Fuzzi Bunz -vaipat, käyttö, "pirkkaniksi parannukset", kokemuksia ketju
Kertokaas kun olen lukenut niin paljon erilaisia käyttömääriä päivässä. Miten käytätte vaippaa, kun joillakin menee päivässä 5 ja joillakin 10, tai jopa 17-25 vaippaa päivässä?
Kommentit (17)
Ja olkipukinkin voit jättää kokonaiseksi. Koppoti koppoti.
Oli niin ruma ja vanha. Onneksi miehelläni on vielä syp ja kop pipot jäljellä niin ei suuttunut kun laitoin järvisen imuksi.
alkaa käyttämään. Fuzzit edustaa parhaimmistoa eikä nekään voita kertavaippaa.
Lisäksi epäilytttää käyttää fuzzeja koska ovat niin paksuja. Vauvalle tulee ryhtivaurioita selkärankaan kun joutuu olemaan notkolla.
eivätkä Fuzzit lähellekään parhaita. Käyttäjän mukaan menee paremmuus. Kertavaipat ovat tietysti varmimmat, se on myönnettävä. Mutta on meillä sellaisiakin kestoja, jotka eivät ole ikinä pettäneet. Eron kyllä huomaisi varmasti yökäytössä, jossa meillä on kertavaippa.
Voisitko laittaa linkkiä tuosta selkäongelma-asiasta? Kuinka yleistä tuo mahtaa olla? Sen vain olen kuullut, että lonkkien kehitystä paksu kestovaippa edesauttaa, jos on taipumusta lonkkien väljyyteen.
alkaa käyttämään. Fuzzit edustaa parhaimmistoa eikä nekään voita kertavaippaa.
Lisäksi epäilytttää käyttää fuzzeja koska ovat niin paksuja. Vauvalle tulee ryhtivaurioita selkärankaan kun joutuu olemaan notkolla.
Olen monesti miettinyt millaisessa asennossa vauvan selkäranka on kun hänellä on paksu kestovaippa. Sehän on paljon kohompana selällään kuin ohuen kertavaipan kanssa. Jos samassa linjassa istuisi tuolilla niin tulisi takulla selkävammoja. Vatsallaan selkä menee notkolle.
Senhän voi koettaa kädelle miten se selkä menee paksun kestovaipan kanssa. Kyllä siihen notko tulee.
Minä olen laittanut sisäimuksi sellaisia kertavaippoja (leikellyt sopivan muotoiseksi) joihin ei ole tullut paljoa pissaa. Menevät vielä muutaman kerran. Imuteho on parempi kuin wuzzin omat kangas imut.
En nyt ymmärtänyt. Ihan hyvä niksi mutta.. Vai saatko noita vähän pissittyjä vaippoja ystäviltäsi?
kestovaippainfon puolelle, kun täällä yleensä saa vain vastauksia tyyliin hyi miten joku voi käyttää kestoja vauvallaan.
Ei kai fuzzeja kauhean monella eri tavalla voi käyttääkään... Meillä ne eivät sopineet vauvalle alkuun ollenkaan. Aluksi meni mitä tahansa vaippoja noin 10-12 päivässä, nyt enää ehkä 6 (vauva kohta 8 kk).
En ymmärrä miten joku saa toista kymmentä vaippaa menemään päivässä paitsi tietty jos on kyse vauvasta joka kakkaa todella usein. Meillä menee noin 5-7 Fuzzia päivässä. Imuina minusta parhaita on bambut ja hamput.
Hamppu tuntuisi hylkivän kosteutta eikä imevän. Siksi se sopii paremmin tiivisteeksi kuin imuksi.
minulla oli kerran sisäimut käytetty. Tumppasin vaipan sisään tampooneista murskattua pumpulimössöä. Hyvin toimi
Niin vanhat tiskirätit sopivat imutehonsa vuoksi hyvin sisävaipoiksi kerran tai moneksikin kertaa.
Siis jos sisäimut ovat pesemättä.
Niin vanhat tiskirätit sopivat imutehonsa vuoksi hyvin sisävaipoiksi kerran tai moneksikin kertaa.
Siis jos sisäimut ovat pesemättä.
Oletan imuksi
T: ap
Ei tosin sovi kuin M-koosta alkaen. Tai ei ainakaan tuon kokoiset harsot.
Jokin bambu tms. viritys voisi olla ohuempi, mutta en ole ehtinyt ommella.
17-25 vaippaa kuulostaa todella paljolta. Minulla on kaksi lasta kestovaipatettu eikä kummallakaan edes vastasyntyneenä kulunut noin paljon vaippoja.
Ei tosin sovi kuin M-koosta alkaen. Tai ei ainakaan tuon kokoiset harsot.
Jokin bambu tms. viritys voisi olla ohuempi, mutta en ole ehtinyt ommella.
17-25 vaippaa kuulostaa todella paljolta. Minulla on kaksi lasta kestovaipatettu eikä kummallakaan edes vastasyntyneenä kulunut noin paljon vaippoja.
Meillä ei pelkkä taiteltu harso riittäisi yhtään mihinkään, vaan kaikki vaatteet olisivat lâpimärkiä jo yksien pissojen jälkeen. Tuli kokeiltua kesällä mökillä kun ajattelin just että kuivuu nopeasti. Nykyisin pidetään vuodenvanhalla fuzzien omia mikrokuituimuja + kolminkertaisesti taiteltuja hamppu/puuvillaimuja. Valtaisa on paketti mutta pitää. Olisin kylla tyytyväinen jos löytaïsin tehokkaamman ja ohuemman imun mikron lisäksi kuin nuo kolmoistaitellut hamput.
Rintaruokinnalla niin kakkaa tuli paljon. Myös pissasi 15 min välein. Ei se Fuzzin imu kovin montaa pissiä kestä vaikka välissä olisi kuivaliina. Vauva alkaa jossain vaiheessa itkeä kosteutta.
Nyt 5kk vauvalle tuntuisi menevän hyvin nuo Fuzzit. 7-10 vaippaa päivässä. Yöllä käytetään kertavaippaa. Aloitettiin kiinteiden maistelu niin kakkiminen vähentyi radikaalisti.
Luulisi imun olevan hyvä.