Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö naisia, jotka muuttaneet/muuttamassa marokkoon?

Vierailija
29.12.2009 |

Minulla iski kova ulkomaankaipuu taas kerran ja se olisi meille looginen maa muuttaa. MUTTA, eläminen pitäisi tietty jotenkin kustantaa. Onko kenelläkään kokemuksia työn löytämisestä, joko itselle tai miehelle? Onko mitään mahiksia ilman ranskan/arabian taitoa naisella?

Kaikki neuvot otetaan ilolla vastaan!

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on oikeastaan kaikki mitä tarvitsen, paitsi ilmasto...perähikiää tai ei, minusta ihan paras kaupunki, vaikka olen asunut mm. myös Pariisissa.

Mutta pidetään tämä Marokkokeskusteluna, jookos?

t. se Marokossa asuva

Jep, oli tarkoitus herätellä niitä junttisuomalaisia, jotka kuvittelevat asuvansa jossain maailman navassa ja Suomi on niin täydellinen maa, että! Kannattaisi heidänkin avartaa maailmankatsomustaan - toisaalta se avaisi silmät ja pilaisi illuusion täydellisestä Suomesta :)

Jatketaan Marokon merkeissä! Ihanaa vuoden vaihteen odotusta sinne paremmalle puolelle maailmaa :)

Vierailija
62/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on oikeastaan kaikki mitä tarvitsen, paitsi ilmasto...perähikiää tai ei, minusta ihan paras kaupunki, vaikka olen asunut mm. myös Pariisissa. Mutta pidetään tämä Marokkokeskusteluna, jookos? t. se Marokossa asuva

Jep, oli tarkoitus herätellä niitä junttisuomalaisia, jotka kuvittelevat asuvansa jossain maailman navassa ja Suomi on niin täydellinen maa, että! Kannattaisi heidänkin avartaa maailmankatsomustaan - toisaalta se avaisi silmät ja pilaisi illuusion täydellisestä Suomesta :) Jatketaan Marokon merkeissä! Ihanaa vuoden vaihteen odotusta sinne paremmalle puolelle maailmaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä hän tekee Suomessa?

Vierailija
64/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa muka muuttaa vapaaehtoisesti Marokkoon?

Vierailija
65/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte ottaa mukaan nämä muutkin Suomessa asuvat Marokkolaiset elintasopakolaiset!!!!

Vierailija
66/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokkoon on muuttanut viime vuosien aikana aika suurikin määrä mm. ranskalaisia. Osa työn puolesta, osa eläkkeellä ostanut sieltä talon ja elää eläkevuotensa siellä. Suomalaisiakin siellä asuu jonkin verran, ihan vapaaehtoisesti.

Marokko on hieno maa, isot kaupungit kuten Casablanca, Rabat ja Agadir ovat hyvinkin moderneja länsimaisin huvituksin.

Vierailija
67/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä tulevat ovat ihan tavallisia maahanmuuttajia, ei pakolaisia.

Vierailija
68/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa muka muuttaa vapaaehtoisesti Marokkoon?

Mina olen asunut maassa jonka maine maailmalla on paljon pahempi kuin Marokon. Elin siella niin hyvaa elamaa etta et voi edes kuvitella. Lisaksi aurinko paistoi ja palmut suhisivat lampimassa tuulessa.

Suomeen minua ei saisi edes kasiraudoissa.

Vierailija
69/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elintason takaamiseksi. Kaikki maksatetaan sossulla ja sitten vielä valitetaan, että ollaan niin rasisteja. Että tervemenoa vaan takaisin omaan maahanne!!!!!

Vierailija
70/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti tammikuussa opiskella ranskaa. Olit sitten Marokossa töissä tai kotona, niin ihan ummikkona eristäydyt kokonaan. Sitäpaitsi uuden kielen opiskelu ei koskaan mene hukkaan, tuo haasteita ja ehkäisee dementiaa! Samalla saat tekemistä sillä aikaa kun mietit tulevaisuuttanne.

Vierailija
71/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki niitäkin varmasti on. Mutta kaikki tuntemani Suomessa asuvat marokkolaiset käyvät töissä.

Vierailija
72/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. sossu

Vierailija
73/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuitenkin paadyin valitsemaan arabian kieleksi, jota opiskelen mieluummin kuin ranskan, koska se on paikallisten oma kieli. Et muuten usko kuinka paljon ihmiset yllattyy ja arvostaa sita, etta ulkomaalainen on opetellut arabian!

