Kuinka paljon olet valmis maksamaan lemmikkisi hoidosta?
Olin pyörtyä kun isäntä tuli kotiin kissan kanssa eläinlääkärin vastaanotolta. Pelkät tutkimukset maksoivat 350 €. Onneksi ei löydetty mitään hoidettavaa, sillä olen sitä mieltä, että siinä vaiheessa olisi vakavasti harkittu viimeisen piikin antamista kissaherralle.
Paljonko olet maksamaan lemmikkisi lääketieteellisestä hoidosta?
Kommentit (8)
maksoi vain 50 euron kieppeillä. Olin todella yllättynyt, että oli niin vähän kun siinä oli lääkkeetkin mukana ja hyvät hoito-ohjeet.
mä olen maksanut kissani sairauden hoidosta (ja yksi leikkaus) muutaman kuukauden aikana noin 1000 euroa. Onneksi oli säästöjä. Senkin jälkeen kissaan on mennyt varmaan sama summa toiseenkin kertaan, mutta pidemmällä aikavälillä. Toinen kissa on onneksi ollut terve.
Nykyään mulla on luottokortti äkillisiä eläinlääkärikäyntejä varten. Eihän ne elukkalääkärit halpoja ole, mutta kyllä mä olen valmis maksamaan. Eri asia on sitten se, jos eläimellä ei ole mahdollisuuksia parantua, toipuminen on hyvin hidasta tai eläin kärsii. Sitten haluaisin eläimelle lopetuksen. Lisäksi jos esim. leikkauksen tulos olisi hyvin epävarma ja eläin olisi iäkäs, niin varmaan sittenkin.
13-vuotiaalla koirallamme todettiin kasvain, ja silloin päätimme lopettaa koiran, koska leikkaus olisi ollut hankala, toipuminen hidasta ja koira muutenkin vanha. Sen sijaan 6-vuotiaalta kissalta leikattiin virtsakivet, koska elinaikaa oli odotettavissa paljon ja leikkauksen tulos todennäköisesti hyvä. Nyt kissa onkin elänyt melko terveenä jo kuutisen vuotta tuon leikkauksen jälkeen. Ja kaksivuotiaalta koiralta leikattiin silmät, vaikka leikkaus oli kallis, mutta tulos hyvä. Koira elikin sitten 13-vuotiaaksi.
Kannattaa miettiä näitä asioita jo ennen kuin ottaa elukan. 350 euroa on minusta aika edullinen, riippuu tietenkin siitä, mitä on tehty.
on mennyt kahteen kissaan joilla kroonisia vaivoja. meillä kriteerinä on se tapahtuuko hoito meitä vai eläintä ajatellen, eli jollei eläin enää pysty elämään arvokasta elämää se ratkaisee hoidetaanko. Työkaverini huudahti kun kuuli paljonko kissan leikkaus maksoi että:"niin paljon, tuoltahan niitä saa maalta ilmaiseksi"...
Kyllä niihin menee rahaa. Me ollaan kanssa pidetty kriteerinä sitä, että mikä onnistumistodennäköisyys hoidolla on ja paljonko on elinvuosia jäljellä.
Jos lemmikkejä on, niin vakuutus kannattaa ottaa. Ekat elinvuodet ovat yleensä aika tappiollisia vakuutuksen kannalta, mutta viimeisinä vuosina niitä käyntejä tulee.
Meidän 2-vuotiaan koiran hoitoon on mennyt jo... Oisko jotain 1500 e ainakin. Onneksi meillä on kuitenkin vakuutus, joten meidän maksettavaksemme on jäänyt erittäin paljon vähemmän :) Koiralla on ollut yksi krooninen vaiva ja yksi tapaturma, joista molemmat on vaatineet operaatioita ja jatkohoitoa. Tällä hetkellä se käy vielä fysioterapiassa, mitä vakuutus ei tosin korvaa.
Jos meillä ei olisi ollut vakuutusta, oltaisiin toki maksettu hoidot muutenkin. Kun raha ei ole ongelma, niin miksei. Koiramme rotu on kuitenkin pitkäikäinen, joten ei sitä nyt kaksivuotiaana kuopata aleta, kun molemmat vaivat on kerran olleet hoidettavissa, siis sellaisia, että hoidettua koira on saatu entiselleen.
niin saatte ainakin joitain takaisin. Omistajalla on vastuu eläimestä ja ei eläintä lopeteta sen takia, että menee liikaa rahaa hoitokuluihin.
Maksoivat yli 2000 euroa. Elinvuosia sai lisää vain muutaman vuoden, mutta onhan sekin jotain. Ja tiettävästi ei joutunut kauheasti kärsimään. Koira lähti viimeiselle matkalleen 10-vuotiaana. Oli aika pienikokoinen, että olisi varmaan ainakin 15-vuotiaaksi elänyt jos olisi pysynyt terveenä. Niin kiltti, ihana ja suloinen oli ja tosi tärkeä lapselleni kuten meille muillekin.
kuten en ihmisenkään. Kaikki vaivat ja sairaudet hoidetaan, maksoi mitä maksoi.
Ja elukoina kaks frettiä.