Lapsi 5v on alkanut nähdä painajaisia. Ei ole ennen niitä nähnyt.
Kuuluuko ikään jotenkin?
jotain vinkkejä lapsen rauhoitteluun?
Kommentit (5)
5-vuotiaalla. Tulee melkein joka yö nukkumaan viereen, kun ei uskalla omassa sängyssä olla. Mitään ihmeellistä ei ole elämässä tapahtunut, ja olenkin ajatellut, että lapsen mielikuvitus on nyt vaan kehittynyt tähän pisteeseen. Eli pohjimmiltaan positiivinen asia.
rasittavaa, mutta menee ohi ajan kanssa. Meillä kävellään unissaan ja se ei ole mukavaa ei..
Meilläkään ei ole mitään ihmeempiä elämässä sattunut, joten tuskin tosiaan kovin huolestuttavaa. Lapsella on aina ollut kova mielikuvitus, ihme oikeastaan ettei aiemmin ole painajaisia nähnyt.
Ja tän illan eka järisyttävä painajainen oli poneista, jotka eksyi matkalla ponilinnan tanssiaisin. Pahat ponit oli tehnyt taas taikojaan...
ja olen oikeastaan odottanutkin näitä painajaisia. Itse olen ollut kova kävelemään unissani, samoin mies. Sekin kai periytyy... :o
Olinkohan mä vastaaja nro 2?
Meilläkään ei ole mitään ihmeempiä elämässä sattunut, joten tuskin tosiaan kovin huolestuttavaa. Lapsella on aina ollut kova mielikuvitus, ihme oikeastaan ettei aiemmin ole painajaisia nähnyt.
Ja tän illan eka järisyttävä painajainen oli poneista, jotka eksyi matkalla ponilinnan tanssiaisin. Pahat ponit oli tehnyt taas taikojaan...
ja yöllä alitajunta purkaa uusia asioita painajaisinakin. Jos ei lapsen elämässä ole tapahtunut mitään muuta ikävää, ei ole aihetta huoleen. Kaikki ihmiset näkevät kai joskus painajaisia. Se on vain uusi asia, joka lapsen pitää nyt kohdata. Meillä lapsi on saanut tulla viereen loppuyöksi jos on kovasti pelästynyt painajaisesta. Rauhoitellaan lasta hiljaa ja sanotaan että se oli vaan pahaa unta ja se menee pois.