Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikot 1 ja 2

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kauan odotettu ultra vihdoin tänään, ja kaikeksi onneksi kaikki oli hyvin ja hienosti.

Aion kertoa lähimmälle esimiehelleni asiasta heti maanantaina kun hän palaa lomalta, vaikkei minun vielä tarvitsisikaan. Jotenkin vain tuntuu että on helpompi suunnitella juttuja töissä, kun ei tarvitse keksiä typeriä selityksiä tai toisaalta lupailla loppuvuodeksi asioita joita tietää ettei kuitenkaan voi tehdä.

Mulla vielä silleen kurja tilanne, että yhden määräaikaisen työkaverin läksiäisiä vietettiin juuri tänään. Ei siis ylimmältä johdolta ollut tullut lupaa jatkaa työsopparia enää. Harmitti kovasti, koska tiedän että häntä tarvittaisiin aivan pian (tai no, puolen vuoden päästä) kun minä jään pois töistä, ja täysin uudelta työntekijältä menee taas puoli vuotta "oppia talon tavoille". En tiedä olisiko tälle määräaikaiselle jatkosopimusta tehty, jos pomot olisivat tienneet että jään äitiyslomalle.

Oletteko muut töissä käyvät kertoneet jo tai ajatelleet milloin kertoa?

Pitääkö muuten kukaan muu teistä blogia raskausaikana? Mulla on on "piiloblogi" jota en ole vielä hirveästi mainostanut kenellekään (en ole vielä osannut ratkaista yksityisyyden ja julkisuuden rajaa).

Vierailija
2/92 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

*****Pahoittelut kaikille joilla meni kesken..

=( Todella pahalta tuntuu..*****

Omat fiilikset alkaa olee sillä mallilla ,että

kypsyttää, kun pahaolo ei oo kadonnut minnekään.. en oksenna joka päivä läheskään, mutta huono olo jatkuu.. =( Sain mieheltä sellaset sea band-rannekkeet ja ei nekään oikeen kauheesti auta.

En voisi sanoa että tunnen liikkeitä joka päivä ja aina kun jotain tunnen niin herää myös epäluulo ett onks ne niitä kuitenkaan..

Odottelen vaan sitä rakenneultraan pääsyä 11.2. ja tietysti neuvolaa, et sais kuulla edes niit sydänääniä. Joku sanoi ostaneensa kotidopplerin..

Mistähän sellasen saa? Aika veikeetä olis ku vois aina kuunnella kun haluaa..

Vähän masisfiilikset nyt jotenkin, eikä ees mitään erityistä syytä..

Kiva jos joku jaksoi lukea loppuun saakka.. =)

T:chili-80 ja rapunen rv 15+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin oman kotidopplerini huuto.netistä, jossa joku myi muutamaa uutta doppleria. Eli paketti oli aivan avaamaton. Myös muista tollasista paikoista kannattaa katsoa, esim mikko.fi. Ja tietty sellasista nettikaupoista voi katsoa, missä myydään pelkkää vauvatavaraa. Googlettamalla löytyy :)

Fanni 14+2

Vierailija
4/92 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttäisi olevan kaikilla tarkka laskettu aika ja suurin osa on ultrassakin käynyt, mutta kai mä silti uskallan tänne tulla höpöttelemään, vaikka itse ei olla vielä ultrassa käyty ja itselaskema aika on vähän kiikun-kaakun siinä kesä-ja heinäkuun vaihteessa... tosin mulla on siinä niin keskosvara kuin yliaikaisvara XD Kolmannella kuulla mennään, tai siis 21. pvä on 3 kk täynnä. Viikkoja + päiviä ei jakseta laskea XD

Vauvakuume on mulla ollut jo 12-vuotiaasta lähtien, samoin kuin avokillakin, ja haaveissa on iso perhe. 5-7 lasta~ Ja tässä nyt tosiaan esikoista odotellaan. Haaveena myös kohtalaisen pienet ikävälit...

...oon muuten sitten kova puhumaan, varsinkin kun oon innoissani jostakin, että toivottavasti en ihan floodaa alleni kaikkea keskustelua XD

Vierailija
5/92 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mukavaa lukea odottamiskokemuksia, olen alussa vielä itse ja totuttelen ajatukseen että meidän perheenjäsenmäärä kasvaa heinäkuussa. Toinen ultra(seulonta) oli 5.1. ja näin toisen kerran pienen pähkinän siellä heiluttelemassa käsiään ja jalkojaan. On se uskomatonta!

Tavaroita, vaatteita yms. ei vielä pysty ajattelemaan, eniten ajatuksissa on nyt että miten työpaikalla reagoidaan. Mulla on raskas työ ja kaikkien etu varmasti on että kerron piakkoin pomolle. Turhahan minua tosiaan on suunnitella loppuvuodeksi mihinkään kun en ole käytettävissä. Ja mahdollisuus keveämpiin työtehtäviin auttaisi varmasti jaksamisen kanssa.

Pahoinvointi alkaa onneksi jo hellittää, väsymystä on mutta voipi johtua työstäkin. Että ihan hyvillä mielin imen nyt tietoa kuin sieni ja totuttaudun ajatukseen äitiydestä :)

RV 13+3

Vierailija
6/92 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on osteltu vauvan (ja vähän isompienkin) vaatteita aktiivisesti jo ainakin puoli vuotta, aluksi vähän sen mukaan mitä saatettaisiin tarvita sitten -joskus-, ja nyt sitten sen mukaan että mitä tarvitaan jo kohta XD

Toivottavasti sukupuoli kerrotaan että tiedetään, minkävärisiin vaatteisiin pitäisi enimmäkseen keskittyä, neutraaleja värejä on kamalan vaikea löytää :/ Vaikka sukupuolella ei sinällään väliä olekaan, kaikki kelpaa välimuodot mukaanlukien X3

Koululle ilmoitellaan jahka viitsitään (opiskelijoita kun olemme molemmat) mutta sikäli asia ei siihenkään vaikuta, kun lapsi kerran syntyy loma-aikana. Ollaan myös sovittu niin, että avokki jättää koulun kesken (koska ei ylipäätäänkään halua olla siellä) ja mä jatkan, tai ainakin yritän, motivaatio hukassa ja varmasti vielä enemmän siinä vaiheessa kun käärö kellii kotona... haluaisi vain jäädä kellimään sen viereen...

Vauva VS 30 astetta pakkasta, kumman itte valitsisitte?

Vierailija
7/92 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mietitään, et miten uskallan kertoa pomolle, että olen jälleen raskaana! :-) Vastahan viime elokuussa aloitin työt...

Ollaan tässä vähän mietitty vakuutusyhtiön vaihtoa nyt kun tarvittaisiin kolmaskin lapsivakuutus. Mielelläni kuulisin suosituksia tai varoituksia eri vakuutusyhtiöstä.

Nyt meillä on Fennia ja vähän ärsytti kun vakuutusmaksut nous yli 50 euroa vaikka koiravakuutuksen piti loppua, joten kaiken järjen mukaan olis pitänyt halventua. Toisekseen siellä joutuu maksamaan omavastuun eri sairauksista... olen ymmärtänyt, et Tapiolassa ja Pohjolassa ei tarvitsisi.

Vierailija
8/92 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallatteko mennä vielä luistelemaan?

En ole itse luistellut kuin viimeksi varmaan yli 10 vuotta sitten. Mutta nyt mietittiin esikoisella luistimien hankintaa ja olis hauska päästä itsekin luistelemaan. Kuinkahan sitä osais näin monen vuoden jälkeen pysyä pystyssä! :-D

Vierailija
9/92 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uudet heinäkuiset! Pahoittelut kaikille, joiden odotus päättyi liian pian.

HK kyseli, joko on töissä ilmoitettu raskaudesta. Mä "jäin kiinni" jo aika alussa, kun väsymys ja huonovointisuus paljasti. Työkaverit on tarkkasilmäisiä naisia... :) Hieman ennen joulua kerroin "virallisesti" pomolle ja hän oli puolestani tosi iloinen. Hän on ollut tietoinen keskenmenoistamme.

Tänään olimme Itäkeskuksessa viettämässä päivää. Löysin äitiysvaatteitakin (housut, 2 toppia ja paidan). Olisi tehnyt mieli mennä Lastentarvikeliikkeeseen vaunuja yms. katselee, mutta maltoin nyt kuitenkin mieleni.

Mäkin olen miettinyt sellaisen kotidopplerin hankintaa. Olisi niiiin mukava kuunnella pikkuhepun sydänääniä, etenkin nyt kun en vielä tunne liikkeitäkään. Toissa iltana, kun olin käymässä nukkumaan, tunsin masussa jonkin hennon muljahduksen, mutta sitten on taas ollut hiljaista.

Täytynee varmaan googlailla noita dopplereita...

t. Sanjuska ja pikkuheppu rv 15 + 2

Vierailija
10/92 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän maha alkanut näkyä, mutta peittyy vielä hyvin löysiin paitoihin. En ole uskaltanut vielä ostaa mitään vauvalle, olen ainoastaan neulonut vauvanpeiton :) Mutta pian kyllä tarvis mennä ostamaan itselle äitiyshousut, kun normaalit jo puristaa...

Mäkin olen miettinyt tota luistelemista, kyllä sitä varmaan uskaltaa, jos menee rauhallisesti. Enpä ole minäkään luistellut varmaan viiteen vuoteen :D

Fanni rv14+3

Vierailija
11/92 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut vähän vauvamasun mallinen pömppä, varsinkin silloin kun olen ollut hoikempi. Joten nyt kun siellä tosiaan on masukas, olen tosi tyytyväinen tilanteeseen!

Ite en ole vielä saanut kerrottua seuraavan (freelance)projektin muille tekijöille raskaudestani. Projekti on suunniteltu jo aikaa sitten niin, että sen pitäisi valmistua about just silloin kun laskettu aika on... huh huh, voi tulla vähän hikiset paikat sitten loppuvaiheessa. Pakko kohta tunnustaa, koska se vaikuttaa muidenkin aikatauluihin.

Vierailija
12/92 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä maha on niin pullea, että korkeintaan ehkä jollain hupparilla sais vähä peitettyä sitä.. mutta nyt en yritä enää kauheasti salaislla sitä, ku kuitenki lähipiirikin tietää jo. Töissä kyllä on sellaset vaatteet et pystyy salaamaan vielä viikkoja, luulisin. Tosin pomolle piti kertoa, kun pyysi erääseen työprojektiin josta sit oli pakko kieltäytyä, ja koska aion pitää lomapäiviä ennen äitiyslomaa, niin niistäkin päätetään nyt, niin siinäkin asia olis tullu esille.

Monellla on tuo doppleri, itsekin sen ostin, vähä päälle 40e maksoi ja on se vaan kiva. Eilen illallaki sängysssä kuuntelin, niin olipa mukava sen jälkeen nukahtaa :) Ja kun olen ollu kaikenaikaa vähä vainoharhainen niin helpottaa omaa oloa ku kuulee, et kyllä se vaavi siellä on.

Vierailija
13/92 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ajatellut että raskaus alkaa näkyä yleisesti vasta jossain viidennellä kuulla... tietysti voi aiemminkin näyttää vähän siltä, että on ruoka maistunut, mutta...

Ihan kuin heinäkuun ihanuudet tarkoittaisikin sitä, että heinäkuussa on alulle saatu XD ...eihän sentään?

Meillä ei vielä näy merkkejäkään vauvamasusta, vaikka kulta kyllä kovasti väittää että se tuntuu jo KIINTEÄMMÄLTÄ! Tietysti ylipaino varmasti vaikuttaa asiaan niin nyt kuin myöhemminkin, eikä välttämättä mitään "tunnistettavaa" masua tulekaan. Sukulaiset vaan kyselisivät viimeisille asti että "oot tainnu vähän lihoa?!"

Toisaalta se voisi olla ihan hyväkin, koska ite en haluaisi asiasta niille vielä kertoa, alussa ei kultakaan halunnut mutta nyt on jotenkin muuttanut mieltään ja "pelottelee" että seuraavan kerran kun äitinsä/isänsä sille soittaa niin kysyy jotain tyyliin "ei teillä sattuis enää mun vanhoja vauvanvaatteita olemaan varastossa?"

No, omille sukulaisilleni en kerro kuitenkaan vielä aikoihin.

Vierailija
14/92 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jancelille:

Kyselit että miten niin monella jo maha pullottaa. Mä odotan toista lasta ja maha näkyy jo selvästi mut kun odotin esikoista niin ei tässä vaiheessa näkynyt yhtään. Jos siis odottaa toista tai useampaa lasta niin maha kai "pullahtaa" nopeemmin näkyviin.

Ens torstaina on eka lääkärikäynti ja odotan sitä innolla. Odotan sitä, että saisin kuulla pitkästä aikaa vauvan sydänäänet. Olen välillä tuntenut vauvan hentoja liikkeitä mutta odotan että ne voimistuisi.

Miten usein muut ootte käyny neuvolassa? Meillä oli eka neuvola joulukuun alussa. Sit ultra oli joulukuun lopussa ja nyt 14.1 on neuvolalääkäri ja sit seuraava on (rakenne)ultra ja sit neuvola vasta 18.3. Aika harvoin siis nyt tammikuun jälkeen. Toista (tai useampaa) odottavat kai pääsevät harvemmin neuvolaan (tai käsitin ainakin niin). Itse haluaisin käydä kerran kuussa että sais kuulla sydänäänet ja varmistua että kaikki on hyvin :)

Ihanaa odotuksen jatkoa kaikille :)

Vierailija
15/92 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin neuvolat ollut nyt näin:

23.11.

17.12 np ultra

31.12 lääkärineuvola

8.2 neuvola-aika

15.2 rakenneultra

Ultrat ovat ihan eri paikassa kuin itse neuvola eikä siellä sitten muuta tehtykään. ei ole oma neuvolatäti joten ei mitään muita mittauksia tai rupatteluja. Yliopistolliseen sairaalaan menemme rakenneultraan kun np-ultra oli kaupungin tiloissa.

Huomenna se alkais, nimittäin viiden viikon leikkaussaliharjoittelu :( ei kiinnosta eikä jaksa mutta PAKKO MIKÄ PAKKO. huono olo on onneks helpottunu joten josko sitä tästäkin selviäis hengissä :)

Mitään uutta ei voinnissa. massu kasvaa, välillä pieniä liikkeitä tuntuu mutta hyvin ovat hentoja vielä. Rakenneultra kutsu tuli 15.2 joten sitäpä tässä odotellaan sitten :)

T:HanniS + papunen 15+2

Vierailija
16/92 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska perjantain ultrassa LA siirtyi päivällä lähemmäs (nyt siis 25.7.), niin tänään on juhlistettu virallisesti 12 viikon täyttymistä!

Jancelin: No samaa olen ihmetellyt itsekin, eli miten voi niin monella jo näkyä kun ainakaan paino ei saisi nousta ensimmäisen kolmanneksen aikana juuri lainkaan, ja tuntuu ettei sellanen viiden sentin sintti vielä paljoa tilaa vie :)

Mutta kai tuossa on tosiaan paljonkin eroa esikoisen ja seuraavien odotuksessa, ja muutenkin yksilöllistä. Työkaveri kertoi että oli esikoistaan odottaessa kertonut tuleville isovanhemmille vasta vkolla 25, eivätkä nämä olleet meinanneet uskoa silloinkaan!

Oma maha pömpöttää välillä, mutta niin se on tehnyt ennen raskauttakin. Nyt olen muuten alkanut huomata tuon ruoansulatuksen hidastumisen... vähän ikävän tukkoinen olo välillä, joten täytyy lisätä varmaan kuidun määrää ruokavaliossa.

Vimpula: Neuvolakäynnit on myös mietityttäneet täälläkin. Minä olen päässyt vasta kerran käymään neuvolassa (17.12.) ja perjantaina oli 1. seulontaultra. Seuraava ultra on vasta 9.3., ja "neuvolantäti" sanoi että tässä välissä _voi_ varata ajan neuvolaan jos tuntee tarvetta...

No totta kai haluaisin, mutta en tiedä mitä tuosta "jos tulee tarvetta" pitäisi ajatella. Riittääkö syyksi vain se, että haluaisi kuulla sydänäänet? Muuten tulee tosi pitkä tauko, 2 kk vielä tohon toiseen ultraan.

Jotenkin mua on yllättänyt miten vähän tässä alussa on ollut mitään käyntejä. Kuvittelin että vähintään kerran kuussa tarkkailtaisiin että kaikki on kunnossa.

Vierailija
18/92 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi töissä, että olenko raskaana. Näin sitä siis salaillaan :) Olin yrittänyt valita oikein huolellisesti neuleen, josta ei maha näkyisi, mutta näkyipä vain, joten taitaa olla tämä raskaus jo aika julkinen juttu. Muutaman viikon olisi voinut kyllä pysyä vielä salassa. Odotan neljättä lasta, joten sillä lienee osuutta asiaan.

Joko olette uskaltaneet ostaa/hankkia vauvallenne jotakin?

T:Toukokuu 14+2

Vierailija
19/92 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna saatetaan saada aika neuvolaan ja samantien rakenneultraankin~ Jos se olisi mahdollista saada äkkiä, niin keskiviikko olisi oikein hyvä päivä, koulusta vapaata silloin niin ei tarttisi erikseen alkaa selittelemään mitään... mutta eipä voi tietää, vaikka tää onkin aika pieni kaupunki, ettei luulisi mitään tungosta olevan.

Hurrr ei malta odottaa!

Mutta siitäpä johdannaiseksi, miksi viestiketju vaihtuu 1-2 viikosta 3-4? Mistä nää viikot nyt lasketaan?

Ja lopuksi retostan, että tänäänkin muru hankki alennuksesta ihanan Brion leikkikehä/makuualusta-systeemin, jossa on pitkäkorvaisia pupuja ja "lampaantalja" ja kissatkin on siitä ihan innoissaan X3 Lisäksi löysi halvalla kestovaippoja, niin kuoria kuin täytteitäkin, ja tottakai myös muutaman vaatteenkin... Melkeen joka päivä sitä tule joku rätti ostettua, vaikka pitääkin aina neutraaleja juttuja hankkia... mitenköhän sitten kun saadaan sukupuoli tietoomme XD

Ja vaipoista vielä eräs asia, muru surffaili ties missä ja löysi tällaisen: http://www.kestovaippa.fi/vaipaton.htm ja nyt saattaakin käydä niin että meni halvat kestovaipat (melkein) hukkaan... kuulostaa fiksulta tämä!

Vierailija
20/92 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen iltapäivällä alkoi niukka verenvuoto :( Mahaan ja alaselkään koskee ajoittain aika kovasti, mutta vuoto ei ole yltynyt. Kohta olen menossa ultraan selvittämään että onko meidän pieni tulossa kesken vai johtuuko tämä vuoto jostain muusta.

Pelottaa ihan hirveästi!!!

Hekuli