Raskausuutisten kertominen, ei onnitteluja?
Hei!
Kerroimme nyt jouluna odottavamme esikoistamme. Vanhemmat olivat ihan tyytyväisiä ja iloisia, mutta eivät onnitelleet. Miehen veli oli ainoa joka sanoi onneksi olkoon ja halasi, vaikka on nuorin (23 v) ja lapseton. Miehen sisko ei sanonut mitään! Ei kysynyt mitään, ei onnitellut, ei mitään! Mielestäni outoa käytöstä. Eikö sitä voisi nyt edes näön vuoksi sanoa, että onneksi olkoon, vaikkei niin iloinen uutinen oliskaan? Ja ei.. tämä sisko ei yritä tulla raskaaksi, käyttää ehkäisyä (on kertonut) miehensä kanssa eikä heidän eloonsa vielä lapset sovi, kuulemma, vaikka joskus niitä ehkä vielä toivovatkin. Myöhemmin miehen sisko kehtasi purnata siitä, kunnei kukaan ollut huomannut hänen uutta mekkoaan!?
Kommentit (42)
kuulumiset ja tuntemukset raskaana olemisesta, niin miksi sen siskon olisi edes pitänyt yrittää pistää omiaan väliin. Hänellä ei ole lapsia, joten eihän hän tiedä raskaudesta omakohtaisesti mitään.
No siis, en mä siitä vanhempien onnittelemattomuudesta mitenkään loukkaantunut, sillä he kuitenkin suhtautuivat asiaan positiivisesti hymyilemällä ja päivittelemällä et ohhoh vai sillä lailla-tyylisesti. Ja kyselivät vähän asiaan liittyviä kysymyksiä. Sisko ei kysynyt, ei onnitellut eikä tainnut edes puoliväkinäisesti hymyillä. Siitä vähän loukkaannuin, varsinkin kun kehtasi itse purnata kunnei hänen mekkoaan kukaan huomannut. Mistähän tuo käytös johtui? Oliko kateellinen huomiosta vai mitä? ap
Jos ilmoititte joulupöydässä, niin onpa noloa. Ei tuollaista asiaa kerrota kun on muutakin juhlittavaa.
Mun ex-anopin ensimmäinen huoli, siis ihan ensikommentti asiaan oli "varo sitten vaan ettet liho, se on niin masentavaa kun on kauhean lihava". Myös hääuutisiin aiemmin oli ensikommetti riemukas "ja nyt sitten laihduttamaan!" Oli pakko vastata "mä kyllä ajattelin lihottaa". En ollut lihava, enkä laihduttanut...