onko teidän uudenvuoden seurueessa aina joku vesiselvä aikuinen?
Jos lapsia siis paikalla, mukana juhlassa tai jo unten mailla? Pidättekö sitä tarpeellisena?
Kommentit (85)
lapsille ihan väärän kuvan alkon käytöstä.
36
Nyisen lastensuojelulain mukaan hoitohenkilöstö on velvollinen ilmoittamaan jos lapsen esim. ensiapuun tuonut henkilö on selkeästi päihtynyt!
Se yksi kaksi olutta/siideriä/viinilasillista ei ole kännäämistä.
Taksilla toki mennään sen parin jälkeen jos tarvetta on, mutta todellakin on kaikkien kannalta parasta jos joukossa on edes yksi täysin selvä aikuinen.
Eikä se muidenkaan kännääminen niin suotavaa ole, silloin kun on pikkuväkeä paikalla!
Ja mikäli päivystykseen joutuu lapsen kanssa menemään, niin jos molemmat vanhemmat selvästi alkoholin vaikutuksen alaisena, niin siihen kyllä puututaan.
Itse en näe mitään pahaa siinä, jos nyt muutaman ottaa vaikka lastenkin valveilla ollessa. Ei kenenkään käytös muutu yhdestä siideristä tai lasillisesta viiniä. Lapset ei muutosta edes välttämättä huomaa. Mutta toimintakykykyisiä täytyy ehdottomasti olla. Eikä meillä ainakaan kukaan juo itseään änkyräkänniin. Itse olen raskaana, ystäväperheen rouva imettää ja mies menee aattoiltana töihin. Oma mieheni siis ainoa, joka sen muutaman voi ottaa.
Nyisen lastensuojelulain mukaan hoitohenkilöstö on velvollinen ilmoittamaan jos lapsen esim. ensiapuun tuonut henkilö on selkeästi päihtynyt!
Taksilla toki mennään sen parin jälkeen jos tarvetta on, mutta todellakin on kaikkien kannalta parasta jos joukossa on edes yksi täysin selvä aikuinen.
Eikä se muidenkaan kännääminen niin suotavaa ole, silloin kun on pikkuväkeä paikalla!
näkökulma sellaiselta, joka ilmeisesti tietää mitä puhuu.
Kaupunkialueella (=kotona) ei välttämättä ole ajokuntoista, johon lasken itse sen, että on vesiselvä. Mutta täysin toimintakykyisiä ovat sen sijaan kaikki aikuiset.
Lapsia on paikalla 4, 5-10-vuotiaita. Aiomme olla liikkeellä omalla autolla joten minä en juo mitään.
muutkaan aikuiset mitenkään näkyvästi humalassa ole. Yleensä meidän porukoissa pariskunnasta toinen on kuskina. Jos lapset on mukana menossa, heidän ehdoillaan luonnollisesti mennään.
Se nyt on ihan naurettavaa, että teinit muka ahdistuisivat hiprakassa olevista aikuisista. Ja nyt puhutaan siis muutaman viinilasin hiprakasta, ei mistään sopertelu- ja hoipertelutason humalasta. Kohtuutta myös asenteisiin äidit. :)
mutta minusta on lähinnä naurettava vaatimus, että pitäisi olla vesiselvänä, jos ei kuitenkaan ole absolutisti, joku 20 vuotta elämästään vain siksi, että on hankkinut lapsia.
melko noloa olisi lähteä viemään lasta vaikka päivystykseen taksilla, kun ei itse kykene ajamaan.... Ja herättäisi varmasti mielenkiintoa myös päivystyksen henkilökunnassakin... Mutta kyllähän näitä tissuttelijoita riittää. Harmi lasten puolesta...
mä kävin just pari viikkoa sitten päivystyksessä taksilla lapseni kanssa. Hurjan noloa oli, ilmoittivat samantien sosiaalihuoltoon ja lastensuojeluun.
Eli yksi selvä ihminen ei riitä, jos on useampi lapsi talossa. Meinaan vaan jos yhtä pitää viedä päivystykseen, niin muille pitäisi vielä riittää selvä hoitaja... Vai ottaako se selvä ne kaikki seurueen lapset kyytiin päivystykseen ??
mutta minusta on lähinnä naurettava vaatimus, että pitäisi olla vesiselvänä, jos ei kuitenkaan ole absolutisti, joku 20 vuotta elämästään vain siksi, että on hankkinut lapsia.
kun laitat lapsesi hoitoon, kun haluat kännätä. Niin me muutkin eilastenkanssatissuttelijat tehdään.
juon varmaan huomennakin pullon viiniä, ja väitän, että meidän lapset ei huomaa mitään mun käytöksessä. Pullollisen tyhjentämiseen menee tosin se perinteinen 10-12 tuntia, jonka aikana syön hyvin parikin kertaa. Pullostahan tulee 4-5 lasillista.
Olen yh enkä siis voisi koskaan kotona juoda pisaraakaan alkoholia ilman että hommaisin lapsille lastenvahdin..
Ja juominen tässä tarkoittaa 1-2 lasillista viiniä. Isommat annokset juodaan muualla ja silloin lapsilla on tietysti hoitaja.
ehkä olen ihan holtiton aikuinen mutta minusta on lähinnä naurettava vaatimus, että pitäisi olla vesiselvänä, jos ei kuitenkaan ole absolutisti, joku 20 vuotta elämästään vain siksi, että on hankkinut lapsia.
vaan ainoastaan tämän palstan mukaan, missä jo yhden viinilasillisen juominen saa aikuiset riehumaan aivan holtittomasti.
juon varmaan huomennakin pullon viiniä, ja väitän, että meidän lapset ei huomaa mitään mun käytöksessä. Pullollisen tyhjentämiseen menee tosin se perinteinen 10-12 tuntia, jonka aikana syön hyvin parikin kertaa. Pullostahan tulee 4-5 lasillista.
vaikka olisin juhlissa hiprakassakin.
vetäkää kaikki ihan miten paljon vaan viiniä ja sidukkaa perhejuhlissanne ja kuvitelkaa, että se on ihan ok. Mä en vedä ja lähden nyt nukkumaan. :D
otan yhden lasin viiniä aina välillä viikollakin illalla, kun luen kirjoja, ihan lasten nähden. Mitenkähän ovatkin kärsineet, kun ovat nähneet tuota koko ikänsä.
vastaus joltain viranomaistaholta esim. juuri terveydenhuollosta tai poliisilta.
otan yhden lasin viiniä aina välillä viikollakin illalla, kun luen kirjoja, ihan lasten nähden. Mitenkähän ovatkin kärsineet, kun ovat nähneet tuota koko ikänsä.
Yksi lasi ei kummosta vaikutusta tee, mutta entä kaksi tai kolme tai se pullollinen? Jokainen tietää omat rajansa. Mutta siinä vaiheessa, kun alkaa nupissa tuntumaan, niin on tullut otettua liikaa.
kuohuviiniä ainakin sen yhden skoolauslasillisen.
Meillä ei kyllä myöskään ole yksikään aikuinen humalassa, eikä edes hiprakassa. Se jos mikä olisi todella noloa lasten ja isovanhempien yhteisessä illanvietossa.