Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikot 1 ja 2

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina niin haaveilin että alkaa raapustelemaan sellaista sitten kun sen aika on, mutta kas, en ole moneen vuoteen jaksanut raapustaa edes peruspäivistäni -.- Niin että eipä oikein tullut aikaiseksi sellaista aloittaa.

Tosin, meillä on sellainen vauvakirjantapainen; ihan perus kovakantinen vihko/kirja, johon ollaan hedelmöityksen hetkestä kirjoitettu pari sivua silloin tällöin. Tarkoitus täytellä sitä koko lapsen elämän ajan, tosin mua jo valmiiksi harmittaa se, että jos sinne tahtoo lisätä kuvia etc (edes kopiopaperille tulostettuja) niin se kirja paksunee heti puolella ja on sitte ihan räjähtäneen näköinen -.- Kokemusta mokomasta on.

Että sikäli joku kunnon kansio olisi kiva, ehkä jopa scrapbookinkia (typo?) voisi harkita, vaikka "oikeaoppisesti" koottuna sellainen käy aika kalliiksi - paperit, tarrat, koristeet, Tiimaristahan niitä saa mutta hinnat, hinnat :/

(tarkoitukseen tehtailtu pieni arkki kulmapaloja, n. 1,50€, kerrottuna sillä määrällä kuin niitä tarvitaan esim. sata, plus muut tarrat ja härpäkkeet... huh huh)

Ja juu oon vähän pihi :D

Vierailija
42/92 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo jaksanut nyt kirjotella hetkeen kun ei tää ikinä toimi kunnolla, ja toiseks ei mulla oo mitään uutta asiaakaan. :D

Mulla on ollut hyvä olo lukuunottamatta tosi kovaa väsymystä, muutenkin talvella väsyttää nii paljon.

Odottelen kovasti enskuun rakenneultraa :) siel sit nähää ehkä onko tulossa tyttö vai poika, luulisin kyllä että poika :)

Mä olen tänää menossa mammajoogaan :) kivaa! et pääsee jotain tekemään :)

Mut koittakaa jaksella!

T: britney ja toukkanen 16+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teille joilla kaikki hyvin ja voimia ja jaksamista teille jotka olette saaneet huonoja uutisia.

Minua pelottaa.

Pelottaa ihan helvetisti.

Emme malttaneet odottaa tän viikon perjantaina olevaa ultraa, vaan joulun jälkeen on tullut kerrottua aika monelle ystävälle odotuksesta.

Nyt pelottaa jos ollaan iloittu liian aikaisin. Mikään ei ole olossa muuttunut, mikään ei ole eri tavalla kuin ennen, mutta näistä keskenmenoista lukeminen... ei voi olla ajattelematta että se voisin olla minä.

Yritän olla miettimättä koko asiaa, mutta vaikea olla murehtimatta. Toivon vain niin kovasti, että mahasta löytyisi perjantaiaamuna elävä asukas!

-HK ja ? (11+1)

Vierailija
44/92 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään mukaan jonon loppupäähän, la on 26.7. ja toinen lapsi tuloillaan. Ensimmäinen ultra on takana ja pelkäsin huonoja uutisia, mutta onneksi kaikki oli hyvin ja tutkimushuoneen telkkarissa oli tämän vuoden paras ohjelma. Sikiö oli laiskansorttinen, eikä viitsinyt kääntyä sopivaan asentoon, joten ultrattiin kumpaakin kautta, että saatiin kaikki mitat näkyviin.

Ehdimme kertoa joululomilla lähisukulaisille ja siksi ultran tulos jännitti. Esikoinen on jo kouluikäinen ja kaikki nämä asiat tuntuvat melkein uusilta, kun on ehtinyt unohtaa kaikenlaista. Mitään tavaroitakaan ei ole enää tallella, joten hankintahommiin joudutaan. Esikoisen kanssa oli niin pahat liitos- ja lonkkakivut, että olin liikuntakyvytön viimeiset pari kuukautta, joten haluaisin hankkia tarvikkeet ja vaatteet ajoissa. Aika lailla pyörällä päästään tässä ollaan vielä ja totutellaan ajatukseen kesästä äitiyslomalla. O_o

Keräkurmitsa (11+1)

Vierailija
45/92 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Lakalle!

Menin sitten tilaamaan kotidopplerin :) Olen niin vainoharhainen, että ajattelin, jospa se sitten rauhottais mun mieltäni kun saa kuunnella sydänääniä kotona. Täytyy siis vaan toivoa, että saan äänet kuulumaan. Neuvola-aikakin on kyllä ensi viikon perjantaina, joten sitten siellä ainakin.

Maha on nyt kiukutellut, välillä kovalla ja välillä löysällä. Enkä oikeastaan ole syönyt mitään erikoista. Raskauden alkuaikoina muutin ruokatapojani jonkin verran, lopetin kahvinjuonnin (se ällötti) ja olen alkanut syömään enemmän salaattia, hedelmiä, mehuja. Oon huomannut, että välillä tuore appelsiini maistuukin paremmalta kuin pari palaa suklaata (outoa!) :D

Fanni 13+5

Vierailija
46/92 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljättä odottelen, kolme tyttöä pohjilla, hiukan jännittää rakenneultra helmikuussa, kun aion tuon sukupuolen selvittää. Ja 4.7. pitäisi pikkuisen tulla.

Vierailija
47/92 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin pahoittelut Lakalle ja iso voimahali täältä.

Multa on tää kirjoittaminen tänne nyt jäänyt mut kovasti oon yrittänylueskella muitten kirjoituksia. Me oltiin koko joulu ja uudenvuoden alla reissussa ni on kaikelaista menoa ollut ja sunnuntaina palattiin kotiin ja huomenna olisitöihin lähtö ja esikoinen menee päiväkotiin. se vähän stressaa ja yritän miettii mitä kaikkee sinne tarvii ja nikoida vaatteita,mutta onneksi sitten kohta koittaa vkloppu ja pääsee taas hengähtää. Empä siellä töissäkään kerkee ihan kamalan kauan olla kun olis kesäloma ja äippäloman alku ennen laskettuaikaa mut ehdin luvata palata töihin ennen kuin olin plussannut. mulla on pahoinvoinnit jatkuneet edelleen ja aamuisin ei mikään meinaa pysyä sisällä. saa nähä kuin kauan tätä sitten kestää kun ei näytä loppuvan. ja vatsakinalkanut pyöristyy hieman,että ei varmaan kovin kauaa voi töissä olla kertomatta. viimeistää siinä vaiheessa kerrottava kun työvaatteet ei mahu päälle. muakin himottais tähän raskauteen ostaa koidoppler mutta niin kalliita kuitenkin on että taitaa jäädä ostamatta. se oli edellisen odotuksessa niin hyvä kun vaikka joka päivä pystyi kuuntelee pikkuisen sydänäänet. loppukuusta olis seuraava neuvola ja helmikuun lopulla rakenneultra. niitä odotetaan kovasti.

hyvää alkanuttavuotta kaikille!

miruliini ja toukka 13+4

Vierailija
48/92 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon teille kaikkea hyvää elämään,ja kovasti voimia lähetän ! en voi kuvitella kuinka pahalta tuntuu :(

(.) ei mitään uutta,pahoinvointi täällä jatkuu,ja alamahaa pistelee ja nippailee kovasti.viel ois vähän alle viikko ekaan ultraan,jännittää kokoajan enemmän. haluan varmistuksen että masussa on elämää..

jää nämä palstailut mulla nyt hieman vähemmälle kun ollaan muuttohommissa ja netti ei toimi. :/

toivon kaikille oikein hyvää uutta vuotta,ja paljon tarrasukkia kaikkien masukeille

Vierailija
49/92 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thelmalle ja Lakalle syvät pahoittelut myös täältä ja voimia jatkoon!

Itse en ole esittäytymisviestin jälkeen tänne kirjoittanut, kun oli tuo vuoden loppu niin intensiivistä opiskelujen parissa. Nyt kuitenkin kävin toissapäivänä ultrassa ja eilen lääkärineuvolassa ja onneksi kaikki on hyvin. Ihanaa oli nähdä pieni vipeltäjä kohdussa ja kuulla eilen ne sydänäänetkin. Kyllä siitä tulee paljon todellisempi olo tähän raskauteen, vaikka edelleen onkin huikan pahoinvointia jäljellä "luonnolliseksi" todistusaineistoksi.

Äitiysvaatteet kaivoin jo esille, ja otin muutama päivä sitten käyttöön, kun vatsa pullottaa sen verran pahasti. Ei se nyt vielä mikään pallo ole, mutta tavalliset housut kiristää niin, että tulee huonoa oloa sen tähden. Eli mammahousuja jalkaan.

Täällä oli joku miettinyt ensimmäisen raskauden liikkeiden tunnistusta, ja kyllä se vain on hyvinkin mahdollista tuntea ne liikkeet ekassakin raskaudessa ainakin jo viikolla 15. Itse tunsin ekassa raskaudessa silloin ja samoin mulla on ystäviä, jotka on tunteneet, eli rohkeasti vain kuuntelemaan omaa kehoa! :)

iinea rv 13+3

Vierailija
50/92 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös todella isot halaukset ja pahoittelut teille jotka ovat saaneet huonoja uutisia. Keskenmeno on jotain aivan kamalaa, tiedän valitettavasti myös omasta kokemuksesta.

Luulin jo että pahoinvointi olisi ollut lopuillaan, mutta tietysti heti kun tiistaina koulun penkille piti palailla ja kauhealla kiireellä lähteä, niin eihän tietenkään mikään pysynyt sisällä! :( Tänäänkin on koko päivän ollut etova olo, mutta oksentaa ei ole onneksi tarvinnut. Rinnatkin kutiavat ihan hirveästi, en tiedä mikä siihen auttaisi. Hyvillä mielin kuitenkin mennään, toivoen parasta. :)

Vaniliini 13+5

Vierailija
51/92 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vietettiin meidän esikon 2v päiviä. tupa oli koko iltapäivän täynnä vieraita ja pojulta jäi päikkäritkin väliin joten nyt nukkuu jo kolmatta tuntia yöunilla :)

Minusta tuntuu että se minun suuren suuri (turvotus) massuni on täysin kadonnut ja olen normaaleissa mitoissa :P toki kun syön oikein kunnolla tai ihan illalla massu on vauvamassun näköinen mutta huomattavasti pienempi ku alussa.. enteilisikö siis sitä että sieltä se ihka oikea masu tulee pian esiin. vauvan liikkeitä olen kuulostellut useaankin otteeseen päivässä ja yleensä iltaisin ne tuntuu. saattaa kyllä olla että osa liikkeistä tuntuu vain muilta kupruiluilta eikä vielä osaa tunnistaa kaikkia. hassua kun jotenki tää aika on hypähtäny jo näinkin pitkälle, kohta lähestyy rv.20 vaikka vastahan niitä oli kokonaiset 5 :P huono olo oli poissa joulun ajan mutta nyt tekee osittaista tuloa takaisin :S harmin paikka. ei tietenkään niin pahana ku alussa mutta ruokailuja täytyy vielä miettiä ja suunnitella oikein etukäteen :P Nyt tämä mamma lähtee suihkuun ja untenmaille, huomenna tulee vielä pojan kummit käymään ym. joten täytyy jaksaa aamulla.

Hyvät yöt!

T:HanniS + papunen 14+5

Vierailija
52/92 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut kaikille joilla on mennyt kesken :( tosi kurjaa.. :/

Kävin tänää sit neuvolassa missä oli se lääkärintarkastus.. kuunneltiin sydänääniäkin ekaa kertaa

Vierailija
53/92 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäipäs teksti taas lyhyeks..

kauheen pitkän stoorin kirjotin ja sit ei näy ku kaks rivii.. :(

Niin siis oli aivan ihana kuulla ne pikkuisen sydämenlyönnit

Vierailija
54/92 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vautsi, tilaamani kotidoppler tuli tänään postissa ja vaikka kuinka yritin en pystynyt odottamaan siihen saakka, että mies tulis kotiin :D Tänään tasan 14 viikkoa, joten eiköhän pitäis kuulua hyvin. Niimpä aloin etsimään sydänääniä, ensin kuului vain "viuh, viuh" mikä on ilmeisesti istukan ääni. Mutta sitten keskeltä alavatsaa kuului kavioiden kopina (niin sitä kuulemma nimitetään) ja huokasin syvään, jes nyt löytyi! Suosittelen kaikille hermoilijoille! :) Maksoin tuosta 50 ekee, mikä mielestäni ihan ok hinta, koska nyt saan ihan rauhassa kotona kuunnella sydänääniä silloin kun epäilys iskee. En tiedän myynkö sitten tän raskauden jälkeen eteenpäin vai jätänkö kaappiin odottamaan seuraavaa odotusaikaa.

Täytyy vielä illalla kuunnella uudestaan, että mieskin pääsee kuuntelemaan.

Fanni rv14

Vierailija
55/92 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.. Kylläpäs on ollu pyöritystä. Joulut ja uudet vuodet ja esikoisen synttäritkin vielä.

Masu pyöristyy vauhdilla ja olen ollut tuntevinani jo jotain kuplintaa.

Pahoinvointi se vaan jaksaa olla sinnikäs eikä häviä kokonaan. Onneks on lähinnä iltaisin. Ja hyvä apu pahaan kohtaan on ollut sininen xylitol purkka. Sitä onkin menny aika kasa. Kaikkea sitä tulee kokeiltua ku oikeen pahaolo iskee.

Edellisissä raskauksissa heikotus loppui viikolla 17-18. Eli enää pari viikkoa. Mutta nyt palaan pyykin pariin. Ehkä sitä kohta jaksaa olla aktiivisempi kirjoittaja. Lukenut kyllä olen. Kiva kun porukkaan tulee uusia. Ikävää taas kun osa menetetään. Tsemppiä kaikille !

Tani 14+5 tai 6

Vierailija
56/92 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seula oli normaali, eli siis verikoe+np-ultra. Olo on jo parempi, välillä en edes muista koko raskautta. Yritän etsiä vaatteita, jotka peittäisivät tämän vauvamasun, kun en kaikille vielä haluaisi tätä paljastaa :) Mutta ei oikein enää onnistu. Olen niin pienikokoinen, että näkyy masu jo selvästi. Mitenkäs teillä muilla, joko vauvamasut näkyvät? JA kotona kolme touhukasta poikaa :)) viihdyttää, joten tohinaa siis riittää.

t: Toukokuu, 13+5

Vierailija
57/92 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina oli np-ultra ja siellähän se veitikka köllötteli ja kääntyili. Ainakin tällä haavaa kaikki näyttäisi olevan hyvin :-)

Verikoe otettiin myös ja jos eivät soita viikon kuluessa niin ei pitäisi olla mitään huolta.

Vieläkin vaikea uskoa tätä raskautta todeksi! Mut ehkä se tästä pikkuhiljaa, nyt kun on kuvakin todisteeksi :-)

Toukokuu kyseli vatsan kasvusta. Niin itselläni on kokooni nähden iso vatsa... se kun ei oikein ottanut palautuakseen toisen lapsen jälkeen ja nyt se turvottaa ihan mahdottomasti. Jostain syystä se on isoimmillaan heti navan yläpuolella (outoa). Saas nähdä tuleeko tässä raskaudessa sf-mitta olemaan suurempi kuin kahdessa aikaisemmassa! Vähän pelottaa, et jääkö tän kolmannen jälkeen mulle sellainen "kaljavatsa" vaikken edes juo alkoholia! :-/

Mut joo se on sen ajan murhe :-)

Kuitenkin olen päättänyt sallia itselleni karkkipäivän vain kerran kuussa. Katotaan nyt miten se onnistuu! :-D

Seuraava jännittävä hetki onkin sitten rakenneultra. Sitä varmasti jännään kaikista eniten! :-)

Vierailija
58/92 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin nyt kuitenkin uuden pinon, kun kukaan muukaan ei ollut sitä tehnyt.

Heitin tänään pienet vaatteet vaatekaapista varastoon ja laitoin äitiysvaatteita tilalle. :)

Keskiviikkona ultra, odottavan aika on pitkä.

Enkelinäiti

Vierailija
59/92 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips.

Joulusta selvittiin, vatsa täynnä vieläkin.. tuli syötyä ja herkuteltua vähä liiankin kanssa.. ihmeen hyvin ruuat maistu vaikka pelkäsin että tökkii ku pahoinvointiakin vielä on..

Lähisuku tietää nyt.. siskot ja mummot.. vastaanotto oli aika vaisu ainakin mun vanhemmilta, vaari tais sanoa että "ei helv.." :) tosi kiva siis.. mut eiköhän ne siitä ku saa sulatella asiaa.. niille ku tulee toinenkin lapsenlapsi ens vuonna..

Tänään oli se np-Ultra.. siellä se pikkuinen polski.. nyt miehenkin on pakko uskoa.. :) Viikot tosin tippu reilusti niinku esikonkin kanssa.. nyt siis rv 10+0 (piti olla 11+4) ja LA 27.7.2010 .. kovin pieni se vielä oli 3.1mm ja niskapoimu oli 0.5 eli normaali..

Just meinasin että pahoinvoinnit loppuis nyt tulikin pari viikkoo lisää kärsimystä..

Hyvää uutta vuotta kaikille!!!

nasuste ja nasu 10+0

Vierailija
60/92 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsispä iteki jo katseleen pikkuista ultraan,vielä ois kaks viikkoa kestettävä. :&

pelkään ihan älyttömästi kohdunulkopuolista raskautta,onko teillä tietoa että kuinka kivulias se on,jos sellanen on? tai mistä sen tietäis.

tää mamma ei osaa hengähtää kunnes pääsee ultraan Kättärille 12.1 :)

sunniee ja masukas 9+4