Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikot 1 ja 2

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään neuvolassa. Halusin kuulla pikkuisen sydänäänet, mutta mutta... ei kuulunut mitään. Terkkari epäili, että pikkuheppu piiloutui istukan alle tai meni piiloon lantion luiden suojaan. Ensi viikolla yritetään kuunnella uudelleen sydänääniä.

Neuvolassa sain kuulla myös, että ne aiemmin hyviksi luulemani verisokeriarvot ei sitten olleetkaan niin hyviä. Paastoarvo oli hiukan koholla (raja-arvo 5,3 ja mulla oli 5,5). Sain sitten ruokavalio-ohjeita sekä verensokerimittarin ja ohjeet mitata nyt viikon ajan 5 krt/vrk:ssa verensokeria.

Sunniee: Mulla on ollut kohdun ulkopuolinen raskaus. Oireena oli vain pitkittynyt vuoto. Itse asiassa en edes tiennyt olevani raskaana, ihmettelin vain kun vuoto alkoi 2 vkoa kuukautisten loppumisesta. Vuodon syytä selvitettiin ja vihdoin todettiin, et on kohdun ulkopuolinen. Olen kuitenkin lukenut, että kohdun ulkopuoliseen raskauteen kuuluisi kivut, ja etenkin toiseen hartiaan paikallistuva kipu. En tiedä oliko tästä nyt mitään apua. Jos sulla ei ole mitään vuotoa tai kipua, uskoisin, että voit olla huoletta.

t. Sanjuska + pikkuheppu rv 13 + 5

Vierailija
62/92 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, nasuste, minäkin kävin ekan kerran ultrassa viikolla 10 (piti olla rv12), mutta tosiaan sillon ei mitään np-mittoi katsottu vaan ainoastaan "pituus" ja annettiin suoraan uusi aika parin viikon päähän. Saitko sinäkin silti uuden ajan? Toisaalta olikin ihan kiva käydä kaksi kertaa ultrassa näin alkuun, kun ei millään ole meinannut uskoa, että kyllä siellä masussa jokin pieni asustaa :) Nyt odottelen innolla parin viikon päästä olevaa neuvola-aikaa, jos vaikka sillon kuulisi ekaa kertaa sydänäänet.

Mekin kerrottiin jouluna perheille, ja on tainnut sen jälkeen levitä uutinen muullekin suvulle. Kaikki otti asian innolla vastaan.

-Fanni rv13-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh,mitään vuotoja ei oo ollu,ja ei kipujakaan,sellasta jomottavaa kyllä on molemmin puolin alavatsaa.. mutta kai kuuluu sitten asiaan..

nyt voin hengittää ! :)

sunniee ja masukas 9+5

Vierailija
64/92 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän synnytys käynnistetty eilen. Nyt jännittän ja odotan vauvantuoksuisia uutisia

Vierailija
65/92 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestini siis. Eli kovasti odotan ja jännitän ystävän puolesta.

Itsellä uusinta ultra ensi viikolla, toivoo vaan että pikkuisen sydänäänet kuuluisi ja kokoakin olisi jo tullut. Eka neuvolakin ensi viikolla. Siis odotusta ja jännitystä riittää :)

Hyvää uutta vuotta kaikille!

T:Hekuli

Vierailija
66/92 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli np-ultra ja lääkäri kommentoi ensimmäiseksi; täällähän ollaan hengissä.

Kätilö katsoi suu auki, kun lääkäri vielä tuumasi, että kahden mönkään menneen raskauden jälkeen kannattikin aloittaa piikitykset heti alussa (kätilö ei tainnut lukea papereita etukäteen). Musta on ihan ok, ettei lääkäri hyssytellyt.

Maha-asukas on tullut äitiinsä, itsepäisenä ei suostunut kääntymään, joten pääperämitta piti ottaa vatsanpäältä ultralla.

Hieman hämmästyin, kun LA pidetään kuukautisten mukaisesti 15.7, itse epäilen että vatsanpäältä mittaustulos saattoi olla epätarkka. Mun kierto on pitempi ja testitulos oli vielä viikonpäästä kuukautisten oletetusta alkamisesta tosi haalea. Ekassa raskaudessa LA siirtyi 8pv. Odotin jotain samanlaista nytkin.

Mutta kaikki siis ok, ainakin vielä. En ottanut veriseulaa, enkä possurokotettakaan aikonut ottaa. Paha olo jäi siitä, kun lähtiessä näin käytävällä aidin, jonka lapsi oli mennyt kesken. Kaikki on itellä vielä niin tuoreessa muistissa, kaksi kertaa tänä vuonna sairaalassa on mulle todettu, että sydän ei enää lyö.

Enkelinäiti rv 11+6

Vierailija
67/92 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin, että mennyt varmaan joku viikko, kun viimeksi kirjoitin, mutta viikkoja olikin sitten vierähtänyt useampi =) On ollut menoa ja meininkiä, että en ole kirjoittamaan edes ehtinyt/jaksanut!

Mutta loistavaa, että täällä on näin hyvin porukka pysynyt mukana ja sydämmen on jo suurinosa nähnyt. Kävin myös itse np-ultrassa ja pikkuinen oli edelleen kotona. Kaikki siis hyvin :) Laskettuaika siirtyi päivällä taaksepäin, mutta ei sitä tohon meidän listaan kannata muuttaa.. esikoisen kanssa melkein 2vkoa yli la.n, eli tuskin nytkään ihan päivälleen osuu ;) Pahaolo yms. muut ikävät olotilat on nyt pikkuisen tasoittunut, mutta edelleen jotkut päivät on parempia ja jotkut huononmpia!

Tästä on ehkä ollut jo puhetta, mutta en jaksa mennä selailemaan vanhoja viikkoja.

Eli onko homejuusto nyt kiellossa vai ei? Esim. Aurajuusto on tehty pastoroidusta maidosta, niin saako sitä syödä? Mulla tekee ihan älyttömästä mieli sinihomejuustoa ja sitä olen tässä nyt vähän syönyt pahimpiin himoihin.

Nyt täytyy hyödyntää vielä neidin päikkäireitä ja jatkaa muita hommia =)

Ihanaa tulevaa Uutta Vuotta ja KAIKILLE ihan hirmuisesti tsemppiä masujen kanssa =)

-mysweetie ja asukas 11+3

Vierailija
68/92 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanni: multa otettiin kyllä niskaturvotus ja kaikki, joten en saanut uusintaa.. ainoastaan varattiin rakenneultra-aika maaliskuulle..kätilö sanoi että jos pituus on alle 3cm nii sitte ois pitänyt käydä erikseen ainakin siinä verikokeessa (siinä down-syndroomatestissä)mutta onneksi pikkukaveri oli 3,1cm että saatiin sekin otettua :)

voi että osaa olla kurja keli tänään.. sataa lunta tuutin täydeltä.. lumityöt odottaa tekijäänsä :(

Huomenna pitäisi jaksaa valvoa rakettiaikaan asti.. väsymys on edelleen kova.. yleensä meen jo ysiltä petiin..pitää vissiin ottaa välitorkut töitten jälkeen :)

nasuste rv10+1

Vierailija
69/92 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasuste, näissä on varmasti paikkakuntaisia eroja.

Mietin tänään, että onpas outoa, kun nyt olen jo toisella kolmanneksella! Mulla tuli ekalla kolmanneksella tosi paljon nyppyjä naamaan ja rintamukselle, onnekseni se on nyt loppunut ja iho alkaa näyttää paremmalta. Onkin tosi outoa, että mitään oireita ei oikeastaan enää ole. Ja pitäis vaan jaksaa odotella seuraavaa neuvolaa ja sitten helmikuun rakenneultraa. Odottavan aika on pitkä :)

-Fanni rv13+1-

Vierailija
70/92 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulikin sitten kirje kotiin noista niskaturvotusultran verikokeista. Meillä ne otettiin vaikka olikin pikkuisella kokoa jo 5,9cm. On noissa paikkakuntaisia eroja tietysti. Tulokset olivat hyvät eikä tarvittu jatkotutkimuksia, eli hyvin on kaikki mennyt tähän mennessä. Täytyykin tuo rakenneultra varailla nyt, kun on lopulliset tulokset kerran saatu. Mulla on alkanut tuo pahoinvointi reilusti helpottua ja ruokahalu vain kasvaa. Kyllä tuossa maanantaina tuli oksennus aamulla, mutta se tulee melkein aina jos päästää vatsan liian tyhjilleen. Mullakaan ei oikeastaan mitään oireita. Tänä aamuna oli kyllä menkkamaiset kivut, jotka menikin äkkiä ohi eikä sitten ollut enää mitään. Ilkeät vihlaisutkin kiusaa välillä. Kohtu se varmasti kasvattelee kokoaan. :) Tässä sitä odotellaan sitten seuraavaa neuvolaa joka on tammikuun lopulla, pääsee taas noita sydänääniä kuuntelemaan. :) Kyllä ne viikot nopeasti menee, mutta odottavan aika on tosiaan pitkä niinkuin edellä jo mainittiinkin! :)

Hyvää uutta vuotta kaikille odottajille! :) Toivottavasti se ei tuo muuta kuin hyvää tullessaan!

Vaniliini 12+5

Vierailija
71/92 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki! Minä kävin sitten tänä aamuna vähän ex tempore nappaamassa sen sikapiikin, samalla kun kiikutin koeputkia labraan. Sormet ja varpaat ristissä, ettei aiheuta mitään ongelmia, mutta ainakin toistaiseksi vaikuttaa hyvältä: olkapää on vain kipeä ihan samalla tavalla kuin minkä tahansa rokotteen jälkeen, mitään muita oireita ei tullut.

Tuntuu hurjalta, että viikoissa oon jo päässyt kaksinumeroisiin, vau! Jouluna tosiaan kerrottin lähisuvulle, ja oltiin ajateltu kertoa muille vasta ultran jälkeen (Kättärillä 8.1.)... Mutta ei olla maltettu enää odottaa! Muutamat läheiset ystävät ja työkaverit tietää nyt sit kanssa. Totesin että kerron mieluummin jo nyt ennen sitä ultraa, koska jos siinä huomataan että jotain on hullusti niin voipahan sitten muutaman ihmisen kanssa surra yhdessä.

Mutta toivotaan nyt kuitenkin että kaikki on hyvin ja masussa kasvaa terve lapsonen :)

Oikein hyvää uutta vuotta teille kaikille!

-HK (10+2)

Vierailija
72/92 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo tälle aamua käynyt neuvolassa. Lääkärineuvola oli. kaikki hyvin ja sydänäänet pikkuiselta kuului oikein reippaasti. Nyt sitten vain odotellaan kutsua rakenneultraan helmikuulle. Mies ja poika jäivät mummolaan kun itse eilen tulin kotiin ja tänään olisi tarkotus ajaa takasi uuden vuoden viettoon. Mies soitti yöllä n. klo 3 aikaan että poika oksentaa ja on kovin kipeä joten pakko aikaistaa lähtöä ja lähteä jo tässä nyt kun aamupalan saa syötyä :( onpa kiva kun nyt alkaa taas tämä noro-rumba. Huh huh, jospa ei tartu itelle.

Olotilasta muuten, helpompaan päin mutta flunssa on iskenyt minulle. Nyt voi jo ihan hyvin syödäkin jopa jotain. paino oli pudonnut -2kg joten ihan hyvillä mielin mennään :) Mutta nyt taitaa puuro ollakin valmista..

MUKAVAA UUTTA VUOTTA KAIKILLE ja jaksamisia, kohta olo helpottaa kaikilla heinäkuisilla :P

T:HanniS + papunen 13+6

Vierailija
73/92 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki oli kunnossa :)) Silti olen tätä tietoa panttaillut ehkä vähän hölmöä... Ja sitten parasta: Pahoinvointi on todellakin ollu jo kaksi päivää poissa, mutta sen sijalle on tullut sitten mukavat pistelykivut tuolla nivusissa. Ehkä minä jopa pikkuhiljaa taas alan herätä tähän ihanuuteen. Pysyisi vain tuo ällötys poissa! Mukavaa vuodenvaihdetta kaikille!

12+5

Vierailija
74/92 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla vieläkää paljastettu asiaa läheskää kaikille, kai sitä jo pitäis.. jotenki se tuntuu aina isolta askeleelta. Nyt on uä:stä jo reilu viikko ja seuraavaa neuvolaa saa odotella.. nyt ei ole enää paha olo ja muutenki aika normaali olo, olis vaan ihanaa kun alkais pian tuntea liikkeet niin tämä tuntuis taas todelliselta ja tietäis aina että vauva on todellakin siellä masussa.

no, mukavaa vuoden vaihdetta kaikille!

ApsiDeisi ja rv 13+2

Vierailija
75/92 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten virallisesti vuosi 2010! Tuli jotenkin hassu fiilis kun tajusi, että laskettu aika onkin nyt jo tänä vuonna! :D

Olen helpottunut jollain tavalla kun on ensimmäinen kolmannes ohi, vaikka ei silloinkaan kaikki varmaa ole. Tuli kuitenkin varmempi olo ja uskaltaa hieman enemmän jo nauttia tästä raskaudesta. Rinnat ovat todella kipeät ja mielialat menee vuoristorataa. Ehkäpä tämä tästä vielä tasoittuu. :D Masu on alkanut jo näkyä, odotan innolla että tulis kunnolla esiin, niin pääsis vaateostoksille! :)

Vaniliini 13+0

Vierailija
76/92 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea muiden samankaltaisia ajatuksia ja tunteita siitä, että vaikka ois jo ultrassakin käynyt niin silti on pieni epäilys koko raskaudesta ja siitä, että vaan tuntuu odottavan sitä seuraavaa neuvolaa, siellä kun sitten taas (toivottavasti) saa tietää vauvan olevan kunnossa kun kuunnellaan sydänääniä. Koko raskaus taitaa olla aina seuraavan tapaamisen odottamista :D Kyllä sitä on huomannut, että kuuntelee omaa kroppaansa aivan uudella tavalla, kaikki pienetkin muutokset huomaa heti.

