli pari päivää sitten ja yritys on ollut kova mutta saa nähdä miten käy :) Avopuolisoni kanssa katsoimme että nyt olisi hyvä hetki hankkia esikoinen kun molemmat ovat valmistuneet. Pikkuinen olisi toiveissa saada alulle ennen kesän loppua jotta voisimme kertoa kasvotusten siitä muutamalle sukulaiselle jotka ovat muuttamassa syyskuussa pois Suomesta:)
Onnea kaikille yritykseen.
Minulla tuhruvuoto on vain jatkunut, välillä ollut isoja verisiä klimppejäkin. Huono viikko. Olen itkenytkin tätä asiaa, pelottaa lapsettomuus. Jos kierto on näin sekaisin, mitä toivoa tässä muka on tulla raskaaksi? Ei mitään toivoa yrittääkään löytää ovulointia, jos ei ole edes kunnon kiertoa. Surkeaa.
.... voisi vaikka kirjoitella tänne pitkästä aikaa. Tänään menossa kp26/26. Älyttömiä menkkakipuja ollut jo pari päivää. Välillä tuntuu, että koko "alaosa" on tulessa. Viime kierto oli ensimmäinen luomukierto ja silloin ei ollut laisinkaa näin kovia kipuja, vaikka odotin pillereiden jälkeen kipujen kasvavan huomattavasti. Ehkä ne tuli nyt jälkijunassa. Hohhoijaa... Työpäivä tosin on menny mielenkiintoiseti, kun on vähän väliä käyny vessassa varmistamassa, että jokohan lorahti. Että näin täällä :)
Täälläkin kirjoittelee uunituore palstalainen ja aikas tuore kuumeilijakin. Vuoden vaihteessa on jätetty Nuvaring pois käytöstä, mutta nyt toukokuussa on vasta annettu esikoiselle lupa tulla. Alku vuosi meni hakiessa sitä omaa luonnollista kiertoa ja se tuntuukin löytyneen ihan kivasti. Vuoto vaan on aivan järkyttävää verrattuna Nuvaringin aikoihin...
Ensimmäinen ovis ilman minkäänlaista ehkäisyä alkaa olemaan pian takana, mutta menkkojen alkuun on kuitenkin vielä niin paljon aikaa ettei millään malttaisi odottaa testaamisen kanssa :)
Ja sen verran meiltäkin taustoja, että minä olen vm. -84 ja mies vm -79.
Tervetuloa hennan mukaan kuumeilemaan! :)
Nuppelus, jännät paikat! Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että ne menkat ei tulekaan, vaan vaavi saanut alkunsa :)
Hopeful, tiedän niin hyvin ton tunteen ja epätoivon. Vaikka meillä sinänsä vähän eri tilanne onkin, kun mulla ei noita vuotoja ole, mutta kun sitä lasta ei vaan kuulu, niin kyllä oon monet itkut itkeny minäkin. Tää on niin epätoivoista ja turhauduttavaa välillä. Ehkä se aurinko paistaa meillekin joskus tänne risukasan perukoille.
Täällä taitaa just olla ovis käsillä ja sitä on hyödynnetty. Tosin aika ankeeta ja pikaista on puuhat olleet, kun meillä molemmat ollaan kunnon flunssassa :/ eli en mitään kovin suurta ja ihmeellistä odottele tältä kuulta.. mut never know.
Tänään ollut ihana ja aurinkoinen päivä. Pääsin ensimmäistä kertaa kunnolla näiden aurinkoisten päivien aikaan ulos paistattelemaan päivää, kun oli vapaapäivä. Muuten on tullut lusittua töissä kaiket päivät ja välillä yötkin. Kyllä minä nautin! X)
Aurinkoisia päiviä ja plussatuulia kaikille!
onnea hirmuistesti Hillamarja! Tuskinpa se testi rikki on :D nyt vain tarrasukkia hurjasti matkaan
My80: Tervetuloa kuumeilemaan
Minä taidan lopetella tämän palstan ylläpitoa, kun tuo toukka tuolla pitää tiukasti kiinni ja pysyy menossa mukana. Pikkuhiljaa siirtyilen tuonne O-puolelle.
Plussatuulia kaikille
Haaveilija ja toukka 9+1