Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikot 1 ja 2

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, Hekuli. Toivotaan nyt parasta, että vuoto joutuisi jostain muusta ja loppuisi pian ja että pieni jaksaisi mukana loppuun asti!

Vaipattomuudesta voin sanoa, että ehdottomasti kannattaa kokeilla, mutta ei se meillä ainakaan esikoisen kohdalla tarkoittanut sitä, että kestovaipat olisivat turhia olleet. Siellä vessassa saa käydä meinaan vartin-kahdenkymmenen minuutin välein suunnilleen ekan vuoden (paitsi liinassa ja nukkuessa). Aina ei jaksa tai ei onnistu, ja kyllä meillä oli harso lähes aina päällä. Toki se kyllä heti kastuttua vaihdettiin.

Mutta homma toimii ja kun niitä vessahätäviestejä on kerran oppinut lukemaan, niin tuskin osaan tätä tulevaakaan olla vessaan viemättä. Eli ehdottomasti suosittelen! Ja sen voin sanoa, että esikoisella tuli 2 kk:n iän jälkeen yhteensä alle 20 kakkavaippaa, ja useimmiten silloin, kun oli kipeä, teki hampaita tai massu oli sekaisin. Meillä on kaikki potentiaaliset niskakakat tehty pottaan/lavuaariin.

Vierailija
22/92 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitys keskeytynyt ilmeisesti jo viikolla viisi. Ei tule meille heinäkuun ihanuutta :(

Minut voi poistaa listalta.

Surun murtama. Ei tälläistä toivo kenellekkään.

Hekuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella TODELLA pahoillani.

Hirmuisesti voimia sinulle ja muille pienokaisen menettäneille...

Vierailija
24/92 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hexuli - 11.1.2010 10:28 (2/11)

hetki vierähtänyt

viime kerrasta kun kirjoittelin,

Ultrassa käytiin 31.12 kaikki oli hienosti ja pikkuinen siellä viuhtoi :)

La:ksi laittoi mulle 17.7, meidän esikoisen synttäri päivä :D

Suurin närästys alkaa hävitä, mutta väsymys ei katoa mihinkään :/ voisin nukkua 24/7 mut milläs nukut kun on muksuilla kerhoa, koulua yms...

Oikeastaan kenellekään ei olla vielä raskaudesta kerrottu :) katsotaan kauanko vielä pidetään salassa :D

Nyt kahvin keittoon kohta hakemaan tyttöä kerhosta ja toinen pääsee samoihin aikoihin koulusta, pojat taas riekkuvat tuolla jotain :)

-Hexuli ja papu 13+2

Ilmoita asiaton viestiKerro kaverille

mysweetie - 11.1.2010 14:32 (3/11)

Heippa =)

Ja ensiksi pahoittelut teille, joiden pienet ei jaksanut!! Nyt vaan positiivisia ajatuksia ja paljon tsemppiä uuteen raskauteen!

Sitten vähän omaa napaa =) Eli mulla on jotenkin tuo alavatsan turvotus vähentynyt ja ei tosiaan vielä sillai näy, että vauvaa odottelisin. Odotan kylläkin toista, mutta kohtu on mulla taaksepäin kallistunut, niin se köllii menemään tuolla jossain syvyyksissä. Mutta kyllä sen itse omasta kropasta huomaa, että ei kuitenkaan maha ihan normaali ole. Tissit on kyllä kasvanut aikalailla ja olen joutunut ostamaan isompia liivejä. Normaalisti mulla ei juuri tissejä ole, niin tämän kasvun huomaa aika nopeaa :) Kiva taas tuntea olonsa naiseksi tissien kera ;)

Joku kysyi vakuutuksista. Kannattaa käydä lukemassa keskustelu vauvavakuutuksista, niin siellä on moni kertonut. Myös itse kirjoitin meidän vakuutuksesta mikä on Tapiolasta. Eli Tapiolan tekee loistavan sen, että jos haet sähköisesti korvauksia, niin silloin maksat vain ensimmäisen hakukerran yhteydessä omavastuun. Ja kun ne on kerran sen omavastuun vähentänyt, niin kun haet sähköisesti myös jatkossa, niin enää ei mene yhtään omavastuuta. Eli esim. me jouduttiin nyt heti alkuvuodesta käymään jo esikoisen kanssa lääkärissä ja nyt kun laitoin siitä kulut netin kautta, niin loppuvuosi mennään ilman omavastuun maksamisia ja jokaisen kulun voi vaikka yksitellen ilmoittaa ja rahat on Tapiolan tilillä samana päivänä ja muiden pankkien muutamassa päivässä. Muissa yhtiöissä on joko sairauskohtainen omavastuu tai sitten hakukohtainen omavastuu. Hakukohtaisessa pitää siis kuluja kerryttää esim. koko vuodelta ja korvauksen saanti kestää. Ja tositteita ei tarvitse toimittaa Tapiolaan, jos hakee sähköisesti, mutta tositteet pitää säilyttää tietyn ajan. Toivottavasti nyt kirjoitin selvästi =)

Huomenna mennään laittamaan esikoiselle putket korviin.. ikää siis vasta reilu puolitoista. Joulukuun alussa todettiin ensimmäinen korvatulehdus ja sen jälkeen on neljä antibioottikuuria syönyt..ei vaan ota parantuakseen. Ja kyseessä siis muuten täysin terve ja sairastamaton lapsi. Tosi kurja, mutta ei auta. Eipä ainakaan tule korvatulehduksia vähään aikaan! Ja onneksi on vakuutus, sillä yksityisellä täällä pääkaupunkiseudulla putkien laitto on melkein 1000€ ennen kelan korvausta!

Sikarokotuksen kävin tänään kauppareissulla ottamassa, niin onpahan nyt sitten sekin.

Mutta taas kerran tsemppiä kaikille odotukseen ja loistavaa uuden viikon alkua =)

terkuin mysweetie vko 13+1

shira - 11.1.2010 16:26 (4/11)

Heipä hei

Täältäkin pahoittelut kaikille masuasukin menettäneille :( Voimia ja halauksia.

Vimpula taisi tuolla edellisen viikkoketjun puolella kysellä neuvolakertojen tiheyttä. Mulla oli eka neuvola marraskuussa ja joulukuun alussa oli neuvolalääkäri. Tänään kävin taas neuvolassa, rakenneultra on ensi kuussa ja seuraava neuvola maaliskuussa.

Vakuutuksista, meilläkin on Tapiolassa vauvavakuutukset. Ei ole tosin koskaan tarvinnut korvauksia hakea, kun ei juuri sairastella tmv. Mutta sieltä otan tällekin tulokkaalle aikanaan.

Omaa napaa: mullakin alkuviikkojen turvotus asettui. Suurin osa tavallisista housuista on silti liian tiukkoja, varsinkin istuessa, kun tykkään tyköistuvista vaatteista. Löysin pitkän penkomisen jälkeen vaatepussin, missä mulla oli kokoa isompia housuja jemmassa, eli mammavaatteet odottelee vielä hyllyllä käyttöä. Voinnit ja jaksamiset on hyvät, kaikki oli neuvolassa ok. Olipa mukava kuulla ensimmäistä kertaa pikkuisen syke :) Liikkeitä tunnen iltaisin makuulla, tosi hentoisia vielä. Aikaisempien raskauksien aikaan en ole vielä tässä vaiheessa tuntenut.

Joku mainitsi alkuraskauden painon noususta, tai nousemattomuudesta. Yksilöllistä kai tuokin on, mulla on kahdessa aiemmassa raskaudessa alkupuolella noussut reippaampaa vauhtia ja keskivaiheilla hidastunut, joksikin aikaa pysähtynyt. Kohtu on kuitenkin kasvanut normivauhtia ja kokonaispainon nousu pysynyt niissä rajoissa, missä pitäisikin, eli mun lähtöpainolla +10-12kg. Muutama kilo on jo tämänkin rakauden aikana tullut :)

