Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö naisia, jotka muuttaneet/muuttamassa marokkoon?

Vierailija
29.12.2009 |

Minulla iski kova ulkomaankaipuu taas kerran ja se olisi meille looginen maa muuttaa. MUTTA, eläminen pitäisi tietty jotenkin kustantaa. Onko kenelläkään kokemuksia työn löytämisestä, joko itselle tai miehelle? Onko mitään mahiksia ilman ranskan/arabian taitoa naisella?

Kaikki neuvot otetaan ilolla vastaan!

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea täältä av-mammojen tietoja Marokosta! Niin ajan tasalla ja paikkaansa pitäviä, että! Jos et asiasta tiedä muuta kuin ennakkoluulosi, älä kommentoi. Huomaa kyllä, ketkä on vähän sivistyneempiä kuin eräät :)

Vierailija
22/86 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaat myos ne bikinit mukaan, mikali itse vaan viihdyt niissa. Ruskettuu nimittain paremmin...

t: P-A:n asukki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehiä matkailee muihin maihin kun työpaikkoja ei ole, kannattaisiko katsella onko miehen perheellä toimintaa joka voisi työllistää miehen, sillä tavallahan se yleensä siellä toimii, jos on toimiakseen.

Vierailija
24/86 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei ole sellaisia miehiä vielä tullut vastaan. Tai alkoa kyllä käytetään joissain tapauksissa, mutta järjellä ja ei tosiaan hätyytellä perhettä kännissä.

Vierailija
25/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan enää linjoilla. Olemme vasta muuttaneet tänne ja työnhaku käynnissä. Minä puhun ranskaa ja arabiaa yritän kovasti opiskella.

Vaikka Marokko on edullinen maa monelta osaa, silti suosittelen joko riittävää alkupääomaa tai sitten valmista työpaikkaa ennen muuttoa. Kaikesta nimittäin saa maksaa.

Me muutimme tänne täysin yllättäen, irtisanoimme vakkarityöt Suomessa ja menoksi vain :D. Anoppilasta käsin etsimme nyt töitä ja asuntoa.

Itse olen ihan täpinöissäni, mutta miehelle tämä muutto tuntuu olevan kovempi paikka. Asioiden hoitaminen onkin todella tuskaista, poliisilla olemme rampanneet moneen otteeseen, tänään mies meinasi saada turpaan naisjuristilta (se niistä alistetuista marokkolaisista naisista ;)) kun uskalsi näyttää ärtymyksensä turhasta 2h odottelusta oikeustalolla (avioliittoasiaa).

Jos haluat kuulla enemmän, niin laita vaikka sähköpostiosoitteesi niin kirjoittelen!

Vierailija
26/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maannut rannalla anopin ja appiukon edessä bikineissä, ja siltikin olen erittäin hyvissä väleissä koko perheen kanssa ;).

Kyllä täällä on länsimaisen naisen melko helppoa elää, isoissa kaupungeissa etenkin. Välillä saa kyllä negatiivistakin huomiota, lenkkipolulla tsiljoona katsetta ja huuteluitakin. Täällä on isoja marketteja, joista saa alkoholia ja sianlihaakin, jos niitä on vailla. Kirkkojakin löytyy monesta kaupungista.

Tässä muutama linkki työnhakua ja muuttoa varten:

www.rekrute.com (sinne voi tallentaa cv:n ja lähettää hakemuksia)

www.expat-blog.com (vinkkejä muuttoa varten, keskustelufoorumi expateille jne)

Vierailija
27/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin lasten takia. Nainen ei tosiaan käy kodin ulkopuolella töissä, alkuun joo kaikki on yhtä juhlaa. Mutta vanhemmiten ja yleensä suvun painostamana mies alkaa muuttumaan. Tyttölapset valitettavasti myös alkavat elämään marokkolaisen tyttölapsen elämää.

Maa on ihana, ruoka on ihanaa, ilmasto on ihanaa, mutta ei se ihanuus riitä. Työtä on oikeasti tehtävä, siellä ei ole mitään sosiaalisia tukia.

t. se exäänsä mukaan tarjoava, minä muutin sieltä pois ihan sen takia, että elämä alkoi käydä liian ahdistavaksi.

Vierailija
28/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin lasten takia. Nainen ei tosiaan käy kodin ulkopuolella töissä, alkuun joo kaikki on yhtä juhlaa. Mutta vanhemmiten ja yleensä suvun painostamana mies alkaa muuttumaan. Tyttölapset valitettavasti myös alkavat elämään marokkolaisen tyttölapsen elämää.

Maa on ihana, ruoka on ihanaa, ilmasto on ihanaa, mutta ei se ihanuus riitä. Työtä on oikeasti tehtävä, siellä ei ole mitään sosiaalisia tukia.

t. se exäänsä mukaan tarjoava, minä muutin sieltä pois ihan sen takia, että elämä alkoi käydä liian ahdistavaksi.

jonkun viraston naisen kanssa. Oletettavasti tama nainen oli siella toissa.

Kylla taalla P-A:ssa alkaa melkeinpa puolet toissa, riippuen naisesta itsestaan.

Teilla taisi olla muutakin vialla suhteessa, jos pitaa noin ilkeasti exasta puhua. Itse voin sen sanoa, etta jos tama maa joskus alkaa ahdistaa, niin silla ei ole mitaan tekemista mieheni kanssa. Han on loistava puoliso ja isa, ja tulee aina olemaankin.

Vierailija
29/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta puolet tyossakayvista ihmisista alkaa olla naisia.

Vierailija
30/86 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noihin arabi/muslimimaihin, joissa voi olla poliittista epävakautta ja naisen huonommasta asemasta johtuvia epäkohtia, paljon rikollisuutta ym.

Muslimimaissa rikollisuus on hyvin vähäistä. Kristityissä, buddhalaisissa ja hindulaisissa maissa rikollisuutta on paljon enemmän kuin muslimimaissa.

Vierailija
31/86 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä maailmasta tietämättömiä juntteja täällä on. Olen sen verran maailmalla asunut länsimaissa ja kehitysmaissa, että naurattaa nämä kommentit täällä. Taas näkee, että ulkomaankokemus rajoittuu pariin pakettimatkaan ja hommafoorumiin. Olette aika hemmetin yksinkertaisia jos luulette, että ainoa ihqu mahtava paikka maailmassa elää on vaikka joku Suomi, USA tai Ranska. Kun on lusikalla annettu niin ei voi ottaa kauhalla...

Vierailija
32/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan jätän ihan omaan arvoonsa;) Luulen että mulla on ihan realistiset mielikuvat marokkoon muutosta ja ongelmista. Ja kuten joku sanoi, luulen että miehelle olisi hieman rankempaa monella tapaa, ollut kuitenkin jo 20 vuotta täällä. Rahallahan siellä pärjäisi, mutta kovin varakasta perhettä ei ole takana siellä eikä täällä. Majapaikka varmasti löytyisi alkuun toki.

Miehen mentaliteetin tietäen, olisi helpompi mikäli minä löytäisin töitä ensin. Jäisin erittäin mielelläni kotiäidiksi jos olisi mahdollista! Ja kyllä, suurin osa perheen muista miniöistä työskentelee. Meillä on yksi tytär, hänelle kokisin tämän vain positiiviseksi. Tietysti mietityttää koulut sun muut mutta eihän siellä tarvitse loppuelämää viettää...

Rannalla lokoiluun ei ole tarvetta ja alkoholin olen jättänyt jo kauan sitten. Varmasti pientä ahdistusta tulisi,esim. pelkäisin liikkua missään yksi ennenkuin paikat tulisi tutummaksi. Muutto toiseen euroopan maahan on kuitenkin jo kerran koettu joten aivan kaikki ongelmat eivät tulisi yllätyksenä, yksinäisyyteen olen tottunut jo ihan täällä suomessa kun kukaan missään ei pukahda mitään...

Pitää vielä miettiä mahdollisuuksia, aivan tyhjän päälle en kuitenkaan lähde hyppäämään lapsen kanssa. Olisi mukava vaihtaa mietteitä, senkin kanssa joka juuri oli sinne muuttanut mutta en halua meiliosoitettani tänne laittaa:( Kiitoksia kuitenkin kaikille fiksuille kommentoijille ja lisää otetaan vastaan!

Vierailija
33/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa millaisilla tuloilla tuolla seudulla elää? Kuinka paljon tarvitsee tienata kuukaudessa, että saa elintason kustannettua? Entäpä asuntojen hinnat/vuokrat?

Vierailija
34/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaat myos ne bikinit mukaan, mikali itse vaan viihdyt niissa. Ruskettuu nimittain paremmin...

t: P-A:n asukki

Vierailija
35/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
36/86 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla tuloja että saa siedettävän asunnon siellä? Elintarvikkeet ja muut elinkustannukset eivät kai paljon maksa?

Vierailija
37/86 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla tuloja että saa siedettävän asunnon siellä? Elintarvikkeet ym eivät kai paljon maksa?

Vierailija
38/86 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olletikin ap:n perheellä on jo vuosien saatossa kertynyt sen verran varallisuutta, että tuollaiset 300keur saa käteistä mukaansa velattomasta asunnosta. Siitä puolet agadirilais-bungaloviin ja toisella puoliskolla eleleekin mukavasti koko tulevan vuosikymmenen.

Niin ja se 40keur mese kannattaa vaihtaa käteiseksi myös.

Vierailija
39/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä isä oli lapsille aina siihen saakka kunnes uskonnollisuus alkoi mennä fanaattiseksi. Siis todella fanaattiseksi, en edes enää halua muistella niitä aikoja.

Minunkin mieheni oli ihana ja hyvä ja kaikkee muuta aina siihen saakka kunnes muutimme sinne Marokkoon. Jumalaa kiitän, että pääsin pois enkä kaipaa sitä aikaa ollenkaan. Naisen syyhän se aina on jos avioliitto epäonnistuu...hyvin olette ajattelutapaan päässeet mukaan. Tämä on vain minun kokemukseni ja todellakin kerron siitä eteenpäin, monella tuppaa olemaan noi kuvitelmat liian ruusuisia.

t. marokkolaisen ex-vaimo

Vierailija
40/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi onkin kun et vanhoja asioita muistele, eteenpäinhän tässä eletään. Tuskin hänen muutoksensa sinun syysi oli, eikä välttämättä Marokonkaan. Ikävä kokemus ja hyvä että olet nyt onnellinen. Vikansa kullakin, ei se kansallisuudesta ole kiinni.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän