Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4. luokan matikan koekysymys, auttakaa!

Vierailija
09.12.2009 |

Kysymyksessä pyydettiin päättelemään, mikä luku tulee "tyhjään" kohtaan lukujonossa.

2, 5, 9, ? ,33.

Kuka keksii, mikä luku on kyseessä? Sekä lapsi että äiti on ihan hyviä matikassa, siksi tämä vaivaa! Ja Mensan testissäkin yleensä saan samantapaiset tehtävät helpohkosti ratkaistua. Raivostuttavaa ;).

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tietenkään. Joo, ymmärsin nuo muut tehtävät toki.

Jos asia oikeasti kiinnostaa, niin pointti oli se, että kakkosen potenssit ei voi olla ratkaisu, jos tehtävässä ei ole kolmosta. Kun 2 nolla potenssi +1 on 2, 2 potenssiin 1 +1 on kolme, 2 potenssiin 2 +1 on 5 jne. Ja numeroa kolme ei tehtävässä ollut.

Ap ei ole vastannut tulokseksi 17. Minä olen ap ja niin en ole tehnyt. Nimesin itseni tosin Aapeliksi hetki sitten. Kiitos vastauksesta silti! ( Ja minun täytynee hankkia elämä, jos joululahjaksi pyytäisin...)

Vierailija
42/45 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se luku on seitsemäntoista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nelosella vielä ole potenssilaskuja.

Vierailija
44/45 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2009 klo 23:08"]

Se on nimenomaan pulmatehtävä ja tarkoituksella haastava lapsille. Joka kokeessa vähintään muutama oppilas ne aina kuitenkin pystyy ratkaisemaan.

Perustehtävät kertovat, onko oppilas oppinut jakson asiat. Jos niissä tulee paljon ongelmia, tukiopetus tms. on paikallaan. Sitten kokeessa on soveltavia tehtäviä, joissa pyöritellään jaksosta tuttuja asioita, mutta omaa päättely- ja yhdistelytaitoakin tarvitaan. Nuo pulmaongelmatehtävät vaativat sitten jo todellista päättelykykyä.

T: Ope

[/quote]

Ei meillä kyllä tuollaisia edes kutosella ole..

Vierailija
45/45 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 23:19"]Helppo!

2+5+9+x=33

x=33-9-5-2

x=17

ps ÄO162
[/quote]

Hoi ÄO162, kyseessä on lukujono eikä yhtälö!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä