Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa, jonka mielestä on hullua ostaa lapselle 60 euron kengät?

Vierailija
22.12.2009 |

Huomasin eilen, että tytön talvikengät oli menneet pieneksi. Palasimme ulkomailta vasta viikonloppuna, joten talvikenkiä ei ole tarvitty viime talven jälkeen. Painelin sitten paikalliseen tavarataloon ja suurin osa kengistä oli 59 euron tienoilla. Ihan hullua. Kolmevuotiaalle 60 euron kengät kun ensi vuonna ei kuitenkaan mahdu. Kuomat sitten tarttui mukaan, mutta sekin on minusta hirveä summa 32 euroa! Ei meillä ole todellakaan sillä lailla rahasta pulaa, mutta ulkomailla asumisen jälkeen tajuan kuinka kallista Suomessa oikeasti on. Nuokin Kuomat menee sitten seuraavat 3kk ja sitten kierrätykseen.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun lättätennarien vuoksi. Joten katson kyllä tarkkaan mitä kenkiä ostan. Jos hyvät kengät maksavat 60 euroa, niin sitten maksavat.

Vierailija
62/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja minullakin on Kuomat kovien pakkaskelien ulkoilukenkinä), mutta muuten olen sitä mieltä, että halvalla ei hyviä kenkiä saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsella ole niin väliä, ei tarvitse/ansaitse parempaa, kun on vain lapsi. Itse panostan nimenomaan kengissä laatuun lastenkin kohdalla. Ei ole väliä, mitä maksavat, kunhan ovat hyvät. Aika monella on aikuisena jalkaongelmia, kun ei ole lapsena jaloista välitetty, pidetty sukulaisten käytettyjä kenkiä, ostettu halvinta mahdollista tai pidetty liian pieniä kenkiä, kun on ajateltu, että kyllä nämä nyt vielä menee, ei viitsi uusia ostaa, kun ne maksaa ja menee vain hetken...

Vierailija
64/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ulkovaatteet ja kengät on älyttömän kalliita. Mä en ostas itsellenikään 60 euron kenkiä useammaksi talveksi, saati lapselle just ja just yhdeksi talveksi.

Onneksi olen ihan marketeista löytänyt näitä halpiskenkiä, jotka ovat kestäneet hyvin. Viime talvena ostetut kengät menevät vielä tämänkin talven. Eli ei ne kalleimat aina ne parhaimmat ole.

Vierailija
65/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on aina käytetty laatukenkiä.

Ja itsellä ei mitään ajlakongelmia vaikka koko lapsuus juostu nykymittapuun mukaan huonoissa kengissä.

Vierailija
66/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksennellaan sandaaleissa melkein koko vuosi! Suomessa kengat on kalliita kun on niin vahan kilpailua. Lisaks nelja vuodenaikaa ja kenkia tarvitaan koko ajan monenlaiseen saahan. Kay kylla vanhempien kukkarolle!

Vierailija
67/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nilkkaa tukeva lapsen muotoinen jalkine. Kengän sisäpohjan tulee olla tasainen, jotta jalkaterän lihakset pääsevät kehittymään. Napakka nauha-, tarra-, tai solkikiinnitys on suositeltavaa. Kengän on hyvä aueta lähes kärkeen asti pukeutumisen helpottamiseksi. Kantapään tulee istua kantakappiin, joka ei saa painua kasaan puristettaessa. Alle 2 –vuotiaan jalan koko tarkistetaan kahden-kolmen kuukauden välein.

Tukeva kantakappi ja riittävän ylös jalan rintaan ulottuva nauha-, remmi-, tai tarrakiinnitys antavat hyvän tuen. Kengän tulisi taipua päkiä kohdalta, jotta normaali kantapäältä varpaille rullaava askel onnistuu.

Hyvässä kengässä on:

kasvu ja käyntivaraa

suora lesti

tilaa kaikille varpaille pituus-, leveys- ja korkeussuunnassa

joustava, tukeva pohja, joka isolla lapsella taipuu päkiän kohdalta

tukeva kantakappi

nauha-, tarra-, tai solkikiinnitys

Kengät on pidettävä kunnolla kiinni!

t. entinen jalkaterapeuttiopiskelija

Vierailija
68/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itsellä ei mitään ajlakongelmia vaikka koko lapsuus juostu nykymittapuun mukaan huonoissa kengissä.

siis lapsuudenkodissani. Ne olivat vieläpä näitä paljon inhottuja halpiskenkiä. Kummallista kylläkin, kelläkään meistä lapsista (jotka olemme nyt siis aikuisia) ei ole minkään sortin jalkaongelmia. Hyvää tuuria? Ehkä.

Vierailija
69/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi säästäisin jossain niinkin tärkeässä asiassa kuin lapseni kengissä? En näe mitään syytä ostaa lapselle halpoja kenkiä.

Tänä syksynä ostin Bundgaardin goretex-kengät ja Bisgaardin nahkaiset talvikengät. Toiset maksoi 69 e ja toiset 95 e.

Vierailija
70/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jaloissa pysyvä asentovirhe + lättäjalat 70-luvun "onnettomien" kenkien seurauksena. Tämän on ihan ortopedi todennut.

Meillakin kengät kiersi kolmella lapsella,

siis lapsuudenkodissani. Ne olivat vieläpä näitä paljon inhottuja halpiskenkiä. Kummallista kylläkin, kelläkään meistä lapsista (jotka olemme nyt siis aikuisia) ei ole minkään sortin jalkaongelmia. Hyvää tuuria? Ehkä.

Vierailija
71/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkien pitää olla hyvät. Yleensä esim. kesäksi monet ostavat jotkut parin euron sandaalit ja ne vasta hallaa tekevätkin jalalle.

Vierailija
72/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei kävele, niin ja ei olla rikkaita.

Vierailija
73/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mikäli ei halua pukea lastaan huonolaatuisiin vaatteisiin ja kenkiin. Mä ainakin haluan, että pojat pysyvät kuivina ja lämpiminä tuolla ulkona.

Vierailija
74/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenkiä noin puolivuotta eli 6 kk, jos KENGÄT MAKSAVAT 60 EUROA, TARKOITTAA TUO 10 EUROA KUUKAUDESSA KAHDESSA VIIKOSSA 5 JA VIIKOSSA 2,5 MITÄ SE ON SITTEN PÄIVÄSSÄ....

KYLLÄ OLEN VALMIS TINKASEE SEN JOSTAIN MUUALTA JA LAPSI SAA KUNNON KENGÄT!

Vierailija
75/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lapsi 70-luvulla, samoin suurin osa ystäväpiiristäni. Silloin ei ihan varmaan ollut mitään erikoistukevia kenkiä lapsilla, kuljettiin jossain kuomatyyppisissä kengissä. Enpä ole kuullut kenenkään valittavan jalkavaivoja eikä itsellänikään ole mitään ongelmia jalkojen kanssa, vaikka ihan "vääränlaisia" kenkiä olen lapsuuteni pitänyt. Mistä lie lähtenyt käsitys, että esim. kuomat pilaa jalat??? Kengät on lapsella jalassa n. 2-4 h päivässä. Miten paljon jalat ehtivät siinä ajassa oikein muotoutua, kysyn vaan.

Vaivoina on mm. liian matala jalkaholvi --> lättäjalka, vaivasenluut, liian korkea jalkaholvi, varpaiden lyttääntyminen (aina käytössä liian pienet kengät). Nämä tapaukset ovat enimmäkseen alle 30-vuotiailla naisilla. Esimerkiksi kunnollisia lenkkareita tai muita harrastuskenkiä on vaikea hankkia lesti- ja liikavarvasongelmien takia.

Miehillä taas on polviremppaa, joka voi osittain johtua asentovirheestä. Väärin asettunut jalkaholvi, nilkka ja ylempänä polvi on altis kulumille ja loukkaantumisille.

Omassa tuttavapiirissäni on paljon aktiivisia liikkujia, ja heillä jalkaongelmia on paljonkin. Mikä sitten johtuu huonoista jalkineista lapsuudessa ja mikä jostain muusta. Kaikki kuitenkin ovat valmiita panostamaan kunnon kenkiin lapsillaan.

Myös 40-60-vuotiaissa tunnen useampia jalkavaivaisia. Osa on omia sukulaisiani ja osa harrastusten kautta tutuiksi tulleia.

Vierailija
76/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mikäli ei halua pukea lastaan huonolaatuisiin vaatteisiin ja kenkiin. Mä ainakin haluan, että pojat pysyvät kuivina ja lämpiminä tuolla ulkona.

ole mitenkään yhteydessä huonouteen.

Vierailija
77/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenkiä noin puolivuotta eli 6 kk, jos KENGÄT MAKSAVAT 60 EUROA, TARKOITTAA TUO 10 EUROA KUUKAUDESSA KAHDESSA VIIKOSSA 5 JA VIIKOSSA 2,5 MITÄ SE ON SITTEN PÄIVÄSSÄ....

KYLLÄ OLEN VALMIS TINKASEE SEN JOSTAIN MUUALTA JA LAPSI SAA KUNNON KENGÄT!

ostaa lapsille 60e:n kengät niin joutuisimme tinkimään ruuasta. Joten ei liene hankalaa päätellä, mistä tingitään.

ja turha tulla mussuttamaan, että kannattaako tehdä lapsia jos ei ole rahaa. Kaikkea kun ei voi ennakoida.

Vierailija
78/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla jo Suomi pullollaan jalkavammaisia, jos kenkäkauppiaita uskoisi. Kyllä se jalka muotoutuu ihan ilman muotoilemista. Minulla, vanhemmillani, isovanhemmillani ei ole mitään jalkaongelmia. Eikä todellakaan ole käytetty mitään 100 e Goretexeja lapsena. Markkinointikikka. "Kunnon vanhemman tulee hankkia lapselleen kalleinta mahdollista... Vai etkö kenties rakastakaan lastasi?"

vaan ne av-mammojen mukaan jalkojen vammautumiseen johtavat Kuomat. Ne ovat kohtuullisen hintansa lisäksi käytännölliset, lämpimät ja helpot pukea, eivätkä ainakaan toistaiseksi (nyt 6-vuotias, joka talvi Kuomia käyttänyt) ole aiheuttaneet jalkavammoja.

Vierailija
79/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on mahdollisuus käydä tutustumassa etukäteen kauppojen valikoimiin ja pohtia onko varaa niitä sitten ostella kun niitä tarvittais. Voi olla, että 60e on paljon lapsen koko talven yksistä kengistä, mutta sitten laitetaan sama summa viikossa tupakkaan ja kaljaan.. Se on ihan miten kukin asian näkee!

MÄ ostan kyllä talveksi monet kengät lapsille, ihan siksi, et niitä pitää kuitenkin olla erilaisia eri käyttötarkoituksiin. En itsekään kulje aina samoissa kengissä. Maksoi mitä maksoi.

Vierailija
80/100 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän käyttämät "kalliit" kenkämerkit ovat Viking ja Kavat - molemmat ruotsalaisia. Ecco taas on tanskalainen. Saman verran nämä kengät maksavat muuallakin maailmassa.

Laatu maksaa, tottakai.

Kangaskenkiä saa toki muutamalla eurolla, mutta kuka oikeasti on sitä mieltä, että ne ovat laadukkaita?