Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uteliaisuudesta kysyn. Miten minua yritettiin huijata tässä?

Vierailija
29.11.2025 |

Minua yritettiin kerran painostaa erään sukulaisen osakeyhtiön osakkaaksi. Sanoivat, ettei se edellytä minulta mitään, on pelkkä muodollisuus - tarvitsivat vain yritykseen osakkaan, kun yksi yrittäjistä oli lähdössä pois.

En suostunut, vaikka siitä tulikin riitaa. Myöhemmin minulle selvisi, että tuolla firmalla oli jos minkälaista ongelmaa - myös lain kanssa - ja se oli järkyttävissä veloissa. Ymmärsin niin, että minua yritettiin naruttaa tuon pois lähtevän tilalle siksi, että lähtijä vapautuisi vastuusta (?).

Mutta miten se olisi käytännössä käynyt? Sitä en oikein ikinä ymmärtänyt. Eihän osakkaat ole henkilökohtaisessa vastuussa osakeyhtiön veloista, vai kuinka? Mihin minua olisi tarvittu syntipukkina?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä hallituksessa on pakko olla minimimäärä jäseniä? Tosin, ei kai sekään omistamista vaadi? 🤔

Vierailija
2/2 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä hallituksessa on pakko olla minimimäärä jäseniä? Tosin, ei kai sekään omistamista vaadi? 🤔

Niin siis sen takia minua juuri haluttiin sinne, koska piti olla minimimäärä jäseniä. Mutta yritys oli menossa nopeasti konkurssiin. Minut yritettiin saada ottamaan koppia siitä konkurssista, koska tuo toinen henkilö halusi pois ennen katastrofia.

Mutta mikä olisi ollut minun roolini? Sitä en tajua, jos kerran henkilökohtaista vastuuta ei yleensä ole. Minulla ei myöskään ole asunnon lisäksi mitään omaisuutta ja olen pienituloinen, joten minussa ei olisi ollut mitään kuppaamistakaan. Itse asiassa ymmärsin eräiden puheista, että juuri siksi olisinkin ollut hyvä kandidaatti syntipukiksi, koska minulla ei ollut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä