Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä tarkoitatte tuolla "pahvihousut" -termillä?

Vierailija
08.01.2009 |

.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eri puolilla Suomea olen minäkin asunut. En ole kyllä hirveästi tekemisissä ihmisten kanssa, jotka käyttävät joitain omia ilmaisuja toisista etnisistä ryhmistä.

Vierailija
2/23 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla olen eka kertaa törmännyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ihmiset tiedä mitä pahvihousut on? Olen kulkenut ympäri suomea ja jokapaikassa tunnetaan "pahvihousut" termi, eli ei voi olla mikään murresanakaan. Olisiko sitten enemmän sukupolvisidonnainen. Itse edustan tätä 70-80 luvun taitteessa syntynyttä sukupolvea.

Vierailija
4/23 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö te ihmiset osaa etsiä tätäkään asiaa googlesta?

Vierailija
5/23 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestovaippojen liotteleen tissin tuputtamiseen kun ei MITÄÄN siis YHTÄÄN MITÄÄN tiedetä tai viitsitä googlesta katsoa. Enkä nyt tarkoita pelkästään tätä pahvihousujuttua vaan yleisesti. Päivän aikana tänne tulee varmaan 50 kysymystä "mikä tää on" "mitä tarkoittaa" "kertokaa joku" yms. jotka selviävät googlella muutamassa sekunnissa (ja ilman vittuilua) kirjoittaa vaan sen sanan mitä he ihmettelevät googleen ja yleensä ensimmäinen (joskus ehkä toinen) linkki siihen asiaan jo vastaa..

Vierailija
6/23 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestovaippojen liotteleen tissin tuputtamiseen kun ei MITÄÄN siis YHTÄÄN MITÄÄN tiedetä tai viitsitä googlesta katsoa. Enkä nyt tarkoita pelkästään tätä pahvihousujuttua vaan yleisesti. Päivän aikana tänne tulee varmaan 50 kysymystä "mikä tää on" "mitä tarkoittaa" "kertokaa joku" yms. jotka selviävät googlella muutamassa sekunnissa (ja ilman vittuilua) kirjoittaa vaan sen sanan mitä he ihmettelevät googleen ja yleensä ensimmäinen (joskus ehkä toinen) linkki siihen asiaan jo vastaa..

Vierailija
7/23 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo pahvihousu-sana kun puhutaan roomaanimiehistä, tuli käyttöön 80-luvulla pyörineen Hymyhuulet sarjan myötä. Ja nunnukka-nunnukka-loilailoilaa......!

Vierailija
8/23 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 70-luvulla syntynyt ja etelä-suomessa koko ikäni asunut enkä ikinä ole törmännyt ko. sanaan.

Vierailija
9/23 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 70-luvulla syntynyt ja etelä-suomessa koko ikäni asunut enkä ikinä ole törmännyt ko. sanaan.

Olen myös törmännyt sellaisiin ihmisiin jotka eivät pärjää omillaan vaikka ovat reilusti täysi-ikäisiä, ovat vain kertakaikkiaan sosiaalisesti niin rajoittuneita että joutuvat pakkohoitoon

Vierailija
10/23 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut ympäri maata ja asunut usealla paikkakunnalla.

Vierailija
11/23 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen (se ehkä onkin se vika). Ja pahvihousut tuntematon nimitys. Toisaalta kuten joku aiemmin mainitsi, lähipiiriini ei kuulu marginaaliryhmiä nimitteleviä kansalaisia. Tämä uusi termi ei kylläkään mitenkään mullistanut maailmaani.

Vierailija
12/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh .

Vierailija
13/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvimaanikko Jyrki Laaksonen kun tekee pikkukakkoisessa niitä pahvileluja niin pahvinukelle leikataan saksilla pahvihousut, sitä se meinaa

Vierailija
14/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihminen (se ehkä onkin se vika). Ja pahvihousut tuntematon nimitys. Toisaalta kuten joku aiemmin mainitsi, lähipiiriini ei kuulu marginaaliryhmiä nimitteleviä kansalaisia. Tämä uusi termi ei kylläkään mitenkään mullistanut maailmaani.

Me nimitellään,mutta ei kovaan ääneen....xD

Vierailija
15/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNAN LISÄÄ TIETOA

Tunnetaan myös nimellä, kanttihousut, kulmahousut, vekkihousut

Näistä toi kulmahousut on ihan tavallinen. Kun mennään hautajaisiin tai joihinkin  juhliin, niin kyllä silloin laitetaan kulmahousut jalkaan.

Vierailija
16/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmahousuista täällä on aina puhuttu. Ikinä kuullut pahvihousuiksi sanottavan.

Vierailija
17/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös törmännyt sellaisiin ihmisiin jotka eivät pärjää omillaan vaikka ovat reilusti täysi-ikäisiä, ovat vain kertakaikkiaan sosiaalisesti niin rajoittuneita että joutuvat pakkohoitoon

Sieltäkö sinä kirjoittelet, laitoksesta?

Vierailija
18/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuo pahvihousu-sana kun puhutaan roomaanimiehistä, tuli käyttöön 80-luvulla pyörineen Hymyhuulet sarjan myötä. Ja nunnukka-nunnukka-loilailoilaa......!

Alapeukku tuosta romaani...

Vierailija
19/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmahousut ne meilläpäin on.

Vierailija
20/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, se on hämmentävää, mutta karu totuus on että yllättävän moni ihminen on aidosti tyhmä. Tällä palstalla pyörii suhteellisen paljon väkeä jotka elävät tuilla ja ostavat halvat kalorinsa Lidlistä. Siinä porukassa on paljon sellaisia joiden tiedonhakukyvyt ovat aidosti heikommat kuin autistisella pikkulapsella ja siksi kyselevät kaiken täältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme