Jos asuisin yhdessä lasteni isän kanssa ei olis varaa viedä lapsia lääkäriin ennen 15.1.
Jos asuisimme perheenä, enkä saisi miehen tulojen takia työmarkkinatukea, olis rs-virusta poteva vauvamme päässyt lääkäriin vasta 15.1 tai sit kiireellisenä hengitysvaikeuksien takia ambulanssilla.
Enkä olis voinut ke-iltana käyttää isompaa lastakaan päivystyksessä migreenikohtauksen takia, kun ei olis ollut varaa ostaa Pronaxenia.
Näin siis jos yhdessä asuisimme. Minä ostin 40€:llä lääkkeet lapsille, kun isukilla ei ole penniäkään rahaa ennen 15.1 eikä luottorajaa Visassa.
Että eipä todellakaan houkuttele muuttaa saman katon alle, vaikka yhdessä olemmekin.
Kela maksaa mulle ja minä säännöstelen rahankäyttöä niin että sitä rahaa on vielä ennen tilipäivääkin.
Kommentit (14)
Päivystyksessä ei makseta, ja ambulanssistakin tulee lasku kotiin.
Laskun eräpäivän voi sopia aina uudelleen, jos rahaa ei ole.
Sitäkö mikset asu yhdessä lapsen isän kanssa?
kun meillä ei olis ollut rahaa ostaa niitä 40€:n lääkkeitä jos asuisimme yhdessä ja eläisimme pelkästään miehen tuloilla.
ap, joka asuu eri osoitteessa lastensa isän kanssa rahan takia.
Nyt saan tulonsiirtoja 1300€ ja niillä saa jo lääkkeet lapsille ostettua.
Ja toinen ongelma on että ukko vetää taas viiniä, eikä ole ajokuntoista jos lapsi pitäis viedä yöllä lääkäriin. Eikä kummallakaan meistä olis rahaa taksiin jos yhdessä asuisimme.
kiitos Hyssälän, ei meillä olis varaa käyttää lapsia lääkärissä jos yhdessä asuisimme enkä minä saisi työttömyyskorvauksia miehen tulojen takia.
Mä saan onneksi sen 40€ takaisin sossusta kun laitan reseptit ja kuitit toimeentulotukihakemuksen liitteeksi.
sehän on töissä, koska sä sen tulojen takaia et saisi työmarkkinatukea. MIHIN se ne rahat käyttää, jos niistä ei riitä lasten lääkärikuluihin?
se maksaa mulle 280€/kk elareita 2 lapsestamme ja minä pidän huolta siitä että lapsilla on ruokaa, vaatetta ja ne pääsevät lääkäriin ja saavat lääkkeet.
Ukko luottaa siihen että rahaa tulee jostakin vaikka tili on -100€ jo 2vk ennen tilipäivää.
Jos muutamme yhteen, ukon palkka tulee siitä päivästä lähtien mun tililleni ja minä antaisin ukolle viikkorahaa, jos jotakin jää.
kerran varmaan maksunut miehen nuoruudessa sen vuokrarästit. Eilenkin anoppi soitti meille ja lupasi maksaa taksin jos vauva pitää yöllä viedä takaisin lääkäriin, vissiin arvasi että ukko on PA.
kysymys kuuluu, että MIKSEI siellä miehellä ole penniäkään rahaa? sehän on töissä, koska sä sen tulojen takaia et saisi työmarkkinatukea. MIHIN se ne rahat käyttää, jos niistä ei riitä lasten lääkärikuluihin?
..jonkinmoisessa kunnossa ennenkuin elimillä leikitään.
Jos teillä on vauva eikö sinun pitäisi saada äitiyspäivärahaa tai kotihoidontukea. Ei ne ole riippuvaisia miehentuloista. ja kyllä se kahden asunnonkin pitäminen maksaa. Puhumattakaan mitä lapsille henkisesti maksaa kun ei ole isää kotona.
ja isukki on lähdössä vauvaa nukuttamaan. Keskiviikkona mennään omaan kotiin ja perjantaina tullaan tänne ukon kämpille takaisin.
Kyllä nyt rahat riittävät, saan elareita mieheltä 280€ ja lapsilisää Hyssältä 303€ ja sen lisäksi saan työttömäksi jäätyäni 600€ ja asumistukea 400€.
JOS ASUISIN miehen kanssa yhdessä, saisin ainoastaan 210€ lapsilisiä ja mieheltä lapsille 280€, itselle ei tulis pennin persettä rahaa ja siihen en suostu.
Meillä on kiva asunto lähiössä ja toinen rivarissa vähän kauempana keskustasta.
jää, koska olen mieluummin työtön työnhakija kuin kotiäiti. Ja työtön työnhakija ei saa työmarkkinatukea jos ukko muka tienaa liikaa.
Eikä meillä ainakaan sairalan päivystyksessä heti mitään maksettu, lasku tuli perässä kotiin kuukauden kuluttua.