Toki parjaat ranskallakin, mutta tulet kuitenkin olemaan aina se "ulkopuolinen", jos et ymmarra paikallisten kielta. Ja jaat paljon hyvista jutuista paitsi ym.

Vierailija
74/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työskentelevät juuri sossutapausten kanssa. Jos itse yleistäisin omien kokemusteni perusteella, kaikki Suomessa asuvat marokkolaiset olisivat mielestäni mukavia, hyvissä töissä käyviä kunnollisia aviomiehiä ja isukkeja. Mutta toki tiedän että niitä muunlaisiakin löytyy. Eivät vain kuulu omaan tuttavapiiriini, onneksi.

Vierailija
75/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin lasten takia. Nainen ei tosiaan käy kodin ulkopuolella töissä, alkuun joo kaikki on yhtä juhlaa. Mutta vanhemmiten ja yleensä suvun painostamana mies alkaa muuttumaan. Tyttölapset valitettavasti myös alkavat elämään marokkolaisen tyttölapsen elämää. Maa on ihana, ruoka on ihanaa, ilmasto on ihanaa, mutta ei se ihanuus riitä. Työtä on oikeasti tehtävä, siellä ei ole mitään sosiaalisia tukia. t. se exäänsä mukaan tarjoava, minä muutin sieltä pois ihan sen takia, että elämä alkoi käydä liian ahdistavaksi.

taisi olla yllatys etta tyota on oikeasti tehtava, ei ole mitaan sossun tukia. Taitaa niista sossun asiakkaista suurin osa olla suomalaisia, ei marokkolaisia. Tyontekohan nayttaa olevan suomalaisille vaikeaa.

Vierailija
76/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä olen käynyt. Toisaalta pitääkö sinne sisällissodan runtelemaan maahan tunkea vaalean rikkaan naisen. Vannoin että sinne en enää mene, missään muualla minua ei ole uhattu tappaa, kohdeltu niin huonosti ja ympärillä pyörii varkaita, huoria ja narkkareita.

Vierailija
77/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mistään negatiivisesta saa marokkolaisten kohdalla puhua. Tämä on ihan fakta. Minä taas tunne todella monta marokkolaista jotka asioivat sossussa, lisäksi he ylpeilevät sillä. Ei tarvitse mennä verokortilla duuniin kun voi nyhtää sossusta rahaan.

Mutta näistäkään ei saa puhua, pitää vaan hyssytellä ja hymyillä. Totuus on kuitenkin se, että marokkolaiset ovat jo äidinmaidossa imeneet valehtelemisen jalon taidon. Niin miehet kuin naiset.

Siitäkään ei saa puhua. Marokkolaiset ei auta toisiaan muuten kuin omaksi hyödykseen. Rahalla pröystäillään vaikkei ole muuta kuin velkaa.. tunnen niin monta marokkolaisperhettä Helsingistä ja tämä on niin totta.

Mutta näistäkään ei saa puhua.

Onnea muuttamiselle!

Vierailija
78/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin myös negatiivisista asioista saa ja pitää puhua. Mutta harva perustaa noita negatiivisia mielleyhtymiä faktatietoon tai edes omaan kokemukseen. Mutua pöytään vain!

Sisällissodan runtelema maa...? Sekoitatkohan Marokon kenties Algeriaan, vai? Täällä ei ole aikoihin sodittu.

Vierailija
79/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, niin niitä ei ainakaan naisista ole, koska se on ihan sallittua aviomiehille. Koulutustaso ei ole lähellekään suomalaista, terveydenhuollosta puhumattakaan, ellei siis löydy rahaa, mitä ap.lla ei ole. Mutta pakatkaa kassinne ja lähtekää ja viekää ne miehenne mukananne...jos ne lähtevät. Tuskin nimittäin nuo äijät ovat majoittuneet aikoinaan juuri Suomeen, skandinaavisen kauneuden perässä..

Vierailija
80/86 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eriasia on tietenkin se, kuka tästä tekee rikosilmoituksen. Moni asia on Marokossa heikommin kuin Suomessa (minun mittapuullani luettuna), mutta sitten on myös niitä plussia. Marokossa voi elää hyvin itsenäistä ja länsimaista elämää, jos niin haluaa. Ap ei kuitenkaan varmaan minnekään beduiinileiriin ollut muuttamassa.

Mutta elanto tosiaan täytyy olla taattuna, eli hyvä työpaikka tai säästöjä. Vähemmälläkin tulee toimeen, mutta silloin ei saa Suomessa tottumaansa elintasoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan