Tekeekö joku oikeasti ITSE JOULULAATIKOT? Ihan kokonaisista juureksista asti?
Kommentit (56)
Sen mielestä ne on yks helpoimpia juttuja...
ja jopa nauttii ruuan laittamisesta
Kasvatan ne juurekset itse omassa kasvimaassa.
paitsi lanttulaatikon eteen en viitsi ainoana syöjänä nähdä vaivaa, sen yhden laatikon voi ostaa kaupasta. Huomenna onkin perunalaatikon teko edessä.
mulle jouluun kuuluu myös valmistelu ei pelkkä syöminen. On ihana vikko ennen joulua rauhoittua tekemällä joululaatikot mieheni kanssa, mutta ei todellakaan tehdä viime hetkellä stressiä lisäämään vaan ajoissa.
Paremman makuisiakin niistä tulee :)
juurekset saan sukulaisilta ja muut ainekset ostan kaupasta.
Omasta takaa on lantut ja porkkanat jne. Kaupan laatikoita jouduttiin yhtenä vuonna ostamaan kun minä olin sairaalassa kaks kuukautta ennen joulua eikä ne laatikot ollu todellakaan hyviä. Mieluummin teen ite, koska ne on paremman makusia.
Se on helppoa ja mukavaa, lapsistakin on kivaa puuhata yhdessä.
Maku on parempi omatekoisessa. Helpoimpia jouluruokia ovat laatikot.
Kaupan valmislaatikoita olen maistellut joten tiedän.
kokki
Tekee=) helppoa ja vähemmän lisäaineita ne sisältää kun kaupan E-koodipommit jotka säilyykin niin kauan ettei voi olla terveellisiä...
Olen onneton pakastaja. Olen vasta vähän aikaa sitten ostanut pakastimen, johon mahtuisi muutakin, kuin litran jäätelöpaketti. Laitetaanko ne pakkaseen ja sitten sulatetaan uunissa jouluaattona? Mitä muuta olisi järkevä tehdä etukäteen?
mutta lanttulaatikkoa en minäkään viitsi itse tehdä, kun olen ainut joka sitä syö. Porkkanalaatikko on niin helppo tehdä.
Mun mielestä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä itse sillä ero kaupan ja kotilaatikoiden välillä on kuin yö ja päivä!
Mun mielestä laatikoiden teko ei ole sen työläämpää kuin perunamuusin teko, paitsi, että ne täytyy vielä paistaa.
Parhaillaan liedellä porisee punajuuret, nam! :)
Jotkut ne jaksaa ja tykkää... Minulle ruoka on vain ruokaa, olen perusvetelä luuhake, joka ostaa mieluummin valmiina kaupasta.
Ihailtavaa että joillakin riittää innostusta lanttujen survomiseen :)
ei niihin muuten oikeaa makua saa. Kaupan valmismössöt on kaameita, puhumattakaan eineslaatikoista, yäk.
niitä laatikoita nyt ole edes vaikea tehdä! Ettekö te siis tee muulloinkaan ruokaa? Ostatte kaiken valmiina? Mä oon jotenkin elänyt sellasessa kuvitelmassa, että totta kai nyt ruokaa laitetaan joka päivä, siis varsinkin jos ollaan himassa ja on lapsiakin. Oon kyllä kuullut että jotkut kaverit elää suurinpiirtein vaan leipää puputtamalla, ruoka-ajoista viis. Meillä ei vetele! Kunnon ateriat kunnon aineksista ja ajallaan!
Kasvatan ne juurekset itse omassa kasvimaassa.