Emil sai pienen veljen. Nyt pähkäillään nimeä eikä
siitä tunnu tulevan mitään. Miehellä ei ole oikein mitään ehdotuksia ja minulla itsellä on joitain mutta mies ei lämpene.
Meillä on ruotsalainen sukunimi ja miehen isä on suomenruotsalainen. Kotikielemme on kuitenkin suomi.
Itse pidän nimistä Daniel, Oliver, Topias, Matias, Noel, Noa, Amos, Benjamin, Arvid.
Mies tykkää nimestä Pietari. Se voisi tulla toiseksi tai kolmanneksi nimeksi?
Onko lisää joitain tämän tyyppisiä nimiä ehdotettavaksi? Tai mitä mieltä? Tiedän, että mehän sen päätämme minkä nimen lapsellemme annamme muiden mielipiteistä piittaamatta mutta silti kiinnostaa :)
Kommentit (31)
Että stemmaisivat toisiinsa nuo nimet :) ap
Entä Mio? Olis sit molempien poikien nimet Astrid Lingrenin kirjoista :)
Emil ja Noel (kolmanneksi nimeksi tuo Pietari).
Sulla tollasia hienoja ruotsalaisnimiä ja miehes toivoo Pietaria, hehehe! Mitenköhän pääsette sopuun.
sitä ajattelin jo ennen viestgin lukemista
Sopii hyvin yhteen: Emil ja Alex. Sen sijaan Pietari -nimestä olen samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa:
Sulla tollasia hienoja ruotsalaisnimiä ja miehes toivoo Pietaria, hehehe! Mitenköhän pääsette sopuun.
Paremmin sopis joku samantyylinen pitempi nimi Alexin toiseksi nimeksi...Alex Joonatan, Alex Christian tms.
Ja ihmettelin kauheasti, että miten nyt email on voinut saada pikkuveljen. Tarkoitetaanko tällä kenties gmailiä...
Kiitos, olen nauranut lukuvirheelleni kierossa.
Leo on muuten hyvä nimi.
puoliksi suomenkielinen, lapselle tulee ruotsinkielinen sukunimi, kotikieli suomi niin miksei sitten voisi laittaa suomenkielistä etunimeä? Ehdotankin siis nimeksi Pietaria, turhaa naamioida lasta täysin ruotsinkieliseksi.
Ehdotankin siis nimeksi Pietaria, turhaa naamioida lasta täysin ruotsinkieliseksi.
että ihan suomenkielisillä lapsilla on täysin ruotsinkielisiä nimiä ja täysin ruotsinkielisillä suomenkielisiä...
Miksi lapsen alkuperä ja kieli ja kulttuuri ei saa näkyä nimessä? Nimeäisitkö itse täysin suomalaisen lapsen Vladimir Mihailoviksi?
AP:n lapsen äiti on suomenkielinen, minusta suomenkielisyyskin saa nimessä näkyä.
Minusta muuten nämä täysin suomenkieliset Anton Erikssonit ja Bettina Lindholmit on niin juntteja kuin vaan voi olla, samoin ruotsinkieliset Viljami Korhoset. Anttoni Eriksson ja Vilhelm Korhonen niin nimi on sitä mitä LAPSI ON!
Ehdotankin siis nimeksi Pietaria, turhaa naamioida lasta täysin ruotsinkieliseksi.
että ihan suomenkielisillä lapsilla on täysin ruotsinkielisiä nimiä ja täysin ruotsinkielisillä suomenkielisiä...
nimi kirjoitukseltaan asuun mikä ei vastaa lastennne kotikieltä, eli emil varmasti sanotaan eemil?
mitä lapsenne tuumaa jos nimi on esim. Daniel ja häntä kutsutaan kuten ruotsiksi kuuluu daaniel?
Eikö ole helpompaa laittaa nimi niinkuin lausutaan esim. Dan tai Dani tällöin ei tule ääntämisvirheitä?
Mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa että suvusta löytyy joku joka on puhunut joskus esim. ruotsia. kiva lapselle olla esim. Daniel DAhlberg ja kun hänelle puhutaan ruotsia joutuu hän aina pyytämään, että kieli vaihdetaan, kun ei ymmärrä...
Mahdollisimman yksiselitteinen kirjoitusasu, mitä Emil kylläkään ei ole. Akseli? Leo? Milo? Eino? Anton on myös kiva.
ihanin pojan nimi, laitan heti jos saan pojan :)