onko teidän uudenvuoden seurueessa aina joku vesiselvä aikuinen?
Jos lapsia siis paikalla, mukana juhlassa tai jo unten mailla? Pidättekö sitä tarpeellisena?
Kommentit (85)
Itselleni olen varannut kuoharipullon (sellaisen pienen). Sen saatan korkata lasten nähden, saattaa olla, että se jää kaappiin.
Ja tässä mustavalkoisessa elämässä olet joko raivoraitis tai täysjuoppo. Jos väität käyttäväsi alkoholia kohtuudella, niin se vain todistaa siitä, että sinulla on alkoholiongelma, koska et pysty edes myöntämään, että sinulla on ongelma. Ja kaikki lapset tuntevat olonsa turvattomiksi, jos näkevät aikuisen edes lähestyvän alkoholia sisältävää pulloa...
Selvinpäinkin voi olla kivaa yhdessä lasten kanssa.
mutta mä en oikein pysty kuvittelemaan sellasta tilannetta jonka vuoksi mun olis vietävä lapsi päivystykseen keskellä yötä omalla autolla tai taksilla.
Lapset menee nukkumaan yhdeksän aikaan illalla, ja tuskin ne siellä pinniksessä itseään pystyvät telomaan.
Aion ottaa muutaman oluen / viinilasillisen illan aikana, enkä koe että lapseni siitä kärsisivät.
Minä ja mieheni.
Lapset aina paikalla, menevät nukkumaan viim. klo 21.
Ja todellakin pidän tarpeellisena sitä että joku aikuinen on aina selvänä! Ja mieluummin molemmat vanhemmat selvänä.
ja lapset menee kymmenen-yhdentoista välillä nukkumaan, ammutaan raketit jo silloin. Enkä senkään ota kuin korkeintaan yhden oluen, kun en pidä humalasta enkä krapulasta.
Se loppuu siihen, kun saadaan lapsi-1,8, hankitaan omistusasunto ja farmariauto. Alkoholinkäyttö voi olla sivistynyttä ja lapsilla ihan kivaa, vaikka muutama kuohari-tai viinilasillinen tai saunakalja otettaisiinkin. Itse asiassa vielä kivempaa, jos mukana on useampia kivoja aikuisia ja lapsia, saa rutiineista poiketen valvoa ja osallistua juhliin. Ja kyllä, meillä on aina vesiselväkin , jopa useampi mukana, osa ottaa muutamia ja kaikki syö hyvin, hyvää uutta vuotta ja nauttikaa elämästä!
Ja tässä mustavalkoisessa elämässä olet joko raivoraitis tai täysjuoppo. Jos väität käyttäväsi alkoholia kohtuudella, niin se vain todistaa siitä, että sinulla on alkoholiongelma, koska et pysty edes myöntämään, että sinulla on ongelma. Ja kaikki lapset tuntevat olonsa turvattomiksi, jos näkevät aikuisen edes lähestyvän alkoholia sisältävää pulloa...
olen itse, en ole vuosiin juhlinut uutta vuotta alkoholin kanssa. Käyn muulloin juhlimassa.
mummolat naapurissa, ja alkoholinkäyttö joko nollatoleranssia tai sitten kunnon kännit. Jos perheessä on isompiakin lapsia, vaikka yläasteella ja lukiossa, niin kyllä ne on ihmeissään, jos pitää aina matkustaa bussilla jonnekin kauas mummolaan kun tulee aikuisia vieraita käymään. Lapsilla kun voi olla vaikka jo omia harrastusturnauksia tai vaikka ihan töitäkin, niin ettei heillä ole aikaa viettää viikonloppuja jossain mummoloissa.
Kyllä se niin on, että jos kaikki aikuiset ovat juopuneita ja talossa pieniä lapsia niin sossut ottavat huostaan lapset, koska kukaan ei ole siinä kunnossa, että voisi lapsista huolehtia. Mutta tietenkään yksi siideri ei tee sitä juopumusta, mutta siis esim, viinipullosta jo promilletkin nousee.
Toisaalta taas, jos talossa on yksikin juopunut niin en kyllä lapsiani sellaisessa seurassa pitäisi. Olen nähnyt ihan normaalijärkisen, viinaan tottuneen ja aina humalassa rauhallisen ihmisen sekoavan viinasta ihan yhtäkkiä täysin ja alkaneen riehua. Ja seuraavana päivänä oli taas kuin ei mitään eli ei saanut psykoosia tms. Meni vain yllättäen sekaisin viinasta.
Lisäksi niitä vesiselviä on mukana... Minusta on jännä että näitä ääri-ilmiöitä vedetään mukaan, ehkä ihmiset sitten liikkuu aivan toisenlaisissa piireissä.
Kyllä se niin on, että jos kaikki aikuiset ovat juopuneita ja talossa pieniä lapsia niin sossut ottavat huostaan lapset, koska kukaan ei ole siinä kunnossa, että voisi lapsista huolehtia. Mutta tietenkään yksi siideri ei tee sitä juopumusta, mutta siis esim, viinipullosta jo promilletkin nousee.
Toisaalta taas, jos talossa on yksikin juopunut niin en kyllä lapsiani sellaisessa seurassa pitäisi. Olen nähnyt ihan normaalijärkisen, viinaan tottuneen ja aina humalassa rauhallisen ihmisen sekoavan viinasta ihan yhtäkkiä täysin ja alkaneen riehua. Ja seuraavana päivänä oli taas kuin ei mitään eli ei saanut psykoosia tms. Meni vain yllättäen sekaisin viinasta.
En halua, että lapseni joutuu kohtaamaan humalaisia aikuisia, aiheuttaa turvattomuutta.
liikkumisen ja rakettien ampumisen takia on tarpeellista. Lasten kanssa voisi varmaan ottaa sen kuohuviinilasin tai jopa pari, jos ei ajaa tarvis.
Huomenna on, koska olemme mökillä.
Kaupunkialueella (=kotona) ei välttämättä ole ajokuntoista, johon lasken itse sen, että on vesiselvä. Mutta täysin toimintakykyisiä ovat sen sijaan kaikki aikuiset.
Tosin nyt lapset ovat mummilla uuden vuoden olosuhteiden pakosta, mutta kyllä meillä usein juodaan pari lasillista,vaikka lapset ovat kotona.
Taksilla pääsee, jos hätä tulee.
vaan 3 muun tod.näk humalaisen aikuisen kanssa, ainut selvä. ei lapsia.
Taxit kulkee jos tarvii jonnekin päästä.
Vieraassa paikassa ja lapsi vähän päälle vuoden.
Kyllä, valitsen alkoholin sijaan lapsen.
Meidän uudenvuodenseurueessa kaikki aikuiset on vesiselviä. Samoin kuin jouluseurueessa ja pääsiäis-, vappu-, juhannusseurueissa jne. Ei harrasteta ryyppäämistä juhlissa sen enempää kuin arkenakaan. :)
Muttta ajtteleeko kukuaan että terveydenhuollon ammattlaisen velvollisuus on ilmoittaa sossuun jos edes hiprakassa tulee aikuinen tuomaan lasta terveyskekskukseen? Luin tästä itsekin hiljattain. Ja kyllä meillä on ainakin 1 vesiselvä eli minä ja ihan ilolla.