Hyvää alkanutta vuotta toivottelee

shira vk 14+3

Fanni - 11.1.2010 16:51 (5/11)

Kirpeätä pakkasiltaa

Mä kävin ekaa kertaa neuvolassa jo 17.11.09, luultiin, että sillon olis viikkoja jo 8, mutta oikeasti olikin vasta 6. Ensimmäinen ultra oli 10.12, jossa siis selvis, että olinkin vasta 10.viikolla ja sain uuden ultra-ajan, joka oli 23.12. Seuraava neuvola onkin nyt 15.päivä. Lääkäriajasta ei ole mitään tietoa, on ilmeisesti tosi huono lääkäritilanne täällä kunnassa. Ja rakenneultra on 26.2, eli piiiitkän ajan päästä.

Mulla kävi niin, että kun lopetin e-pillerit elokuussa, niin sen jälkeen mulla nousi paino viisi kiloa. Eli periaatteessa ennen raskautta jo. Nyt onkin sitten raskauden aikana paino noussut vaan kilon.

Fanni rv14+4

Vaniliini - 11.1.2010 19:56 (6/11)

Heipparallaa!

Tänään olinkin sitten ensimmäisen kerran katselemassa vauvantarvikkeita raskauteni aikana. Oli se ihanaa. Nyt lähiviikkoina on tullut ensimmäisen kerran sellainen olo ettei malta odottaa, varsinkin kun ystäväni luona oli hoidossa sellainen alle kaksikuukautinen tyttövauveli! :) On se odottavan aika vaan niin pitkä! Täälläkin on alkanut masu jo näkyä ja kasvavaa vatsaa on ihanaa tunnustella. Olen kyllä sen verran pienikokoinenkin, etten ihmettele vaikka jo näkyykin. Housut kiristää, täytyis varmaan käydä kohta ostamassa ensimmäiset mammafarkut. Meillä nuo neuvolakäynnit oli niin, että ensimmäinen neuvola oli marraskuun lopulla ja niskaturvotusultra oli joulukuun lopulla. Nyt tammikuun lopulla on toinen neuvolakäynti ja helmikuun lopulla rakenneultra. Tulee välillä sellainen olo, että tollanen kotidoppleri olis ihana, kun sais varmistuksen sillon kun siltä tuntuis, mutta toisaalta kohtahan alkaa jo tuntemaan liikkeet ja saa siitä sitten varmistuksen. :) Nyt tekee mieli vaan kaikkea raikasta ja pahoinvointi kai vihdoin alkaa helpottaa.

Vaniliini 14+3

HK - 11.1.2010 21:04 (7/11)

Viikko 2 vasta?

Heipparallaa,

En haluaisi saivarrella, mutta olenko minä ainoa, jonka kalenteri näyttää vasta viikkoa 2...? :)

http://www.paivyri.fi/

Sanjuska75 - 11.1.2010 22:26 (8/11)

Täälläkin kalenterissa viikko 2!

Huomasin minäkin tuon viikkonumeron ja tosiaan nyt elellään viikkoa 2, joten kirjoitellaanko nyt kuitenkin tähän seuraavat 3 viikkoa (tämä, ens vko 3 sekä seuraava vko 4) vai aloitellaanko ens viikolla uusi kahden viikon pino??

Neuvolakäynneistä: Mulla eka käynti oli 1.12, seuraava 4.1. ja nyt ens tiistaina 19.1. on jälleen. Ultrakäynnit oli 9.11. ja 16.11. (tarkistettiin, ettei ole kohdunulkoinen eikä tuulimuna raskaus), np-ultra oli 17.12. ja rakenneultra on sitten 19.2. Lääkärineuvolaa ei ole ollut, koska tuolloin 16.11. tehtiin sisätutkimus, niin neuvolasta sanoivat, ettei tarvi. Yleensä kai täälläkin toista lasta odottavat käyvät harvakseltaan neuvolassa tai ehkä neuvolaterkat sopivat asiakkaan kanssa käyntitiheydestä.

Enkelinäiti: Lainasin tänään kirjastosta sen vauva-lehden ja luin tarinanne. Kaunis nimi teidän tytöllä.

Oma napaan ei kuulu kummempaa... liikkeitä odottelen malttamattomana ja toisinaan jotain hentoa liikettä tuntuukin. Väsymys on aika valtaisaa eikä sängyssä kiinnosta muu kuin nukkuminen, mikä tietysti miestä harmittaa... ;)Työmotivaatio alkaa laskea ja haluttais vaan jo suunnitella vauva-asioita. Vielä kuitenkin pitäis keskittyä töihin. Onkos muilla väsymystä tai työmotivaatio-ongelmia? Eikös kohta pitäis alkaa "energisen keskiraskauden aika"? :)

t. Sanjuska + pikkuheppu rv 15+3 (vajaa 5 viikkoa, niin ylitän jo puolivälin)

Jancelin - 12.1.2010 0:34 (9/11)

Ai SIITÄ ne viikot tulee XD

Tuntuupa taas tyhmältä. Just kerkesin kysellä asiaa edellisen ketjun puolella...

nasuste - 12.1.2010 10:01 (10/11)

hellou

tää on vissiin uusin pino.. vaikka viikot heittääkin :)

Neuvolakäynneistä: toista odottaen olen käynny 4.12 eka käynti (sitte yksi sydänäänikuuntelu ennen joulua extrana) 29.12.np-ultra ja huomenna ois lääkärineuvola.. ilmeisesti kerta kuussa siitä eteenpäin..ainakin toivon niin.. ihan mielenrauhan takia :)

kokeilin eilen äitiyshousuja esikon ajalta ja onneksi ne vielä sopivat :) ei tartte ostaa uusia.. vaikka mulla onkin ylimääräiset 5kg esikon aikoihin verrattuna.. (kilot tuli ku lopetin imetyksen)..

maha ja tissit on tosin tälläkertaa isommat ku tuntuu et tissit on Nyt jo yhtä isot ku esikon aikana raskauden lopussa :) tätä menoa kohta oon joku DD-kuppi varmaan :D

närästys jatkuu vaan.. ja yöllä nukun huonosti.. kiroan sitä ku ei saa ees odottaessa nukkua öitä ku tietää et sit vauvan kaa ei ainakaan nukuta öisin..

no kohta pitäis Kait helpottaa ku alkuraskaus on selätetty..hope so :)

ihanaa ku ilmat lauhtui ja pääsee pitkästä aikaa ulos :) ja meikä lähtee alennusmyynteihin.. poika päiväkodissa ja mulla Oikea Vapaapäivä!!

nasuste rv 12 tänään!!

mama87 - 12.1.2010 10:47 (11/11)

Huomenta :)

En olekkaan hetkeen kirjoitelllut mitään, on väsymystä ollut ilmassa! :) Hyvin on muuten voitu, löysempiä vaatteita oon jo kaapin pohjalta kaivanu esiin. Äitiysvaatteita en ole vielä ostellut, housut ja pari paitaa kaapista löytyy. :) Vaikka ajattelin että tähän raskausteen ostan vaatetta enempi, ja näytän hyvältä! :D Esikoista odottaessa pidin paljon miehen vaatteita ja näytin välillä melkoiselta juntilta... :P

Eilen oli niskapoimu-ultra, hyvin meni ja pikkunen siellä jo pyöriskeli ja heilutteli käsiään

Vierailija
25/92 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä ihan oikeasti jätän tän pinojen avaamisen muille. Eli tän viikon 2 jälkeen mä en vähään aikaan availe yhtäään mitään.

Töissä on ollut rankat viikot ihmisiä tuuratessa ja sen takia valvon öisin. Kahtena viikkona mulle on todettu, että näytän ihan pystyyn kuolleelle. No nyt ihmiset ihmiset palailee töihin ja mä suunnittelen omaa lomaa. :) Joten ehkä tää tästä.

Mahan koosta on ollut puhetta. Se taitaa olla aika paljon kiinni ruumiinrakenteesta, painosta ja pukeutumistyylistä. Ihan selvästi myös huomaan eron ekan ja toisen raskauden välillä.

Vaipattomuudesta mulle sanottiin neuvolassa, että se ei ole lapselle luontaista käytöstä, joten ei suositella. Tietty jokainen tekee omat valintansa. Kyllä muakin vähän houkuttas kokeilla.

Enkelinäiti rv 13+

Vierailija
26/92 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipaton vauvanhoito kiinnostaa minuakin. Tuntuu vähän erikoiselta neuvolan kommentti että se ei ole vauvalle luonnollista käytöstä - ei kai nyt vaippa voi vauvojen geeneissä olla? Se miten itse käsitin vaipattomuuden on, että huoltajan pitää tarkkailla koska vauva alkaa ähistä tai muuten ilmaista hätäänsä ja sitten toimittaa lapsi johhonkin mihin voi jätökset tehdä. Eli vauva tekee niinkuin se muutenkin tekisi, äiti (tai isä) vain reagoi siihen erilailla.

Itse koitin selittää tätä anopille mutta hän ei ainakaan vielä käsittänyt asiaa, muisteli vain kuinka oma anoppinsa oli moittinut kun pojat oppivat muka liian myöhään potalle :)

Vierailija
27/92 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut pienokaisen menettäneille :( en voi kuvitellakaan miltä tuntuu..

Itselläni on nyt 2pv leikkaussaliharjoittelua takana ja nyt muistan mitä ovat ah niin ihanat ja pois heitettävät nivuskivut. Koko päivän ajan eli 8-10h tulee oltua jalkojen päällä joten nämä illat on ihan hirveitä. Tukisukat ostin jo kaiken varalta josko säästyis suonikohjuilta :P Lisäksi jo pelkkä pystyssä ja hereillä olo koko päivän on liikaa :D varsinkin kun joululomalla tottu nukkumaan pidempään ja joskus päikkäritkin jne. Lasken vain päiviä ja tunteja että pääsen pois tuosta instrumenttihoitajan roolista sinne anestesiahoitajan rooliin jossa saa peräti istua leikkauksen ajan. eli vielä jäljellä 7pv eli 56h josta vähenee pari tuntia siis pyöreesti 50h tuskaa kahden viikon ajalle :(. Lisäksi tänään neuvolatäti soitteli ekan lääkärineuvolan koetuloksista, penisiliinikuurilla ollaan streptokokin takia kuten esikonkin aikaan ja ihan samassa kohti raskautta. arvasin sen jo kyllä sillo uuden vuoden aattona sinne mennessä että jos kerta hiivakin oli niin on se streptokokkikin. Mutta jospa se ei aiheuttais suppareita rv. +25 niinku esikon aikaan. sillo jouduin syömään toisen kuurin ko. bakteerille, mutta nyt on aikaisempaa viisaampi ja tietää mistä ennen aikaiset supparit tod.näk. johtuu.

Viikkoja kasassa jo 15+4, huihui. kohta puoliväli :O kummasti ne viikot vaan vierii ja kevät ja kesä pikkuhiljaa lähenee. Ihanaa nyt ollu ku pakkaset hellittäny. Pääsee pojan kans ulos eikä olla kaikki ihan mökkihöperöitä. Toivotaan vaan lisää tämmösiä -5 -0 kelejä :)

Hauskaa loppuviikkoa kaikille!

T:HanniS + papunen 15+4

Vierailija
28/92 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutaman päivän heitto viikkopinossa maailmaa kaada XD Oikeastaan se on tavallaan hassua vaihtaa ketjua parin viikon välein, vaikka toisaalta, monta sivua tekstiä monen kuukauden ajalta saattaa jo hidastaakin sivun lataamista aika mukavasti :/

Vaippojenkäyttö luontaista lapselle, whuut :D Voin hyvin kuvitella, että muutamia kymmeniä vuosia sitten kun vaipat KEKSITTIIN, niin mammastiinit katto pitkin nenänvartta että mitähän turhuuksia... Nuoremmat ja muodikkaammat kuitenkin ilmeisesti keksinnöstä ilahtuivat ja tässä tulos~ Mutta että tuskimpa sentään kivikaudella puettiin pikku Ugga Puggalle sapelihammastiikerin talja ylle ja käskettiin kusasta siihen XDD

Saatiin muuten se neuvola-aika ensi viikon tiistaille, mutta innostus kyllä latistui tuon Hekulin suru-uutisen johdosta :( Voimia hänelle.

Onneksi sentään on ollut ainakin päälisin puolin normiraskaus ja myös suht helppo... vaikka ei kai sekään lopulta mitään todista suuntaan eikä toiseen :/

Vierailija
29/92 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Joululomalla hehkutin miten pahoinvointi on loppunut ja ruoka taas maistui. No sitä kesti sen yhden viikon ja nyt taas toista viikkoa ällötys 24h jatkuu ja iltaisin lähes säännöllisesti oksennan iltapalan. Ja väsyttää. Ja vihlontaa nivusissa. Ja aivastaessa vihlasee. Ja unet on katkonaisia. Ja yöllä pitää ravata vessassa. Vali vali vali...

Missä viipyy keskiraskauden ihanuus? Olen aikaisemmissa raskauksissa ollut niin hyvin voiva, että tämä on ihan outoa.

Masu on jo kovasti kasvanut ja tätä ei töissä enää kauaa piilotella (paino ei ole onneksi noussut vielä yhtään). Tytöille kerrottiin uutinen viime viikolla ultran jälkeen ja nyt kaikki eskarissa ja tarhassa jo tietää:-) Kovin ovat innokkaita tulokkaasta ja toivovat pikkuveljeä.

Työmotivaatio on ihan täysin hukassa...

T: Skidimadinka 12 + 4

Vierailija
30/92 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin ensimmäisessä ultrassa,sieltä löytyi pikkuinen 4,8 cm pitkä vauva :) ihana oli,sydän jumpsutti menemään,ja LA siirtyi päivällä aikaisemmaksi,eli on nyt 29.7.

oli ihanaa nähdä oma rakas!

(.) pahoinvointi jatkuu edelleen,ja naama kukkii,koska se pahoinvoimaton ja kaunis aika alkaa? :D

mitäs muiden masukeille? SKIDIMADINKA,täällä sama ongelma, vihloo ja vessassa öisin ravaan,ruoat tulee ulos jne. :s mutta eiköhän se tästä ! :P

sunniee ja masukas rv 11+6

Vierailija
31/92 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjotellut pitkään aikaan...ei ole ollut oikeen aikaa..aloitin juuri työt uudessa paikassa ja touhua on riittänyt...

Käytiin ultrassa 11.1 ja siellähän se pikkuinen potki. Pää-perämitta oli 7,7cm ja kaikki oli kunnossa. Viikkoja on nyt 13+3...nyt tää odotus alkaa jo tuntua todemmalta...

Lapsille kerrottiin tulevasta sisaruksesta ja ottivat asian hyvin..aivan innoissaan olivat kun heistä tulee isosiskoja=)

Sukulaisillekkin ja kavereille uutiset on kerrottu ja kaikki onnittelivat kovasti...

Isoja halauksia ja voimia kaikille pikkusensa menettäneille...

Vierailija
32/92 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uih, kyllä tuo kotidoppler on hieno keksintö! Kuuntelin eilen pikkuisen sydänääniä ja tais pikkuinen olla vauhdikkaalla päällä! Tolla dopplerilla kun kuulee myös istukan äänet ja sit varmaan liikkumisen äänet, meinaa kuului sellaista "molskintaa", ihan kuin lapsivedet ois saanu kyytiä :D Ja yhtäkkii sydänäänet katos ja löytyi kolme senttii oikeammalta, eli kyllä masussa liikutaan ja lujaa!

Odotan innolla perjantain neuvolaa, niin pääsee sielläkin kuulemaan sydänäänet.

Fanni rv14+6

Vierailija
33/92 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kertoa mihin kaikki päivät kuluu? Musta tuntuu etten ehdi mitään. Aamulla töihin ja illalla kotiin. Sitten sapuskaa lapsille ja pyykit koneeseen. Kasilta olenkin valmis nukkumaan lasten kanssa. Arghh..

Olo on jo parempi siitä olen erittäin kiitollinen. Vielä on monia ruokia mitä en voi edes kattoa, mut onneks on maistuviakin ruokia.

Huomena on eka neuvola sitten sen ihan ekan jälkeen. Eli jos huomen kuulis sydänäänet.

Mulla on ainakin vatsa kasvanut. Ihan oon kokonaan äitiysvaatteisiin siirtynyt.

Tossa oli viikko kun nukuin ihanan hyvin, mutta taas on katkonaiset yöt.

Tää juttu on ihan sekavaa kun aivot ei toimi. Toivottavasti tämä mamma vielä tokenee.

Jaksuja kaikille,

Tani 15+5

Vierailija
34/92 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tuntuu ettei mitään ehdi, koulussa 8 tuntia, kaupan kautta kotia, lepäilyä ja ruoanlaittoa ja Salkkarit ja nukkumaan. Melkein luksusta on jos jossain välissä ehtii koneelle tai piirtämään tai vaikka lukemaan.

Mitenköhän sitten pienen lapsen kanssa~

Vierailija
35/92 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hassua kun päivät menee niin nopeaan, ettei kerkeä mukaan, mutta odotus tuntuu silti niin tuskallisen pitkältä. En malta odottaa että se pienokainen olis sylissä. :) Masu se vaan pyöristyy ja vatsaa vihloo yskiessä tai äkillisiä liikkeitä tehdessä, muita ilmoituksia pienokainen ei ole itsestään antanut. En jaksaisi odottaa neuvolaakaan joka on vasta parin viikon päästä. Haluaisin jo päästä kuuntelemaan sydänääniä ja varmistua siitä, että kaikki on kunnossa. Puhumattakaan rakenneultrasta! Mutta äkkiä ne viikot loppujen lopuksi menee. Sen tajuaa taas sitten rakenneultran jälkeen.

Vaniliini 14+6

Vierailija
36/92 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toissapäivänä lääkärineuvola. Eilen aamulla töissä sit tuli valkovuodon seassa vaaleanruskeaa jonkin verran ja säikähin hirveästi, että nytkö tää sit menee kesken kuitenki. Sen jälkeen ei oo tullu mitään, joten olen ajatellu et se oli siitä lääkärintutkimuksesta/papasta johtuvaa. Lääkäri sanoiki et jotain tiputtelua voi olla. Kyllä sitä vaan säikähtää! Töiden jälkeen piti heti juosta kaivamaan doppleri esille ja toki helpotti ku sydänäänet kuulu hyvin.

Paino ei ole noussut vielä, vaikka maha on selvästi pyöristyny.

Liikkeitä en tunne, enkä oo edes yrittäny kuulostella niitä vielä. Sillä dopplerilla kyllä kuulee, et se tekee jotai kuperkeikkoja :)

Muuten olo hyvä, paitsi iltaisin olen niin väsyny, et nukahdan joka ilta sohvalle 9 aikaan..

Mulla on neuvola kuukauden välein, vaikka en ensimmäistä odotakaan. Ja rakenneuä on vasta helmikuun vika viikolla, voi kun aika menis nopeaa.. tekis mieli käydä jossain ultrassa tässä välissäki, niin ei pyöris mielessä kaikenlaiset hölmöt huolet...

Vierailija
37/92 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just neuvolassa, toinen kerta oli kyseessä. Sydänäänet kuunneltiin tosi nopeasti, syke oli 153. Siinä kuunnellessa mietin, että kyllä omalla dopplerilla kuuluu paremmin, mutta en viitsinyt mitään sanoa :D Paino oli noussut hieman. Mulla onkin sitten neuvolalääkäri vasta kahden viikon kuluttua, viikkoja sillon jo 16+6. Aika pitkälle menee :/ Terveydenhoitaja jopa ehdotti, että jätettäis lääkärikäynti väliin! Mutta jotenkin oman mielenrauhani vuoksi haluan sielläkin käydä.

Fanni rv15+1

Vierailija
38/92 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki! :) Meillä laskettuaika 29.7 ja nyt rv 12+ eilen np ultrassa käytiin ja siellä kaikki hienosti! :) Rakenneultra on sitten maaliskuunpuolessa välissä kun viikkoja on n.20. Joku tuolla ihmetteli kun ei ole kerran kuussa neuvolaa niin minullakin tulee kuukauden tauko nyt helmikuussa, tokihan sinne voi sitten mennä jos siltä tuntuu mutta ei niillä ollut täälläkäänpäin antaa aikasemmin aikaa. Mulla sujunut raskaus hyvin, ilman mitään erikoisempia pahoinvointeja, mitä nyt pientä kuvotusta mutta ei sen kummempaa. Mahankasvustakin kun aikasemmin oli täällä puhetta niin eipä ole itsellänikään vielä raskausmahaa näkyvissä, vähän on kovettunut alaalta mutta ei niin että muut jo huomaisi, on tota omaa römppää tossa kuitenkin vähän! :) Kiva siirtyä odottajien puolelle, iloista odotusta kaikille! :D

Memm! 12+

Vierailija
39/92 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan mukaan Memm!

Mä oon viime päivinä miettinyt, et millaiset menopelit haluan vauvelille. Sitten löysin sellaisen sivun kuin vaunut.info ja siellä olenkin sitten vertaillut eri merkkisiä vaunuja/rattaita. Aika kiva sivu, jota voi suositella muillekin. Niinpä sitten omaan top 3-listaan päätyi Teutonian prestiget, Emmaljungan ceroxit, sekä Hartanin toplinet. Saas nähdä,mitkä sitten aikanaan on miehen kommentit tähän asiaan. Vielä hän ei ole mitään kiinnostusta osoittanut koko asiaan.

Pitääkö kukaan teistä raskauspäiväkirjaa? Mä pidin jo esikoisen odotuksen aikoihin ja nyt on ollut kiva lukea, miltä silloin tuntui näillä viikoilla. Ajattelin, että sitten joskus annan päiväkirjat lapsille. Etenkin tytölle voi olla mukava asia lukea äidin raskausaikana kirjoittamia tuntemuksia kun hän odottaa omaa lastansa.

Meilläkin esikoinen odottaa kovasti kesää ja syntyvää vauvaa. Hän jo puhuu muille, että "kesällä äidin masusta alkaa syntyä vauva". Kiva tuo sanavalinta "alkaa syntyä", milloinhan se vauva on sitten kokonaan syntynyt?? ;) Toinenkin hauska kommentti 4-vuotiaalta: ruokailun jälkeen neiti tuli luokseni ja sanoi, että hänenkin masussaan on vauva, kun hän söi niin paljon. Kysyin, kuinkahan vauva on äidin masuun mennyt, niin neiti sanoi, että "äiti on syönyt paljon, niin se vauva on kasvanut sinne masuun" :)

Nyt nukkumatti kutsuu unten maille!

t. Sanjuska + Pikkuheppu rv 16+1

Vierailija
40/92 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli eka neuvola missä kuuli sydänäänet. Etukäteen kyllä jännitti jos niitä ei löydy, mutta onneksi löytyi.

Kävin kurkkaa tota vaunut.info sivua, ei olis pitäny. Nyt tuli vaunu kuume :)

Meillä on aivan loistavat vaunut ennestään ja muutamat rattaat. Eli ei tod tarvi uusia, mutta kun haluaaaaa....

Täytyy keksiä miehelle hyvä syy miksi tarvitaan uudet.

Meillä myös esikoinen on kovasti kyselly koska vauva syntyy. Hän sillointällöin iltaisin antaa vauvalle pusun. Yks ilta huusi napaani " onko siellä tyttö vai poika".

Meinattiin rakenneultrassa kysyä kumpi on jos vain näkyy. Helpottais tota vaate politiikkaa. Meillä kun on vain poika vaatteita.

Mukavaa lauantaita,

Tani 16+0