Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joiden AINA noustava lasten kanssa ylös, jotta mies saa nukkua?

Vierailija
22.12.2009 |

Mulla on pari kaveria, jotka joskus aina kertoo, että mies nousi lasten kanssa ylös, että äiti saa nukkua. Olen ihan, että WTF? Meillä minä olen aina, sii 100% aina, se joka nousee lasten kanssa. Kuten tänäänkin. Jotta mies saa nukkua.

Lapset ovat alle 3v molemmat. Olen äitiyslomalla vielä. Mies ei ole kertaakaan tarjoutunut hoitamaan lapsia edes tuntia aamulla, että saisin nukkua pidempään. Vanhemmalla on vielä nukkumisvaikeuksia ja pitää joskus yöllä hereillä, mihin mies ei herää.

Asiasta on puhuttu, mutta mies sanoo, että hänelle heräämiset kesken unien on vaikeita. Ja viikolla käy töissä, jolloin joutuu heräämään aikaisin. No, me herätään noinakin päivinä lasten kanssa ennen miestä...

Onko tää kuinka yleistä, että äiti arkena ja pyhinä aina nousee lasten kanssa ylös, ja isä jää nukkumaan?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin johan herää. Mikä velvollisuus sinulla on yksin ne lapset huolehtia? Mutta jos ei vaadi oikeuksiaan niin ei se mies vapaaehtoisesti saaduista eduistaan luovu. En minäkään nousisi jos mies suostuisi joka aamu nousemaan ja vähän vaan marmattaisi jälkikäteen. Mutta sinä tunnet miehesi ja tiedät varmaan, mistä narusta vetää? Sillä tuo ei todellakaan ole reilua eikä mikään normaalikäytäntö!

Vierailija
42/47 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo 5v menty niin että la nukkuu mies ja su mä. Lapset 5v ja 2v ja tämä pätenyt esikoisen vauva-ajasta lähtien. Aamua voidaan erikseen sopien vaihtaa jos esim toinen ei kotona sillon kun toisen uniaamu. mutta tällä selvällä sävelellä homma hoituu. Mun mies sanoi muuten taannoin että ihan oikeesti monet miehet vaan vedättää siinä "en herää" jutussa. Kyllä aikuinen mies herää kun tajuu että se on sen vastuu. Meillä on muuten jaettu myös kotihommat niin että toinen hoitaa ruoka ja toinen pyykkihuollon. Eipä juuri riidellä kun on oikein ekstraselvät sopimukset tehty. Jonkun mielestä ehkä kankeaa, mutta mun mies myöntää itekin että ois liian helppoa lorvia kotonaan muuten.

Eli kyllä se munkin mies nukkuis aina eikä tekis mitään kotona jos ei olis asioista selkeesti sovittu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se todella hyväuninen. Meillä nyt 7 kk vanha vauva, joka nukkuu meidän kanssa samassa sängyssä. Viime yönä mieheni herätti mua ravistelemalla käsivarresta, kun en herännyt vauvan karjuntaan siinä ihan vieressä (nälissään tai vain tissin puutteessa huuteli äitiä).

Mies herää usein aamuisin vauvan kanssa, koska minä en vauvan pyörimiseen sängyssä välttämättä herää.

Vierailija
44/47 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se määrää, joka elättää. JA onhan se vitun perseestä!

Vierailija
45/47 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka heräilee yöllä tosi harvoin. Aamulla herää kuuden maissa, ja mies syöttää aamupuurot ja touhuaa lapsen kanssa kunnes lähtee puoli kahdeksalta töihin. Minä heräilen silloin. (Olen siis kotona vielä.)

Viikonloppuisin nukun vielä pidempään. Miehestä on mukavaa touhuta pojan kanssa. Samoin kun poika teki hampaita, mies nukkui lapsen kanssa ja minä yksin. Jottei lapsi kerjännyt tissiä vähän niinkuin tottumuksesta, kun ei oikeasti yöllä enää syömistä harrastanut.

Vierailija
46/47 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla mies herää ensimmäisenä, kun menee töihin. Minä ja lapset (6kk ja 2v) heräämme vasta 9-11. Viikonloppuisin minä herään lasten kanssa la:na ja mies su:na. Ihanaa, kun saa kerran viikossa herätä rauhassa ja vaikka loikoilla sängyssä vaikka olsi herännytkin...

Vierailija
47/47 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaaliyhärinä herään tietysti vuoden jokaisena päivänä hoitamaan lasteni (2v, 4v, 7v) aamupuuhat, mutta viikonloppuisin nautin sängyssä makoilusta kun tenavat herättyään leikkivät keskenään, eikä kouluun tarvitse lähteä. Eivät ole onneksi heti herättyään nälkäisiä, vaan saattavat tunninkin puuhailla itsekseen ja saan torkkua puolinukuksissa. En siis varsinaisesti nuku, ja lapset ovat samassa huoneessa, joten ei ne oman onnensa nojassa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän