Onko muita joiden AINA noustava lasten kanssa ylös, jotta mies saa nukkua?
Mulla on pari kaveria, jotka joskus aina kertoo, että mies nousi lasten kanssa ylös, että äiti saa nukkua. Olen ihan, että WTF? Meillä minä olen aina, sii 100% aina, se joka nousee lasten kanssa. Kuten tänäänkin. Jotta mies saa nukkua.
Lapset ovat alle 3v molemmat. Olen äitiyslomalla vielä. Mies ei ole kertaakaan tarjoutunut hoitamaan lapsia edes tuntia aamulla, että saisin nukkua pidempään. Vanhemmalla on vielä nukkumisvaikeuksia ja pitää joskus yöllä hereillä, mihin mies ei herää.
Asiasta on puhuttu, mutta mies sanoo, että hänelle heräämiset kesken unien on vaikeita. Ja viikolla käy töissä, jolloin joutuu heräämään aikaisin. No, me herätään noinakin päivinä lasten kanssa ennen miestä...
Onko tää kuinka yleistä, että äiti arkena ja pyhinä aina nousee lasten kanssa ylös, ja isä jää nukkumaan?
Kommentit (47)
Meillä menee niin että mies useimmin herää aamuisin lasten kanssa,saatan itse nukkua 11 tai jopa 12 saakka mutta kyllä minäkin joskus aamuisin herään että mies saa nukkua.Mies myös useimmiten menee lasten kanssa ulos kuin minä,saan silloin omaa aikaani ja saan tehdä mielekkäitä juttuja...mun vastuulla kotona ollessa on kodin hoitaminen,pyykkäys ja joskus ruoanlaitto...
Ja mun mies ei ole mikään nössykkä vaan tosi temperamenttinen mutta rakastaa ulkona olemista ja touhuilua lasten kanssa!
Mies on 3-vuorotöissä, mutta harvoin edes vapaillaan jaksaa nousta seitsemän maissa, jolloin vauva yleensä herää.
Muutaman kerran olen saanut nukkua pidempään kuin mies.
niin nousee lasten kanssa. jos on aamuvuoro niin en edes velvoita nousemaan, mutta jos menee iltavuoroon(klo 12) niin nousee esikoisen kanssa kun tietää että oon kuitenkin vauvan kanssa herännyt yöllä. nukun yleensä siihen asti kun mies lähtee töihin.
... jopa yövuoroon mennessä nousen ylö klo 7. Isäntä jaksaa heräillä siinä +-12. Ja kolmen yövuoron jälkeen herätys onkin sitten taas klo 7. Hieman toisinaan elimistöllä ongelmia pysyä tässä tahdissa...
, koska minulle herääminen on sairaan vaikeaa.
jos lapsi herää. Miestä ei öisin saa hereille kirveelläkään.
Mies herää viikonloppuisin aamulla lapsen kanssa jos on kotona (harvoin) ja jos ei ole ollut yövuorossa (talviaikaan usein)
ja itse nukun noin tunnin pidempään.mies taas vuorostaan käy aijemmin nukkumaan ja nukuttaa samalla lapset(5kpl) ja minä jatkan iltahommat ja käyn sitten nukkumaan.mies vuorostaan aamulla nousee sitten aijemmin.meillä tämä järjestely toimii ja kumpikaan ei ole valitellut järjestelystä.sovi miehesi kanssa että hän välillä nousee myös lasten kanssa.ei sitä pitemmän päälle jaksa muuten.
meillä lapsia on viisi ja välillä mieskin on väsynyt aamulla mutta pakko on nousta.
yösyötöt hoidamme puoliksi.
joko imetän tai mies antaa pullosta.
Mulla on pari kaveria, jotka joskus aina kertoo, että mies nousi lasten kanssa ylös, että äiti saa nukkua. Olen ihan, että WTF? Meillä minä olen aina, sii 100% aina, se joka nousee lasten kanssa. Kuten tänäänkin. Jotta mies saa nukkua.
Lapset ovat alle 3v molemmat. Olen äitiyslomalla vielä. Mies ei ole kertaakaan tarjoutunut hoitamaan lapsia edes tuntia aamulla, että saisin nukkua pidempään. Vanhemmalla on vielä nukkumisvaikeuksia ja pitää joskus yöllä hereillä, mihin mies ei herää.
Asiasta on puhuttu, mutta mies sanoo, että hänelle heräämiset kesken unien on vaikeita. Ja viikolla käy töissä, jolloin joutuu heräämään aikaisin. No, me herätään noinakin päivinä lasten kanssa ennen miestä...
Onko tää kuinka yleistä, että äiti arkena ja pyhinä aina nousee lasten kanssa ylös, ja isä jää nukkumaan?
Lapset saattaa nukkuu viel monta tuntii.
