Kadehditko muiden lapsiperheitten ulkomaanmatkoja jos reissaavat joka vuosi?
Kommentit (22)
Tulin juuri Italiasta, kävimme perheen kanssa kesällä USA:ssa, sitä edellsienä vuonan Kiinassa... jne....
reissaamme ulkomaillea 3-5 kertaa vuodessa.
jo viidettä vuotta. ja olemme myös aiemmin matkustelleet joko vuonna. ensi vuonna jää väliin koska mulla ei ole rahaa.
sitten kun olen töissä taas matkustelemma. Yhdessä olo missä vain on arvokasta ei vaan matkusteleminen
En kadehdi...en ymmärrä edes miten uskaltavat viedä lapsiaan ulkomaille kun siellä nyt pyörii kaikenlaista sakkia
En kadehdi...en ymmärrä edes miten uskaltavat viedä lapsiaan ulkomaille kun siellä nyt pyörii kaikenlaista sakkia
pyörii kaikenlaista sakkia. Teidän ovesta menee se sekoisin sakki sisälle.
Oli lapsia tai ei. Tai no, en ehkä kesällä kadehdi, mutta aina kun Suomessa on tavalla tai toisella inhottava sää (liian märkää, kylmää, pimeää...) niin kadehdin kaikkia jotka pääsevät välillä pois.
Kadehdin myös ihmisiä jotka eivät asu Suomessa vaan jossain paremaman sään maassa. Itse en oikein voi perhesyistä muuttaa pois.
Lähinnä yhtä työkaveriani - ollaan siis samassa huonopalkkaisessa työssä, mutta hän on tajunnut valita hyvätuloisen miehen, niin on sitten upouusi omakotitalo ja pari ulkomaanreissua vuodessa.
Mutta jos ihan oikeasti asiaa mietin, niin en tietenkään vaihtaisi surkeasti tienaavaaa miehenroikalettani keneenkään:) Meille joku autoreissu kerran kesässä on sitten sitä arjen luksusta:)
En ymmärrä miksi. Me harrastamme matkoja ja ei ole mitään salattuja rahastoja sitä varten tai lottovoittoja. Esimerkiksi yksi aina haikeasti huokaileva kaveri on jotenkin kummallinen, kun miehensä tienaa yksin yhtä paljon kuin me yhteensä. Sitten taas heillä on eräs erittäin kallis harrastus (yli 1000 Euroa/kk) ja kaksi uutta autoa pihassa. Valintakysymys se on. Osittain se ihmettely liittyy siihen, ettei meillä ole ennakkoluuloja pakata pikkulasta reissuun ja lähteä. Toiset taas ei jotenkin uskalla.
ei olekaan yhtään lapsia! :)
Täällä saa maksaa itsensä kipeäksi, että pääsee edes naapurimaahan. Suomessa sen sijaan pääsee muihin Euroopan maihin parilla satkulla. Kahdehdittavaa!! :)
Emme ole käyneet kertaakaan yhdessä ulkomailla. Olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta. Lapsia kaksi. Lomalle toki haluaisimme, mutta kotimaahan. Jos joku nyt tarjoutuisi maksamaan meille ulkomaanmatkan, käyttämättä jäisi. Mutta kotimaan matka kiinnostaisi.
voitaisiin lähteä vaikka samantien mutta minun mielestä pienten kanssa reissaaminen ei ole kauhean rentouttavaa. Kotimaassa reissataan ihan tarpeeksi. Juuri kuuntelin kaveriperheen matkakertomusta kun yksi lapsi oli sairastanut koko matkan ajan jne, ei erityisen ruusuista. Kaikki matkathan eivät menee pieleen, tiedän. Silti odotan vielä hetken lasten kasvamista.
kun hoitovapaa söi rahat ja lomat! Eli töissä käydään aika kauan ennenkuin on taas pitkät lomat :(
MUTTA en kadehdi kaiken maailman Kanarianlomia tms. Sellaisilla en käynyt ennen lasta enkä lähde sittenkään, kun taas reissataan. Ennen töihinpaluuta ehdimme pienen lapsen kanssa tehdä Euroopan kaupunkireissuja useamman.
Halusit vain tulla brassaileen teidän matkoilla :D
Tulin juuri Italiasta, kävimme perheen kanssa kesällä USA:ssa, sitä edellsienä vuonan Kiinassa... jne....
toimi ipanoiden kanssa. Kanariat, kreikat ja thaimaat on paljon parempia. Ennen lapsia ei kauheasti napannut noi rantalomat, mutta lasten kanssa ne on aivan ihania. Helppoa elämää hyvässä hotellissa, kohteet ovat mutkattomia ja yksinkertaisia ja lapsille löytyy kaikkea. Kun lapset viihtyy, on aikuisillakin mukavaa. Lisäksi olen löytänyt itsestäni vasta lasten myöt rannalla makaajan. Nuorempana inhosin auringon ottoa ja mielummin kiertelin ympäriinsä. Nykyään se on niin mukavaa, kun ottaa kirjan ja lueskelee sitä lasten uidessa.:)
Haluisin iskee repun selkää ja kierrellä vaik ausseja tai aasiaa.
Mä pääsen ihanille perhelomille etelään ja lappiin kyllä joka vuosi.
ulkomaille, nyt mies työtön mutta asennekysymyshän se on: sama raha menee kotimaassakin, meillä ei autoa ja vuokralla mutta mukava käydä Lontoossa, nizzassa, barcelonassa, tokiossa, jne. lasten kanssa.
kaikki eivät tykkää reissaamisesta. Varaa olisi matkustaa mutta mua ei kiinnosta.
Ja avoimesti. Me vaan käytetään tällä hetkellä rahamme toiseen tarkoitukseen ja sitä ei riitä joka vuosi matkustamiseen, vaikka se olisikin kivaa.
Lentoja saa jopa sentillä. Jopa sossun tuilla elävien on nykyään varaa matkustaa.