Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSUNELMAT ?

Kommentit (200)

Vierailija
1/200 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma kun loppui, niin ei ehdi täällä enää notkumaan samaan malliin... Loman loputtua oon huomannut, että töiden jälkeen (ja töissäkin) väsyttää kyllä enemmän kuin ennen lomaa. Ja tällä viikolla on ollut järkyttävää pahoinvointia aamuisin ja iltapäivisin. En ole oksentanut, mutta etenkin nälän yltyessä kovaksi on välillä tosi kehno olo. Ja mulla ainakin on tällä hetkellä koko ajan nälkä!

Meillä on neuvolan tarjoama ultra viikolla 9+1, joten sinnittelen sinne asti ilman alkuraskauden ultraa. Täällä meidän pikkukylässä ei oo tarjolla yksityisiä ultria, mutta toisaalta ton ekan neuvolan ultran saa aika ajoissa. Reilut 2,5 viikkoa on vielä odoteltava - ja odottavan aika on kyllä pitkä!

Henrietan ehdotus syyskuisten "esittelylistasta" oli ainakin mun mielestä hyvä! Kun joku vaan jaksaisi/osaisi tehdä sen ja päivittääkin vielä... Meidän perheen tiedot olis (on näistä osa tullut jo aiemminkin kyllä kerrottua) la 31.8, kolmas lapsi tulossa, oma ikä 32v., mies 34v. ja synnäri KSKS.

terkuin Pikku3nen rv6+3

Vierailija
2/200 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet odottajat syyskuisten pinoon. =) Mä en mene ihan alkuraskauden uktraan. Olen varannut ajan omalle gynelleni (jolla aion neuvolalääkärit käydä) neljän viikon päähän ja silloin mulla on viikkoja 9+1. Kunnan tarjomaan ultraan täällä pääsee rv 11, ainakin silloin kun odotin esikoista. Tänään kerroin töissä muutamalle läheiselle työkaverille, että odotan. Mulla on ollut niin huono olo töissä ja huipannut, on levollisempi olo kun joku tietää mistä voi johtua jos olen huonovointinen.

Kovasti tekisi mieli lähteä ulkoilemaan näin iltasella, mutta täällä on niin kova viima, että ulkona on tuskaisen kylmää. Ja kun mä olen muutenkin palellut nyt tosi paljon, vaikka yleensä mulla on kuuma. Mahaa on nipistelly tänään. Mutta kuten joku tuossa aiemmin sanoi, niin on tämä sen väärti. =)

Mä kannatan myös esittelypinoa, mikäli siis joku jaksaa sellaisen tehdä ja ylläpitää. =) Meidän tiedot siis kertauksena: minä muutaman kk:n päästä 30v, mies 34v, LA 8.9 (tämä saattaa muuttua ekassa ultrassa),esikoinen 4v ja synnäri PHKS.

Hyvää viikonloppua mammoille ja masuille! =)

meikku rv5+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/200 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa jonnekkin, en tosin tiedä tuleeko tämä viesti edes näkymään oikeassa paikassa..

Tein nyt illasta rakaustestin, plussaa näytti.. Itku pääsi, onnesta..

Ensimmäinen olisi matkalla maailmaan, jos kaikki hyvin menee.. laskettu aika-laskurin mukaan se olisi syyskuun alussa. Tosin mistä sen voi varmaksi tietää..

Pitänee maanantaina etsiä neuvolan puhelinnumero käsiin.

Jestas...

Vierailija
4/200 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uudet odottajat!

Henrietan ehdotus esittelypinosta oli niin mainio, että päätin sen toteuttaa, vaikken ennen moista olekaan tehnyt. Toivottavasti en napannut liian suurta palaa ja selviän tuon päivittämisestä kunnialla. Laittakaa vain parannusehdotuksia! Myöhemmässä vaiheessa voisi tehdä uuden listan, jonne voisi lisäillä sitten mahdolliset tiedot sukupuolesta, monikkoraskauksista yms.

Täällä ei kovin kummoisia raskausoireita ole - paitsi vilu ja omasta mielestä vähän turvonnut maha - tosin housut kyllä menevät vielä helposti päälle. Olen jo katsellut äitiyspaitoja ja ajattelinkin muutaman kivan tilailla, mutta housuja on pakko mennä kokeilemaan paikan päälle. Edellisistä raskauksista muistan kuinka vaikeaa oli löytää hyvät housut. Äitiysvaatteiden hankkimista täällä vaikeuttaa vain se, että kaikki niitä ennen myyneet liikkeet ovat poistaneet ne valikoimistaan, joten ei auta kuin lähteä kauemmaksi kunnon shoppailureissulle.

Täällä ollaan myös hissun kissun raskaudesta ja keskenmenon pelko polttelee koko ajan persiissä. Tytöiltäkin koitan pitää raskauden mahdollisimman pitkään salassa ettei tule mahdollisia pettymyksiä. Tosin, voi olla että esikoinen 3½-v osaa jotain viimeistään siinä vaiheessa yhdistää kun äitee ramppaa neuvolassa mittaamassa mahaansa.

Mites ootte pysyneet terveinä? Itse olen normitalvea terveempi (liekö suurehkon d-vitamiini annoksen vuoksi vai muuten vaan), mutta kurkku on ollut viimeisen viikon karheana ja nyt nuorimmainen sai taudin itselleen. Raukka on kuumeessa ja jotain limaa tuntuu kurkussa olevan kun hengitys on raskaampaa ja tukkoista. Ajattelin vielä yöseeksi siepata nyytin kainaloon, jotta voin seurailla häntä yön yli. Melkein jo soitin päivystykseen, mutta tyttö vaikuttaa levolliselta ja hengitysrytmi ihan normaalilta, joten kuulostelen nyt tämän yön ja päätän aamulla sitten lähdenkö näyttämään jossain.

Tulipahan taas avattua tämäkin sanainen arkku. Mitäs muutakaan sitä tekisi keskellä yötä kun rustaisi eeposta foorumille. :P

Pysykää kaikki terveinä ja käykää katsomassa onko esittelypinon tiedot kohdallaan!

Vierailija
5/200 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kummempia, hajut etoo kovasti. Muuten lähes normaalilla ololla edelleen mennään. :)

Ultraan enää vähän yli viikko!

nanatin 5+3

Vierailija
6/200 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin tulla kertomaan kuulumisia kun poika päikkäreillä ja on pikku hetki aikaa. Eilen oli maha tosi kipee onneks meni ohi. Nytten sitten kauhea flunssa vaivaa ja muutenkin paha olo koko ajan. En oo uskaltanut töissä vielä kertoa kun uusi työpaikka eikä ole vielä nimikään työsopimuksessa. Muuten kyllä perhe ja muutama ystävä kyllä tietää. Voisiko joku kertoa jotain positiivista lapsista jolla pieni ikäero, kaikki lähipiirissä vaa kertoo kaikkia huonoja puolia. itse ajattelin että heillä olisi ainakin seuraa toisistaan. mulla on itselläkin kaksi pikkusisarta joihin on pienet ikäerot ja he ovat vielä aikuisiässäkin mun parhaita ystäviä.

Vierailija
7/200 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppiaisena pamahti aika yllättäen plussa testiin melkein puolentoista vuoden yrityksen jälkeen! Oireita ei mielialamuutosten lisäksi pahemmin ollut, lähinnä tavan vuoks tarkistin, mikä tätiä mahtaa viivyttää.

Olen 23-vuotias ja mies reilut pari vuotta vanhempi. Ja ensimmäistä lasta tässä odotellaan saapuvaksi syyskuun 11. päivä (nettilaskurin mukaan siis).

