Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutiseva peräaukko. Apua!

Vierailija
08.12.2009 |

Olen kärsinyt vuoden verran kutisevasta peräaukosta. Kutisee välillä todella häiritsevästi!

En ole kehdannut kenellekään mainita asiasta, tuntuu niin nololta...

Olen käyttänyt Scheriproct Neoa, sekä koittanut myös Canestenia, mutta auttavat vain hetkellisesti.

Sukupuolitauteja minulla ei ole, enkä ole harrastanut anaaliseksiä. Eikä ole peräpukamia, kai ne olisi näkyvissä/kipeitäkin? Eikä matoja.

Välillä kutina ulottuu välilihaankin, mutta ei emättimeen.

Mielestäni peräaukossa on pari pientä pahkuraa, jotka eivät tunnu sinne kuuluvan... Sellaista näppylän tapaista.

Olen alle kolmekymppinen, viimeiset kaksi vuotta ollut vain yksi seksipartneri. Ei allergioita.

Kutina on yleensä siedettävää, mutta varsinkin yöllä tulee joskus raavittua peräaukkoa niin, että se kipeytyy. Pieniä haavaumia on myös välillä näkyvissä. Verta ei ole ulosteissa eikä alushousuissa.

Tuntuu siltä, että AV-palstalta saa aina vastauksen... Löytyisikö tähän vaivaan jotain neuvoja? Tai mielipiteitä siitä, mikä minua oikein vaivaa??

Help. Pakko jollain ollut sama vaiva!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä näy tai ole kamalan kipeitä.

Voiskohan se johtua ärtyneestä suolesta, en muista mitä siinä oli..

Vierailija
2/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen liittyy kutinaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, bepanthen.

oli kuiva iho ja väärää saippuaa/liikaa pesua

Vierailija
4/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole matoja? ei niitä näe, eikä ne ainakaan pyrvinillä yleensä lähde. meillä syötiin juuri monet pyrvin kuurit vaikkei mitään matoja näkynytkään. sitten luovutin ja kestän kutinat. en kans tiedä mitä vois tehdä mut uskon että on matoja.

Vierailija
5/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no nyt kun lueskelin kihomadoista, niin periaatteessa voisi olla niitäkin. Taidan hakea apteekista Pyrvinin, ja katson auttaako... Hyi, ei mulla voi olla MATOJA :(

Yök, yök, yök... olen oksettava matoperse!

Vierailija
6/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos, niin kihomadot ovat noilla oireilla ihan varteenotettava vaihtoehto. ;-) Kutisevat yleensa juuri oisin. Siihen voi kokeilla Pyrvin kuuria (apteekista).

Vierailija
7/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei Pyrvin tehoa. Saa reseptilla, nimi on Vermox.

Vierailija
8/33 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on sen tv-mainoksen lobbausta keskustelupalstoilla

eräs mainostoimisto haki siihen porukkaa.

WHAAAAAAT? Mihin perseenkutiamislobbauskeen joku "mainostoimisto" on etsinyt jengiä?

Sinänsä silti varmaan ihan ok aihe, koska ilmeisesti aika usealla ko. reikä aika tavalla kyllä kutisee:)

Vierailija
9/33 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja mulla oli samaa ongelmaa, joka paheni pahenemistaan, levisi yhä ylemmäs, pakaroille, nivusiin, etureisiin ja kyynärpäihin. Olo oli lopulta aivan sietämätön ja hakauduin lääkäriin, josta lähete ihotautilääkärille epäilynä psoriasiksen mahdollinen puhkeaminen. Ite epäilin aluksi kihomatoja, sitten syyhyä ja yritin löytää jopa ite mikroskoopilla jotain, joka selittäisi kun ihotautilääkärikään ei yhtynyt epäilyihini, näytti perin miettivältä ja määrästi tulehtuneisiin kyynärpäihin ensiavuksi antibiootteja sekä kortisonia muualle ihon rauhoittamiseksi.

Lopulta oikea diagnoosi tuli tyttäreltäni ja, joka oli oman atoobbisen ihottumansa takia googlettanut oikeastaan kaiken mahdollisen ja totesi ihokeliakian sopivan tähän lähes täydellisesti mm. kyynärpäiden tyypillisen ihottuman takia. Jätin siis gluteenin pois ja, joka näytti rauhoittavan myös vatsan niin, ettei kutiavaa vatsahappoa päädy peräaukon suulle, joka aiheutti helvetillistä kutinaa etenkin yöaikaan.

En tiedä, että auttaako tämä sua, mutta tuo kutina voi johtua siis vatsan toimimattomuudesta ja jopa gluteenista kuten mulla selvästi teki. Nykyään olen täysin terve ja olen kokeeksi syönyt jopa vaaleaa gluteenista leipää ilman pahempia oireita, kun vaikuttaa, että tämä mulla puhjennut olisi enempi ruis-pohjainen "allergia". Varmuuden saamiseksi pitäisi ottaa varmaan sekin takaisin käyttöön ja antaa ottaa koepala ihosta, jotta asialle saadaan 100%:nen varmuus. Samalla se tarkoittaa suolinukan jonkinasteista tuhoutumista ja koko kehon tulehdustilaa, joka ei ole ollenkaan hauska homma. Eikä mulla ole ikinä ennen ollut mitään allergioita, niin kyllä tuli tämä aika puskista ja todella pitkään meni, kunnes pääsin eroon tuosta kärsimyksestä. Toivottavasti tästä oli jotain apua tai juttua, jolla voit poissulkea koskisiko tämä myös sua vai ei. Mutta tsemppiä ja terkkuja täältä! :)

