Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vielä ehtii erota kirkosta!

Kommentit (172)

Vierailija
41/172 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä, että nykyään niin moni asia hoituu netin kautta helposti.

Vierailija
42/172 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eronnut kirkosta ja minulle tuli siitä vapaa ja hyvä fiilis, EIKÄ se ole pois keneltäkään uskovalta, joka on tyytyväinen omaan olotilaansa.

On upeaa, että uskovat saavat uskostaan ja kirkosta iloa ja lohtua.

Toisille taas kirkosta eroaminen on vapauttava kokemus, ja siitäkin saa keskustella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/172 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa näitä kuvaajia. Niistä näkee mihin Suomi on matkalla.

http://personal.inet.fi/private/bucket/evl/

Vierailija
44/172 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi ei tuntunut miltään. Sitten koin minäkin juuri tuon vapauden tunteen: en enää kuulu tuohon ulkokultaiseen järjestöön. Olen vapaa. En aio ikinä liittyä mihinkään uskonnolliseen järjestöön.

Muut puolestani uskokoon miten haluaa ja kuuluukoon kirkkoon ja lahkoon jos jonkinmoiseen. Mutta heidän pitäisi pitää se "omissa piireissään" ja julistaa omissa tilaisuuksissaan, kouluun tai mihinkään yhteiskunnan kustantamiin palveluihin se ei kuulu.

Vierailija
45/172 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

24.12, jouluaatto, tämä on se oikea päivä erota kirkosta.

Vierailija
46/172 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankan rekkari :D

24.12, jouluaatto, tämä on se oikea päivä erota kirkosta.

Vierailija
47/172 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on "julkisessa" ammatissa?

Muut puolestani uskokoon miten haluaa ja kuuluukoon kirkkoon ja lahkoon jos jonkinmoiseen. Mutta heidän pitäisi pitää se "omissa piireissään" ja julistaa omissa tilaisuuksissaan, kouluun tai mihinkään yhteiskunnan kustantamiin palveluihin se ei kuulu.

Vierailija
49/172 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niin kiire ettenkö tätä asiaa kerkennyt hoitamaan pois päiväjärjestyksestä.

Vierailija
50/172 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on aikaa myös hiljentyä itse miettimään, haluaako todella olla vain tapakristitty ja edustaako nykyinen kirkko niitä arvoja, jota itse pitää tärkeinä (mulle tasa-arvo oli sellainen asia) ja jos eroon päätyy niin tehdä se.

Itse erosin 28. joulukuuta vuosi sitten. Helposti kävi netin kautta.

Jouluna on kiire, mutta ei niin kiire ettenkö tätä asiaa kerkennyt hoitamaan pois päiväjärjestyksestä.

Vierailija
51/172 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousee varmaan lähelle 1000 joka päivä.

Vierailija
52/172 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti hyvin suuri osa heistä on kääntänyt selkänsä "maallistumiselle" ja alkanut kannattaa radikaaleja arvoja, joihin kuuluu mm. julma sharia-laki. (Britanniassa siis)

Lontoon terrori-iskujen tekijätkin olivat esim. lääkärejä ammatiltaan, eli hyvin koulutettuja ja varakkaita. Mutta ei edes koulutus, eikä raha estänyt heitä toteuttamasta pyhää sotaansa, jonka palkkiona saavat islamin mukaan 72 neitsyttä paratiisissa.

Vierailija
53/172 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sanoi eräs nuori somalimies tänä vuonna jossain YLE:n haastattelussa, jossa aiheena oli maahanmuuttajien työllistyminen. Mukana oli 3 maahanmuuttajanuorta, joista tämä somali oli yksi.

Eli näyttää tämä toisen polven radikaalisempi asenne näyttäytyvän myös täällä..

Ja heräsi samalla myös kysymys, miksi eivät sitten muuta muslimimaahan, jos kerta sellaisen maan oloissa mieluummin asuisivat?

Vierailija
54/172 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kristittyjen uskonsota puheista.

Vierailija
55/172 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, että on olemassa hyvä Jumala joka pitää meistä huolen. Ihmisen pahuus ei Häntä lannista.Niin rikas en ole että minulla olisi varaa kieltää hänet.Yksin ei kukaan pärjää ja aina ystävien/sukulaisten voimat eivät riitä. On lohduttavaa ajatella, että voi tehdä parhaansa ja että Jumala huolehtii lopusta!

Srk tekee erittäin arvokasta työtä!

Vierailija
56/172 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 272 ihmistä äänesti eilen jaloillaan katsomusten tasa-arvon puolesta kirkon yhteiskunnallista valtaa vastaan.

Hyvä juttu, saadan vuoden viimeisinä päivänä vielä runsaasti eroja!

Vierailija
57/172 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tarkoitin sitä, että jos ihmiset nyt sankoin joukoin hylkäävät kristinuskon(mitä en tosin jaksa uskoa) ja varsinkin kasvattavat lapsensa arvotuhjiöön ja ei-henkisyyteen, niin ilman muuta tulevaisuudessa joku uskonto tämän aukon tulee täyttämään.

Toivottavsti Suomessa ei käy niin, että kristittyjen(=kirkkoon kuuluvien) määrä laskee ja muualta muuttaneiden lukumäärä nousee. Näinhän Suomesta voisi tulla pian kaikki muslimimaa?

Vierailija
58/172 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tarkoitin sitä, että jos ihmiset nyt sankoin joukoin hylkäävät kristinuskon(mitä en tosin jaksa uskoa) ja varsinkin kasvattavat lapsensa arvotuhjiöön ja ei-henkisyyteen, niin ilman muuta tulevaisuudessa joku uskonto tämän aukon tulee täyttämään.

Mistä ihmeestä tämä pelko "arvotyhjiöstä" oikein sikiää? Tai kuvitelma "uskontoaukosta joka pyrkii täyttymään"?

Toivottavsti Suomessa ei käy niin, että kristittyjen(=kirkkoon kuuluvien) määrä laskee ja muualta muuttaneiden lukumäärä nousee. Näinhän Suomesta voisi tulla pian kaikki muslimimaa?

Kai ymmärrät, että paras rokotus islamia vastaan on maallinen valtio. Nykyinen malli, jossa valtionkirkon siivellä muutkin uskontokunnat saavat mm. tukea kouluilta uskontonsa opetukseen, vain edistää muiden uskontojen asiaa.

Samoin siirtyminen yhdestä jumalasta (jahve) toiseen (allah), on paljon helpompaa kuin siirtyminen nollasta jumalasta yhteen. Siksipä uskonnottomien määrän kasvu edistää Suomen maallistumista ja ehkäisee islamisoitumista.

Vierailija
59/172 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 12 mennessä jo 150 eronnutta, ennusteet lupaavat yli 550 eroa. Vuoden loppukiri on alkanut.

Vierailija
60/172 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset