Millaisia ongelmia sinulla on ollut autosi kanssa nyt pakkasilla?
Oma Citroen Xsara Picasso -07 on nyt parina aamuna päättänyt ettei avaa kuljettajan ovea. Pakko menna takaovesta ja avata ovi kahvasta josta se aukeaa ihan helposti. Viime talvena kun käynnistin auton ja menin putsaamaan lumia, ovet menivät lukkoon itsestään. Auton- ja kotiavain olivat samassa nipussa ja killuivat virtalukossa ja auto oli käynnissä ja VAUVA AUTOSSA. Onneksi olin kotipihassa ja yhdellä lapsellani oli kotiavain jolla pääsin kotiin hakemaan vara-avainta! En tiedä mitä olisin tehnyt jos en olisi päässyt hakemaan vara-avainta. Sen jälkeen en ole uskaltanut laittaa ovea kiinni jos auto käy ja putsaan lumia.
Lisäksi kun käynnistän auton, kuuluu kovaan ääneen PING! Ikäänkuin jokin huomioääni. Tätä ääntä ei kuulu leudommilla ilmoilla.
Kommentit (137)
toimii kuin unelma; hyrähtää käyntiin vaikka ei saisi lämmitykseenskään, on lämmin ja ikkunat pysyy sulana. Kaikki ovet aukeaa ihan aina.....
Mutta eikös noihin oviin, tarkemmin sanottuna niihin mustiin tiivisteisiin, ole olemassa jokin hoitoaine, joka vähentää myös jäätymistä ja kiinni tarttumista? Silikoni tai jokin semmoinen?
kuskeja mönkimässä takaluukusta sisään autoon ja ajamassa jääpuikot nenästä roikkuen :D. Mut ei varmasti itse tilanteessa ole ollut mitään hauskaa.
Meidän autossa josta ovi aukeaa vain sisäpuolelta pakkasessa, ei ole kyse siitä että ovi tiivisteineen olisi jäässä. Aukeaa ihan mitään ylimääräistä tönimistä sisäpuolelta kun avaa kahvasta. Vian täytyy siis olla siitä ettei lukko aukea.
meillä oli kerran keskuslukitus rikki ja sivuovista ei pääsyt siälle joten kömmittiin lasten kanssa peräkontin kautta sisälle.
kyllä mulla kieltämättä pikkasen nolotti pysähtyä jonnekin yleiselle paikalle kun tiesi että saa taas kauheet naurut ohikulkijoilta :)
kuskeja mönkimässä takaluukusta sisään autoon ja ajamassa jääpuikot nenästä roikkuen :D. Mut ei varmasti itse tilanteessa ole ollut mitään hauskaa. Meidän autossa josta ovi aukeaa vain sisäpuolelta pakkasessa, ei ole kyse siitä että ovi tiivisteineen olisi jäässä. Aukeaa ihan mitään ylimääräistä tönimistä sisäpuolelta kun avaa kahvasta. Vian täytyy siis olla siitä ettei lukko aukea.
Ford Mondeossa on kaikkea hauskaa vikaa.
Ovet avautuvat vähän miten sattuu, eli jos avaan pelkääjän puolelta ovet, etuovi avautuu, mutta takaovi pitää avata sisältä käsin. Sitten kun menee kuskin paikalle, taas pitää pyöräyttää avainta lukossa, koska keskuslukitus ei ole saanut aikaiseksi avata ovia.
Lämmityksessä on tasan kaksi asentoa, kylmä ja viilehäkö. Eli lämmitys toimii hieman huonohkosti.
Penkinlämmittimestä on turha uneksia että toimis enää kuskin paikalla, pelkääjän paikalla taitaa jopa toimia.
Takaikkunan lämmittimestä toimii enää 2 lankaa, aika heikkoa on sulavuus.
Muuten hyrähtää hyvin käyntiin aamuisin, ja ihan ok auto ikäänsä nähden. Ja jos nämä niksit tietää, kyllä tällä vielä ajaa.
Ei mitään ongelmia, toimii kuin unelma - kelillä kuin kelillä! Hyvä Toitsu! :D
mut opiskeluaikana (älkää ees kysykö miks mulla oli auto ja miten oikein asuin...) mulla oli 87 Honda Civic, joka oli seisontavakuutuksessa koko talven. Se oli parkissa autopeitteen alla. Kun olin sillä sitten lähdössä töihin kovalla pakkasella, niin panin tietysti lämmitysjohdon tolppaan kiinni ja kysyin edellisenä iltana jo naapurilta, että voiko tulla sitten antamaan virtaa, jos akku tyhjentynyt tms. Kun auto oli lämmennyt, niin lähdin testaamaan sitä. No ekakskin se auton lämmityslaite oli rikki ja sulake oli tolpasta palanut, joten moottori olikin ihan jääkylmä. Kuului vain naks, kun käänsin virta-avainta. Mutta sain kuin sainkin auton käyntiin. Olin niin ylpeä pikku-Hondastani, kun naapuripaikan Bemari oli ihan poissa pelistä! Lähdin sitten autoa lämmittämään ja päätin käydä maantiellä, ettei sit vaan hyytyisi johonkin liikennevaloihin. Auto toimi hienosti, paitsi että muutaman kilsan jälkeen alkoi sisällä sataa vettä. Eli ei tippa tai ees kymmenen, vaan ihan kunnon sade! Ja kun aurinkolipan väänsi alas, niin sieltä läsähti syliin kipollinen jääkylmää vettä! Tähän on tietysti jokin looginen selitys, mutta en voi vieläkään käsittää miten jokin tiivistynyt kosteus yms. aiheutti semmoisen mahtavan sateen autoon. Muistoksi tästä jäi aurinkolippaan pikkuruisia hometipruja.
Nyt meillä on Volvo V70 ja on ihan luksusta, kun se toimii säällä kuin säällä ihan niin kuin pitääkin. Eikä tarvi rämpätä käsiryypyn kanssa. No, Hondakin toimi kyllä ihan moitteettomasti muulloin.
liikkumaan mihinkään. Tämä todettu, kun oli kömpinyt takaluukun kautta ajajan paikalle, kun muut ovet eivät auenneeet. Renault Megane 2000.
lähtee kiltisti käyntiin, ihme kyllä. Ovet ja ikkunat syväjäässä joka jumalan aamu, apinan raivolla saa raaputella. Vaihdekeppi todella jäykkä mut niin se on muutenki..
Auto on katoksen alla, joten en joudu sitä edes lumesta siivoamaan enkä ikkunoita skrapaamaan. Autossa on myös webasto, jota suosittelen lämpimästi kaikille.
Sateesta autossa en ole ennen kuullutkaan :). Mäkin muistan kun opiskeluaikoina ajoin vanhaa Rellu 5:sta, niin kyllä kaikenlaisia poppakonsteja käytettiin, taikauskosta autolle rauhalliseen jutteluun "Nyt on ollut tosi kylmä mutta toivottavasti jaksat nyt käynnistyä.." :D. Vaikka kaikenlaisia ongelmia autosta oli, niin oli kyllä tippa linssissä kun sen lähetin romuttamolle. Yhdessä oltiin koettu niin paljon ja oltu vaikka minkälaisissa seikkailuissa :'). Vanhaksi autoksi se toimi yllättävän hyvin.
nro 34:lle!!!: ei seisonnassa olevalla autolla saa ajaa. Ja käsite kondensiovesi tuttu? Tollanen hengittämätön peite tekee enemmän tuhoa kuin hyötyä!!!
Vanha Nissani (-94), ja aina lähtee käyntiin, ihan sama miten kylmä on. Ovetkin aukeaa, eikä muutenkaan temppuile koskaan.
No, ikkunat on aina melko jäässä, mutta nakkaan yleensä jonkun viltin tuulilasin päälle, niin ei tarvi skrapata =D
Volvo S60 vm 2006 toimii kuin unelma. Nissan Primera esihistoriallista vuosimallia toimii myös, mutta on niin jäässä lämmittimestä huolimatta aamuisin, että ei meinaa nähdä ulos.
Eikä kaikki ole edes olleet lämmitystolpassa kiinni. Autoja on ollut monelaisia, erilaisia volvoja, mersuja, volkkareita pari, muutama bemari ja audi tällä hetkellä. Ehkä mulla on ollut vaan hyvä tsägä?
Meillä Citroen Xsara Picasso -07 myös.Takaluukku jäätyi tänään kiinni.Olisi ollut pakko päästä luukulle ja mies ilmeisesti liian kovaa yritti aukaista.Kahva jäi käteen.Soitettiin huoltoon,uuden osan tulo kestää pari viikkoa.Kiva kun pitäisi lähteä pohjoseen jouluksi...
Meil on aina ollut Toyota. Yaris, corolla ja avensis. Kaikki on aina lähteny ekalla käyntiin ilman mitään esilämmittelyjä. Ei ole pakkasella tullut mitään vikaa
Ei mtn ongelmia, pakkasta pahimmillaan -36.
ei sinänsä ongelmaa mutta lämmitystolppa ei tänä aamuna pelittänyt eli ei ollut lämmittänyt vaikka oli piuhassa ja ajastus samassa ajassa ku muinakin aamuina. Lähti käyntiin, ja onneksi sain nyt työpaikalla toimivaan tolppaan.