Henrietta, pakko kommentoida tota Sinkkuelämä-juttua - itekin aloin samassa kohtaa itkemään, ja kieltämättä pääs siinä vaiheessa ihan pikaiseen käymään mielessä, että josko tällä kertaa oiskin onnistanut..:D

Vierailija
8/200 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi, äityli86, mulla ainakin on positiivista sanottavaa pienestä ikäerosta! Meillä siis lapsilla on ikäeroa 1v8kk ja nyt jos kaikki menee hyvin niin tulisi ikäeroa 1v7kk. Mä ajattelen myös että lapsille on sitten seuraa toisistaan enemmän kun ei ole isoa ikäeroa, ja nyt jo sen huomaa vaikka nuorimmainen täyttää vasta vuoden niin touhuavat jonkun verran jo yhdessä. Onhan se tietysti rankempaa kun on monta pientä lasta mutta enemmän siinä mun mielestä on hyviä puolia! Tietysti jokaisella on tähänkin asiaan omat mielipiteensä!

Onnea kaikille plussanneille, joukkomme sen kuin kasvaa, toivotaan kovasti että pikkuiset pysyy tiukasti kiinni!

Ajattelin soittaa maanantaina neuvolaan vaikka ensin ajattelin odottaa pitemmälle. Ja se ultra houkuttelee vähän liikaa aina kun alkaa miettimään sitä =) Ehkä soitan sinnekin maanantaina ja kysyn edes mitä se maksaisi =)

Kiitos Etrina että jaksoit tehdä meistä listan ja vielä jaksat päivittääkin!

-henrietta rv. 4+6

Vierailija
9/200 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin alkuun iso kiitos Etrinalle esittelypinosta!ja onnittelut uusille plussanneille.

Tänne kuuluu oikein hyvää, joskaan en malttaisi millään odottaa et masu kasvais ja pääsis kaikille kertomaan.. :) En tiiä voiko vielä olla mahollista, mutta tuntuu että tuo alamasu tuossa jo kovasti pömpöttää (ja en oo mikään laihimmasta päästä,lyhyt tosin..) Aikanaan gynellä sanoi kohtuni olevan eteenpäin kääntynyt, joten veikkasi et jos joskus raskaudun, se tulee hyvin näkymään.. Itestä tuntuu kokoajan että kaikki tuijottaa masua kun tulee jotain puhetta vauvoista. ja varsinkin nyt kun on joutunu kieltäytymään siidereistä kavereilla käydessä. (suunnittelin jo piilottavani limut siideripulloihin kun loppukuusta olis isommat juhlat tiedossa, enkä vielä taida olla valmis kaikille kertomaan.. :D)

Vieläkin kovin uskomattomalta tää kaikki tuntuu.! Oksenteluilta ja muutenkin pahalta ololta oon ainakin vielä välttyny. Mielialavaihtelut hirmusia (mieheltä jatkuvasti pyydeltävä anteeksi hirviömäistä käytöstä..) ja mahaa nipistelee jatkuvasti, närästyksiä, runsasta valkovuotoa ja rintojen arkuutta unohtamatta..

Neuvolaan ensimmäinen aika varattu ensi viikolle, tota varhaisultraa en sen kummemmin oo vielä ehtiny miettiäkään. Ei rahatilanne kovin kummonen tällä hetkellä ole, mies lomautettuna (tosin tekee kummisedällään nyt töitä, reilu sadan kilsan päästä kotoota..) joten yksinäisiä aikoja viettelen nyt. :/ tosin vuorotyötä kun teen, en ehdi paljon kotona murehtia.. kaikki vapaa-aika menee netissä odotukseen liittyviä asioita tutkaillessa. :)

Nyt aloitamme miehen kanssa leffailun, ihanaa viikonloppua kaikille!

-Maya & masuasukki 6+2-

Vierailija
10/200 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone on ollut huollossa pitkään, joten en ole päässyt lukemaan kuulumisianne.

Onnea uusille plussanneille ja toivotaan, että kaikki pysyy matkassa mukana.

Kiitos Etrinalle tuosta esittelypinosta. Yritin sinne äsken viestiä, mutta jostain syystä ei lähettänyt. Yritin kaksi kertaa, että jos se on jälkeen päin tullut, älkää ihmetelkö.

Eli mulla la 30.8.10, mut varmaan tosiaan menee syyskuun puolelle ultrassa hyvää vauhtia. Kaikki ovat menneet yli viikon, joten varmaan myös tämäkin. Mieluusti siis syyskuun pinossa olisin...

Ens ke on neuvola, hieman jo jännittää. Pahoinvointia on ollut silloin tällöin ja vatsakipua, muuten ok.

Tuohon pieneen ikäeroon kommentoisin. Minusta se on ollut aivan ihana kokemus, ei ole mitään negatiivista sanottavaa. Ei mustasukkaisuuttakaan ole ollut yhtään ja aina on seuraa toisistaan. Ikäeroa näillä on 1v 11kk.

-liila

Vierailija
11/200 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön yli levänneenä, päivän töitä tehneenä ja uudella testillä varmistuneena plussaa näyttää edelleen. Pitänee käydä lisäämässä tiedot tuonne esittelypinoon.

Nauratti kun luin teidän kohtalotovereiden itkeneen sinkkuelämälle. Sille vollotin minäkin, ja uutisille, ja pikkukakkoselle, ja ja ja.. pikkasen ollu itkuherkkää meininkiä. Siksi oli pakko asia testillä varmistaa.

Meillä on ns uusioperhe. Minä 27v ja mieheni 35v ja hänen 7v tyttärensä. Saas nähdä miten "tytärpuoli" (emme ole naimisissa) suhtautuu aikanaan uuteen tulokkaaseen.

Kuinka tarkkaan neuvolassa pystytään hedelmöittymisaika toteamaan? Lopetin pillerit elokuussa ja sen jälkeen menkat ovat olleet säännöllisen epäsäännölliset kiertovälit 21-32 päivää. Siksi teinkin testin vasta nyt vaikka menkkojen olisi pitänyt alkaa jo toista viikkoa sitten. Saas nähdä mihin kohtaan LA tuuppaavat. Eniten tässä huolestuttaa se kun söin 28.12-4.1 kohtalaisen vahvan antibiottikuurin ja loppiaista vielä juhlistin parilla viinilasillisella. Damn, pitää toivoa että kaikki menee hyvin...

Onnea teille kaikille kanssasisarille jotka olette plussanneet myös.

Vierailija
12/200 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etrinalle ensin iso kiitos esittelylistasat, se on oikein hyvä! =) Ja uusiakin odottajia on jälleen pinoutunut, kiva juttu! Tervetuloa! =)

Mä kävin tänään hierojalla. Aivan ihanaa kun veri kiertää taas päähän asti! =D Mulla on noi niskat ikuinen murhe. Kahvi on alkanut etomaan. Kupillisen voi juoda hätinä.

Vierailija
13/200 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasinkin juuri, että tuosta edellisestä kirjoituksestani on jäänyt puuttuun yli puolet! =/ Mutta ei siinä varmaan mitään ihmeellistä ollut, kun en enää edes muista mitä näpyttelin! =D Käytiin aamusella ulkona ja tyttö oli luistelemassa. Nyt olen taas ihan jäässä vaikka oli päällä kunnolla. Tää palelu on jotain ihan älytöntä! Esikoisesta palelin tasan yhden illan.

Joku tuolla aiemmin kyseli, että onko ollut sairastamisia talven aikana. Meillä ollaan oltu suhteellisen terveitä. Pientä nuhaa ollut. Tosin mä olin kyllä tosi kipee sikainfluenssarokotuksen jälkeen. Mä sain sen työn puolesta ensimmäisten joukossa. Tyttökin rokotettiin, kun on pienenmpänä sairastanut infektioastmaa. Ja tytölle ei tullut siitä mitäään, ei rokotuskohtakaan kipeytynyt. Tietysti hyvä niin! Mulla on alkanut jo tulla mielitekoja. Himotan taas thai-ruokaa!!! Voisin syödä sitä joka päivä.

Mutta kun thai-ruokaa ei ole nyt tarjolla niin taidan ruveta keitteleen perunoita. Mukavaa sunnuntain jatkoa! Jakselkaahan hyvin!

meikku rv 5+4

Vierailija
14/200 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin äsken neuvolaan ja melkein sain ajan ultraan, mulla on nimittäin ollut aika kipeitä tuntemuksia aina välillä alavatsassa vasemmalla puolella niin on alkanut epäilyttää että onko vauva kiinnittynyt väärään paikkaan. Edellisistä raskauksista en muista tälläistä. Neuvolantäti sanoi että pitää soittaa ultraäänivaraukseen mutta sieltä sanoivat että jos tulee kovia kipuja yhtäkkiä niin pitää mennä ensiapuun. Mutta ei ne kivut todellakaan niin kovia ole että olisin harkinnut ensiapuun lähtöä, ehkä ne sit vaan on jotain kohdun kasvukipuja! Soitin pariin yksityiseen lääkäriinkin, toisessa varhaisultra maksaa 85 ja toisessa 160e =) Huomenna soitan vielä yhteen mikä on vähän kauempana mut siellä kuulemma maksaa vaan 70e, aattelin sinne varata ajan jos vaan on ni parin viikon päähän. Ekan neuvola-ajan sain 2.2 mutta eipä siellä mitään ihmeellistä ole kun ei täällä vielä kuunnella sydänääniäkään ekalla käynnillä. Mutta on se silti kiva mennä =)

Mintzkuli, neuvolassa ne kattoo lasketun ajan viimesten kuukautisten mukaan ja sit ekassa ultrassa n.12 viikolla siirtää sitä jos on tarvetta. Muistaakseni laskettua aikaa ei siirretä jos poikkeamaa on vähemmän kuin 5 päivää, ainakin täälläpäin on sanottu niin mutta kai siinäkin on eroja.

Täytyy alkaa tekemään lihapullia, onneksi ei oo mikään ruoka-aine vielä alkanut tekemään pahaa =) Viime raskaudessa piimän hajukin sai voimaan pahoin =)

-henrietta rv. 5+1

Vierailija
15/200 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissukseen eteenpäin mennään...

Oireet pysyny vielä siedettävissä. Hieman etomista ollu ja väsymys on kyllä tosi kova. Tissit arat edelleen ja jano ja pissahätä koko ajan. Mutta muuten ihan hyvä olo, kyllä tätä kestää ihan hyvin.

Mulle voi laittaa synnäriksi Jorvi. =)

Possurokotteenkin kävin jo hakemassa, ei tullu muuta ku käsi hieman kipeeksi muutamaksi päiväksi mutta nyt ei tarvii sitte jännittää sitä enää.

Neuvola olis ens viikolla. Sais mennä nää viikot nopeemmin! Tänään kerroin raskaudesta työparilleni, en oo vielä muille työpaikalla paljastanu enkä varmaan paljasta ennen np-ultraa. En varmaan aio mennä yksityiselle ultraan ennen sitä. Esikoisesta kävin mutta nyt ei oikein tunnu olevan tarvetta. Jos nyt jotain kummaa tulee niin sitten voi olla eri tilanen ja pitää varata äkkiä aika mutta eiköhäns iellä kaikki ole ok. Toivotaan niin!

Hyviä vointeja muillekkin syysunelmien odottajille!

Soffu rv 6+0

Vierailija
16/200 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan saikulla pahoinvoinnin takia. Olin aamulla tytön kanssa neuvolassa ja jouduin jatkuvasti hyppään yökkäämässä niin terkka kirjoitti 3pvä. Menen huomenna samalle terkalle ekaan neuvolaan. Ei sen puoleen ei tässä olis kyennyt töissä olemaankaan, kun meni reilusti yli puolen päivän, että se kuvotus ja yökkäily loppui. Mutta on jotenkin morkkis, kun joutuu oleen töistä pois. Toivottavasti tää helpottaa eikä käy niinkuin yhdellä tutulla. Hän voi todella pahoin aina rv15 asti. Reilun parin viikon päästä pääsee sinne ultraankin. Mä näin muuten yks yö unta, että sain kaksostytöt. Mahtaakohan olla enneuni?!?! =)

meikku rv 5+5

Vierailija
17/200 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl alkaa pahoinvointi lisääntyä...tänään kerran oksentanu ja useasti yökkiny. Toivottavasti ei samanlaiseks mee ku esikoisen kans. Ei nimittäin helpottanut pahoinvointi rv12-15,niin ku yleensä,vaan oksensin lähes joka aamu aina viikol 32 asti!!! Tosin sillon onneks enää vaan aamuisin...sitä ennen monta kertaa päivässä,välil töissäkin oli pakko oksentaa,ku ei oikeen oo toi vanhainkoti aina mikään hyvän tuoksuinen paikka!;D ´No mut joo...ihan kiva vaan et on pahoinvointia,tietää et jotain tapahtuu!:)

Odotan ihan kauheesti torstaita,sillon nimittäin toivottavasti nään pikkuisemme ultrassa!:)

Mut nyt iltapuuhiin.

Salsa08 ja Velmu 6+2

Vierailija
18/200 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Henrietta vastauksesta.. ja toivottavasti sulla tuo kipuilu rauhottuu.

Mulla näitä kysymyksiä olisi vaikka muille jakaa, kun kukaan kaveri/tuttu ei vielä asiasta tiedä niin ei voi heiltäkään kysellä.

Mulla pahoinvointia ei ole tullut "koputtaa puuta" mutta vatsan juilimista sitäkin enemmän.. Välillä kourii vasemmalta, välillä oikealta. Ei mitään megakipua, mut ikävältä tuntuvaa kuitenkin. Tekisi mieli kanssa käydä varhaisultrassa että tietäis kaiken olevan okei.

Varasin tänään neuvolan.. että osasi olla prosessi. Soitin 4 ihmiselle ennenkö sain sen oikean ihmisen puhelimen toiseen päähän.. Terveyskeskuksen vaihde kertoi nuivasti että omalta neuvolatädiltä pitää varata aika soittamalla puhelinpäivystysaikaan joka on klo 12-13.... Ihmetytti et eihän työssäkäyvä ihminen voi tuntia työajalla roikkua puhelimessa että jos pääsis linjalla läpi.

Uskomatonta, onneksi neuvolatäti oli inhimillinen ja sain ekan neuvola käynnin sovittua 10.2.

Sitten päivän (tyhmä) kysymys, moni sanoo että rinnat ovat kipeät tai aristavat.. mulla ne kutisee vallan kamalasti.. Onko kellään muulla ollut samanlaista ongelmaa? Rasvaaminen vähän helpottaa mut ei sitäkään nyt ihan koko aikaa voi tehä..

M & Mini

Vierailija
19/200 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysunelma tulossa nimittäin eilen tein testin ja tuli plussaa :), on ollut pahoin vointia etova olo hajut eniten ja vatsa jotenkin turvoksissa ja NÄLKÄ koko ajan.

olen kihloissa itse olen 19 ja mies 24 suunniteltu muksu.

rv 4+3 ja ei voi laskettu aika 18.9 ja se on hupaisaa nimittäin itse olen syntynyt 17.9

Vierailija
20/200 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko normaalia että vatsa on turvoksissa jo näin aikaisin? nimittäin se on vasta alkio jonka pituus on 0,5-1 mm joten kertokaas mulle oonko normaali ja tää turvotus alkoi noin viikko sitten.