Onko ihan hullua opiskella toinen tekniikan alan AMK-tutkinto?
Tein ihan väärän valinnan ja haluan vaihtaa alaa. Yliopistoon en voi mennä, koska kulkeminen sinne on täysi mahdottomuus ja oman alan maisteriohjelmaan en todellakaan halua. Opintotukikuukaudet ei riitä koko tutkintoon, mutta noista aiemmista opinnoista varmaan saa AMK:ssa jotain hyväksilukuja. Mikäli siis onnistuu saamaan opiskelupaikan...
Kommentit (10)
Saa hyväksilukuja jonkun verrankin. Plus nykyään opiskella pystyy paljon etänä ja siten jos vaan jaksaa, voi käydä töissä samalla. Meillä moni oli viimeiset vuodet osa-aikaisina ympäri vuoden, talouspuoli siis on vähän helpompi niin.
Vierailija kirjoitti:
Saa hyväksilukuja jonkun verrankin. Plus nykyään opiskella pystyy paljon etänä ja siten jos vaan jaksaa, voi käydä töissä samalla. Meillä moni oli viimeiset vuodet osa-aikaisina ympäri vuoden, talouspuoli siis on vähän helpompi niin.
Ei mulla ole työpaikkaa ja juuri siksi haluaisinkin kouluun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitten vasta kannattaakin! Opiskelijana pääsee toiselle alalle helpommin kuin ilman keskeneräisiä opintoja. Jos kesäksi pääsee jonnekin, sieltä samasta voi sitten kysyä talveksi jo osaria. Siitä se lähtee. Tulot kyllä putoaa, kun siirtyy opiskelijaksi. Jos pystyy, kävisin työttömänä avoimia kursseja mahdollisimman paljon (tarkista eka, paljonko pisteitä saa kerätä työttömänä, ennenkuin lasketaan opiskelijaksi). Ja kun ne on luettu, hakisin opiskelupaikkaa ja silloin hyväksilukuja on jo enemmän ja itse koulun läpikäynti menee nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitten vasta kannattaakin! Opiskelijana pääsee toiselle alalle helpommin kuin ilman keskeneräisiä opintoja. Jos kesäksi pääsee jonnekin, sieltä samasta voi sitten kysyä talveksi jo osaria. Siitä se lähtee. Tulot kyllä putoaa, kun siirtyy opiskelijaksi. Jos pystyy, kävisin työttömänä avoimia kursseja mahdollisimman paljon (tarkista eka, paljonko pisteitä saa kerätä työttömänä, ennenkuin lasketaan opiskelijaksi). Ja kun ne on luettu, hakisin opiskelupaikkaa ja silloin hyväksilukuja on jo enemmän ja
Ei tästä tulot voi enää pudota, kun elän nyt minimitoimeentulotuella. Opintopisteitä kerryttäviä tutkintokohtaisia avoimen amk:n kursseja en voi tehdä, koska mulla ei ole rahaa. Ne on kaikki maksullisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mikset voi sitten muuttaa yliopistokaupunkiin? Saattaisit saada sieltä helpommin töitä. Tuossa sun ehdotuksessa ei ole mitään järkeä.
eri
Miksi vaihtaa AMK-tutkinto toiseen? Täysin turhake on AMK-tutkinto. Valitse elämän koulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mikset voi sitten muuttaa yliopistokaupunkiin? Saattaisit saada sieltä helpommin töitä. Tuossa sun ehdotuksessa ei ole mitään järkeä.
eri
Se muuttaminen ei ole kaikille ihan niin vaan. Ja asuminen kallistuu yleensä huomattavasti. Kyllä ainakin itselle kotiseutu ja ihmiset menee työn edelle. Mutta se on just, miten kaikki arvottaa asiat elämässään. Se on selvä, että omaa vertaan vastaan on turha taistella. Jos on tunne, ettei jotain halua tehdä, ei sitä silloin kannata. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
eri
Siksi, kun mulla on lapsi, jonka koulu on täällä.
Ap
Ja YAMK on myös poissuljettu, koska ei kiinnosta tämä nykyinen ala yhtään. Olisi pitänyt älytä keskeyttää opinnot eikä tehdä tutkintoa loppuun :(
Ap