Vierailija
10/33 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli avan sama vaiva ja kun kävin vuosittaisessa papa-kokeessa, mulla todettiin emätintulehdus!!! Sain siihen antibiootteja ja homma sillä selvä. Emätintulehdus ei ole sukupuolitauti, ei tartu eikä kumppani tarvitse lääkekuuria. (Ellei tulehdus uusi aivan jatkuvasti!) Syitä tulehduksen laukemiseen on monia, mulla se että koska olen ns kaukosuhteessa ja näen kumppaniani harvemmin, ja tietysti sillon myös sextaillaan paljon. Limakalvot kuulemma joutuu koville. Siihenkin auttaa liukasteiden käyttö. Niin että oireen syy ei aina ole just siellä missä sitä luulis. Paranemisia sulle! :)

Vierailija
11/33 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin hetkellisen helpotuksen...

Vierailija
12/33 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiva pahenee vessassa käynnin jälkeen. Sitten pikkuhiljaa helpottaa. Olen kanssa kokeillut Pyrviniä, Papa puhdas. Bepanten on ainoa apu, ehkä on hieman kuiva iho sieltä.

Vierailija
13/33 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät välttämättä näy päällepäin yhtään, mutta saavat persreiän kutisemaan helvetillisesti. Jos olet vielä huomannut jotain pallukoita, niin aivan varmasti ne. Apteekista saa Hästensä (tai Hädensä, sinnepäin) nimisiä peräpuikkoja ilman reseptiä, ja auttaa todella nopeasti. Paketissa on 5 päivää aamuin illoin, ja kutina loppuu nopeasti.

Itsellä oli sama ongelma syksyllä, kokeilin kaikki maailman voiteet ja epäilin kihomatojakin, kunnes tajusin, että peräpukamathan ne. Viimeksi oli 15v sitten synnytyksen jälkeen, joten en ensin idoottina tajunnut, että siitähän se johtuu. Voivat tulla siis koska vaan, ja niitä tosi isolla osalla suomalaisista. Se kutina ei tosiaan lähde millään rasvoilla, eikä sitä tajua heti, jos mitään ei näy. Eli apteekkiin peräpuikkoja hakemaan, heti huomenna on parempi fiilis:) Kun on taipumusta, kutina voi uusiutua, mutta sama lääke auttaa, se pienentää pukamia joskus vuosiksi, joskus useammin.

Vierailija
14/33 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs mainostoimisto haki siihen porukkaa.

Vierailija
15/33 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sä oot käyttänyt ihan oikeita lääkkeitä mutta ne ei vaan auta kun hetken ..itelläni samaa vikaa ja suihkussa ollessa alkaa joskus kutittaa ihan vit....

lääkäri sano mulle että voit käyttää vaikka valkovaseliinia joka päivä mutta noita lääkkeitä ei sais jatkuvasti käyttää

Vierailija
16/33 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin aiheen aloittajalla, on minullakin samoja oireita eli kutinaa takapuolessa ja myös näppylöitä. Olen kokeillut Pyrviniä tuloksetta ja vieläpä oli työn ja tuskan takana saada edes apteekista sitä, kun väittivät ettei noita matoja edes enää suomessa esiinny, kun vaan lapsiperheillä. Piti käydä kolme apteekkia läpi että antoivat, koska ei viitsi jonossa ruveta väittelemään, että tarvitsee tuollaisen lääkityksen, hävettää jo muutenkin tuo. Tuosta vaivasta on tullut myös univaikeuksia ja huomaan aamulla, että olen raapinut yöllä takapuolta, kun kirvelee aamulla takapuolta. En ole seksiä harrastanut neljään vuoteen ja kokeissa olen yrittänyt käydä, mutta kokeisiin olisi jonoa 2 viikkoa, enkä tiedä miten työn puolesta sattuisi kahden viikon päähän vapapäivä. Viimeeksi käytin ainoan vapapäivän 5 kuukauden aikana juuri tuohon, että pääsin varaamaan aikaa, kun luulin että olisi pika testi. 

Vierailija
17/33 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kertoa omasta tilanteestani ja siitä kuinka helposti sain apua. Minulla jatkui 15 vuotta peräaukon kutina ja mitään peräpukamia ei lääkäri havainnut. Ensimmäisellä kerralla peräaukko tutkittiin, ja lääkäri käski kokeilla Gyno Daktarin jauhetta, joka ei vienyt pois vaivaa. Selkeää sieniesiintymää hän ei kyllä nähnyt siellä. Toisella kerralla kävin yksityisellä, jossa otettiin varmuuden vuoksi kihomatotestit ja sieniviljelykset, jotka sain itse kuljettaa kolme kertaa laboratorioon. Samalla lääkäri määräsi Hydrocortison-voidetta. Tiesin jo ennen labratulosten valmistumista, että olin vihdoinkin saanut apua todella pitkän kestäneeseen vaivaani, joka oli tuo Hydrocortison-voide levitettynä pari kertaa päivässä puhtaalle iholle. Kutina hävisi jo muutamassa päivässä ja pystyn taas elämään onnellisempaa elämää :)))

Vierailija
18/33 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamat oireilevat usein kutinalla

Vierailija
19/33 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta gluteenin syöminen, etenkin ruisleivän.

Vierailija
20/33 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla auttaa bepanthen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi