Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epähygieenisiä tapoja

Vierailija
26.12.2009 |

Tuosta siivousketjusta tuli mieleen, että mitä epähygieenisiä tapoja olet huomannut kylässä ollessasi. Mulle tulee nämä mieleen:

Kaveri huuhteli salaatti-ainekset (salaatinlehdet, tomaatit, viinirypäleet jne) laittamalla ensin keittiöaltaaseen puolilleen vettä ja huuhteli kasvikset sitten siellä. En kyllä tod syönyt sitä salaattia. Samassa altaassa pestään käsiä ja siellä lojuu likaisia tiskejä ymsyms!

Vessassa vain yksi käsipyyhe johon kaikki vieraat ja lapset mukaan lukien lääppivät kätensä. Pitäis nyt sentään vieraspyyhe olla erikseen!

Yksissä häissä viinilasit alkoivat loppua illalla, niin morsiamen äiti sanoi "viruttavansa" laseja, jotta saadaan uusia puhtaita laseja. Sitten näin kun hän pesi ne pelkällä vedellä, hyvä ettei huulipunat jääny lasien reunaan...

Kommentit (203)

Vierailija
41/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kaveri imuroi muttei koskaan luutua tai pyyhi pölyjä

- heillä kissa joka pomppii keittiön pöydillä ruokailu aikana ja vieläpä hilseilee joten sitä hilsettä on myös nuo pöydät täynnä..

- sama vanha vessapyyhe siellä aina roikkuu yksi, johon kädet pyyhitään..ollut siellä kolme vuotta ja miettinyt välillä peseekö ne sitä koskaan.

Itse pyyhin tämän takia käteni vessapaperiin siellä käydessäni.

- Vessassa myös roskis, mutta likaisia siteitä pyrii lattialla ja roskiksen kannen päällä joka etoo todella!!!

Vierailija
42/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan olla aika epähygieeninen, meinaan aika monta minuun sopivaa kohtaa on tässä ketjussa tullut vastaan. Olen aika laiska siivooja, mutta uskon myös että liika hygieenisyys ei ole hyväksi. Eipä kyllä juuri sairasteta enkä eläessäni ole kärsinyt ruokamyrkytyksestä! Vaikka viikkoon en juustohöylää pesekään tai käytän pari päivää samaa voiveistä! Enkä aina pese salaattia. Samaa teekuppiakin käytän pari päivää, tuota täällä töissä käyttämääni en ole tainnut pestä moneen viikkoon! So what?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kaverin lapsen synttäreillä. Olkkarissa hääräiltiin lahjojen ja lasten kanssa. Olohuoneesta näki keittiöön. Mieheni oli nähnyt kun kissa oli liponut kahvipannusta vettä! Nainen oli jättänyt pannun vesineen päivineen tasolle odottamaan kahvinkeittoa.

Join tietysti pari kuppia kahvia koska en tätä tiennyt. Kotona mies kehui mitä näki. Meinasi oksennus lentää!

Vai oikeen oksennus meinas lentää, ei jumal.........

Vierailija
44/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks sua sit ällötä et se kissa on just pessy sillä kiellä persreikänsä? sama ku ite kaivelis bebaa ja sit törkkäis sen sun jätskiin?

ja sä kenen kädet halkee saippualla, oletko kokeillut apteekin tuotteita?

Vierailija
45/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä, jotka antavat lemmikkinsä nuolla kasvonsa, saati vauvan kasvoja..yök!!! Tykkään kyllä kissoista ja koirista, mutta kasvoja en anna nuolla

Vierailija
46/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sama vanha vessapyyhe siellä aina roikkuu yksi, johon kädet pyyhitään..ollut siellä kolme vuotta ja miettinyt välillä peseekö ne sitä koskaan.

Itse pyyhin tämän takia käteni vessapaperiin siellä käydessäni.

Joku saattaa luulla että sama pyyhe siinä roikkuu koko ajan, mutta lähes päivittäin heitän pesuun ja otan uuden tilalle. Kylpypyyhkeet taas OVAT samat koko ajan, kerran parissa viikossa heitän koko konkkaronkan pyyhkeet koneeseen, kuivaan rummussa ja ripustan takaisin naulakkoon.

Vierailija
47/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kn yhdessä tuttavaperheessä lapset on aina alasti. Mun mielestä on tosi inhottavaa, kun paljain pepuin istuskellaan joka paikassa ja halutaan tulla vaikka syliin.. On kuulemma näppärää, kun lapsi opettelee pottailua, olla kokonaan ilman housuja. Meillä pitää olla aina ainakin pikkarit jalassa.

Itse syyllistyn tuohon samalla rätillä pöydän ja lattian pyyhkimiseen, mutta siis vain keittiössä. Olen ajatellut, että kun vaihdan joka viikko rätin puhtaaseen ja kun kuitenkin se keittiön lattia pestään ainakin kerran viikossa, niin tuskin se kuolemaksi on. Enemmän mua ällöttää, kun esim tuossa em perheessä se lattia ja syöttötuoli jätetään kokonaan siivoamatta ja sitten niitä ruoan jämiä lapset syö sieltä lattialta monenkin päivän jälkeen. Kerran sitten itse heillä kyläillessä siivosin omien lasteni jälkiä. Otin heidän keittiöratin ja pyyhin pöydän ja sitten huuhtelin rätin ja kädet ja kuivasin käsipyyhkeeseen, joka siinä keittössä roikkui. Hetken päästä ihmettelin, että mikä haisee ja se haju tuli mun käsistä!! Käväisin sitten vaivihkaa keittiössä ja molemmat, sekä käsipyyhe, että keittiörätti haisi ihan yrjölle, hyi hel...ti!!!

Vierailija
48/203 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla ollut vauvana kaikki mahdolliset allergiat, mutta kukaan ei pahemmin koskaan ole sairastellut.

Viikkosiivous sisältää pölyjen pyyhinnän, lattioiden imuoroinnin ja pesun. Vessat siivotaan pari kertaa viikkossa, kunnolla. Keittiö joka päivä, myös lattia pestään lähes joka päivä keittiöstä. Joskus saatan pyyhkäistä keittiöstä lattiaa tiskirätillä, mutta keittiön lattia on useimmiten puhtaampi kuin esim. tiskipöytä, joka sekin pyyhitään monta kertaa päivässä. Tiskirätti vaihdetaan vähintään 2 kertaa viikossa, samoin keittiön pyyhe.

Voi veitsi käy joskus jääkaapissa, useimmiten vaihdetaan aina uusi.Juustohöylä vaihdetaan joka käytön jälkeen. Lakanat vaihdetaan 2 viikon välein,, yöpukua käytetään, pyyhkeet joka viikko, paitsi vessasta monta kertaa viikossa. Kädet pestään aina kun tullaan sisälle, jos esim. kaupasta hyvin saippualla. Lapset huolehtivat että kaveritkin pesevät kädet tai aikuiset huomauttavat käsien pesusta. Ruokaa laitettaessa käsiä pestään aina kun tulee likaisesti, esim. leipoessa joka välissä. Puhtaan alusvaatteet ja sukat joka päivä. Suihkussa aikuiset käyvät joka päivä, lapset harvemmin, jos hikoilevat niin sitten käyvät heti suihkussa.

Olen ollut joskus kotisiivoojana ja minusta oli ällöttävää, että kaikki siivousliinat pestiin vain 60 asteessa ja sekaisin. Toki eri kohteisiin käytettiin eri värisiä liinoja, mutta ne pestiin kaikki sekaisin vaikka osa oli keittiöliinoja ja osa esim. vessaliinoja. Hanskoja ei siivoojan pakkiin kuulunut kuin pari paria eli samoja käytettiin. Monesti käytin hanskoja vain vessan ja kylppärin siivoukseen ja muuten siivosin ilman hanskoja, kuten kotonakin (kotona saattaa kyllä joskus viemärin putsauskin mennä ilman hanskoja, mutta sitten kyllä pesen kädet saippualla monta kertaa).

Jos meillä olisi kissoja tai koiria kuolisin kyllä paikkojen putsaukseen, nytkin tuntuu, että pölyä on aina aivan joka paikassa, kerran viikossa kunnon putsaus ei todellakaan riitä.

Vierailija
49/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan totta, ettei autoimmuunisairaudet ole sama asia kuin allergia, mutta elimistön reaktio on molemmissa samankaltainen. Allergisen ihmisen immuunijärjestelmä toimii epätarkoituksenmukaisesti ja elimistö puolustautuu sinänsä harmittomia aineita, kuten siitepölyä tai ruoka-aineita vastaan. Autoimmuunisairauksissa immuunijärjestelmä puolustautuu elimistön omia kudoksia vastaan. Eli mekanismi on sama, ja kyllä - ylenpalttisen hygienian on todettu altistavan SEKÄ allergioille että autoimmuunisairauksille.

Eli suosittelen noudattamaan omaa neuvoasi, kannattaa tietää asioista jotain ennenkuin alkaa niitä täällä julistamaan... ;)

Vai autoimmuunitaudit lisääntyvät..Olette te hauskoja :D

Ei ole mikään ihme että autoimmuunitaudit ovat lisääntymässä, kun kehon puolustusjärjestelmällä ei ole mitään tekemistä. Kaikki "oikeat" taudinaiheuttajat siivootaan ja puunataan pois. Puolustusjärjestelmä hyökkää sitten kehon omia rakenteita vastaan, ja tuloksena on mm. allergioita. Meillä - on yksi käsipyyhe vessassa. Se tosin vaihdetaan lähes päivittäin, mutta tottahan siitä saattaa saada edellisen kuivaajan pöpöjä. So what? - käytetään samaa juustohöylää muutama päivä - pestään koiran- ja kissankupit samalla tiskiharjalla kuin muutkin astiat. Tai samassa koneellisessa tiskikoneessa muiden astioiden kanssa (tämäkin on joidenkin mielestä kauhistus) - en ikinä pese salaattia, lapsenakin olen syönyt porkkanoita suoraan kasvimaalta ja hengissä olen - en yleensä petaa sänkyjä, ja niissä saa kyllä maata ja leikkiä "bussisilla" vaatteilla - käyn suihkussa joka toinen päivä, lapset pari kertaa viikossa. En käytä saippuaa suihkussa kuin kainaloiden pesuun (ja shampoota hiuksiin). Tässä nyt joitain esimerkkejä. Itse olen oksentanut elämäni aikana yhden käden sormilla laskettavan määrän, lapset ovat sairastaneet mahatautia tasan kerran (esikoinen nyt 6v, kolme lasta). Lapsilla ei allergioita.

Uskomatonta väittää täällä "totena", että autoimmuunitaudit lisääntyvät liiallisen hygienian takia!

Ymmärrätkö edes mitä autoimmuunitaudit ovat? AUTOIMMUUNITAUDIT EIVÄT OLE SAMA ASIA KUIN ALLERGIAT!

mm. Seuraavat sairaudet ovat autoimmuunitauteja: keliakia, MS-tauti, diabetes, nivelreuma, psoriasis, punahukka(ihosairaus), autoimmuuni tromposytopenia jne, jne

Kannattaa ensin hieman tietää asioista, ennen kuin julistaa niitä täällä "totena".

Vierailija
50/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset, jotka eivät käy illalla suihkussa. Miten voi koko päivän jälkeen nukahtaa hyvin, kun on ollut esim.julkkisissa, kaupoissa, tai muuten ihan "elänyt", ja mennä rauhassa nukkumaan likaisena? Sitten se, että istutaan sängyn lakanoille ulkovaatteissa, esim samoissa housuissa, mitä oli bussissa päällä.

en kans käsitä! Ällöjä ajatuksia! Mulla on kotivaattee, ei tulisi mieleenkään mennä sängylle nujuamaan "päiväpökissä", joilla ehkä istuttu bussissa, kahvilassa, töissä, käyty yleisessä vessassa (lahkeet raappaa lattiaa kuitenkin kun laskee byysat) jne.

Vierailija
51/203 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa vain yksi käsipyyhe johon kaikki vieraat ja lapset mukaan lukien lääppivät kätensä. Pitäis nyt sentään vieraspyyhe olla erikseen!

Meillä noin. Tosin, vieraiden ollessa tulossa vaihdetaan käsipyyhe uuteen puhtaaseen. Eipä siihen ole kuin korkeintaan kerran pestyt kädet kuivattu kun vieraat pesevät käsiään.

Vierailija
52/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nestesaippuaa, jos on astianpesuainetta. Kädet voi pestä astianpesuaineella.

Vierailija
53/203 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätensä jos vieraitten veskissä on vain nimikko pyyheet? siis siinä lukee maijan ja toinen matin.

Vierailija
54/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiön pöydät ja lattiat. Kyllä semmosen ihmisen älyssä täytyy olla jotakin vajausta. Tyhmempikin käsittää, että lattia ei voi parhaimmillakaan olla yhtä puhdas kuin ruokapöytä. Lattiaa varten on omat rättinsä sottaisemmissakin perheissä yleensä.

Vierailija
55/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmempikin käsittää, että lattia ei voi parhaimmillakaan olla yhtä puhdas kuin ruokapöytä.

Vierailija
56/203 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla ollut vauvana kaikki mahdolliset allergiat

Vierailija
57/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmempikin käsittää, että lattia ei voi parhaimmillakaan olla yhtä puhdas kuin ruokapöytä.

niin ehkä se sitten ei ole.

Yleensä jokainen kävelee kengät jalassa ainakin eteisessä ja sieltä se lika kulkeutuu muuallekin. Ja tuskin kukaan pesee lattiaa joka viikko, ruokapöytä sentään pyyhitään päivittäin, jopa useita kertoja.

Lattialle lisäksi tippuu kaikenlaisia roskia, pölyä kerääntyy jne.

Pitää olla aika avuton jos ei oikeasti tajua miksi lattiat ovat likaisempia kuin pöydät.

Vierailija
58/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialle lisäksi tippuu kaikenlaisia roskia, pölyä kerääntyy jne.

Pitää olla aika avuton jos ei oikeasti tajua miksi lattiat ovat likaisempia kuin pöydät.

Vierailija
59/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

he kissa kaveri eiks sua sit ällötä et se kissa on just pessy sillä kiellä persreikänsä? sama ku ite kaivelis bebaa ja sit törkkäis sen sun jätskiin?

ja sä kenen kädet halkee saippualla, oletko kokeillut apteekin tuotteita?

mä en itse ole kosketuksissa kissaan ja heillä juon kahvini olohuoneessa, en keittiössä kun se kissa tulis siihen pyörii ja tökkäisi sen nokkansa kahvikuppiin kyllä!

Vierailija
60/203 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tajunnutkaan miten monia ihmisiä minäkin ällötän ja oksetan. Huh.

(en oo vielä tänään pessyt käsiäni kertaakaan)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi