Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö joku oikeasti ITSE JOULULAATIKOT? Ihan kokonaisista juureksista asti?

Vierailija
11.12.2009 |

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onneton pakastaja. Olen vasta vähän aikaa sitten ostanut pakastimen, johon mahtuisi muutakin, kuin litran jäätelöpaketti. Laitetaanko ne pakkaseen ja sitten sulatetaan uunissa jouluaattona? Mitä muuta olisi järkevä tehdä etukäteen?

..jo syys-lokakuussa pakkaseen. Teen ne paistoa vaille valmiiksi vuokiin, sulatan aatonaattona jääkaapissa ja aattona reilu tunti ennen ruokailua paistumaan ja saadaan tuoreet laatikot aterialle. Kaikkein toimivin ratkaisu maun ja rakenteen kannalta ja todella voi tehdä hyvissä ajoin.

Vierailija
22/56 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

,mutta nyt parina vuotena olen ostanut valmiit soseet joihin itse lisännyt mausteet ... anopin ohjeen mukaan ja hyvää tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies meillä ruokaa laittaa, kaksi kertaa päivässä lämmin ateria ja sitten leipää yms. välissä.

Mutta en tiedä miten meillä kävisi syömisten, jos mies tuosta ottaisi ja lähtisi :)

Olen oikeasti aivan onneton keittiössä, makaroni ja peruspuurot osaan keitellä... Mutta tätä tämä on, haaveilevan ja hitaan taitelijan elämä :)

Vierailija
24/56 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ongelma, jos osaa ruokaa laittaa.

Minä teen meille maidottomia.

Kuorit vaan porkkanat tai lantut, panet kiehumaan, muussaat. Porkkaan keität riisit, yhdistät, vähän siirappia, suolaa, valkopippuria ja ei muuta kuin uuniin 150 astetta tunti tai enemmän. Lanttu vielä helpompaa, korppujauhot (kaura)maitoon likoon ja yhdistät lanttusurvokseen, siirappia, suolaa ja uuniin. Jotkut tykkää laittaa päälle korppujauhoja, mutta meillä lapset eivät niistä tykkää, niin niitä ei laiteta. Sitten pakastimeen ja sieltä saa sitten jouluna uuniin ja pöytään. Niitä on kiva maistellakin tehdessä. Helppoa kuin mikä, jos muutenkin teet ruokaa.

Vierailija
25/56 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tekee peruna- ja porkkanalaatikon itse. Tulee juuri sellaista kuin haluaa, ei lisä-aineita yms yms etuja. Lanttulaatikkoa meillä ei ole, vaan haudutettuja lanttukuutioita.

Vierailija
26/56 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun ei myydä valmiina hyvää. Lanttulaatikoista mulle kelpaa kaupantädinversiokin.

Vierailija
27/56 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistä kertaa koko elämäni historiassa meillä syödään minun tekemiä laatikoita (tai ainakin maistetaan...). Ihan kokonaisista juureksista aloitin ja ei se loppujen lopuksi ole ollenkaan vaikeaa. Aikaa vievää vaan paistoineen ja imellytyksineen.

Vierailija
28/56 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee paljon parempaa ja ovat helppoja sekä edullisia ruokia valmistaa. Vaatii vaan aikaa...

Vierailija
29/56 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mestari imellyttämään laatikot. Olen 23-vuotias, kaunis ja opintojeni loppusuoralla. Minulla on kaunis koti ja ihana mies, odotan esikoistamme. Olen täydellinen av-mamma.

Vierailija
30/56 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on nyt eläkkeellä alkanut tehdä itselleen, meille ja veljeni talouteen kaikki laatikot ihan alusta itse. Lapsuudessa syötiin Saarioisia...:)

Vierailija
31/56 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken valmiiksi kaupasgta. Saarioisten parhaita. Jos ei kelpaa niin ei voi mitään.

Vierailija
32/56 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän perunalaatikkoa voi pakastaa? Siitä tulee hirveän makuista jos pakastaa. Peruna ei kestä pakastusta.

Vierailija
33/56 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä, porkkanalaatikot tulee ihan oma kasvattamista porkkanoista. Lantut sentään ostan kaupasta, en saa niitä kasvamaan.

Vierailija
34/56 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän perunalaatikkoa voi pakastaa? Siitä tulee hirveän makuista jos pakastaa. Peruna ei kestä pakastusta.

Useampana vuonna olen tehnyt jo etukäteen pakkaseen ja paistanut sitten kunnolla sulaneena aattona. Hyvin toimii.

Vierailija
35/56 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain wt:t ostaa kaupasta.

Vierailija
36/56 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan osta kaupasta, eihän (puistatus).

Laitan marraskuussa pakkaseen ja otan 23. päivän iltana sulamaan ja lämmitän aaton iltapäivällä uunissa.

t. "laatikot tehty"

Vierailija
37/56 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en eineksiä syö.

Vierailija
38/56 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan mies tekee perunalaatikon ja lanttulaatikon ostan kaupasta koska olen ainut meidän perheessä joka sitä syö.

Vierailija
39/56 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottui jo lapsena, että jouluruoat on itsetehtyjä. En voisi kuvitella ostavani kaupasta.

Vierailija
40/56 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se joululaatikoiden pitää olla kunnollista kotiruokaaa