Toivottavasti saadaan kaikki nauttia rauhallisesta odotusajasta ja toivotaan myös, että kaikki epäilyt on täysin turhia!

-Fanni 13+1- (olin tuossa muutama päivä sitten laskuissa hieman edellä)

Vierailija
77/92 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin jo kovasti odottelen ensviikon toista neuvola käyntiä, silloin on myös se lääkärintarkastus.. ja se on mies lääkäri. hyi että mä sit inhoon jos on mies lääkäri kattelemassa mun jalkojen väliin.. noo, eipä sille oikein voi mitään. :P

Mullakin oli tossa alkuvaiheessa näppyjä koko naamassa, mut nyt on tosi hyvin hävinnyt ne pois.. alkaa hormonit olee vissii jonkinlaisessa tasapainossa. :)vaikka mielialat saattaa vaihdella kyllä tosi useasti..heh, voi mun mies raukkaa.

Masu on kyl kasvanut niin paljon ettei mulla mee enää mun housut jalkaan, tai jos menee niin ahistaa sit niin hemmetisti,huomenna on pakko mennä kattoo jos löytäis h&m:stä jotkut kivat äitiyshousut.. sit vaan ostelee jotain tunika tyyliisii ja legginsejä :D

mutta hyvää alkanutta vuotta kaikille meille ihanille äideille ja masuasukeille!

T: Britney ja toukkanen 13+6

Vierailija
78/92 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä olen pohtinut sellaista asiaa, kun sukupuolen selvittäminen.. Kuinka moni aikoo kysyä rakenne ultrassa sen?

Mä aion kysyä, kun meillä ennestään kaksi tyttöä niin jos oliskin tulossa poika niin vois pistää myyntiin vanhoja tyttöjen vaatteita. Ja siis myöskin siksi, kun molemmista lapsista oon saanut tietää vasta synnytyslaitoksella niin nyt tekis mieli saada tietää jo aiemmin..

Jos ei näy rakenneultrassa niin sitten se on mentävä 4D-ultraan..

Voinnista.. Aika hyvin on pahoinvointi helpottanut ja mulla kans tullut nyt hirvee olo ett onks siel masussa sit enää ketään.. näppyjä ei oo yhtään ja muutenkin iho todella hyvässä kunnossa. =)

Välillä iltaisin tunnen pienenpieniä liikkeitä, mutta en joka päivä. =( 15. viikko menossa ja en jaksais oottaa sitä neuvolaa ja ultraa!

Chili-80 + rapunen 14+ ?

Vierailija
79/92 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin haluaisin saada selville kumpi sieltä on tulossa. Esikon aikaan kaupunki ei tarjonnut rakenneultraa joten kävimme yksityisellä ja siellä kertoivat sukupuolen. Nyt voi olla että kaupungin tarjoamassa ultrassa ne ei välttämättä sukupuolta sano. Sukupuolen takia tuskin lähdemme yksityiselle ultraan mutta aion ainakin kysyä.

Minäkin olen tuntenut pieniä muljauksia ja hipistelyjä jo ehkä viikon ajan ja eilen tuli ensimmäinen kunnon potku kun esikoista nukutin yöunille :) ihana tunne. joka ilta niitä olen kyllä jo kuulostellut.

T:HanniS + papunen 14+1

Vierailija
80/92 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä on lomailtu niin kovasti etten ole ehtinyt edes tänne kirjoittamaan. Ihanaa kuulla niin paljon hyviä ultrakuulumisia teiltä kaikilta!

Itselläni jännitys tiivistyy, koska huomenna on ensimmäinen ultra ja näin jo viime yönä painajaisia ettei kaikki olekaan hyvin. En ole siis vielä käynyt missään ultrassa eikä sydänääniäkään ole kuunneltu.

Pahoinvointikin on Joulunsyömisten myötä helpottanut. Pientä ällötystä on edelleen vielä, mutta kun muistaa syödä säännöllisesti niin ihan hyvin pärjää.

Me aiotaan selvittää sukupuoli etukäteen, ollaan käyty tytöistäkin 3D ultrassa ja käydään varmasti tulokkaastakin.

Hauskaa uutta vuotta kaikille!

T: Skidimadinka 11 + 4