Onko äiti itsekäs jos toivoo että lapsi syntyy keskosena?
Näin siis koska haluaa helpon synnytyksen ja onhan se helpompaa synnyttää pieni 1,5-kiloinen vauva kuin yli 4-kiloinen iso vauva.
Kommentit (43)
Ei taida tietää millaista on keskosen vanhemmuus..
Jos ei tulevan lapsen hyvinvointi ja terveys kiinnosta, kannattaa ehkä jättää raskautumatta kokonaan. Silloin ei joudu synnyttämään ollenkaan ja on muutenkin helpompaa kaikki "lapseen liittyvä", kun ei ole lasta...
ja voi jäädä jo pienempikin kuin 5-kiloinen. Minulla poika oli "vain" 3,5 kg ja hartioista jäi kinnaamaan. Mutta ei onneksi pahasti.
Sori, oli pakko, kun en vaan tajua millaisia ääliöitä sitä voikin olla... Ja jotta ironiaa ymmärtämättömätkin tajuaisivat, väännän vielä rautalangasta: TIETENKIN SE SATTUU!! Mutta eipä sitä vauvaa voi jumiinkaan jättää.
Mahtaako vauvaan sattua?
mutta provo tai trollihan tämä onkin
itse olen pohtinu asiaa vain siltä kantilta että jos sattuis niin huonosti että synnytys käynnistyisi enneanaikojaan niin milloin vauvalla mahdollisuus selviytyä..sellanen on itsellänikin tullut mieleen.En silti ikimaailmassa haluais synnyttää keskosta saati toivois keskosen synnyttämistä.Olen myös kuullut että raskaampaa on synnyttää pieni lapsi kuin normaalipainoinen, koska pieni ei jaksa pusertaa itseään niin hyvin ulos tai jotain sellaista...
itsekäs,idiootti,epäkypsä,tyhmä ja vastuuton!
eihän se äitiä haittaa!!! Tärkeintähän on, että äiti pääsee helpolla ja ilman raskausarpia...
Muistan, miten luin aikanaan, kun oma pieni makasi keskolassa, että Amerikassa tehdään tilauksesta keisarinleikkauksia joskus 33-35 viikoilla, että äiti olisi sitten nopeasti kuosissa...
Niin, se pienihän ei tunne mitään ja jos tunteekin niin ei ole äidin kärsimys........
Itse itkin monta yötä, kun niin teki kipeää katsella pientä letkuissa ja näki, miten häneen sattui...
että lapsi syntyy ennenaikaisena. Lapsi todnäk. selviäisi jo näillä viikoilla, mutta toivon että menee mieluummin 2 vkoa yli kuin esim. 4 alle lasketun. Mun lapsi kasvaa käyrien ylärajalla, mutta oon vaan tyytyväinen ja ylpeä, kun saan luultavasti ison vauvan! Kyllä se sieltä jotenkin ulos saadaan.
oletko ap, ajatellut, kuinka synnytys olisi kivempi hoitaa umpikännissä? Ei sattuis niin paljon.
Muutamalla ystävälläni on vauva syntynyt keskosena ja olen parhaani mukaan auttaa heitä kun he pelkäävät ja itkevät selviääkö heidän pinokaisensa. Mieti nyt!
Eli nippanappa keskoseksi kutsuttiin. Silti suren edelleen, että tuli liian aikaisin. Nyt 9 kk... Synnytys itse vaikea, ponnistusvaihe 40 minsaa, lopulta revittiin imukupilla ulos (kasvot edellä mahdoton työntää), leikattiin ja repesi pahasti ja edelleen huonossa kunnossa (värkki, ei vauva).
Oksettaa ja itkettää ajatuskin että joku toivoo lapsensa syntyvän keskosena. Saunan taakse... :[
ei muuten ole yhtään sen helpompi.
nm. kokemusta on
Ei ihan tervettä mielikuvitusta :-(
provoilla tälläisella aiheella. Kovasti ainakin toivon, että tämä on pelkkä provo eikä noin typeriä ihmisiä ole olemassa.
Kyllä se vain niin on että se pienen vauvan synnytys on vaikeaa, ei isossa vauvassa ole välttämättä mitään hankaluutta! Vauva on täysiaikaisena valmis syntymään, keskosena se ei ole oikeasti vielä valmis!
1,5kg voi olla huomattavasti hankalampi kuin 4kg, et sitä tiedä etukäteen.
ei voi ymmärtää, että joku edes kysyy moista. Itsekäs? Ei vaan täysi idiootti.
Oli aivan eri asia saada täysiaikainen lapsi rinnalle kuin mennä pyörätuolilla katsomaan nyljetyltä oravalta näyttävää vauvaa, jota hädin tuskin näkyi letkuröykkiön alta.
Henkilökohtaisesti ottaisin vaikka minkälaiset tuskat ja pillunrepeämät kuin kokisin enää keskosaikaa uudestaan.