Löytyykö naisia, jotka muuttaneet/muuttamassa marokkoon?
Minulla iski kova ulkomaankaipuu taas kerran ja se olisi meille looginen maa muuttaa. MUTTA, eläminen pitäisi tietty jotenkin kustantaa. Onko kenelläkään kokemuksia työn löytämisestä, joko itselle tai miehelle? Onko mitään mahiksia ilman ranskan/arabian taitoa naisella?
Kaikki neuvot otetaan ilolla vastaan!
Kommentit (86)
15 vuotta, aina viime marraskuuhun saakka. Joten ihan on mutu-tuntumaa heistä ja heidän kulttuuristaan. Puhun myös arabiaa, niin että ymmärrän mitä skeidaa he jauhavat tuolla kulkiessaan.
En väitä etteikö maa ole kaunis,tuoksut ja ruuat on myös ihania. Mutta näistä hys hys asioista ei saa vaan ääneen puhua.
ap oli tyhjätasku ja ukkonsa ei ole innoissaan muutosta, kotiseuduilleen, jossain siis mättää, mutta siitä vain sinne eldoradoon ja viekää ne ukot mukananne, kiitos.
En nyt yhtään ymmärrä. Jos joku on kokenut pikemminkin positiivisia asioita, ei se tarkoita ettet sinä saisi kertoa negatiivisista. Minä ainakin uskallan puhua ääneen myös negatiivisista kokemuksista, myös täällä Marokossa. Kukaan ei ole yrittänyt vaientaa ja moni täkäläinenkin on kanssani samaa mieltä maan epäkohdista (korruptio jne).
Sinä 15 vuotta Marokossa asunut, mikä täällä siis mättää? Sisällisotako? Ja valehtelevat narkkarit? Kaipaisin itse vähän tarkennusta, sillä olen vasta maahan muuttanut. Minuun on suhtauduttu täällä aina pääosin positiivisesti, mutta negatiivisiakin sattumuksia löytyy. Totta on, että moni täällä yrittää vain hyötyä muista, mutta sen seikan kanssa on vain opittava elämään ja luotava ympärille luotettava turvaverkosto. Mieheeni voin luottaa täysin, sekä miehen perheeseen. Heidän kohdallaan tuo äidin maidosta imetty valehtelu ei kyllä pidä paikkaansa.
Minä myös otan kaikenlaisia kokemuksia ilomielin vastaan.
t. se Marokossa asuva
pojan palata sinne kotiseudulleen eikä ole näytettävänä edes vamon sille hankimaa mersua vaan töitä pitäis alkaa etsimään, sääli.....
en suosittele marokkoa kellekkään englannilla pärjää huonosti naisten asema huono asuin siellä kuukauden ja oli tosi ankeeta naiset kauniita olen naimisissa marokkolaisen naisen kanssa
Jos eurooppalaista standardia haluaa, niin isoissa kaupungeissa varmaan n. 500e pitää vuokraa maksaa. Jos taas haluaa parempaa ja hyvällä sijainnilla, niin enemmän. Paikallisilla kontakteilla voi löytyä edullisemminkin, mutta varmaan vähintään 350e/kk.
Sähkö on kallista ja kaikki tuontitavara. Paikalliset elintarvikkeet edullisia. Ja sitten kannattaa muistaa, että KAIKESTA pitää maksaa. Aina kun laittaa auton parkkiin, pari dirhamia pitää maksaa, vaikkei olisi varsinainen parkkipaikka. Myös byrokraattisiin juttuihin menee rahaa.
Varmaan n. 1000e/kk pitäisi olla tuloja kohtuullisen elintason saavuttaakseen. Jos on lapsia, niin sitten vielä koulumaksut jne.