Ollaan miehen kaa kummatkin aamuvirkkuja,mies joskus kyl
saattaa viikonloppuisin nukkuu kaheksaakin saakka,mut mä nousen yleesä viimestää seittemältä.Ja mua ei todellaka lapset tai mies herätä.
Aamu on ihanaa rauhallista laatu aikaa mulle.
Ja vielä imetän vauvaa kaks kertaa yös.
nousisi ja nousee kyllä. Mutta menee ehkä 30min ja jompikumpi, joko 3,5v tulee innoissaan selittämään mulle jotain tai 1,5v muuten vaan huutamaan ÄITI ÄITI ÄITI.
Jos mies yrittää estää varsinkaan tuota pienempää niin huuto on sellainen että taatusti olen hereillä.
saan nukkua tai loikoilla aamulla puolesta tunnista tuntiin pitempään. silti herääminen on mulle ylivoimaisen vaikeaa aina. mies hoitaa suurimman osan yöheräilyistäkin. taidan olla aika onnekas tämän asian kanssa.
Oikeastaan aina viikonloppuisin, kun miehen ei tarvitse mennä töihin, niin hän herää lapsen kanssa ja minä saan nukkua pidempään. Hän hoitaa aamupesut ja puuronkeittämiset.
Vanhin lapsemme on 6 v ja mies on herännyt aamulla lapsen / lasten kanssa jo 3 (=kolme!) kertaa. Yksi näistä tapahtui ekana äitienpäivänä, kaksi minun valitettua asiasta pari päivää ollessani kipeä.
Mies ei vaan herää. Ei sitten millään. Eikä tämä "työnjako" liity kotiäitiyteen, sillä olemme molemmat töissä.
kun mies nousee lasten kans!
Jopa isyyslomalla herra nukkui puoleen päivään ja sit häipyi kaupoille ym. Ei koskaan, yhtenäkään aamuna ole noussut!
Heräilen aina viikonloppuna siinä 9-10 aikaan ja mies on ollu skarppina jo 6:desta saakka =)
joten musta on oikein että mä nousen yöllä. Eilenkin lapsi heräs klo 03 syömään, söi 30 min ja isän olis sitten pitänyt 3 h päästä mennä töihin + ajaa autolla monta sataa km. Turvallisuusriskikin tämä on.
Mutta kyllä meillä mies nousee, jos herää ennen mua. Viikonloppuisin varsinkin.
Ollaan varmaan siinä poikkeus että lapsi herää kesken yötä max 2 krt kuussa.
ei varsinaisesti ole väliä, kun lapset heräävät kuitenkin 9-10 välillä vasta.. hyväunisia olleet AINA.
Nyt 4v ja 2,5v tytöt alkoivat nukkua täydet yöt äputkeen 2kk iässä ja nyt 6kk poikamme lopetti yösyömisen (söi klo 4) kolme yötä sitten. Yösyömiseen meni 5min, jonka jälkeen nukkui hänkin 9-10.
Mutta kyllä mun mies hyvin usein nousee viikonloppuna lasten kanssa, koska sanoo haluavansa viettää aikaa heidän kanssaan... viikolla on töissä toisella paikkakunnalla, joten työmatkoihin kuluu aikaa, ja iltaisin ehtii olla vain muutaman tunnin lasten kanssa..
Meillä on myös periaatteessa käytössä tuo minä lauantaina sinä sunnuntaina -systeemi, mutta useimmiten mies nousee molempina päivinä :)
Viikonlopussa on tietääkseni kaksi aamua. Toisena nukkuu äiti univelkojaan pois, toisena isi. Se joka on väsyneempi nukkuu lauantaiaamuna. Eikö tämän nyt sano järkikin!?! Kyllä meilläkin joskus mies yritti selittää, että hänen on vaikeampi herätä. Seli seli voi voi sanoin minä sarkastiseen sävyyn. Nykyään äijä tajuaa itsekin, ettei voi elää perheessä itsekseen. =)
Mies käy töissä. Minäkin nykyään, mutta teen töitä kotoa. Laitan lapsille ruoat, puen, vien ja haen hoidosta. AINA. Ja viikonloput tietenkin hoidan myös itse. Jaksan, kun käyn kuopuksen kanssa päiväunille viikonloppuisin. Silloin mies hoitaa esikoisen.
Meilläki minnä nousen aina ja mies nukkuu niin pitkään kun nukuttaa. Alkaa olee oma pääkoppa melko kireä tästä n. 5v valvomisesta (huonosti nukkuvat lapset&vuorotyö)
Toimivia vikkejä jaksamiseen vastaanotetaan ilolla :)
(juu, kyl mä sen luuseriäijän viel jonain päivänä jätän, kunhan olen prteämpi ja jaksan...)
mies huomattavasti virkumpi ja hän herää kyllä lähes poikkeuksetta ennen minua ja laittaa aamutoimet rullaamaan, sekä työpäivinä että viikonloppuisin.